handdator

Visa fullständig version : är det vanligt med trötthet???


Jz2003
2003-01-06, 04:23
vad jag menar är, jag tränade mage o rygg idag, men se??? blir trött efter 10 drag till haken med skivstång.

då menar jag trött, desutom så känner jag inget i ryggen, utan i armarna :eek: måste göra fel.. men jag följer guiden alltså... något e fel :em: ....

Axelrullningar med skivstång , med den brukar jag känna trötthet vid halsen o under, det e allafall bättre... men inte drag till hakan med skivstång, känner trötthet i armarna..


same thing med enarmshantelrodd och framåtlutande skivstångsrodd...vad gör jag fel :confused:

hoppas verkligen detta bara är något som händer alla nybörjare ... om några veckor hoppas jag att jag klarar mer, issåfall :kickass:

btw: fixade foto på mig själv, .. das me now ..

http://home.bip.net/hackz_007/mmmmm23.JPG

ska om några månader, ifall det blivit någon ändring :thumbup:

Lord_X
2003-01-06, 10:51
Det där med att armarna inte orkar med riktigt är ett "nybörjarsyndrom" som löser sig med tiden efter du tränar.
Egentligen så behöver du inte köra skivstångsrodd om du kör hantelrodd, det är i princip samma övning... Men om du nu fortsätter med den så tycker jag att du ska lägga pannan emot någonting så att du avlastar korsryggen (nedre ryggen) lite... Fast egentligen så tycker jag inte att du ska köra den alls förräns du fått en ordentlig styrka i korsryggen. Dumt att riskera att skada den.

matrix
2003-01-06, 15:19
Alltså drag till hakan? Om det är samma övning som jag tänker på så är det väl en axel/trapz-övning och inte en ryggövning.

Jz2003
2003-01-06, 16:00
jojo .. men jag menar typ axel/rygg övningar, dom känns i armarna men inte där dom skall kännas, vilket jag tycker är sjukt konstigt, blir trött i armarna, inte i ryggen/axlarna.

MAXX
2003-01-06, 16:55
Är det inte kappmuskeln drag till hakan tar på främst...tar väll(hur stavar man väll, ett eller två l :smash: ) lite på biceps och axlar också..Hur nära håller du händerna föresten? Jag håller så det är 1 dm mellan tummarna när jag pekar dom mot varandra/innåt, det funkar för mig....Annars är du väll för klen i biccarna:confused:...

Fartman
2003-01-06, 17:13
VÄL med ett L

Jz2003
2003-01-06, 17:17
Originally posted by MAXX
Är det inte kappmuskeln drag till hakan tar på främst...tar väll(hur stavar man väll, ett eller två l:smash:) lite på biceps och axlar också..Hur nära håller du händerna föresten? Jag håller så det är 1 dm mellan tummarna när jag pekar dom mot varandra/innåt, det funkar för mig....Annars är du väll för klen i biccarna:confused:...


japp , troligen klen i biccarna, varför?? suttit vid en dator i 4 år nu utan träning eller något... vilket = dåliga muskler överallt = jag vill träna upp dom = det går så jäkla trögt just nu med träning, orkar bara några gånger sen e jag dödstrött.

MAXX
2003-01-06, 17:29
"Jag tränar för mig själv och för att ge igen för alla år jag stått ut med all mobbning."

Äumm...är det där ironiskt eller?...bara undrar..

edit: isåfall har du tänkt att :smash: :stick: dom som gjorde sen eller vad?..

Jz2003
2003-01-06, 17:40
Originally posted by MAXX
"Jag tränar för mig själv och för att ge igen för alla år jag stått ut med all mobbning."

Äumm...är det där ironiskt eller?...bara undrar..

edit: isåfall har du tänkt att :smash: :stick: dom som gjorde sen eller vad?..

blev mobbad i grundskolan för jag var så smal ( still are ) , med texten menar jag att jag vill visa dom att även jag kan bli stor.. jag har en känsla av att jag BARA VILL TRÄNA o få muskler o allt ... och ja: jag är motiverad. verkligen, fast eftersom jag är nybörjare o så.. så är det svårt.. tar mycket på musklerna redan efter första passet.. eller vad det heter :em:

Lord_X
2003-01-06, 18:07
Ät mycket och kolhydratrikt 1-2 timmar innan träning.
Dina armar kommer vänja sig vid att hänga med de större muskelgrupperna så kör på bara.

Jz2003
2003-01-06, 18:17
Originally posted by Lord_X
Ät mycket och kolhydratrikt 1-2 timmar innan träning.
Dina armar kommer vänja sig vid att hänga med de större muskelgrupperna så kör på bara.

and that kommer me göra :eating: :hbang: :bpump:

Dorn
2003-01-06, 18:23
Jag tränar för mig själv och för att ge igen för alla år jag stått ut med all mobbning."

Den här texten gör mig rätt tveksam om du tränar rätt, det du ska träna för är styrka, funktionell sådan. Jag föreslår att du skippar hemmabygget och uppsöker ett gym där du lär dig övningarna: Marklyft, Knäböj och Bänkpress samt äter helvetes mkt mat.

