handdator

Visa fullständig version : Mår illa av chips


newb123
2006-08-03, 18:52
Jag käkade nyss ungefär 200 g chips och mår lite dåligt. Vad beror det på? 200 g borde väl inte vara så farligt? :(

krilleh
2006-08-03, 19:21
jag skulle vara glad :thumbup:

L-Sami
2006-08-03, 19:23
Chipsen kanske var gamla

newb123
2006-08-03, 19:34
Glömde säga att jag använde chipsen som kolhydrats- och fettkälla i ett mål som också bestod av tonfisk och ångkokta grönsaker + mjölk. Magsäcken kanske blev för utvidgad av allt. :em:

Tabbe
2006-08-03, 19:50
den dagen jag börjar må illa av chips kommer jag jubla och sen gå till gymmet för det bästa passet någonsin :D

dynamo
2006-08-03, 19:53
Tror jag börjar bli Kolozzeum-skadad.. Jag läste topicen först som "Mår illa av chins" sen som "Mår illa av dips" innan jag slutligen förstod vad det handlade om. :D

Jag älskar chips, men äter det väldigt sällan. Klart man kan bli lite dålig i magen om man drar i sig en påse. Hoppas du mår bättre snart!

MrBoris
2006-08-03, 20:32
Tror jag börjar bli Kolozzeum-skadad.. Jag läste topicen först som "Mår illa av chins" sen som "Mår illa av dips" innan jag slutligen förstod vad det handlade om. :D

hahahaha du skojar, PRECIS samma "synvilla" fick jag, "Mår illa av chins" :laugh:

Nordenator
2006-08-03, 20:32
Jag kan ofta inte ens få ner varken en stor godispåse eller en liten chipspåse utan att må genuint taskigt.
Tror inte det är ett så ovanligt 'problem'.

Inte roligare att brassa på lite pommes frittes/chatuaue(whatever) eller liknande till målen då?
Har aldrig hört talas om någon som mått dåligt av endast 200g strips.

newb123
2006-08-03, 20:40
Inte roligare att brassa på lite pommes frittes/chatuaue(whatever) eller liknande till målen då?
Har aldrig hört talas om någon som mått dåligt av endast 200g strips.
Chips är mycket godare *popcorn* .

747
2006-08-03, 23:09
Klart man mår dåligt av chips? Eller? Nä kanske inte är så klart men jag mår alltid dåligt när jag äter onyttig och fet mat :S Man kanske ska vara glad för det förresten.

Max
2006-08-04, 07:45
Det kanske var det höga energiintaget som gjorde att du mådde dåligt. Det lär ju ha varit 1200 kcal plus ett annat mål mat. En rejäl pizza kan åtminstonde göra mig lätt illamående i magen trots att den egentligen inte upptar så mycket mer volym än en vanlig måltid med t.ex. korngryn, kyckling och rikligt med grönsaker. Annars är ju fettet misstänkt i både chips- och pizza-fallet.

pia
2006-08-04, 07:59
Brukar du äta mycket skräp i vanliga fall? Jag äter bara skräp någon gång och då blir min mage inte alltför bra. Den är inte van med detta. Stora mängder fett är värst för min mage. Då kan jag få rejäl magknip. Socker är bättre men då kan jag istället nästan känna mig bakfull efter istället.

skaparn
2006-08-04, 08:38
Kanske saltet? Jag kan må riktigt dåligt ifall jag inte dricker tillräckligt vid överdrivet jordnötsätande.

newb123
2006-08-04, 18:52
Brukar du äta mycket skräp i vanliga fall? Jag äter bara skräp någon gång och då blir min mage inte alltför bra. Den är inte van med detta. Stora mängder fett är värst för min mage. Då kan jag få rejäl magknip. Socker är bättre men då kan jag istället nästan känna mig bakfull efter istället.
Nej, jag har inte alls ätit mycket skräpmat på 6 månader sen jag började träna. Innan dess käkade jag pizza nästan varje dag i ett par månader och satt inne nästan hela tiden.

davvan
2006-08-04, 20:47
Nej, jag har inte alls ätit mycket skräpmat på 6 månader sen jag började träna. Innan dess käkade jag pizza nästan varje dag i ett par månader och satt inne nästan hela tiden.

Då är det förmodligen det stora intaget av fett som gör att du känner dig illamående

LAR
2006-08-04, 21:09
är det bara jag som aldrig är sugen på chips, kakor och godis? jag tror jag åt en godis sist för fyra år sedan. glass förra sommaren. kakor? hmm.. 1988 kanske. läsk har jag inte druckit på jag vet inte hur länge. smakade en klunk cola för någon vecka sedan och ville spotta. sockervatten, så jävla äckligt.. usch

Cerberus
2006-08-04, 21:13
är det bara jag som aldrig är sugen på chips, kakor och godis? jag tror jag åt en godis sist för fyra år sedan. glass förra sommaren. kakor? hmm.. 1988 kanske. läsk har jag inte druckit på jag vet inte hur länge. smakade en klunk cola för någon vecka sedan och ville spotta. sockervatten, så jävla äckligt.. usch

Kudos :bow:

Jag e på detox från sånt just nu, lite jobbigt emellanåt men jag äter mycket bra mat istället.

Fjod0r
2006-08-07, 08:30
1000kcal är inte optimalt

Laesk
2006-08-07, 17:48
Glömde säga att jag använde chipsen som kolhydrats- och fettkälla i ett mål


Jag har inte käkat chips på snart 2år, men i helgen lyckades jag smaka på pizzachips från estrella... å fy faaaasen va goa dom va. Men fettkälla? Hur är de me fettet i dom, rejält kasst eller hur "onyttigt" är de egentligen, ni som är mer insatta...

mistermr
2006-08-07, 18:02
är det bara jag som aldrig är sugen på chips, kakor och godis? jag tror jag åt en godis sist för fyra år sedan. glass förra sommaren. kakor? hmm.. 1988 kanske. läsk har jag inte druckit på jag vet inte hur länge. smakade en klunk cola för någon vecka sedan och ville spotta. sockervatten, så jävla äckligt.. usch

+1