handdator

Visa fullständig version : en på gymmet luktar otroligt illa. vad gör man?


LAR
2006-08-02, 21:37
en kille på gymmet där jag tränar luktar något så fruktansvärt illa så folk skyr honom när han kommer. är det fullt på gymmet och han är där är det packat överallt men runt honom är det en tom cirkel på 2 meters radie.
problemet är att han är en sådan där kille som går till gymmet för att lära känna folk och på mitt gym känner många varandra. gymmet är ju lite av en sådan där slapp oformell social träffpunkt där det inte är särskilt konstigt att börja småprata med personen i maskinen bredvid. ibland ser man honom utanför spinningrummet tillsammans med de andra. då har han varit inne och värmt upp på gymmet innan och luktar skit rent ut sagt när han går ut. jag gick förbi den trånga korridoren där de står och väntar och killen står nästan i mitten och håller låda. fy fan vilken stank! typ som sur filmmjölk utblandat med frän jävla amoniak!folket runtomkring kan inte gärna gå därifrån för planlösningen är inte sådan. man ser nästan hur de är på väg att spy.
han verkar inte själv uppfatta att han luktar sopptunna. vad gör man? går det överhuvudtaget att säga till om något sådant? det känns lite tabu, men samtidigt pajjade han nästan hela mitt fredagspass då han konstant befann sig i samma rum som jag tränade armar. känner inte folk att de luktar illa? inte ens när de stinker av bara helvete?

HenrY
2006-08-02, 21:40
Mmmm, dags att någon talar om detta för Grubben....

MasterChief
2006-08-02, 21:52
Man tar det med personalen och är de proffsiga ger de killen en tillsägelse. Blir det ingen bättring bör han rimligtvis stängas av om gymägaren har något vett i huvudet.

_luleå_
2006-08-02, 21:55
haha, fyfan så tragiskt o få en sån tillsägelse..

MasterChief
2006-08-02, 21:57
Jag har personligen stängt av folk som vägrar tvätta sina kläder och har den där härliga doften som sätts igång när en vecka gammal intorkad svett värms upp. Men som sagt, först ett par tillsägelser.

Destra
2006-08-02, 21:58
Smyg anonymt in en lapp i hans väska eller på hans rygg.

Jense
2006-08-02, 22:00
Fråga om han behöver en vvsmontör i hemmet

_luleå_
2006-08-02, 22:01
har faktiskt en sån på gymmet jag går på oxå, då luktar hela lokalen(ca 4*10m) käkade plopp o var en duktigt nära att spy..

Pepparkakssmurfen
2006-08-02, 22:02
Haha,kul läsning såhär på kvällskvisten!

http://bestsmileys.com/lol/2.gif

Mental
2006-08-02, 22:08
Men det var då fan vad konflikträdda alla är då? Ett helt gym fullt med folk, och inte en endaste har nötter nog att tala om för killen att han stinker?

Det stämmer nog att folk tränar för att bota sitt dåliga självförtoende ;)

Kabuto
2006-08-02, 22:09
Jag skulle snarare tänka på att man inte vill såra killens känslor, han kanske tror att han luktar normalt.

__P
2006-08-02, 22:10
Stänga av är väl lite hårt kanske... är inte överdriven svettning en sjukdom?

MasterChief
2006-08-02, 22:10
Jag skulle snarare tänka på att man inte vill såra killens känslor, han kanske tror att han luktar normalt.

Kabuto, om du stinker utan att veta om det, skulle inte du bli glad om någon upplyste dig?

Mental
2006-08-02, 22:11
Jag skulle snarare tänka på att man inte vill såra killens känslor, han kanske tror att han luktar normalt.

Måste kännas grymt mycket bättre den dan man får veta att alla i ens omgivning länge tyckt att man luktat förjävligt utan att säga något.

MasterChief
2006-08-02, 22:11
Stänga av är väl lite hårt kanske... är inte överdriven svettning en sjukdom?

Svett och lukta illa är inte samma sak.

sehnpaa
2006-08-02, 22:14
Kabuto, om du stinker utan att veta om det, skulle inte du bli glad om någon upplyste dig?
Nu har du läst för mycket Ayn Rand. *rolleyes* Nä, men jag håller med.

Kabuto
2006-08-02, 22:14
Haha jag vet inte vad jag skulle känna om jag är ärlig :D

Stoltz
2006-08-02, 22:17
Tagit med honom till bänken, dragit in ett djupt andetag för att få den så kallade amoniakeffekten, sen lyfta av bara sjutton.

Nej men seriöst, det är väldigt tradigt att någon luktar så jävligt. Jag skulle nog be personalen prata med honom om det, så kanske de sätter upp en lapp och förhoppningsvis tar killen det till sig.

