handdator

Visa fullständig version : Red Hot Chili Peppers i Köpenhamn 9 December!


Nejv
2006-08-03, 15:34
Biljetter släppta!

Köpte nyss fyra stycken för stabila 3200 spänn :D

PowPow
2006-08-03, 15:44
Biljetter släppta!

Köpte nyss fyra stycken för stabila 3200 spänn :D

Säger som min vän sa till ett gäng som köade för deras koncert utanför Olympiastadion, Barcelona: "Lägg av, de är ju inte ens bra".

Från Pop i parken med p3-måns för någon vecka sedan (ett livemusikfrågeprorgam i Pildammarna, Malmö, med olika artister):

Måns: "Följdfråga: Under alla de åren RHCP har spelat tillsammans, hur har de utvecklats?"
Artist (kommer inte ihåg vem): "Inte alls"
Måns: "Det är rätt! Inte ett jävla skit. De låter fortfarande likadant"

Haha. Tyckte jag var jätteroligt.

Edit: Hoppas du får en kul konsert;)

dynamo
2006-08-03, 15:47
RHCP smider ju ohämmat ffs!

Ringde just farsan och sa att om lillebror vill dit, så "ställer jag upp" på att följa med. :D

Nevj: Bestälde biljetter via deras hemsida eller nån annan stans?

Nejv
2006-08-03, 15:55
Jag köpte först ett silvermedlemsskap på deras hemsida pga. att det endast säljs presalebiljetter fram tills på lördag kväll. I och med att forum bara släpper in 10k vill jag inte missa chansen att se dem live. :P

Först köpte jag alltså ett medlemsskap på deras hemsida för 210 svenska. Sedan får man en speciell kod av dem och då forslas man in på billetlugen.dk eller något. Där fyller du i koden och sen smider det på lätt som fan!

Inga problem.

Via detta sätt fick jag betala:

00-08-03 SKYDDAT BELOPP -2 848,87
00-08-03 SKYDDAT BELOPP -218,41

That's it!

dynamo
2006-08-03, 15:59
Ahh ok. Jag har nu satt brorsan (och farsan) på att inhandla biljetter, brorsan är sannolikt redan silver/guld-medlem där.

Hoppas han hinner få nå biljetter! :hbang:

Nejv
2006-08-03, 16:02
Det är bra! :) Nu ska jag äta! Biljetterna kommer om tre dagar. Just nu ligger man alltså ute med typ 2300 spänn för polarna. Skoj! :D

brill
2006-08-03, 17:01
Kalla mig dum men vill vara säker så jaginte missförstår nåt, biljetterna kostar alltså 800 spänn styck?

forsen
2006-08-03, 17:01
Vad kostar biljetterna? Om man tar 3200/4 blir det ju 800. Men sen skrevs det nedan nåt om 2800 så jag är lite förvirrad.

Nejv
2006-08-03, 17:08
766.82 SEK för att vara exakt. (Detta om man köper fyra biljetter samtidigt på samma sätt som jag)

Nej, det är inte billigt. Det är fan så jävla överpris som det bara blir. Men va fan ska man göra. :P

forsen
2006-08-03, 17:16
766.82 SEK för att vara exakt. (Detta om man köper fyra biljetter samtidigt på samma sätt som jag)

Nej, det är inte billigt. Det är fan så jävla överpris som det bara blir. Men va fan ska man göra. :P

Vem fan bryr sig?! Det är RHCP vi snackar om! Kosta vad det kosta vill! =)

Ser att du också är från Lund förresten. Kan vi snacka massa RCHP på tåget till Köpenhamn ;)

Goddaniel
2006-08-03, 18:24
Någon som vet när dom kommer till Sverige nästa år?

sibbemannen
2006-08-03, 18:30
vart hittar man biljetter till konserten??

dynamo
2006-08-03, 18:32
vart hittar man biljetter till konserten??

Läs Nejvs tidigare post i tråden.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1704172&postcount=4

Nejv
2006-08-03, 18:50
Någon som vet när dom kommer till Sverige nästa år?

Det gör de säkert. Jag har för mig att de i någon intervju sa att de skulle ha en spelning i Sverige. Det är säkerligen nästa konsertsläpp som görs iom att det förra var Köpenhamn.

forsen: Jag vet, fuck pengar, det är RHCP. :D

Hades
2006-08-03, 18:58
Skulle nästan kunna tänka mig att betala 800 för att slippa :D

Fatalist
2006-08-03, 19:04
Jag trodde att RHCP var ett band, inte ett företag. Jag hade visst fel.

Betala för medlemskap på hemsidan?

