handdator

Visa fullständig version : Slow Protein - Bläää


LuThe
2006-08-01, 10:55
Efter 2 veckors gymuppehåll såg jag verkligen fram emot att komma tillbaka på gymet (vilket ja fortfarande gör). Jag började dagen med kreatinuppladdning varpå jag sedan skulle smaka lite utav mina 4 kg nyinköpta Slow Protein Jordgubb. Det visade sig skulle va det äckligaste och sämsta jag varit med om!

Rätta mig om jag har fel, men på paketet står det 1 dl pulver till 4-5 dl vätska.

Jag häller först ner 4,5 dl mjölk i min shaker, sen 1 dl slow protein...
skakar...

när ja ska dricka så har allt skummat upp som sjutton och det liknar mer en rosaröd kräm som försöker pressa sig ut genom den lilla uppningen i shaken, den va alldeles för söt..!

Jag häller ut hälften i slasken och häller i ännu mera mjölk i hopp om att den ska bli mer av en prottedrink och inte lika söt - men knappt ngn märkbar skillnad. *cry*

Nu ställer ja frågan, upplever ni samma problem? äckligt? sött ? kramsubstans istället för drickbar? man kanske inte bör ha mjölk?

Är jättetacksam för svar för jag har ingen lust att skicka tillbaka 3 kg till kolo utan ja köpte det för jag vill använda de! *flex*

userfriendly
2006-08-01, 10:59
hälften vatten hälften mjölk??
jag tycker den är god!?

Kasein är dock mkt tjockare än vassle

LuThe
2006-08-01, 11:01
nej jag hade inget vatten i ... hur brukar du blanda?

mm den är verkligen tjock:( jag får kräkatacker

Davil
2006-08-01, 11:07
nej jag hade inget vatten i ... hur brukar du blanda?

mm den är verkligen tjock:( jag får kräkatacker
Jag gissar på att du aldrig tidigare smakat kasein-protein eftersom du verkar vara förvånad över att det blir tjock-flytande ?

Det blir nämligen alla andra kaseinprotein pulver, oavsett tillverkare.
Fairings slow är det som smakar godast av de kasein-pulver jag testat iaf.

Annars kan du nästa gång köpa Eiselt Protec som är mindre trögflytande pga att det är Kasein och vassle ihopblandat.

LuThe
2006-08-01, 11:10
mm precis det är första gången jag provar det.. men det va ju inte gott för fem öre :cryout: men men jag får väll bita ihop lr ngt .. men hur blandar ni vill ja veta?

hur mkt vätska?
vilken vätska?
smak på pulvret?

paddanboy
2006-08-01, 11:11
Jag har ALDRIG blandat efter tillverkarnas rekommendationer när det gäller vätska. De överdriver mängden så att det blir för lösligt och smakar skit.

Jag använder så lite som möjligt så att det blir krämigare och då smakar det bättre. Drick vatten på sidan av.

Testa detta, blanda mindre vatten, låt shaken vänta någon minut innan du dricker.

LuThe
2006-08-01, 11:12
du vet väll att den kmr bli ännu tjockare och odrickbar ju mindre vätska man har?

men när de gäller vassle så gör jag som dig..

cammen
2006-08-01, 11:13
testa med bara vatten

King Grub
2006-08-01, 11:14
Ett av grundegenskaperna hos kasein är att det koagulerar.

LuThe
2006-08-01, 11:16
Ett av grundegenskaperna hos kasein är att det koagulerar.


koagulerar ?:confused:

Zera
2006-08-01, 11:17
Ett tips om du inte gillar den sötsliskiga smaken på jordgubb är att köpa mint-choklad nästa gång. Fast dina 4kg jordgubb lär väl räcka ett tag;)

Jorgen
2006-08-01, 11:17
koagulerar ?:confused:
Har du ingen ordlista?
Finns på nätet annars. :)

koagulerar koagulerade koagulerat koagulera verb stelna (om blod)

grisbil3n
2006-08-01, 11:37
Smakade lite sådär första gången men nu gillar jag smaken. Pissmärke dessutom, kan tänka mig att andra slowvarianter smakar ännu bättre.