Något annat som du bör börja med för att verkligen få nytta av din styrka är kampsport, kampsporter som är bra för att lära sig slåss är: Brottning, thai-boxning, brasiliansk jiu-jutstu, shootfighting, grappling samt så kan Judo fungera relativt bra.
Undvik sådana kampsporter där man fjollar med vristsparkar såsom karate, kung fu och taek won do (gick ett tag på det själv och det gav mig inte speciellt mycket).
Samt bör jag tillägga att för att vinna ett slagsmål så handlar det mest om ditt psyke, är du rädd för motståndaren vinner du inte.

Lycka till MVH Dorn

Pecca
2003-01-06, 18:41
Dorn>
Börja inte med ditt krogslagsmål prat igen! Är det därför som du håller på att bråka på stan eller? För att du var mobbad när du var yngre???

Sve
2003-01-06, 18:43
om du ser ut sådär så är det bäst du skippar discoträning som drag till hakan.
börja köra knäböj marklyft och press över huvudet. och sedan äta enorma mängder mat.
vad väger du på bilden?

Jz2003
2003-01-06, 18:57
nej nej och åter nej :) .. jag skall inte bråka eller hålla på. jag vill bara bygga upp kroppen för att visa honom att jag också kan vara så kallad "normalbyggd" ... jag väger väl 63 kilo där på bilden. jag är 171-172 cm lång..

Sve
2003-01-06, 19:07
lägg energin på "riktiga" övningar. spola alla småövningar som curl å annat.
och ät ät ät

Jarod
2003-01-06, 19:11
Originally posted by Sve
lägg energin på "riktiga" övningar. spola alla småövningar som curl å annat.
och ät ät ät

Varför ska han "spola" curlövningar?? Vad är det för fel på tex. stångcurl, hantelcurl eller legcurl?? :stick:

Mvh

Dorn
2003-01-06, 19:17
Börja inte med ditt krogslagsmål prat igen! Är det därför som du håller på att bråka på stan eller? För att du var mobbad när du var yngre???

Jag har aldrig varit mobbad, däremot så är det förbannat många som har bråkat/slagits med mig.
När man var i 10-15 års åldern så var det förbannat många smågäng med halvkriminella (rätt patetiska typer) som härjade där jag bor. På grund av min stora käft, samt att jag vägrade visa "respekt" (stör mig f.ö på deras användning av ordet) så hamnade jag i bråk med dessa gäng jävligt ofta. Så jag misstänker att det var därifrån och inte ifrån kampsporten som jag lärde mig slåss. Det viktigaste är att inte låta dessa personer vinna över dig utan att du verkligen förlöjligar dom samt ger igen vid minsta påhopp på dig. Låt dom inte ens säga ngt dumt åt dig utan att du ger igen med det dubbla, tillslut kan jag lova dig att de ger fan i dig och hittar ngn som inte gör motstånd.

Ända sen jag skrev mitt första inlägg här har jag inte slagits en enda gång (givetvis så har jag hamnat i bråk, dock utan slagsmål)


Aja nu får det fan räcka, men huvudsaken är att du absolut gör motstånd och inte låter någon trycka ner dig.

Assazel
2003-01-06, 19:22
Dorn: tror du missuppfattade hans "line". Att bli retad för att man är liten eller stor händer alla och han vill visa sin motivering till träningen. Det du pratar om ett stort steg över det.

Jarod
2003-01-06, 19:22
Du nämnde ordet "patetisk" en gång och det tycker jag passar in...

Mvh *Riktiga män behöver inte slåss*

Sve
2003-01-06, 19:36
Originally posted by Jarod


Varför ska han "spola" curlövningar?? Vad är det för fel på tex. stångcurl, hantelcurl eller legcurl?? :stick:

Mvh

energin bör läggas på stora övningar. inte en-ledsövningar. ett misstag jag gjorde när jag började.

Pudzianovski
2003-01-06, 19:51
Tja!

Finns det ingen du kan fråga? som tränar?

Jag är rätt säker på att de flesta seriösa som tränar gärna hjälper dig om du frågar.

Allan
2003-01-06, 19:53
Jz2003


Kolla in din meddelandelåda


allan

längst ner på förstasidan

Pez
2003-01-06, 21:01
Originally posted by Pudzianovski
Tja!

Finns det ingen du kan fråga? som tränar?

Jag är rätt säker på att de flesta seriösa som tränar gärna hjälper dig om du frågar.

Precis som Pudde säger så är det nog en stor hjälp om du har nån bekant/kompis som kan hjälpa dig om inte så fråga nån på gymmet, de flesta som som tränar tar absolut inte illa upp om nån nybörjare vill ha lite hjälp så länge personen visar att han är seriös och vill komma nånvart och då kvittar det hur du ser ut.

Lyssna på Allan också, han vet vad han pratar om.

Kör hårt nu! :thumbup:

/pez

Jarod
2003-01-06, 21:31
Originally posted by Sve


energin bör läggas på stora övningar. inte en-ledsövningar. ett misstag jag gjorde när jag började.

Jag håller med om att större delen av energin ska läggas på basövningar....men att säga att nån INTE ska köra en-ledsövningar är enligt mig att ta i lite... Själv kör jag ofta curls och får mycket bra kontakt av dom.

Mvh