handdator

Visa fullständig version : När damen dansar...


precis
2006-08-02, 17:07
Hur
1) reagerar ni...
2) vore optimalt* att reagera...

...om ni var på en nattklubb, tjejen dansar, en kille börjar dansa med henne på ett sätt som får er att vilja döda honom med en drinkpinne? (tjejen tycker inte om att killen dansar så).


*bra ordval.

Edit: tack!

Greg
2006-08-02, 17:11
1) Tränger mig in och dansar med damen. Alternativt, om killen är full, peka mot andra hörnet och säg att någon vill prata med honom.

2) Slit av dig tröjan, gör KRABBAN och se honom backa i skräck.

Dumleman
2006-08-02, 17:12
1) Ingenting, hon kan väl reagera själv.
2) Se 1)

Lilla Brynolf
2006-08-02, 17:15
Håller med föregående. Min tös är så pass tuff att hon nog slipper efterhängsna grabbar. Om hon inte vill ha dem där förstås.

Blir de alltför fysiska anser dock iallafall jag att man som pojkvän gott kan brusa upp lite lätt.. *flex*

Mental
2006-08-02, 17:15
Jao, mitt ev damsälskap får visa att uppmärksamheten inte är uppskattad då. Det är inte upp till mig att avgöra. Jag äger inte henne.

babbett
2006-08-02, 17:16
1) Ingenting, hon kan väl reagera själv.
2) Se 1)


+1

Stoltz
2006-08-02, 17:19
1, Ifall killen gör saker hon absolut ser ut att inte vilja så har jag faktiskt lutat mig fram och frågat ifall hon vill ha hjälp att komma bort från honom, medan jag konstaterat att jag inte tror att hon är försvarslös, eller något sådant. Tycker det låter som om tjejen vore helt försvarslös så känns viktigt för mig att få henne att förstå att jag inte tror det ;)

2. Hm...Tycker mitt eget sätt är ganska optimalt, tjejen kanske gillar killen i smyg, han är bara lite för full, då ska man ju inte komma och trycka sig i mellan och göra henne en björntjänst.

Valentino
2006-08-02, 17:22
Föreslagit en trekant, alternativt dansat med och bara njutit av den sköna musiken.

Fatalist
2006-08-02, 17:22
Jag hade inte brytt mig, alt gått och hånglat upp en annan tjej som hämnd.

aliquis
2006-08-02, 17:27
Jag skulle bli svartsjuk =p, men vadå om inte tjejen gillar det, isf gör hon det ju inte och då är det inga problem, men kanske inte så skoj om hon står o gnider sig mot någon annan.

babbett
2006-08-02, 17:27
Jag hade inte brytt mig, alt gått och hånglat upp en annan tjej som hämnd.


Tror du killen hade brytt sig om en sån hämnd?

Mental
2006-08-02, 17:29
Tja, vad skulle ni tycka om era flickvänner ville skydda er mot tjejer som "dansar för nära"? Jag skulle bli förolämpad :)

Dock ser man många par på krogen som inte borde gå ut tillsammans, de blir bara osams, och alkohol gör ju inte saken bättre, är man svartsjuk av sig bör man nog låta tjejen gå själv på krogen

aliquis
2006-08-02, 17:33
Tja, vad skulle ni tycka om era flickvänner ville skydda er mot tjejer som "dansar för nära"? Jag skulle bli förolämpad :)

Dock ser man många par på krogen som inte borde gå ut tillsammans, de blir bara osams, och alkohol gör ju inte saken bättre, är man svartsjuk av sig bör man nog låta tjejen gå själv på krogenJa då blir det ju mycket bättre! :Virro

Rätt är naturligtvis att ta med sig en teaser på krogen.

Kwon
2006-08-02, 17:33
Det blir [PROPP] utan förvarning.

Lucipha
2006-08-02, 17:33
1:Tittar roat på när min flickvän sänker honom med högern. Vi hade en liknande incident på storsjöyran när en kille blev lite för närgången.

2:Tittar roat på när min flickvän sänker honom med högern. Vi hade en liknande incident på storsjöyran när en kille blev lite för närgången.


Hur
1) reagerar ni...
2) vore optimalt* att reagera...

...om ni var på en nattklubb, tjejen dansar, en kille börjar dansa med henne på ett sätt som får er att vilja döda honom med en drinkpinne? (tjejen tycker inte om att killen dansar så).


