handdator

Visa fullständig version : stönigt fett


orgish
2006-08-01, 00:09
Hej, jag har nu under våren deffat ner mig, så att mina magrutor syntes väl och rätt många vener som syntes, nästan inget fett på magen, dock rätt mycket fett på rumpan och på nedersta ryggen..
kan detta bero på att jag kört alldeles för dåligt med ben? jag menar resten av kroppen var ju rätt låg bf, medans röven o kärlekshandtagen fanns kvar? :/..

alla råd o tips uppskattas.

Fartman
2006-08-01, 00:19
Kroppen kan tyvärr lagra fettet lite hur den vill. Det kan vara så djävligt att den väljer att in i det sista hålla på fettet precis på det där stället där man absolut inte vill ha det, medans den gladjeligen släpper iväg fett från ett annat ställe som inte alls bekymrat en.

Att träna en specifik del av kroppen i tron att fettet ska släppa från just den delen fungerar inte, tex så bränner inte situps fett kring magen som så många trots allt tror.
Det ända du kan göra är att deffa ännu mer, tyvärr.

paddanboy
2006-08-01, 10:05
Stönigt... :) är inte de värmländska *screwy*

pragmatist
2006-08-01, 10:22
Har man anlag för att lägga på sig på rumpan så måste man vanligen deffa ned resten av kroppen till minimala nivåer först innan det börjar ta ordentligt i den regionen. Hur du tränar har inget med det att göra.

orgish
2006-08-01, 10:28
Okej, tack så mycket för hjälpen, får väl bli en ännu hårdare deff nästa vår då!

Tjuckot
2006-08-01, 11:54
ffs, nu är det höst :D nu ska vi bygga och bli grova ;) magrutor behöver man inte nu :p