handdator

Visa fullständig version : uppvärmning innan dips


sissa
2006-08-02, 17:05
hej!
brukar ni värma upp på nät särskilt sätt innan ni kör dips?
att köra några tricepsövningar innan känns lite galet för man vill ju inte vara helt slut innan man ska köra dips. men axlarna kanske är bra att värma upp lite?

det känns lite brutalt och inte riktigt bra att börja köra utan nån uppvärmning.

hur gör ni?

Überbiffen
2006-08-02, 17:10
hej!
brukar ni värma upp på nät särskilt sätt innan ni kör dips?
att köra några tricepsövningar innan känns lite galet för man vill ju inte vara helt slut innan man ska köra dips. men axlarna kanske är bra att värma upp lite?

det känns lite brutalt och inte riktigt bra att börja köra utan nån uppvärmning.

hur gör ni?
Hmm.. jo jag värmer upp.. typ. Lägger in dips som slutövning för triceps. 4 övningar med vardera 5 set i innan jag når dips så dom lär ju vara lagom uppvärmda. :)

Annars är det väl bara att göra som med allt annat, börja lätt och öka lite åt gången.

Fartman
2006-08-02, 17:18
Jo jag värmer upp inför mina dips med vikt genom att köra dips utan vikt :D

dynamo
2006-08-02, 17:25
Om jag kör dips brukar det bli på bröst/triceps/axel-passet. Det inleder jag alltid med lätt uppvärmning av axlar.. Sen brukar jag iofs köra dips sist, så hade ju ändå vart uppvärmt om än jag inte kört uppvärmningen i början.

King Grub
2006-08-02, 17:29
Jag brukar göra två axelrullningar, ungefär.

sissa
2006-08-02, 17:46
okej.

jag får testa mig fram. kommer nog prova att värma upp axlarna lite på nåt sätt. tycker det är i dom det känns lite brutalt i början.

nutz
2006-08-02, 17:57
Inget speciellt förutom den vanliga stretchen. Alltid uppvärmningsset.

Sami123
2006-08-02, 18:15
Kör lite lätt uppvärmning på pushdowns innan dips..