LuThe
2006-08-01, 12:46
Ingen som kan säga hur mkt vatten ni tar? för jag kan inte tänka mig att dricka den tjocka supersöta "krämen" igen *rolleyes* jag måste finna en lösning att få i mig det *spy*

L-Sami
2006-08-01, 12:59
Du kan ju själv prova hur mycket vatten du behöver för att den inte ska vara så krämig. Om du har 4-5 dl vatten nu prova med 6-7 istället :)

pragmatist
2006-08-01, 13:11
Varför kommer den här frågan upp hela tiden? Tycker du kaseinet blir för tjockt så tillsätt mer vätska. Pröva dig fram, proteinet i sig påverkas inte av hur du blandar det. Det är inte kvantfysik vi talar om här. :D

Fairing
2006-08-01, 13:54
Om du inte gillar konsistensen så tillsätt 20g vassle eller ex. Maltodextrin så förbättras lösligheten markant. Ett av skälen till att många tillverkare tillsätter 20-30% vassle till sitt kasein.

Förövrigt så är smaken som baken....delad:D

Zera
2006-08-01, 14:38
Blanda och låt det stå 10-15 min så blir det inte lika tjockt.

watertouch
2006-08-01, 15:57
Själv tar jag ca 1.5dl vatten i en shaker o sen ner med 1dl pulver, tar en sked o blandar till det, några drag bara.. Sen sveper jag skiten så fort jag bara kan, man har ungefär 7sekunder på sig från det att pulvret nuddat vattnet tills det att det börjar bli tjockt. Detta är enda sättet jag får ner det på. Hoppas mintchockladen är godare *cry*

stenis
2006-08-01, 16:28
Ta bara vatten, 5-6dl. Skaka och drick, då blire mycket lösare än med mjölk, och mycket godare också tycker jag.

challe balle
2006-08-01, 17:24
Blanda och låt det stå 10-15 min så blir det inte lika tjockt.

Där har du det bästa tipset hitils, tyckte inte heller det gick att få i sig i början, men ställ in det ett tag i kylen så blir det bättre.

thomasR
2006-08-01, 17:37
Jag förstår inte problemet.
1dl kasein, sedan fyller du shakern med vatten tills den blir full.
Skaka och i med skiten ;) Då blir det VERKLIGEN inte trögflytande.

Sedan kan jag tillägga att jag testat både mintchokladen och jordgubb.
Jordgubben är klart godare.

Überbiffen
2006-08-01, 18:05
Ett tips är att blanda det i en ordentlig mixer. Blir betydligt bättre.

nudi
2006-08-01, 18:38
Tips är att skaka det snabbt och sen svepa. Då hinner det inte tjockna.

LuThe
2006-08-01, 19:52
Tips är att skaka det snabbt och sen svepa. Då hinner det inte tjockna.

hehe jo den har man hört av många! :D

Till thomasR kan ja säga att de va exakt det jag gjorde! fast med mjölk.... men vatten kanske är skillnad.. de får ja se om typ 60 min *rolleyes*

Angus
2006-08-01, 20:36
jag fattar ej problemet för sloow protein är gott som satan:eating:
fast om man tror att det skall vara samma viskositet som vassle så får man nog en chock:laugh:

fett0
2006-08-28, 20:35
Hehe, gött å se att andra har samma problem som jag! ;)

Testade att blanda med vatten och att INTE skaka utan bara röra om med en sked (1 dl pulver, 4 dl vatten). Pulvret löser sig verkligen lätt, så man behöver inte skaka. Ska testa att röra ner det i minimjölk imorrn.

/Patrik

martynj
2006-08-28, 21:55
Du kan ju kika min gamla tråd om Sloow Protein:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=70033

När jag blandade med stavmixer märkte jag att det blev mindre skummigt. Jag tyckte dessutom att jordgubb var godare med vatten än med mjölk! :)

nordland
2006-08-28, 22:18
Dricker ni proteindrinkar för att det är gott eller för att det gör gott? Jävla massa babbel om smaker hit och dit.. Svep, håll käften och gilla läget.

Pdaddy
2006-08-28, 22:25
JA tycker om Slow jordgubb..

Fattar inte va folk gör för fel, MYCKET vätska har vi sagt 1000 ggr..

JA kör 1 dl (liiite mer) å fyller på shakern up till 6dl.
Skakar å låter den stå i 10 minuter ungifär, sen tycker ja att den e perfa. Inte för tjock, och absolut inte äcklig på nåt sätt.

M

Sir Anselm
2006-08-29, 07:14
Sloow Protein Mintchoklad är ju helt klart godaste proteinet jag testat! Men man behöver mycket vätska, jag kör alltid med minimjölk...

LuThe
2006-08-29, 20:39
Numera dricker ja slow jordgubb 1-2 gånger per dag. .. men med vatten! med mjölk så klumpar de och smakar så sött att det är odrickbart... som ni säkert läst om i första inlägget av mig :D men nu har jag lärt mig tycka om de helet enkelt .. *rolleyes*