LadyG
2006-08-02, 22:24
Som instruktör är det inte kul när någon "doftar utmärkande" men ändock något man måste ta tag i.

Man kan inte ta tag i något man inte vet är ett problem däremot, så säg till personalen.

Om de inte klarar av att ta tag i situationen får du göra en av följande:

* Bit ihop, stå ut och hoppas någon annan har stake nog att prata med killen

* Bit ihop, tala med killen själv

* Skit samma, byt gym

Wopper
2006-08-02, 22:36
Stoppa mentholindränkta bomullstussar i näsan. Eller träna i skyddsmask

LAR
2006-08-02, 22:37
jag tror bestämt att det är hans normala kroppslukt när han blir lite svettig, mer än att han inte tvättar kläderna. det gör det hela jävligt mycket mer komplicerat.

LAR
2006-08-02, 22:38
Stoppa mentholindränkta bomullstussar i näsan. Eller träna i skyddsmask

springa hinderbana i skyddsmask kommer jag ihåg från lumpen. man får grym respekt får killarna i verdun 1917.

Arne Persson
2006-08-02, 22:46
Har haft några sådana fall genom åren. Tyvärr har vissa tagit mkt illa vid sig när man sa till dom att dom måste göra något åt sin hygien. men jag tror att dom förr eller senare förstår att det är för deras eget bästa.

LAR
2006-08-02, 23:02
men vad kan en person göra som luktar illa naturligt och som blir flerfaldigt mycket värre när de tränar? linda in sig i plastfolie?

Janna
2006-08-02, 23:59
men vad kan en person göra som luktar illa naturligt och som blir flerfaldigt mycket värre när de tränar? linda in sig i plastfolie?

Men det fins väl inga som stinker kattpiss när de är nyskrubbade och har rena kläder på sig, även om de svettas. Det tar ju ett tag innan baktrierna som orsakar odören börjat öka i antal

grisbil3n
2006-08-03, 00:00
Kan vara andedräkten också, har aldrig varit med om att någon luktat as i kroppen så att säga men andedräktsmässigt däremot, hugah.

scythe
2006-08-03, 00:04
Det enda rätta är att tända eld på honom.

MasterChief
2006-08-03, 00:06
Men det fins väl inga som stinker kattpiss när de är nyskrubbade och har rena kläder på sig, även om de svettas. Det tar ju ett tag innan baktrierna som orsakar odören börjat öka i antal

Jo, faktiskt. De finns de som har en sjukdom som gör att de luktar illa. Problemet för dem är att alla på gymmet tror att de har gamla träningskläder på sig.

LadyG
2006-08-03, 00:13
Det är svårt, men vilket är bäst: att killen envisas med att stinka och tillsist får folk att byta gym, eller att ta en snack med honom och en av följande saker händer:
Han blir tvärilsk och slutar komma till gymmet / han blir tvärilsk och lugnar ner sig (gör han inte något åt saken får man ta ett snack till) / han fattar att det inte är illa menat och tar tag i problemet direkt / han fattar noll (så ni måste ta fler snack med honom tills han fattar) / han fattar inget och måste efter många diskussioner och påpekanden avvisas?

Man kan ju faktiskt vara lite finkänslig också - man behöver inte gå fram och dunka honom i ryggen och bröla: "Örrö, grabben. Du stinker verkligen skit, har du inte råd med tvål?"

Wopper
2006-08-03, 00:13
Har haft några sådana fall genom åren. Tyvärr har vissa tagit mkt illa vid sig när man sa till dom att dom måste göra något åt sin hygien. men jag tror att dom förr eller senare förstår att det är för deras eget bästa.
Ja du luktar ju aldrig illa nu för tiden;)

ramagoen
2006-08-03, 00:22
Man kan ju faktiskt vara lite finkänslig också - man behöver inte gå fram och dunka honom i ryggen och bröla: "Örrö, grabben. Du stinker verkligen skit, har du inte råd med tvål?"


HAHAHAHAHA :D:D kvällens garv!

LAR
2006-08-03, 10:58
Jo, faktiskt. De finns de som har en sjukdom som gör att de luktar illa. Problemet för dem är att alla på gymmet tror att de har gamla träningskläder på sig.

och vad heter den sjukdomen?

sunkan
2006-08-03, 11:01
På gymmet där jag tränar satte personalen upp lappar på golvet med lite "skötselråd" på hur han/hon kunde ändra på sin stank:D

Snafu
2006-08-03, 11:25
Jag vet att laktosintoleranta personer som fortsätter äta mjölkprodukter etc kan lukta tämligen fränt. Kanske ett tips?

