handdator

Visa fullständig version : Bänkpress..


Vince_Young
2006-08-01, 09:49
Det kanske är en löjlig fråga men är väl lika bra att passa på, min polare och jag hade en liten diskussion gällande om det påverkar att man kör "snett" i bänkpress.. nu syftar jag inte på att man har ena armen 10 cm längre ner än den andra utan att stången lutar framåt en aning på ena sidan...påverkar detta någonting eller är det fullt normalt?

Sheogorath
2006-08-01, 10:11
Det kanske är en löjlig fråga men är väl lika bra att passa på, min polare och jag hade en liten diskussion gällande om det påverkar att man kör "snett" i bänkpress.. nu syftar jag inte på att man har ena armen 10 cm längre ner än den andra utan att stången lutar framåt en aning på ena sidan...påverkar detta någonting eller är det fullt normalt?

Att det är normalt är inte det samma som att det är önskvärt.

Big Lou
2006-08-01, 10:30
Det kanske är en löjlig fråga men är väl lika bra att passa på, min polare och jag hade en liten diskussion gällande om det påverkar att man kör "snett" i bänkpress.. nu syftar jag inte på att man har ena armen 10 cm längre ner än den andra utan att stången lutar framåt en aning på ena sidan...påverkar detta någonting eller är det fullt normalt?

Sträva efter att försöka lyfta jämnt på båda sidorna.
Kanske måste du lägga av några kilon från stången för att kunna nöta in en riktig teknik.

Köttbullen
2006-08-01, 20:48
Bättre teknik = desto högre vikter kan du ta.