handdator

Visa fullständig version : Unika partiet..


Angel
2006-08-01, 13:08
Vad tror ni om Lindas chanser att komma in i riksdagen?


Ful bild...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0608/01/NYHETER-01s09-linda1-588_438.jpg

Solros
2006-08-01, 13:08
Grymt stora

Droog
2006-08-01, 13:09
Hade hon inte plockat ut sina?

Yankeee
2006-08-01, 13:09
Grymt stora

Vad är tuttarna.

jenny
2006-08-01, 13:12
Hon måste tro det iallafall. Hon har ju sagt upp sig från sitt jobb för detta.

Nitrometan
2006-08-01, 13:12
Vad är tuttarna.
Du glömde ett frågetecken bara.

Yankeee
2006-08-01, 13:12
Du glömde ett frågetecken bara.

Äsch :Virro

Angel
2006-08-01, 13:12
Hon måste tro det iallafall. Hon har ju sagt upp sig från sitt jobb för detta.


Ajfan, hon som precis hade blivit chef och allting!!!

sehnpaa
2006-08-01, 13:13
Vad vill hon? Enda jag luskat ut är att hon vill hjälpa utsatta, och det är inte särskilt unikt.

elan
2006-08-01, 13:13
Jag har gått och väntat på en sådan här tråd. :D

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om saken. Finns det någon i Sverige som verkligen gillar henne? Om det nu gör det, är denna person tillräckligt gammal för att rösta? Kommer någon bry sig om vad partiet stå för eller bara förknippa det med dess frontperson? Hur trovärdig är man som politiker efter den resa hon har gjort? Är alla säkra på att detta bara inte är ett dåligt skämt?

Nitrometan
2006-08-01, 13:13
Hon måste tro det iallafall. Hon har ju sagt upp sig från sitt jobb för detta.
Har hon slutat på Aftonbladet? :eek:

pragmatist
2006-08-01, 13:15
På vilket sätt är partiet unikt? Unikt få idéer? Unik avsaknad av ideologi? Unikt få sympatisörer? Unikt storbystad partiledare? (det vore ju alltid nått i och för sig...)

sehnpaa
2006-08-01, 13:16
Jag har gått och väntat på en sådan här tråd. :D

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om saken. Finns det någon i Sverige som verkligen gillar henne? Om det nu gör det, är denna person tillräckligt gammal för att rösta? Kommer någon bry sig om vad partiet stå för eller bara förknippa det med dess frontperson? Hur trovärdig är man som politiker efter den resa hon har gjort? Är alla säkra på att detta bara inte är ett dåligt skämt?Vad får dig att tro att trovärdhet är något viktigt för en politiker? *rolleyes* Svenskarna har lärt känna Linda, och det är vad folket söker i en politiker.

elan
2006-08-01, 13:17
Vad får dig att tro att trovärdhet är något viktigt för en politiker? *rolleyes* Svenskarna har lärt känna Linda, och det är vad folket söker i en politiker.
Men har de lärt känna henne som någon som de vill ska styra här i landet?

jenny
2006-08-01, 13:20
Men har de lärt känna henne som någon som de vill ska styra här i landet?

Folk röstade ju på Bertan och company

elan
2006-08-01, 13:22
Folk röstade ju på Bertan och company
Jo men de hade ju ändå en del unika åsikter. Alla som var lagda åt det hållet var säkert glada att de äntligen fick någon att rösta på.

Unika partiet verkar ju inte direkt tilltala någon speciell målgrupp som helt plötsligt går man ur huse för att lägga sina röster.

sehnpaa
2006-08-01, 13:24
Men har de lärt känna henne som någon som de vill ska styra här i landet?Vad får dig att tro att folket minns vad hon gjort? Vi har glömt Lars Danielsson, Görans bygge, Bo Ringholms flygturer, familjerelationerna i regeringen, Gudruns tusentals tabbar, Laila osv. osv... Varför skulle vi inte kunna glömma Lindas relativt obetydliga historia?

jenny
2006-08-01, 13:27
Jo men de hade ju ändå en del unika åsikter. Alla som var lagda åt det hållet var säkert glada att de äntligen fick någon att rösta på.

Unika partiet verkar ju inte direkt tilltala någon speciell målgrupp som helt plötsligt går man ur huse för att lägga sina röster.

