handdator

Visa fullständig version : Gym i uppsala


bulldoggen
2006-08-01, 16:52
Hejsan!

Jag undrar om någon här kan rekommendera ett gym i uppsala. Jag tränar i dagsläget på F&S, men utbudet av fria vikter och powerrack är mediokert. Om någon kan föreslå något annat gym så skulle jag bli glad. Ännu gladare skulle jag bli om det dessutom är humana priser :)

z_bumbi
2006-08-01, 17:01
UTK (http://www.utkgym.se/)
Fria vikter och powerrack. Hygglig maskinpark även om det finns några maskiner som skulle gå att kompletera/byta ut.

JoelR
2006-08-01, 17:34
UTK har powerrack och humana priser. Uppsala workout center har även dom powerrack och bra priser, med tanke på att det är öppet dygnet runt.

Tränar på workout center för att det är mkt bättre öppettider och det är bra mkt fräschare än UTK.

jakke
2006-08-01, 18:22
Vart bor du

krilleh
2006-08-01, 18:38
Va ere för fel på Friskis nudå? *grr*

Jag tycker utbudet är bra på fria vikter osv. Iaf på väderkvarn..

bulldoggen
2006-08-01, 19:24
Jag bor i luthagen. Var ligger förresten uppsala workout center? Har dom hemsida?

UTK såg helt okej ut, kanske något dåliga öppettider om man vill träna på morgonen då och då.

Felet med friskis, både på väderkvarn och i ekeby är att dom ej har powerracks, samt att dom har väldigt få bänkar. Är alltid svårt om man vill köra basövningar på dessa gym.

JoelR
2006-08-01, 19:34
Jag bor i luthagen. Var ligger förresten uppsala workout center? Har dom hemsida?

UTK såg helt okej ut, kanske något dåliga öppettider om man vill träna på morgonen då och då.

Felet med friskis, både på väderkvarn och i ekeby är att dom ej har powerracks, samt att dom har väldigt få bänkar. Är alltid svårt om man vill köra basövningar på dessa gym.

Workoutcenter ligger i Luthagen, på sturegatan.

http://www.workoutcenter.se/

Humza
2006-10-02, 21:26
Ska byta gym. Tränar just nu på Nautilus i boländerna, men det gymmet har inte mig som målgrupp. De kör, som bekant, mer fitnessträning för pensionärer. Just nu håller jag på att välja mellan andra gym. Jag skriver en lista på alla jag känner till, så skulle jag uppskatta om ni kan fylla på med de jag missat så att jag kan kolla upp dem också!

Workoutcenter
Friskis (ekeby och centrum)
Nautilus (Boländerna och centrum)
Stallet
Sats
Hågaby
UTK

Tack för fler tips!
Just nu lutar det åt workoutcenter.

petersson
2006-10-02, 21:29
Friskis i ekeby är trevligt och fint. Finns två fria stänger men tyvärr är de snorhala och aningen böjda. Maskinerna är bra, Nordic Gym.

Larsson
2006-10-02, 21:30
Jag tränar på workoutcenter och tycker det är bra. De har inte de flashigaste maskinerna och vikterna, men allt man behöver finns. Sedan är det väldigt trevlig stämmning där.

PowPow
2006-10-02, 21:37
FS vid kåbo (stallet) tycker jag är helt ok

SWETiger
2006-10-02, 21:45
Sats har två uppsättningar hantlar upp till lite över 40 kilo i tvåkilosetapper, 3 bänkpressar, 2 smithpressar m. ställbara bänkar, en smithpress för benböj mm, 2 rack, 3 ställbara bänkar, 3 fasta bänkar och ett par skivstänger att välja på när det gäller friviktsdelen sedan finns det gott om maskiner och kabelstationer. Tycker du ska ta en kik, brukar gå att fixa en prova-på-vecka.

Mantus
2006-10-02, 22:31
FS vid kåbo (stallet) tycker jag är helt ok



Stallet funkar bra, billigare pris om man är student.

PowPow
2006-10-02, 22:35
Stallet funkar bra, billigare pris om man är student.


Jupp. Det var ju t.om du som tipsade om det..
Har dock bara varit där två gånger.. har varit sjuk *cry*

Och ena gången jag var där så var styrkeavdelningen avstängd eftersom de höll på att installera nya grejer, så då fick jag leka lite i life circle-maskinerna. Kände mig som en pilot.

Mantus
2006-10-03, 00:03
Jupp. Det var ju t.om du som tipsade om det..
Har dock bara varit där två gånger.. har varit sjuk *cry*

Och ena gången jag var där så var styrkeavdelningen avstängd eftersom de höll på att installera nya grejer, så då fick jag leka lite i life circle-maskinerna. Kände mig som en pilot.


Jag vet, var ju tvungen att lobba lite så man får dit någon mer som inte ser circuitmaskinerna som guds gåva till människan;)
Det verkar gå någonting här i Uppsala nästan alla har varit förkylda, började precisträna i förrgår efter en veckas förkylning.