*bra ordval.

Edit: tack!

Pepparkakssmurfen
2006-08-02, 18:47
Föreslagit en trekant, alternativt dansat med och bara njutit av den sköna musiken.

Seriöst? Trekant med en okänd kille och din tjej?

Mantus
2006-08-02, 19:02
1.Väntar på den där armbågen i skrevet som jag vet hon kommer ge honom om ett par sekunder, alternativt så puttar jag undan honom.

2.Samma sak, min flickvän gillar inte när någon annan än jag tafsar på henne.

Pepparkakssmurfen
2006-08-02, 19:09
För att svara på frågan:

1. Hon löser problemet själv.
2. Vet inte,det fungerar bra med det nuvarande systemet.

Bronkitkorv
2006-08-02, 19:16
1. Blir förbannad och slår ner en liten kille i närheten för att verka tuff..
2. Blir förbannad och slår ner killen som äcklar sej med min fru...

tossefar
2006-08-02, 19:19
Min flickvän är som tur är inte ett kolli, så hon kan vänligt men bestämt säga ifrån själv.

dynamo
2006-08-02, 19:28
Avvaktar en liten stund och ser hur hon hanterar situationen, jag ser till att få ögonkontakt med henne.. Signalerar till henne att jag har upptäckt situationen och att jag gärna rycker in. Sen väntar jag på grönt ljus.

Om killen på nått sätt skulle gloa åt mitt håll och verka uppkäftig, eller om han rent av är medveten om att vi är ihop och han försöker äga henne/mig på nått sätt, så hade jag nog vart där på stört och åtminstone avbrutit vafaen han höll på med. Risken finns väl att jag "kastat handsken" och förnedrat honom för att se ifall han var sugen på att "dansa" med mig, men det är ytterst sällsynt att jag slåss.

EDIT: Jag har ju ingen flickvän, så jag tar inte nån speciell personlighet hos flickvännen i beaktande här.

Pez
2006-08-02, 19:41
"Captain Kirk two-handed Karate-chop" löser allt. Alternativt ett "Vulcan nerve-pinch".
*HIYAAAA!* :D

Tolkia
2006-08-02, 21:20
Avvaktar en liten stund och ser hur hon hanterar situationen, jag ser till att få ögonkontakt med henne.. Signalerar till henne att jag har upptäckt situationen och att jag gärna rycker in. Sen väntar jag på grönt ljus.
Bra strategi tycker jag som tjej. En dans med ett oförskämt fyllo kan man överleva, för att vid nästa låt mer eller mindre diskret rymma fältet (dock skall det påpekas att det är FULLT TILLÅTET att nobba en packad och otrevlig person som bjuder upp/kommer fram och vill dansa, detta t.o.m. enligt den strängaste "styrdansetikett"). Att ens kille hoppar in och vill agera räddaren i nöden kan (måste inte, men kan) lätt leda till att en jobbig situation blir ännu jobbigare, särskilt om inte han heller är 100% nykter. Tyvärr.

christian
2006-08-02, 21:40
Avvaktar en liten stund och ser hur hon hanterar situationen, jag ser till att få ögonkontakt med henne.. Signalerar till henne att jag har upptäckt situationen och att jag gärna rycker in. Sen väntar jag på grönt ljus.

Om killen på nått sätt skulle gloa åt mitt håll och verka uppkäftig, eller om han rent av är medveten om att vi är ihop och han försöker äga henne/mig på nått sätt, så hade jag nog vart där på stört och åtminstone avbrutit vafaen han höll på med. Risken finns väl att jag "kastat handsken" och förnedrat honom för att se ifall han var sugen på att "dansa" med mig, men det är ytterst sällsynt att jag slåss.

EDIT: Jag har ju ingen flickvän, så jag tar inte nån speciell personlighet hos flickvännen i beaktande här.

+me

Stoltz
2006-08-02, 22:10
Aaah, förstod inte att det var ens egen flickvän. Men isåfall har ju förhoppningsvis min flickvän tillräckligt med råg i ryggen för att säga till själv. Men om inte - Då drar jag väl henne in till mig och kysser henne passionerat, äger killen, får flickan, och lever lyckligt.

Mattias
2006-08-02, 22:13
Ingen som vågar gå fram till min tjej då de flesta killar är mindre:cool:

myggan
2006-08-02, 22:41
jag har ingen tjej så jag är killen som brukar gå fram och dansa och dreggla på andras tjejer alternativt jucka mot deras ben.

