handdator

Visa fullständig version : ritning på powerrack?


Sve
2003-01-06, 03:33
nån som har eller ska jag behöva plita ihop en själv?

Mattep
2003-01-06, 03:41
jag har då ingen ritning men om du fixar en får du mer än gärna dela med dig.....jag och några polare funderar på att fixa lite gym grejjer att ha hemma

Munter
2003-01-06, 09:11
4 ihopsvetsade stolpar med hål som safetypinnen passar i och material som pallar vikten = klart ?

Slartibartfast
2003-01-06, 12:57
Det finns en bra ritning på ett powerrack i Beyond Brawn, men det kanske inte hjälper dig så mycket...

Jag har gjort alla mina träningsverktyg själv, dock inget powerrack, eftersom de antingen måste bultas fast i golvet eller ha väldigt långa balkar under så att inte fanskapet välter. Jag kör med öppet rack i stället, funkar lika bra. Om du bygger ett öppet rack är 40-50 millimeters profilrör att rekommendera, det sparar vikt(om du ska transportera det nångång).

Jag tycker det är bäst att göra egna ritningar som passar personliga preferenser. Min bänk är t.ex. bara 20 cm hög, så racket måste anpassas till det, osv...

lycka till!

ViktorH
2003-01-06, 23:13
How to Build Your Own Power Rack:
http://deepsquatter.com/strength/archives/misc/cage.htm

Tyvärr ingen ritning.

PDS
2003-01-08, 22:09
Ritning!? om man inte sett en "live" så åk till ett gym óch titta på en! det är ju inte direkt något avancerat bygge :laugh: :laugh:

Sve
2003-01-08, 22:24
jag betackar mig för dina ironier.
avancerat och avancerat. det beror ju på hur man vill ha skiten.
ska man bolla med 100kg vikter så kanske det kan se ut hursomhelst. men mitt tänkte jag skulle fixa 500kg iaf.
:booty:

Snowsoul
2003-01-12, 20:22
500kg!

Då tycker jag du ska ta kontakt med en fack.....människa !!

Inget att göra själv,,,,ungefär som en svensson bygger en pool själv!

närå,,,,,men lite rätt har jag i alla fall!!

Sve
2003-01-12, 20:29
jepp det har jag gjort. iaf en som jobbar med metall. men lite mått vill man ju ha också.

Allan
2003-01-12, 21:00
Specikation på powerrack (http://www.power-lift.com/powerrackspecs.htm)


Du får la räkna om måtten själv...

allan

PDS
2003-01-15, 20:37
Originally posted by Sve
jag betackar mig för dina ironier.
avancerat och avancerat. det beror ju på hur man vill ha skiten.
ska man bolla med 100kg vikter så kanske det kan se ut hursomhelst. men mitt tänkte jag skulle fixa 500kg iaf.
:booty:





en ställning av RHS med så lite som 50*50 t 3 kan du lätt slänga på ett par tusen kilo på utan att det händer ett jota! det enda som behöver vara starkare är fallskyddet.

Ursäkta min "ironi" blir kanske så när man tillvärkat benpressar,vadpressar dipsställningar mm mm ett antal ggr :smokin:

ett tips är att göra ställningen bredare än normalt för dom "köpta" brukar vara välldigt smala.