Bronkitkorv
2006-08-03, 12:21
Jag stinker som fan en kvart efter jag tränat, om jag svettats reält alltså. Det går rätt fort nu mot förut eller så har jag fått bättre luktsinne. Vetefan vad det beror på.

Stoltz
2006-08-03, 12:24
Jag vet att laktosintoleranta personer som fortsätter äta mjölkprodukter etc kan lukta tämligen fränt. Kanske ett tips?

...Det var som fan, det visste jag inte. Har inte känt något än så länge, ska hålla ögonen öppna. Eller näsan rättare sagt.
Vet du varför det blir så?

Fairing
2006-08-03, 12:32
Man tar det med personalen och är de proffsiga ger de killen en tillsägelse. Blir det ingen bättring bör han rimligtvis stängas av om gymägaren har något vett i huvudet.

Vi har haft detta problem en gång och kom överens med killen om att han måste duscha på gymmet INNAN han tränade.Tydligen åt han en medicin som gjorde att han luktade satan;)

Mashik
2006-08-03, 12:59
Berätta att om man tvålar in sig rejält med axe eller någon annan manlig duschtvål strax innan träningspasset så minskar det muskelnedbrytningen och stimulerar proteinsyntesen, men duschtvålen måste ligga på minst 5 minuter före man duschar bort den. :thumbup:

Snafu
2006-08-03, 13:07
...Det var som fan, det visste jag inte. Har inte känt något än så länge, ska hålla ögonen öppna. Eller näsan rättare sagt.
Vet du varför det blir så?

Exakt varför vet jag inte men det beror på att kroppen inte kan bryta ner laktosen.

Pepparkakssmurfen
2006-08-03, 13:08
Närma dig honom försiktigt och säg: Ursäkta, men DU STINKER!!

Greg
2006-08-03, 14:05
Jag har ett par t-tröjor som luktar så otroligt unket. När de blir blöta. Ibland är man tvungen att ha på sig dem, big deal. När jag har dessa tröjor håller jag mig undan från folket på gymmet.

Det är just svarta tröjor detta händer med. Förstår inte varför. Min farsa luktar lite speciellt, det är typ den lukten som tröjorna får.

__P
2006-08-03, 19:33
Han kanske har sånna här tröjor som det inte är bomull i, funktionströjor eller vad de heter, de brukar ju kunna lukta mer än andra...

christian
2006-08-03, 19:45
På gymmet där jag tränar satte personalen upp lappar på golvet med lite "skötselråd" på hur han/hon kunde ändra på sin stank:D

Fattade du piken? :Virro :D


Nej, det är inte kul med någon som luktar apa. Dock måste man sköta det snyggt om man säger till någon.

Pepparkakssmurfen
2006-08-03, 20:32
Han kanske har sånna här tröjor som det inte är bomull i, funktionströjor eller vad de heter, de brukar ju kunna lukta mer än andra...

Haha,jag hade en funktionströja på mig idag och tyckte att någon stank apa på gymmet,tog ett tag innan jag fattade att det var jag själv.
Folk runtomkring blåste djupt genom näsa och mun,ni vet sådär man gör när någon stinker som jag gjorde,hihihi!

mangemani
2006-08-03, 20:54
det är ett gym,man kan inte hjälpa att man luktar en aning ofräsh då efter ett tags tränande.
har man problem med sånna som luktar lite illa på gymmet,så får man väl helt enkelt gå därifrån då.

LadyG
2006-08-03, 20:59
En ren kropp luktar inte illa när den börjar svettas. Det är bakterier och smuts på kroppen som luktar illa, svett är luktfritt.

mangemani
2006-08-03, 21:03
En ren kropp luktar inte illa när den börjar svettas. Det är bakterier och smuts på kroppen som luktar illa, svett är luktfritt.


jaha,och?
oavsett om man är ren eller inte så är det fortfarande ett gym och i gymmet så luktar det ofräsht.
man kan ju inte förvänta sej att alla ska stinka AXE eller annat efter ett tags hårt tränande.

userfriendly
2006-08-03, 21:08
Min styvfar som är chef har väldiga problem med en anställd som stinker likt din beskrivning, han har sagt till flera gånger men inget har hänt och han verkar ta illa vid sig...

mini
2006-08-03, 21:13
jaha,och?
oavsett om man är ren eller inte så är det fortfarande ett gym och i gymmet så luktar det ofräsht.

Nä, det behöver det inte göra. Självklart ska man visa hänsyn såpass att man sköter sin hygien. Har man tröjor som luktar illa även efter tvätt slänger man dem.

King Grub
2006-08-03, 21:14
jaha,och?
oavsett om man är ren eller inte så är det fortfarande ett gym och i gymmet så luktar det ofräsht.
man kan ju inte förvänta sej att alla ska stinka AXE eller annat efter ett tags hårt tränande.