Konsertbiljetter för 760 spänn? Bojkott ffs. Jag har gått på 2 konserter i år, där dne sammanlagda kostnaden är 700 spänn jämnt, och då har det varit jävligt fina platser på två utsålda jättearenor.

dynamo
2006-08-03, 19:24
Såja, då var koncertbiljetterna och flygresan bokad.. Då gäller det bara att hitta nått billigt och bra hotell. Nått förslag?

dynamo
2006-08-03, 19:49
Kom på att detta blir ett ypperligt tillfälle att prova conciergeservicen jag råkar ha tillgång till. Ringde och bad dem gräva fram nått hotell i närheten av forum med hyfsat pris osv.. Får se vad de kommer med för förslag. :D

brill
2006-08-03, 21:40
Sådär, då har man inhandlat 3 biljetter.





JAG LÄNGTAR, WIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

:hbang: :hbang: :hbang:

forsen
2006-08-03, 22:10
Ses i Köpenhamn om ca 4 månader!

Man and Machine
2006-08-03, 22:27
Jag är helt kluven. Denna chans får man inte bränna men 800 spänn är ett jävla rån. Blir att fundera lite.. men då hinner säkert biljetterna ta slut..sånt huvudbry

Nejv
2006-08-03, 22:30
Det är svårt! Men antagligen blir det en sverigespelning. :P

Dynamo bangar inte vara pang PÅ iaf :P

forsen
2006-08-04, 01:43
Jag är helt kluven. Denna chans får man inte bränna men 800 spänn är ett jävla rån. Blir att fundera lite.. men då hinner säkert biljetterna ta slut..sånt huvudbry

Du behöver inte fundera. KÖP! Visst kostar det en slant men du kan ju inte se det som ett rån när du får se världens bästa band live? ;)

PowPow
2006-08-04, 12:55
Du behöver inte fundera. KÖP! Visst kostar det en slant men du kan ju inte se det som ett rån när du får se världens bästa band live? ;)

Dra mig baklänges och kalla mig Schnappi.. Oj oj, vad du är ute och cyklar nu.

forsen
2006-08-04, 13:14
Dra mig baklänges och kalla mig Schnappi.. Oj oj, vad du är ute och cyklar nu.

Förlåt, men jag sitter och skrattar åt ditt patetiska inlägg. Att klanka ner på någons smak är bara löjligt. Varför inte bara acceptera att alla inte tycker som dig? Sist jag kollade var musiksmak någonting subjektivt.

Men men, har du inget bättre för dig så fortsätt du. Jag accepterar i alla fall mina medmänniskors tycke och smak för olika ting även om jag inte alltid känner samma sak.

PowPow
2006-08-04, 14:24
Förlåt, men jag sitter och skrattar åt ditt patetiska inlägg. Att klanka ner på någons smak är bara löjligt. Varför inte bara acceptera att alla inte tycker som dig? Sist jag kollade var musiksmak någonting subjektivt.

Men men, har du inget bättre för dig så fortsätt du. Jag accepterar i alla fall mina medmänniskors tycke och smak för olika ting även om jag inte alltid känner samma sak.

Tyckte bara det var lite analt att kalla det "världens bästa band". Ett uttalanda jag då aldrig skulle ta i min mun. Varken gällande rhcp eller något annat band (speciellt inte gällande rhcp ;) ).

Tack för tillåtelsen att fortsätta. Om än jag snarare, enligt mig, gav en högst ofientlig pik än klankade ner på din musiksmak. Men ursäkta om du tog det oerhört personligt och tog illa upp. Hoppas jag inte orsakat för mycket lidande.

Och jag hoppas du inte accepterar dina medmänniskors tycke och smak i alla frågor.

Nejv
2006-08-04, 15:05
Haha, jag finner det underhållande att forsen har registrerat sig bara för att skriva i denna tråd.

forsen
2006-08-04, 15:09
Haha, jag finner det underhållande att forsen har registrerat sig bara för att skriva i denna tråd.

Så du skapade denna tråden i mars? Nä du, bättre får du allt försöka :)

Jag är bara en liten smygare som inte gärna skriver så mkt i detta forumet eftersom jag inte är så haj på träning och allt vad det innebär. Men jag tycker det är intressant att läsa.

Men om en tråd med mitt favoritband dyker upp har jag svårt att hålla mig. *innocent*

brill
2006-08-04, 16:53
Köp DVD:n live at slane så får ni se RHCP i sitt esse.

Goddaniel
2006-08-04, 17:15
Köp DVD:n live at slane så får ni se RHCP i sitt esse.

:bow:

Nejv
2006-08-04, 18:35
Så du skapade denna tråden i mars? Nä du, bättre får du allt försöka :)

Jag är bara en liten smygare som inte gärna skriver så mkt i detta forumet eftersom jag inte är så haj på träning och allt vad det innebär. Men jag tycker det är intressant att läsa.

Men om en tråd med mitt favoritband dyker upp har jag svårt att hålla mig. *innocent*

My bad! :D Men detta är den enda tråden du har skrivit i!! :D

Slane castle äger sönder btw.