handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig med min kost! (ny nybörjare)


Krille
2003-01-05, 23:18
Hej!
Jag är ny här på forumet, och jag är även nybörjare när det gäller träning (både styrka och kondition) och bra kostvanor.
Jag är 21 år och är 1.85m lång, 90 kilo tung.
Jag är överviktig och har en kulmage, vill bli av med den så fort som möjligt, senast innan sommaren, och därför har jag för cirka två veckor sedan börjat på gym (där det tyvärr inte finns någon gyminstruktör). :(
Jag har under dom här två veckorna som varit kört några dagar styrka och några dagar kondition i cirka en timme varje dag.

Några synpunkter?

Jag har också inhandlat lite proteiner i eiselt protec+ och twinlabs twinfast.
Har fått ett råd från en bekant att ta protein drinken direkt efter träningen, vad tycker ni om det?
Någon som har några bra/mindre bra erfarenheter av protec+ och/eller twinfast?

Om man vill gå ner i vikt (ta bort fettet och behålla muskler) hur ska man äta då?
Mycket proteiner efter/innan träning?
Mycket kolhydrater efter/innan träning?
Finns det något som man kan äta mycket utav utan att behöva oroa sig för att man går upp i vikt utav det?
Vad är bäst att äta innan sängdags eller när man känner sig hungrig, något med mycket protein och mindre kolhydrater eller tvärtom?
Några synpunkter, råd eller tips om kost och kosttillskott är välkommet!

Tack på förhand!
MVH/Krille

Jarod
2003-01-06, 00:29
Originally posted by Krille
Hej!
Jag har under dom här två veckorna som varit kört några dagar styrka och några dagar kondition i cirka en timme varje dag.

Några synpunkter?

Jag har också inhandlat lite proteiner i eiselt protec+ och twinlabs twinfast.
Har fått ett råd från en bekant att ta protein drinken direkt efter träningen, vad tycker ni om det?
Någon som har några bra/mindre bra erfarenheter av protec+ och/eller twinfast?

Om man vill gå ner i vikt (ta bort fettet och behålla muskler) hur ska man äta då?
Mycket proteiner efter/innan träning?