handdator

Visa fullständig version : Ammoniak-vart finns det?


Diamond
2006-08-01, 00:18
vart går det att beställa ammoniak caps eller fritt? swe eller usa spelar ingen roll*flex*

polaren
2006-08-01, 00:31
Åk till stan och köp en flaska. Blanda ut med vatten om det är för starkt.

Diamond
2006-08-01, 00:41
Åk till stan och köp en flaska. Blanda ut med vatten om det är för starkt.

Hur mycket skall man ha?
Har bara haft capslar hittills så att gå på en flaska blir lite annorlunda:devil:

polaren
2006-08-01, 00:45
Jag har ingen aning, har aldrig använt det själv i träningen. Men jag har luktat i en flaska nångång och det bör nog blandas ut lite (bränner som fan i näsan).

Salpetersyra är värre dock :D Men det tror jag inte någon använder ;)

Yankeee
2006-08-01, 07:21
Har bara haft capslar hittills så att gå på en flaska blir lite annorlunda:devil:

Öh, får jag fråga vad du använder ammoniakkapslar till?

z_bumbi
2006-08-01, 09:48
Hur mycket skall man ha?

Du sniffar direkt ur flaskan, styrkan reglerar du genom mängden luft du drar in eller hur långt från flaskans mynning du är med näsan. Det är kanske lättare att reglera om man spär ut det men ingen flaska jag har sett användas har varit utspädd.

Användet det sparsamt då det inte är världens nyttigaste sak att sniffa i sig men se till att testa på några träningar innan du ska tävla så att du vet hur du reagerar. Spar det till sista lyften eller motsvarande då tändningen i sig slukar energi/ork.

OBS! Märk upp flaskan väldigt, väldigt noga och håll bra koll på den så att ingen obehörig får tag på den.

Mehdi
2006-08-01, 09:55
Öh, får jag fråga vad du använder ammoniakkapslar till?

Det är ampuller man bryter av i mitten med ammoniak i. Engångs grej, typ.

Yankeee
2006-08-01, 10:08
Det är ampuller man bryter av i mitten med ammoniak i. Engångs grej, typ.

Ah :thumbup:

Absinteh
2006-08-01, 10:39
Kan någon förklara effekten av amoniak.
Jag vet att man blir piggare och får en brännande sensation i näsan etc.
Har själv testat, men aldrig i tränings/prestations sammanhang.
Vad händer egentligen, något hormon eller någon skit som får fart?

sweetkarolina
2006-08-01, 17:43
Kan någon förklara effekten av amoniak.
Jag vet att man blir piggare och får en brännande sensation i näsan etc.
Har själv testat, men aldrig i tränings/prestations sammanhang.
Vad händer egentligen, något hormon eller någon skit som får fart?


kroppen reagerar som på en fara, dvs producerar adrenalin.
ryter det ett lejon bakom dig händer samma sak.

adrenalinet är väl främst till för att man ska kunna typ springa ifrån en fara, om jag fattat det rätt, men ger en iaf en kick. om inte annat så luktar det gott :Virro

bubbe
2006-08-01, 19:26
kroppen reagerar som på en fara, dvs producerar adrenalin.
ryter det ett lejon bakom dig händer samma sak.

adrenalinet är väl främst till för att man ska kunna typ springa ifrån en fara, om jag fattat det rätt, men ger en iaf en kick. om inte annat så luktar det gott :Virro

hmm, min armhåla luktar ammoniak :D

grisbil3n
2006-08-01, 19:33
Shit, blir nästan lite sugen på att testa :em:

bubbe
2006-08-01, 19:37
Shit, blir nästan lite sugen på att testa :em:

vart bor du? min armhåla kan förflytta sig om det inte är för långt bort *popcorn*

sweetkarolina
2006-08-01, 19:57
hmm, min armhåla luktar ammoniak :D


SATAN!!!! SPRING!!!! *slap*

Fettecke
2006-08-01, 20:48
har hört rykten om att det försvinner relativt mkt hjärnceller när man drar i sig amoniak... nån som har pejling på detta?

ska visst vara bra skit när man är förkyld också ;D

Diamond
2006-08-01, 20:53
har hört rykten om att det försvinner relativt mkt hjärnceller när man drar i sig amoniak... nån som har pejling på detta?

ska visst vara bra skit när man är förkyld också ;D

Jag dricker ej alkohol så det ammonikanen drar borde ju vara i klass med en fredags fylla, man får välja vilket sätt man vill slösa på sina hjärn celler :Virro

MrBoris
2006-08-01, 20:56
borde inte denna tråd höra till kosttillskott eller något?

Diamond
2006-08-01, 21:00
borde inte denna tråd höra till kosttillskott eller något?

Har knappast något med kost att göra*slap*

Då borde ju magnesium frågor även stå i kosttillskott:D

Lillgrabben
2006-08-01, 21:17
borde inte denna tråd höra till kosttillskott eller något?

Nej, annat hade det varit ifall trådskaparen ville spetsa sin kost med ammoniak vilket inte var fallet. Ammoniakförtäring torde vara en smula farligt. ;)

MrBoris
2006-08-01, 21:18
smell or eat it, same shit to me ;)

Sonny
2006-08-01, 21:35
Vi fick in en flaska koncentrerad sådan på jobbet idag, räkte med att ja lukta på korken (va i en saftflaska så ja va tvungen att ta reda på va d va) så trode ja att allt organiskt material i huvvet skulle komma ut genom näsan.

Inte o leka med.

Gnusram
2006-08-02, 11:12
Faktum är ju att man, när flaskan är ny, mycket väl kan nöja sig med att skaka den och ta av korken å lukta på den. Lättare att reglera liksom.
Ett för djupt andetag resulterar inte i nån tändning kan jag upplysa om! :cryout:

Allan
2006-08-02, 11:15
Jag har aldrig haft nån positiv effekt av det. Kändes bara som skallen exploderade och sen fick man ledas av podiet till stjärnfallet i huvudet gått över. Prövat tre gånger under tre olika decennier - aldrig mer!


allan

Krokodil
2006-08-02, 11:22
Vi doserar ammoniak i matarvattnet till pannorna på jobbet. Att lossa tankbilen med ren ammoniak brukar vara straffkommendering! :D