Nej, jag tror väl inte heller direkt att hon kommer in. Men det är ju rekord många unga väljare som bestämmer sig sent och inte har mycket till övers för vanliga politiker. Så jag skulle inte bli chockad om hon fick några röster heller. Men det är beroende av hur mycket det skrivs om partiet i tidningarna och än så länge så har det ju inte skrivits så mycket.

userfriendly
2006-08-01, 13:27
Jag skulle vilja se mer konkreta politiska förslag, mål osv.
Känns som om att de är lite sent ute.

pragmatist
2006-08-01, 13:36
Grejen med Ian och Bert var att det fanns utrymme i svensk politik för ett högerpopulistiskt parti, något som varit en del av det politiska landskapet i andra skandinaviska länder en längre tid. De representerade med andra ord en på sätt och vis logisk position på höger-vänster-fältet och kunde därför snabbt rekrytera väljare från t.ex. missnöjda moderater.

Det konstiga med Ian och Bert var inte fenomenet i sig utan att det havererade så totalt. Sverige är fortfarande ganska unikt på det sättet att vi inte har något högerpopulistiskt parti i traditionell mening. Sverigedemokraterna finns ju i och för sig men de är knappast höger om man skärskådar deras socio-ekonomiska politik utan snarare främlingsfientliga socialdemokrater.

LAR
2006-08-01, 13:55
vad har linda och unika partiet för åsikter?

Yankeee
2006-08-01, 13:57
"Drygt 200000 valsedlar är beställda till Unika Partiet med följande kärnfrågor: “Handikappfrågor, diskriminering, av barn, invandrare. Det är mycket om diskriminering, av homosexuellla och så, det är många frågor som berör människor.”"

http://betaalfa.polymono.net/2006/08/01/de-ar-unika-partiet/

Känns så seriöst på något sätt :D

hultman
2006-08-01, 14:05
Tillat mig att skratta.

elan
2006-08-01, 14:07
Vad får dig att tro att folket minns vad hon gjort? Vi har glömt Lars Danielsson, Görans bygge, Bo Ringholms flygturer, familjerelationerna i regeringen, Gudruns tusentals tabbar, Laila osv. osv... Varför skulle vi inte kunna glömma Lindas relativt obetydliga historia?
Det jag menade var att hon faktiskt är en känd profil redan i dagsläget och har en hel del i bagaget. Men du kan ha rätt, folk kanske glömmer fortare än kvickt. Eller så kan det vara så att fröken Linda faktiskt har ett stort intresse för politiken som hon har lyckats dölja hittills. Eller att hon faktiskt har ändrat på sig.

Mental
2006-08-01, 14:08
"Drygt 200000 valsedlar är beställda till Unika Partiet med följande kärnfrågor: “Handikappfrågor, diskriminering, av barn, invandrare. Det är mycket om diskriminering, av homosexuellla och så, det är många frågor som berör människor.”"

http://betaalfa.polymono.net/2006/08/01/de-ar-unika-partiet/

Känns så seriöst på något sätt :D


hon har ju inte ens valsedlar nog för 4% :D

Tolkia
2006-08-01, 14:13
Det konstiga med Ian och Bert var inte fenomenet i sig utan att det havererade så totalt.
Om något är konstigt med det skulle jag snarare säga att det konstiga är att högerpopulismen som sådan havererade med dem (det har ju, som du säger, inte dykt upp några egentliga arvtagare), inte att Bert och Ian havererade. Mindre välartikulerad populism är kul i början, men man får akta sig för att larva sig så mycket att man tappar förtroendet.

När man ser tillbaka på Ian och Bart tycker jag att det intressantaste är hur folkpartiet förändrast från Westerbergs "Jag tillhör inte samma familj som Bert Karlsson ..." till dagsläget. Utan att bestämma vad som är bätte/sämre; det är bara intressant att se hur ett parti förändras (det är ju verkligen partiet som förändrats, man kan ju inte säga att det kom in några agiterande despoter efter Westerberg och vände allt upp och ned).

Nitrometan
2006-08-01, 14:15
hon har ju inte ens valsedlar nog för 4% :D
Hon behöver inte 4% om hon får tillräckligt mycket röster i ett distrikt. Och då väljer man gärna nåt mindre ställe än Stockholm...

Och sen kör man en riktad lokal kampanj. Kan funka.

Tolkia
2006-08-01, 14:17
Det händer att jag undrar om Linda R****g verkligen är så korkad som det påstås (så korkad som Aftonbladet et consortes påstått har förmodoligen aldrig någon varit ...). Hon tycks ju ha förmågan att ta sig dit hon vill, i alla fall.

