handdator

Visa fullständig version : Ätbart innan morgonjogg


Purren
2006-08-02, 11:28
Vad kan man äta innan en morgonjogg, bara för att stilla den värsta hungern? Gillar inte att vara helt tom i magen när jag springer. Gärna något lätt också så att man nästan direkt kan dra ut.

Fartman
2006-08-02, 11:33
Nån macka, en frukt..

Purren
2006-08-02, 11:39
Funderade på en att blanda ut lite glukos i vatten och dricka det. Lite osäker på hur länge det håller blodsockret uppe och vad det har för effekt på fettförbränningen?

Kan tänka mig att en glukoshejk stympar fettförbränningen ganska hårt.

King Grub
2006-08-02, 11:42
Funderade på en att blanda ut lite glukos i vatten och dricka det. Lite osäker på hur länge det håller blodsockret uppe och vad det har för effekt på fettförbränningen?

Kan tänka mig att en glukoshejk stympar fettförbränningen ganska hårt.

Under aktiviteten, ja. Över dygnet som helhet spelar det ingen roll vad du förbrukar mest av under aktiviteten. Förbrukar du mer fett under aktiviteten, förbrukar du mindre vid övriga tillfällen. Mer kolhydrat under aktivitet, mer fett vid andra tillfällen. Fettförbränningen över dygnet blir likvärdig om energibalansen vid jämförelserna är likvärdig. Om det är speciellt effektivt mot hunger är väl tveksamt.

martynj
2006-08-02, 12:50
Kaffe kan ju vara en idé. Koffein som piggar upp och dämpar hungern! :thumbup:

Purren
2006-08-02, 13:10
Kaffe kan ju vara en idé. Koffein som piggar upp och dämpar hungern! :thumbup:

Jo, jag tog faktiskt en koffeintablett innan jag drog ut imorse. Fungerade rätt fint!