Killar brukar reagera olika på detta men i de flesta fall slutar det med att dom får spö.

Fatalist
2006-08-02, 22:56
Tror du killen hade brytt sig om en sån hämnd?

Tror du det är killen jag hämnas på? Herregud.

Sheogorath
2006-08-03, 05:10
Avvaktar en liten stund och ser hur hon hanterar situationen, jag ser till att få ögonkontakt med henne.. Signalerar till henne att jag har upptäckt situationen och att jag gärna rycker in. Sen väntar jag på grönt ljus.

Om killen på nått sätt skulle gloa åt mitt håll och verka uppkäftig, eller om han rent av är medveten om att vi är ihop och han försöker äga henne/mig på nått sätt, så hade jag nog vart där på stört och åtminstone avbrutit vafaen han höll på med. Risken finns väl att jag "kastat handsken" och förnedrat honom för att se ifall han var sugen på att "dansa" med mig, men det är ytterst sällsynt att jag slåss.

EDIT: Jag har ju ingen flickvän, så jag tar inte nån speciell personlighet hos flickvännen i beaktande här.

Någont sådant här, ja. Ofta räcker det med att lägga en hand på hans axel och säga "stick, ok?" för att han ska dansa vidare bort. För det mesta hanterar flicka det här bra själv. Skinn på näsan, som sagt.

Nina L
2006-08-03, 06:34
"Captain Kirk two-handed Karate-chop" löser allt. Alternativt ett "Vulcan nerve-pinch".
*HIYAAAA!* :DHaha. Lysande!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/41/Vulcannervepinch.jpg/250px-Vulcannervepinch.jpg

OggeP
2006-08-03, 07:06
1) Ingenting, hon kan väl reagera själv.
2) Se 1)

Exakt. Jag litar på min tjej.

Ni som är sotis, hur reagerar ni när era respektive är ute på galej utan er? Då kan ni inte ingripa när folk stöter på dem.

Pingu
2006-08-03, 07:18
1) Ingenting, hon kan väl reagera själv.
2) Se 1)

Me 2 tycka så

mini
2006-08-03, 07:58
Tror du det är killen jag hämnas på? Herregud.
Utan du hämnas på tjejen för att en okänd kille dansar med henne?

Jorgen
2006-08-03, 08:02
Utan du hämnas på tjejen för att en okänd kille dansar med henne?
Hon skall väl för faen veta sin plats.
Hemma.
Framför spisen.

Sådetså. *grr27*

OggeP
2006-08-03, 08:09
Hon skall väl för faen veta sin plats.
Hemma.
Framför spisen.

Sådetså. *grr27*

Vad har du gjort för fel om din kärring kommer in i vardagsrummet och skäller på dig?

Du har gjort kedjan till spisen för lång.

mini
2006-08-03, 08:19
Jorgen och Ogge: jag tycker synd om era respektive damer, de måste vara hunsade nervklena små stackare. *grr*

OggeP
2006-08-03, 08:22
Jorgen och Ogge: jag tycker synd om era respektive damer, de måste vara hunsade nervklena små stackare. *grr*

Haha ja Afan är verkligen underkuvad och duperad. :D

I verkliga livet så är det nog det omvända som gäller. Jag brukar alltid få stå vid spisen. :em:


Å andra sidan gillar jag att laga mat.

Kwon
2006-08-03, 08:24
I ett sådant här scenario, hade jag snurrat in på dansgolvet med nävarna rakt utsträckta åt sidorna och således skänkt ALLA på dansgolvet en [PROPP]

http://www.livejournal.com/userpic/8415005/9748

Även random korvgubbe utanför hade fått smaka!

Jorgen
2006-08-03, 08:34
Jorgen och Ogge: jag tycker synd om era respektive damer, de måste vara hunsade nervklena små stackare. *grr*
Oooooo ja. Nu har ju jag ingen dam, men om jag hade haft det :whipped:


:D

Wennerberg
2006-08-03, 09:48
döda honom men en drinkpinne!

Wennerberg
2006-08-03, 09:49
I ett sådant här scenario, hade jag snurrat in på dansgolvet med nävarna rakt utsträckta åt sidorna och således skänkt ALLA på dansgolvet en [PROPP]

http://www.livejournal.com/userpic/8415005/9748

Även random korvgubbe utanför hade fått smaka!
HAHAhA