handdator

Visa fullständig version : Ar proteinpulvret VP2 sa bra som dom sager det ska?

saidy
2006-08-01, 11:33
som topic lyder... ar proteinpulvret VP2, fran AST, sa overlagset alla andra kosttillskott som dom sager? om ja, ar det vart det skyhogapriset, jamfort med tex gymgrossistens whey-80?

Cykelmannen
2006-08-01, 11:35
Vilka "dom"? AST själva ja, klart de säger så. VP2 är inte annat än marginellt bättre än Whey 80, om ens det.

Absinteh
2006-08-01, 11:36
Vet inte vad de har stoppat i det.
Kolla vad som finns i och jämför.
Det som skulle kunna vara prisvärt är ifall det är isolat villket ger högre proteinhalt och mindre laktos etc. Eller om det är något bra annat tillskott i.
Annars så är ju vassle som vassle. Blandningar behöver man kanske inte intressera sig för post och pre workout.

King Grub
2006-08-01, 11:41
Det är ett proteintillskott av hög kvalitet, men inte så mycket högre kvalitet som priset är högre.

paddanboy
2006-08-01, 12:19
Det svenska priset på VP2 är avsevärt mycket högre än vad Amerikaner betalar för samma produkt. I USA är priset nästan helt jämförbart med vad folk betalar för proteinpulver som Optimum Nutrition i Sverige. Alltså helt okej.

Jag skulle rekommendera dig att börja med billigare proteinpulver som de flesta kör på detta forum, både erfarna och nybörjare. Kolozzeum säljer Pure Whey till bra pris. Testa det till exempel.

L-Sami
2006-08-01, 13:30
Tillverkningen och frakten mellan stater och länder spelar också roll hur mycket en proteinpulver kostar. Det behöver inte alltid vara den som är dyrast som är bäst. Vad jag har märkt att produkter som använder WOW sälj tekniken när de försöker sälja en produkt är mindre bra än den som inte behöver stajla med sina produkter. bl a annat Vault och Nytric EFX, skriver mer än vad det finns effekt i dem och säljer dyrt.

L-Sami
2006-08-01, 13:36
VP2 anväder också WOW-säljtekniken och den verkar funka :D

Pez
2006-08-01, 14:13
Reklam är reklam är reklam. Så - nej. :D

Det är ett bra pulver med ett hiskeligt högt pris.

muskelbyggarn
2006-08-01, 22:12
Håller med övriga, det är ett bra proteintillskott men väl dyrt. Jag har försökt göra det jag kan med ett paketpris på produkten. Dock kommer man alltid till en nivå när det inte är lönt att sälja en produkt längre.

Att importerade produkter blir dyrare i Sverige. Som privatperson kan man ha tur och undkomma tull, MEN företag kommer inte undan. En kontainer är inget som undkommer... detta gäller ALLT inte bara kostillskott, de underbara strafftullarna förstör...
Rent generellt läggs ca: 17% på i tull på kosttillskott beroende produkt, nu efter halvårsskiften tillkommer en jävla kvottull på 33% dessutom *grr*

Man skall inte se vad en amerikan betalar för en produkt, allt i USA är billigare än här i EU och det är så många olika faktorer som spelar in. USA är ett land som drivs av KONSUMTION, de har ett styre som vill främja handel och har därmed lägre skatter i ALLA led = lägre priset till konsumenter. I EU och i Sverige i synnerhet så är inte konsumtion det som skall driva staten, vi har världens högsta skattetryck - över 50% vilket speglar sig i allt som har med prissättning att göra. När alla omkostnader är betalda så försvinner dryga 60-70% i skatter och avgifter.

Nåja, VP2 är bra, Fairings RHB är ett annat alternativ med likvärdig produkt (eller Lasse börjar gnälla och säger BÄSTA :D )

Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2006-08-02, 12:24
Nåja, VP2 är bra, Fairings RHB är ett annat alternativ med likvärdig produkt (eller Lasse börjar gnälla och säger BÄSTA :D )

Vänl,,,
Tobbe

VP2 :laugh: vilken skämt produkt.Rapid Hydro Blend är ett ÄKTA HYDROLYSAT*flex*

L-Sami
2006-08-02, 16:01

Bra sälj teknik :thumbup: att sälja en protein som är marknadens snabbaste. Det är säkert jätte bra också :D

paddanboy
2006-08-02, 21:05

De är ju bra att du ger din åsikt. Men att såga en produkt övertygar inte mig på ditt företags produkt. Nu köper jag inte helt waowfaktorn från något företag, men jämför man priser så...

