handdator

Visa fullständig version : Gym i Halmstad


Robbin
2006-08-02, 19:05
Ska börja studera på högskolan i Halmstad och skulle därför behöva få tag i ett billigt och bra gym om den kombinationen är möjlig.

Behöver inte finnas några maskiner direkt förutom de vanliga, benpress, latsdrag, smith, någon kabelhiss, sittande rodd kanske. Fast är ju inte fel om det finns lite att välja på heller.

Fria vikter däremot är viktigt för mig, hantlar ska gärna finnas 50kg+ och det ska finnas mycket viktskivor till bänk, mark, böj osv.

Är stor fördel om det är skön stämning på gymmet.
Ja det var väl allt, tar tacksamt emot förslag :)

Dissector
2006-08-02, 19:20
Träningskompaniet har upp till 47 kg-hantlar, men blir ändå spöat av Sports Club (har upp till 40). Kanonskön stämning. Viktplattor finns så det räcker med all säkerhet. Har de saker du efterfrågar och en hel del mer. Har varit på Träningskompaniet, SATS och Friskis utöver Sports Club men inget klår det stället, så det rekommenderar jag ju utan att tveka.


Ligger här:
Karta (http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=0&ms=0&streetname=N%E4ssj%F6gatan+6+HALMSTAD)

sehnpaa
2006-08-02, 19:43
Träningskompaniet har upp till 47 kg-hantlar, men blir ändå spöat av Sports Club (har upp till 40).Jag var på Sports Club igår och tyckte mig se nya hantlar. Upp till 50 kg. Kan kolla nogrannare på fredag, det var svårt att se från 10kgs-hantlarna där jag brukar stå. :em: :)

Sports Club är trevligt. Har dock inte testat något annat gym i Halmstad.

Sverker
2006-08-02, 20:28
Rekommenderar starkt SportsClub.

Ordentligt med bra grejor:thumbup:

Dissector
2006-08-02, 20:29
Jag var på Sports Club igår och tyckte mig se nya hantlar. Upp till 50 kg. Kan kolla nogrannare på fredag, det var svårt att se från 10kgs-hantlarna där jag brukar stå. :em: :)

Sports Club är trevligt. Har dock inte testat något annat gym i Halmstad.


Ojdå! Kan kanske stämma. Var tal om att få in fler tror jag, men har inte varit där på ett par veckor nu (kortet har gått ut). Men vad trevligt det låter! Jag kan förmodligen inte använda dom men kan ju vara roligt att titta på iallafall :D

Robbin
2006-08-02, 22:44
Tack för tipsen! Verkar vara sportsclub som gäller utan tvekan. Har de fått in 50kgs hantlar så är det ju perfekt, annars kan man väl alltid tejpa på vikter på hantlarna om det skulle behövas :naughty:

Vi kanske syns där om några veckor då ni som tränar där :thumbup:

hasse36
2006-08-03, 00:15
Jag kan varmt rekommendera Träningskompaniet. Otroligt trevliga människor - både bland personal och tränande. Det uppstår en viss kultur och med tiden gallras vissa bort.

Gymmet på Nässjögatan har ett... hmm, komplicerat rykte.

sehnpaa
2006-08-04, 21:31
Tack för tipsen! Verkar vara sportsclub som gäller utan tvekan. Har de fått in 50kgs hantlar så är det ju perfekt, annars kan man väl alltid tejpa på vikter på hantlarna om det skulle behövas :naughty:

Vi kanske syns där om några veckor då ni som tränar där :thumbup:
Jag tog en promenad, säkert fem meter, bort till dom stora hantlarna, som jag lovat. Dom har fått två nya par, 50kg och 60kg.


Törs man fråga hasse36 vad det komplicerade ryktet är?

Dissector
2006-08-04, 21:38
Gymmet på Nässjögatan har ett... hmm, komplicerat rykte.