Edde_1
2006-08-01, 14:23
Det händer att jag undrar om Linda R****g verkligen är så korkad som det påstås (så korkad som Aftonbladet et consortes påstått har förmodoligen aldrig någon varit ...). Hon tycks ju ha förmågan att ta sig dit hon vill, i alla fall.
Sillissar is the shit;)

Papi
2006-08-01, 14:25
Äntligen! Detta fyller det politiska tomrummet inom mig. Nu kan jag rösta på något jag verkligen tror på. Tack Linda för att du finns!

Angel
2006-08-01, 14:26
ingen mer än jag som tycker hon är...ful..

Yankeee
2006-08-01, 14:27
ingen mer än jag som tycker hon är...ful..

Har du sett partiledarna i de ledande partierna?

Mental
2006-08-01, 14:28
ingen mer än jag som tycker hon är...ful..

Jo, jag röstar bara på snygga mäniskor. Fula är ju korkade, det vet ju alla! *rolleyes*

Tolkia
2006-08-01, 14:29
Sillisar is the shit
Det är möjligt, men jag tycker att vi har sett rätt många med den specialutrustningen som INTE lyckats ta sig ens in i svenska folkets minne längre än tre minuter (trots att de försökt). Bröst tänker nog inte tillräckligt bra för att vara några pålitliga promotors, vare sig med eller utan inlägg (hjärnan består i och för sig också mest av fett, så man kunde tycka att det skulle vara vilket som, men tydligen inte ...).

Yankeee
2006-08-01, 14:31
Det är möjligt, men jag tycker att vi har sett rätt många med den specialutrustningen som INTE lyckats ta sig ens in i svenska folkets minne längre än tre minuter (trots att de försökt). Bröst tänker nog inte tillräckligt bra för att vara några pålitliga promotors, vare sig med eller utan inlägg (hjärnan består i och för sig också mest av fett, så man kunde tycka att det skulle vara vilket som, men tydligen inte ...).

Avis?

Scratch89
2006-08-01, 14:32
Men herregud.

jenny
2006-08-01, 14:32
ingen mer än jag som tycker hon är...ful..

Tycker inte heller att hon är snygg. Men så har jag aldrig gillat trashig blondin looken heller.

Tolkia
2006-08-01, 14:36
Avis?
För att mina bröst inte tänker särskilt bra? Nä, jag kan nöja mig med att låta hjärnan göra det, vilket jag mer och mer börjar misstänka att även R****ng gör numera.
(f.ö. tycker jag att jag är en va väldigt få som uttryckt mig till Linda R****ngs fördel i tråden, så jag vet inte vad som motiverade den där skrevsparken, om den inte bara var lågt blodsocker eller något som slog ut ...?)

Yankeee
2006-08-01, 14:40
För att mina bröst inte tänker särskilt bra? Nä, jag kan nöja mig med att låta hjärnan göra det, vilket jag mer och mer börjar misstänka att även R****ng gör numera.
(f.ö. tycker jag att jag är en va väldigt få som uttryckt mig till Linda R****ngs fördel i tråden, så jag vet inte vad som motiverade den där skrevsparken, om den inte bara var lågt blodsocker eller något som slog ut ...?)

S




k


















ä
m





t


?

Trance
2006-08-01, 14:55
Det händer att jag undrar om Linda R****g verkligen är så korkad som det påstås (så korkad som Aftonbladet et consortes påstått har förmodoligen aldrig någon varit ...). Hon tycks ju ha förmågan att ta sig dit hon vill, i alla fall.

Jag tycker hon har gjort korkade val här i livet och att hon har tagit sig till ett korkat ställe.

hahavaffan
2006-08-01, 15:01
Jag skulle säga att hennes chanser är ungefär lika stora som Kalle Anka-partiets, och strax under Billigare Öl-partiets.

Tolkia
2006-08-01, 15:18
Jag tycker hon har gjort korkade val här i livet och att hon har tagit sig till ett korkat ställe.
Jag säger inte att jag (eller du) skulle vilja vara där hon är, eller borde vilja vara där hon är. Men hon verkar ju ha velat vara det själv, och det krävs trots allt ett visst driv - med riktning, för att ta ut vilken det krävs lite hjärna - för att ta sig fram. Jag är t.ex. inte så säker på att Linda Skugge, som älskar att häckla denna Blåsta BröstBimbo är så mycket klyftigare som hon själv anser sig vara.