Fairing - Rapid Hydro Blend 2 kg kostar 645 kronor vilket ger ett kilopris på 322 kronor. VP2 Kostar 399 för 908 gram vilket är ungefär ett kilo. Det rör sig inte om en oerhörd skillnad.

Så låt höra vad som gör Rapid Hydro Blend till bättre än VP2.

Pez
2006-08-02, 21:13
De är ju bra att du ger din åsikt. Men att såga en produkt övertygar inte mig på ditt företags produkt. Nu köper jag inte helt waowfaktorn från något företag, men jämför man priser så...

Fairing - Rapid Hydro Blend 2 kg kostar 645 kronor vilket ger ett kilopris på 322 kronor. VP2 Kostar 399 för 908 gram vilket är ungefär ett kilo. Det rör sig inte om en oerhörd skillnad.

Nåja.. nästan 40%:s skillnad i pris... *rolleyes*

Men jag låter Lasse svara på din fråga.. han kan prata sig hes om RHB. :D

Angus
2006-08-02, 22:35
jag har läst det på kolozzeum och andra forum för flera år sedan att vp2 analyserades i sverige av något företag och det var inte ett hydrolysat och det hade bara en proteinhalt på 77 (?) %

någon här skrev och så att dom hade tagit del av analysen om jag inte missminner mig;)

Peter
2006-08-02, 23:05
Och även om VP2 skulle innehålla den proteinmängd som står på burken är det ju inget som talar för en lika låg molekylvikt som på fairings hydrolysat. Trots ett högre pris.

Fairing
2006-08-03, 09:23

Mitt inlägg var mer riktat som ett skämt till Tobbe (Muskelbyggarn) som säljer både VP 2 och Fairing. Denna diskussion har varit uppe många gånger genom åren och detta är fakta:

VP 2 är ett proteintillskott baserat på 100% vassle som ingrediens.

VP2 är inget HD hydrolysat som Rapid Hydro blend och frågan har alltid varit om VP 2 är ett hydrolysat. Många hävdar att det är ett rent Isolat jämförbart med vårat WPI.

Rapid Hydro Blend är den Svenska marknadens enda produkt som enbart innehåller rent HD hydrolysat.Hydrolysgrad 26%

Rapid Hydro Blend innehåller Vassle & Kasein Hydrolysat som har en väldigt hög halt fria aminosyror (20%)

Tränar man extrem hårt och ofta tycker jag att man skall ge en produkt som RHB en chans för dom flesta som provar kommer alltid tillbaks och köper fler burkar trots den bittra smaken (som kännetecknar ett HD Hydrolysat).

Fungerar ypperligt att mixa med Maltodextrin eller Rapid Recovery. Sött tar bort bittert vilket ger en angenämare smak till drinken.

Dom som säger att "Protein som Protein" är oftast dom som inte har råd att prova RHB:D

OggeP
2006-08-03, 09:33
Dom som säger att "Protein som Protein" är oftast dom som inte har råd att prova RHB:D

Also known to the public as "sousse" :D

paddanboy
2006-08-03, 10:12
Jag tackar för svaret.

Man kan hela tiden optimera sin träning och kostnaden kan också därefter skena iväg. Man gör sina val och i jakten på dessa procentandelar är det inte alla som vill låta det kosta vad det vill. Att sedan inte alla har samma ekonomiska möjligheter är en annan fråga.

Gpajpen
2006-10-09, 20:51
har kört med VP2 i ungefär 14 månader nu. har inte jämfört med något annat protein under samma längd så kan inte säga om det är bättre än något annat. bra har det "funkat".
MEN, har lite ändrad ekonomi nu och kan inte längre betala så mkt per gram protein. nu blire koloz pure whey som jag tror fungerar lika bra!