Utveckla gärna :P

hasse36
2006-08-04, 21:48
Jag är inte helt säker på att det är förenligt med forumreglerna att berätta om det rykte som omger gymmet på Nässjogatan. Vänligen använd PM.

OBS! Jag gör bara anspråk på att känna till ett rykte - inget annat.

hasse36
2006-08-04, 21:55
Förbannade EDIT. Nässjögatan skall det vara och igenting annat.

"Komplicerat" är en allusion på Mao Zedongs andedräkt. Kinas forne ledare hade en fruktansvärd andedräkt. Eftersom det inte var "läge" att tala klarspråk bland hans "medarbetare" så beskrevs andedräkten som just "komplicerad".

Dissector
2006-08-04, 22:59
Jag är inte helt säker på att det är förenligt med forumreglerna att berätta om det rykte som omger gymmet på Nässjogatan. Vänligen använd PM.

OBS! Jag gör bara anspråk på att känna till ett rykte - inget annat.


Okej, har PM:at dig nu då =)

Sniggel
2006-08-04, 23:32
Kan också rekommendera Träningskompaniet. Sportsclub är nog det enda gym jag inte testat i halmstad :p Men jag har varit där och bara hört bra grejer om det.

Jay-Z
2006-08-14, 10:30
Ska prova Sportsclub i veckan! :thumbup:

Fultjack
2007-08-07, 11:01
bumpisen

nån som vet om sportsclub har nån hemsida (google gav inte mycket) samt priser där?

norsk_gadd
2007-08-07, 14:29
Ok Boys!
Coming right at you from the heart of Sportsclub!
Vi har hantlar upp till 60kg, vi har flertalet som tävlar/har tävlat varav två ska upp på scenen nu till SM. Finns inget gym med skönare stämning och på träningskompaniet somnar jag av tristess...

Vi har ett fint squatrack och det är helt i sin ordning att köra tunga mark och föra lite väsen, det gör alltid jag iaf. :D
Det pågår en liten utbyggnad för tillfället och fler cardiomaskiner är på ingång samt tre "free weight" maskiner från cybex. Ett årskort kostar 2900kr och det finns även möjlighet till 24timmars kort för 3500kr.

Ang. rykten så uppstår alltid sådant i en liten stad som Hamlstad, det har funnits en del "tuffa" killar på gymmet och detta har fått folk att börja prata. Detta är gammalt och numera är det bara seriösa grabbar kvar! Välkomna allihop! :cool:

EDIT: Hemsida finns det ingen för det behövs inte, de flesta seriösa hittar dit ändå. SC med hemsida är typ som Dalai Lama med msn, alla vet ändå.

bubbe
2007-08-07, 14:36
Vill bara tipsa om att det finns en styrkelyftsklubb i Halmstad också, KK Eleiko. Sliten trång lokal, men utrustningen blir knappast bättre om man gillar att köra tungt.

Ironbabe
2007-08-07, 14:37
Tränade några ggr på Sportsclub för ca 2 veckor sedan och jag är lessen över att jag inte hittat dit tidigare. Har tränat på SATS och Träningscompaniet i Halmstad innan och de kommer inte i närheten av vad jag tycker att ett gym ska ha! Sportsclub var helt klart ett gym i min smak. Trevlig ägare (tror iaf att det var han) som fick en att känna sig välkommen och bra utrustning!

Såg även ett kort på dig där Norsk_gadd :)

Nästa år blir det bara Sportsclub för mig!

Petf
2007-08-07, 15:08
var nånstans i halmstad ligger detta sportsclub ?? kommer fixa sommarhus där så det kan va bra att veta var det ligger .

Fultjack
2007-08-07, 15:34
låter kanon gadden :thumbup:

Haxtall
2008-07-21, 10:39
Inlägg för en annans räkning:

Gym där styrkelyftarna tränar, ligger vid amnesti Loppisen i närheten av Fiskaregatan

Kontakt: KK Eleiko, Edvard på tel 035 15 46 41