handdator

Visa fullständig version : Den Termogena Dieten


LuThe
2006-08-01, 13:27
http://forum.body.se/showthread.php?t=5414

Har nu läst allting och jag är jättesugen på att höra vad ni kolo-snubbar tycker om denna diet.

Inga kolhydrater alls?
Har man ätardag?
Någon som har testat den?
Hur gick det?

Yankeee
2006-08-01, 13:32
Vore det inte lättare att fråga i tråden på body där skaparen av dieten förmodligen läser och kan ge bättre svar?

LuThe
2006-08-01, 13:40
:thumbup:

Mental
2006-08-01, 13:44
Nu när folk genom påbud skriver vettiga rubriker, så är det dags att propagera för sökningsfunktionen, testa ta din trådrubrik och söka på, jag hittar en del matnyttigt :)

Longshot
2006-08-01, 14:04
Den Termogena Dieten används i syfte att minska i kroppsfett snabbt och effektivt. Det är inte en diet som bygger muskler; inte heller är det en diet som lämpar sig för folk som aldrig har deffat innan. Varför? Lär dig gå innan du lär sig springa. Man bör iaf ha grundläggande kunskap om hur nyckelhormoner som insulin och glukagon påverkar kroppen, man bör kunna avgöra sin träningstolerans och ha en viss uppfattning om hur mycket man förbrukar per dag i kalorier. Dessutom är det en ganska krävande diet, om inte fysiskt så psykiskt, och i synnerhet för de personer som redan ligger lågt på bf skalan.

Missa du det där? Dieten är extrem. Så har du verkligen tänkt igenom det hela?

Men det är din kropp du leker med! :thumbup:

Jacky
2006-08-01, 20:40
Jag testade den i 2 veckor med goda resultat.
Dag 1-3 var jobbigast. Blev yr utan kolhydrater. Gick sedan över. Ger relativt god mättnadskänsla. Tappade ingen styrka på gymmet, men jag hade inte samma ork på jobb/fritid. Rekommenderar dig starkt att testa i 2 veckor. Annat positivt var att mitt humör blev kanon tack vare högre fettintag.
Varför jag slutade?
Gillar bröd och andra kolhydrater. Svårt att hålla den livsstilen då man vvill umgås med vänner etc.

Mackz
2006-08-01, 21:56
Jag kör ungefär enligt den, men jag käkar havregröt 2 ggr om dagen. Funkar bra för min del..

Jay-Z
2006-08-01, 21:57
Jag kör ungefär enligt den, men jag käkar havregröt 2 ggr om dagen. Funkar bra för min del..

He he.

Då gör jag också det, men jag drar i mig några glassar varje dag. ;)

LuThe
2006-08-01, 22:50
Jag testade den i 2 veckor med goda resultat.
Dag 1-3 var jobbigast. Blev yr utan kolhydrater. Gick sedan över. Ger relativt god mättnadskänsla. Tappade ingen styrka på gymmet, men jag hade inte samma ork på jobb/fritid. Rekommenderar dig starkt att testa i 2 veckor. Annat positivt var att mitt humör blev kanon tack vare högre fettintag.
Varför jag slutade?
Gillar bröd och andra kolhydrater. Svårt att hålla den livsstilen då man vvill umgås med vänner etc.


vad menar du med "högre fettintag" ? gick du på diet innan eller?

pragmatist
2006-08-01, 23:47
Det finns väl inga vetenskapliga belägg för att en diet med extremt lite kolhydrater är mer effektiv än en som innehåller lite mer, men har samma kaloriinnehåll. Däremot finns det en del stöd för att dieter som framför allt drar ned på kolhydraterna ofta fungerar bättre än dieter som framför allt drar ned på fettet. Varför är oklart, möjligtvis har det psykologiska orsaker d.v.s. en kolhydratsnål diet kan vara lättare för många att följa strikt under längre tid.

Jacky
2006-08-02, 09:36
vad menar du med "högre fettintag" ? gick du på diet innan eller?

Har alltid varit dålig på att få i mig fett. När jag påbörjade testet av den termogena dieten gjorde jag däremot en markant höjning. Fettet tycks ha gett bra mättnadssignaler till hjärnan.

Robban
2006-08-02, 11:39
Det är i princip så jag gör... Jag tycker det är skitbra!