Yankee: Mja, med vissa vet man ju aldrig. :D

Kwon
2006-08-01, 15:23
ingen mer än jag som tycker hon är...ful..

Det stoppade ju inte Bert och Ian Wachtmeister! :D

Trance
2006-08-01, 15:46
Jag säger inte att jag (eller du) skulle vilja vara där hon är, eller borde vilja vara där hon är. Men hon verkar ju ha velat vara det själv, och det krävs trots allt ett visst driv - med riktning, för att ta ut vilken det krävs lite hjärna - för att ta sig fram. Jag är t.ex. inte så säker på att Linda Skugge, som älskar att häckla denna Blåsta BröstBimbo är så mycket klyftigare som hon själv anser sig vara.

Yankee: Mja, med vissa vet man ju aldrig. :D

Jag vet inte om har tyckt alla hennes val har varit så lyckade, hon verkar ha ångrat en hel del. Sedan berömmelse i sig är ju inte ett tecken på hur smart någon är, även om det kan ofta visa en stark vilja till att vara just berömd.

Det sagt så vet jag ingenting om hennes IQ eller liknande, men kan fortfarande tycka hennes val i livet är korkade.

Krampus
2006-08-01, 15:53
För att mina bröst inte tänker särskilt bra? Nä, jag kan nöja mig med att låta hjärnan göra det, vilket jag mer och mer börjar misstänka att även R****ng gör numera.
(f.ö. tycker jag att jag är en va väldigt få som uttryckt mig till Linda R****ngs fördel i tråden, så jag vet inte vad som motiverade den där skrevsparken, om den inte bara var lågt blodsocker eller något som slog ut ...?)

Aha, du är avis.

Kwon
2006-08-01, 16:02
Linda R är en attenzione-hoe med syfte att få uppmärksamhet, och hon krossar allt motstånd!

Hon får ju hur mycket utrymme i media som helst!

Till och med på mötesplatser för folk som tränar dyker hon upp!

Hon har tillochmed dominerat så mycket att folk varit tvungna att censurera hennes namn!

Där snackar vi dominans! Hon vill synas, och det gör hon! :devil:

Olinda vill också synas, men hon är bara en lättviktare jämfört med Linda R, teh one and only!

Olinda är en Linda R-wannabe cause Linda R is takin' over! :D

Folk hatar henne, folk älskar henne, folk tycker hon är ful, folk tycker hon är snygg...

Hon är överallt och gör sitt bästa för att inte bli bortglömd och hon lyckas tamejfan!

Snart blir Linda R ett begrepp och en term!

Hon kanske även dyker upp i ordlistan förr eller senare... :devil:

Från BigBrother till kvällsnyheterna! :thumbup:

First, we take Manhattan.... THEN WE TAKE BERLIN!!!OMGZ

z_bumbi
2006-08-01, 16:03
Hon är väl "reklamchef" eller motsvarande och hennes jobb är att skapa ännu mer uppmärksamhet, att starta ett parti är ett sätt som många uppmärksammar och då har hon gjort skäl för lönen.

pragmatist
2006-08-01, 16:04
ingen mer än jag som tycker hon är...ful..

Nja, hon är ju inte i Catherine Zeta-Jones-klass precis om vi talar om klassisk skönhet men hon är definitivt ett fynd om man gillar den porriga looken. Jag har flirtat med henne på Konsum på Odengatan faktiskt. Inte för att det är någon större bedrift, hon flirtar ju med alla som har testiklar, men i alla fall. :D

Deceiver85
2006-08-01, 16:35
"Drygt 200000 valsedlar är beställda till Unika Partiet med följande kärnfrågor: “Handikappfrågor, diskriminering, av barn, invandrare. Det är mycket om diskriminering, av homosexuellla och så, det är många frågor som berör människor.”"

Verkligen unikt, som att vin inte redan har 7 riksdagspartier som ägnar all sin kraft på liknande frågor. Men visst, lite röster från pop-vänstern kommer hon säkert sno (det är bara att vänta på att hon ska kalla partiet feministiskt) och en svag vänster är alltid positivt.

internethjälten
2006-08-01, 16:59
Kommer gå bra för henne, ska stötte henne hela vägen =)

mvh
nicke

Arne Persson
2006-08-01, 17:27
Äntligen! Detta fyller det politiska tomrummet inom mig. Nu kan jag rösta på något jag verkligen tror på. Tack Linda för att du finns!