Och, ja. Har man varit i gymmet så länge att ens svett har börjat stinka, om man är ren i övrigt... har man tränat för länge.

Arne Persson
2006-08-03, 23:53
Ja du luktar ju aldrig illa nu för tiden;)


Inte i dåtid heller! Har väl vett att tänka på hygienen....:)

Baan
2006-08-04, 01:03
Och, ja. Har man varit i gymmet så länge att ens svett har börjat stinka, om man är ren i övrigt... har man tränat för länge.

Träna för länge? Omöjligt.

Baan
2006-08-04, 01:08
Nä, det behöver det inte göra. Självklart ska man visa hänsyn såpass att man sköter sin hygien. Har man tröjor som luktar illa även efter tvätt slänger man dem.

Det där med att sköta sin hygien kan ju vara ett problem om man är någorlunda aktiv och/eller svettas mycket, särskilt nu när vi haft en ganska varm sommar på så sätt att man ogärna vill duscha 13 gånger om dagen. Med det menar jag att det kan vara svårt för vissa att vara jättefräscha om dom inte duschat precis innan ett pass under vissa förutsättningar som vi haft nu med varmt väder osv. Å andra sidan tror jag inte det innebär någon större stank som beskrivs av trådstartaren, men helt luktfritt blir det väl inte i det fallet.

babbett
2006-08-04, 09:16
Jag hade sagt till honom att han luktar illa och frågat om han kanske bör byta deo.

Jag gjorde det på jobbet en gång...höll på att vimma av hur en gubbe luktade, och han var med i mitt arbetslag. Han blev nog lite sårad och ledsen först...fast sen försvann lukten!

blasr
2006-08-04, 09:42
det är ett gym,man kan inte hjälpa att man luktar en aning ofräsh då efter ett tags tränande.
har man problem med sånna som luktar lite illa på gymmet,så får man väl helt enkelt gå därifrån då.

Jag antar att du är en av de personer som stinker eftersom du inte verkar bry dig. Bara för att det är ett gym så behöver det inte lukta död orm där.

formula4shape
2006-08-04, 09:45
Man tränar på andra tidpunkter, han lär ju inte vara där 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Simple as that!

babbett
2006-08-04, 09:53
Man tränar på andra tidpunkter, han lär ju inte vara där 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Simple as that!


Ska man då gå bort och fråga vilka tider han brukar träna?

formula4shape
2006-08-04, 10:02
Ska man då gå bort och fråga vilka tider han brukar träna?

Prickar man vanligtvis tiderna och har tränat under en lite längre period bör man veta. Man kanske helt enkelt får lägga om dagarna eller gå dit på morgonen istället för kvällen. Det är det absolut enklaste sättet om man nu tycker det är pinsamt att säga till personal eller personen i fråga.

babbett
2006-08-04, 10:06
Prickar man vanligtvis tiderna och har tränat under en lite längre period bör man veta. Man kanske helt enkelt får lägga om dagarna eller gå dit på morgonen istället för kvällen. Det är det absolut enklaste sättet om man nu tycker det är pinsamt att säga till personal eller personen i fråga.


"om man nu tycker det är pinsamt att säga till personal eller personen i fråga" ..ok nu är jag med.

Jag tycker det verkar mycket jobbigare att hålla på att ändra sina träningstider ist. för att vänligt påpeka att killen ifråga STINKER!

LadyG
2006-08-04, 11:05
Och, ja. Har man varit i gymmet så länge att ens svett har börjat stinka, om man är ren i övrigt... har man tränat för länge.

Exakt :hbang:

En människa kan vara dyngsur av svett och inte lukta särskilt mycket mer än varmt och lite salt. Eventuellt lite mysk-aktigt om det är en nyduschad man som nyss tränat :naughty:

Det är faktiskt inte en helt otrevlig doft alls, under förutsättning att han är ren när han börjar träna.

LAR
2006-08-04, 12:16
han är ganska tjock och ser allmänt misserabel ut. konstigt hur vissa lyckas få alla negativa sidor..

mangemani
2006-08-04, 13:30
Jag antar att du är en av de personer som stinker eftersom du inte verkar bry dig. Bara för att det är ett gym så behöver det inte lukta död orm där.


jag bryr mej ej pga att det är ett gym,där allt möjligt folk kommer för att träna och svettas,det är helt normalt att det börjar lukta ofräsht efter ett tag,så för mej är det helt ok om en person stinker lite,det gör dom flesta efter ett tag,eller ja,inte ni då såklart,ni luktar ju gudomligt gott efter ett pass tydligen.