Kan Cicciolina så skall väl Linda, trots att hon saknar Cicciolinas ingående djupare kompetens, åtminstone försöka!:D

nossralj
2006-08-01, 17:55
http://www.unikapartiet.se/

:MrT:

Lika seriös hemsida som parti ?

Röda_Lacket
2006-08-01, 18:30
Detta platsar i programmet 100 höjdare ...

Miiix
2006-08-01, 18:45
http://www.unikapartiet.se/

:MrT:

Lika seriös hemsida som parti ?

Den firman är nog glad nu :)

Själv tycker jag partiet känns som ett skämt.

aliquis
2006-08-01, 19:05
va? har hon startat ett parti?

elan
2006-08-01, 19:06
va? har hon startat ett parti?
Nej. Om jag har förstått saken rätt så är det några före detta Antipiratpartister som har startat ett parti och valt henne som partiledare.

Tolkia
2006-08-01, 20:16
Aha, du är avis.
Ja, är inte alla kvinnor avis på alla kvinnor med större bröst än de? Ungefär som med er män och kükar ...?

sehnpaa
2006-08-01, 21:52
Ja, är inte alla kvinnor avis på alla kvinnor med större bröst än de? Ungefär som med er män och kükar ...?Vanligtvis brukar den som hånar och idiotförklarar bli anklagad för att vara avis. Men tydligen inte alltid.

(Ungefär vad du nästan sa förrut förresten...)

Krampus
2006-08-01, 21:55
Ja, är inte alla kvinnor avis på alla kvinnor med större bröst än de? Ungefär som med er män och kükar ...?

Nej, jag återår inte någon annan mans pillesnopp.
http://i2.photobucket.com/albums/y13/MariaJohnsson/barbaful.jpg

Fultjack
2006-08-01, 21:57
Har hon slutat på Aftonbladet? :eek:

LOL :D

mini
2006-08-01, 22:05
Det är briljant. Genom att sätta Rosen som partiledare har de redan skapat sig ett namn. Partiet blir känt utan att ens ha ett partiprogram, mer än det i expressen uttalade "Handikappfrågor, diskriminering, av barn, invandrare. Det är mycket om diskriminering, av homosexuellla och så, det är många frågor som berör människor". Det finns alltid plats för missnöjespartier.

Allan
2006-08-01, 22:28
Det finns alltid plats för missnöjespartier.

Japp. De kommer att få 989 röster. 117 färre än Piratpartiet.


allan

Nitrometan
2006-08-01, 22:32
Japp. De kommer att få 989 röster. 117 färre än Piratpartiet.


allan
Varför just PP? Är det bara för att PP:s kassör är med i UP och hjälper Rosen?

elan
2006-08-03, 11:16
Dags att bumpa den här tråden lite igen. Läste just följande på expressen.se:

Inför lanseringen har medarbetare kring Linda R förhandlat med produktionsbolaget Strix om en dokusåpa om vägen till riksdagen.
- Tanken är att valarbetare ute i landet ska tävla, dels om en plats på valvakan, dels om en plats tillsammans med Linda i riksdagen, säger en uppgiftslämnare.

Verkar ju vara ett ypperligt sätt att få yngre personer att intressera sig för politik...

elan
2006-08-03, 11:25
Dessutom är hemsidan på gång. Den presenteras klockan 23.59 inatt men redan nu kan man där läsa en kort sammanfattning av deras kommande partiprogram.
Kort genomgång av Unika Partiets politik
1.Våldsfrågor
2.Handikappfrågor
3.Invandrarfrågor
4.Barn och ungdomsfrågor
5.Egenföretagarfrågor
6.Homo/Bi/Trans sexuella frågor

Bronkitkorv
2006-08-03, 12:11
Bättre än att rösta blått i allafall.... Kanske kommer hon visa tuttarna för oss på röstsedeln, då kommer jag att rösta på hennes parti.

Kwon
2006-08-03, 14:14
Dags att bumpa den här tråden lite igen. Läste just följande på expressen.se:


Verkar ju vara ett ypperligt sätt att få yngre personer att intressera sig för politik...

haha så jäkla rätt, en dokusåpa gjorde henne känd.

Självklart skall de göra en dokusåpa som skildrar vägen till riksdagen åsse! :thumbup: