handdator

Visa fullständig version : Häng mage efter deffning?


Masters
2006-07-31, 14:32
Tjoho!, hur kan man undvika hänghud efter en viktnedgång?, väger just nu runt 107.. är väl hyffsat platt på överdelen av magen, men neder delen hänger lite och e tjock ;P. kan slänga upp en bild om så önskas.

Har hört att man ska duscha kallt?


Thx..

Guddi
2006-07-31, 15:57
Det beror lite på hur mycket det är som hänger. Är det mycket så finns tyvärr inget man kan göra åt det mer än operation. Det är ett väldigt vanligt problem hos personer har genomgått en gastric bypass operation. Dem har ett forum på http://www.viktop.se/viktop/. Du kan gå in där och fråga hur dem har löst det.

Om det är lite så kan det snygga till sig själv efter ett tag. Finns en massa krämer som stramar ut huden lite. Jag har aldrig hört något om någon slags huskur som skulle kunna hjälpa. Men sen är jag ingen expert på området heller :Virro

martin86
2006-07-31, 16:01
Hej!

Jag tror inte att du kan påverka hänghuden nämnvärt, utan du får helt enkelt leva med den lösa huden kring magen. Visserligen kan den dra åt sig lite efter en kraftig viktnedgång, men oftast blir det en del kvar som tyvärr bara "hänger".

Enda sättet att motverka detta är antagligen operation, vilket antagligen inte kommer se mer estetiskt tilltalande ut, med tanke på ärr o.s.v. Mitt råd är att vänta ett tag och se om huden drar åt sig, och glädja dig åt din viktnedgång och ditt nya lättare jag! *flex*

mangemani
2006-07-31, 16:30
det som hänger får du nog leva med,vet inte om du får leva med det resten av livet,men ett bra tag får du nog leva med det.

både syrran och jag är sånna som gått ner mycket i vikt(jag 2 ggr,145-85, och syrran ett antal ggr mer),vi båda(när vi är smala) får också så att det hänger nere på magen.
syrran har nu varit smal i över 5 år och hon har fortfarande lika mycket häng som den dagen då hon var klar med bantningen(möjligtvis en aningen mindre,har ej tittat så noga).
så tyvär är det nog så som dom säger,operation är nog det som gäller,om det nu inte finns nån sallva eller liknande.

Masters
2006-07-31, 16:45
Förfan, låter inte bra alls.... nu blev man ju lite deppig;P..
Men min mage hänger inte sååå mycket, ser ba ut som en fettklump vid nederdelen av magen.

Om vi säger såhär, jag går ner 10kg till på 4månader, sedan börjar jag och hååårdträna och försöka lägga på mig 10kg på några månader för o bygga upp muskler. Kommer man fortfarande ha lika mycket häng om man kontrar med att bygga större muskler runt om hela kroppen?


Sorry för de konstiga frågorna;)
thx..

King Grub
2006-07-31, 16:50
Det går inte att säga i förväg.

Många som gått ner mycket i vikt kring midjan får lära sig att leva med överflödig hud och lite kvarvarande fett i och med ett större antal fettceller. Särskilt om striae föreligger, vad gäller huden.

Kalla duschar har inget med saken att göra alls.

Masters
2006-07-31, 16:54
ajdå, men glömde tillägga att jag är hyffsat muskulös.. men det hjälper nog inte så mkt;P.. Aja ska prova med det jag skrev innan, och så får jag se hur det går...

Yes
2006-07-31, 17:13
Grub eller någon annan expert får gärna rätt mig om jag har fel, men är det inte normalt att man blir slappare i hullet vid viktnedgång? Jag har iaf fått intrycket av att själva volymen är det som försvinner sist, medan man först tappar massa eller densitet - om ni förstår vad jag menar. Alltså, att man blir först slappare, sen mindre. Fast det kanske bara är som jag inbillar mig?

Baha
2006-07-31, 17:42
läste förr att det kunde ta upp till 7 år för huden att dra ihop sig med. sant eller ej vet jag ej

Scratch89
2006-07-31, 18:54
Om man opererar bort magens överflödiga hud (och fett), borde då inte antalet fettceller minska?

Nina L
2006-07-31, 19:00
Förfan, låter inte bra alls.... nu blev man ju lite deppig;P.. Jag har en killkompis som gått ner en j-a massa på kort tid, och han sa att det tog väldigt lång tid innan huden drog ihop sig, men drog ihop sig det gjorde den till slut. Och han vart erbjuden en sån där hudoperation, vilket han avböjde. So don't be sad.

formula4shape
2006-07-31, 19:09
Om man opererar bort magens överflödiga hud (och fett), borde då inte antalet fettceller minska?

Jo om man gör en såkallad fettsugning.

Masters
2006-07-31, 19:17
Jag har en killkompis som gått ner en j-a massa på kort tid, och han sa att det tog väldigt lång tid innan huden drog ihop sig, men drog ihop sig det gjorde den till slut. Och han vart erbjuden en sån där hudoperation, vilket han avböjde. So don't be sad.


Känns bra att höra :)

Yes
2006-07-31, 20:05
Jag har en killkompis som gått ner en j-a massa på kort tid, och han sa att det tog väldigt lång tid innan huden drog ihop sig, men drog ihop sig det gjorde den till slut. Och han vart erbjuden en sån där hudoperation, vilket han avböjde. So don't be sad.
Hur stor viktnedgång var det, hur mycket lös hud fick han och hur lång tid tog det?

Frågor, frågor, frågor. :D

Starfighter
2006-07-31, 20:32
Nu har jag antagligen fel men är det inte bara när man går ner jävligt snabbt ivikt som inte huden hinner med att dra åt sig? För jag har dock gått ner 15 kg utan att sett någe hängande hud

King Grub
2006-07-31, 20:52
Nu har jag antagligen fel men är det inte bara när man går ner jävligt snabbt ivikt som inte huden hinner med att dra åt sig? För jag har dock gått ner 15 kg utan att sett någe hängande hud

Det är helt individuellt och beror både på status, initialutgångsläge, ålder, striae, osv. Vissa har inga problem, andra blir aldrig av med överskottshuden.

YTS
2006-07-31, 21:53
Byter ämne lite...

King Grub.

Vad beror det på att fettkalippervecken minskar snabbt, medans midjemåttet minskar otroligt långsamt? Är det lättare att bränna underhudsfett än inre bukfett?


YNGVE

nutz
2006-08-01, 16:51
En arbetskamrat till mig led av dålig ämnesomsättning i sin ungdom. När han var 20 år vägde hade han sin peak på ca 180 kg och las in på sjukhus. Idag är han 53 år gammal, ca 160 cm lång och väger 57 kg och har hängande hud över hela kroppen - armar, rygg, bröst, mage, rubbet.

dynamo
2006-08-01, 17:05
En arbetskamrat till mig led av dålig ämnesomsättning i sin ungdom. När han var 20 år vägde hade han sin peak på ca 180 kg och las in på sjukhus. Idag är han 53 år gammal, ca 160 cm lång och väger 57 kg och har hängande hud över hela kroppen - armar, rygg, bröst, mage, rubbet.

Hur gammal var han när han gick ner det mesta eller har det vart lite eftersom?

Han verkar iofs ha varit rätt extremt fet med 180kg på 160cm. Man blir inte direkt förundrad över att det hänger skinn då.

nutz
2006-08-01, 18:05
Hur gammal var han när han gick ner det mesta eller har det vart lite eftersom?

Han verkar iofs ha varit rätt extremt fet med 180kg på 160cm. Man blir inte direkt förundrad över att det hänger skinn då.

20-21 år typ, dvs ca 40 år sen.

dynamo
2006-08-01, 18:09
20-21 år typ, dvs ca 40 år sen.

Ojoj, bara hoppas mina ynka 20kg övervikt inte saboterat alltför mycket då. Finns nog en gnutta extra skinn nere vid magen, men jag hoppas att det mesta av det är fett.

nutz
2006-08-01, 19:58
Ojoj, bara hoppas mina ynka 20kg övervikt inte saboterat alltför mycket då. Finns nog en gnutta extra skinn nere vid magen, men jag hoppas att det mesta av det är fett.

Smal blir du, men skulle tro att det är svårt att få ripped-looken.
Jag har var tidigare ganska tjock(ca 30 kg mer fläsk än idag) och jag har gett upp att komma ner på en riktigt låg fettprocent. Delvis för att det inte är speciellt viktigt för mig, men också för att det tammefan verkar omöjligt att faktiskt se rippad ut även om jag har en mycket låg fettprocent. Detta gäller väl främst magen och arslet, då jag håller bra form över bröst, armar, rygg och ben annars. Jag låter dietandet vara nu och kommer bara att hålla min vikt och försöka se hur det utvecklas av sig självt.

Masters
2006-08-01, 20:38
Shit, nu börjar jag bli förvirrad asså, De flesta säger att hårdträning är lösningen, men att man inte blir helt "Hård", de flesta säger att man måste operera, eller att man ska leva med hänget?, Jag vetefan om min mage kommer att hänga, men det känns som det, självförtroendet minskar för varje dag;P ..
När man skriver om det här så kan de flesta tro att man e i en "elefant storlek", eller nått.. ;S

dynamo
2006-08-01, 20:44
Smal blir du, men skulle tro att det är svårt att få ripped-looken.
Jag har var tidigare ganska tjock(ca 30 kg mer fläsk än idag) och jag har gett upp att komma ner på en riktigt låg fettprocent. Delvis för att det inte är speciellt viktigt för mig, men också för att det tammefan verkar omöjligt att faktiskt se rippad ut även om jag har en mycket låg fettprocent. Detta gäller väl främst magen och arslet, då jag håller bra form över bröst, armar, rygg och ben annars. Jag låter dietandet vara nu och kommer bara att hålla min vikt och försöka se hur det utvecklas av sig självt.

Ja man får väl uppdatera denna tråd med resultatet när man vet mer.. Jag tar det rätt lugnt med dietandet också, men tänker ändå mer på vad jag äter än tidigare. Hoppas gå ner nått kilo till, men tänker inte dräpa mig över det.. Tids nog omvandlas fettet till mukkler! *flex*

blekfet2
2006-08-01, 23:38
Nu har jag antagligen fel men är det inte bara när man går ner jävligt snabbt ivikt som inte huden hinner med att dra åt sig? För jag har dock gått ner 15 kg utan att sett någe hängande hud

..*rolleyes*

Stenberg
2006-08-02, 06:18
Började gå ner i vikt i slutet av 2001, vägde då ca 120 kg. Idag väger jag runt 77 kg och har också fortfarande hängande hud på magen, ryggen och så. Har kollat upp lte om operation och den verkar gå lös på runt 30 000 - 50 000 kr, lite beroende på hur många områden man vill behandla. Börjar man kolla kan man ju strama åt lite överallt, rumpa, bröst mm :(

mini
2006-08-02, 08:22
Fast en del byggare lyckas ju bli rippade trots usel off-form. Att allt det skulle ha med prepp att göra finner jag inte för troligt. Jag tror alltså att de som sitter inne med 10-15 kg extra kan komma i godkänd form med lite ansträngning.
Klassikern Lee Priest:
http://www.planetemusculation.com/images/alimentation/Lee_Priest.jpg

http://www.fitplus.cz/allpic/mf/f_219.jpg

King Grub
2006-08-02, 08:31
Att allt det skulle ha med prepp att göra finner jag inte för troligt.

Nej, dom är säkert födda med sin termogenes.

(Kunde inte låta bli). ;)

mini
2006-08-02, 14:04
Nej, dom är säkert födda med sin termogenes.

(Kunde inte låta bli). ;)
Tror du män i 25-årsåldern behöver oroa sig för att aldrig kunna bli beach-hårda om de har 15 kgs övervikt? För så uppfattar jag många funderingar i tråden.

zoltan_hellhound
2006-08-02, 14:53
Nej, dom är säkert födda med sin termogenes.

(Kunde inte låta bli). ;)

vad har termogensen med hudens förmåga att krympa att göra?

King Grub
2006-08-02, 15:01
vad har termogensen med hudens förmåga att krympa att göra?

Läs inlägget jag kommenterade en gång till.

"en del byggare lyckas ju bli rippade trots usel off-form."

Återkom om något fortfarande är oklart.

Det finns fler inlägg än dina i tråden, med andra underämnen.

Tror du män i 25-årsåldern behöver oroa sig för att aldrig kunna bli beach-hårda om de har 15 kgs övervikt? För så uppfattar jag många funderingar i tråden.

Nej, men du kan inte dra fram proffsbyggare och överhuvudtaget jämföra situationen med dom, som vet hur man får kroppsfettet att bara smälta av kroppen.

Valentino
2006-08-02, 15:17
Fast en del byggare lyckas ju bli rippade trots usel off-form. Att allt det skulle ha med prepp att göra finner jag inte för troligt.
Klassikern Lee Priest:


Självklart har det inget med tillväxthormoner att göra. Lee har en jävla bra vilja helt enkelt. Att folk tror att det är preppet är ju helt befängt. Att Lee är så stor, men framför allt att han lyckas bli så hård, beror på ruskigt långa mogonpromenader och en väldigt strikt diet. Inget annat.

Masters
2006-08-02, 23:55
Nu jäklar har jag en "bra" fråga:D, Om man fortfarande har den dära "Magen" kvar, fett osv.. Och man tränar intensivt och hårt för o bygga en bredare midja, och större magmuskler och större rygg, för o få riiktigt stora "feta" muskler, medans man går ner i vikt saaaakta för o få bort magen (10-15kg) på en sisådär, 6-8månader? då borde man väl få mkt mindre "löshud" än om man bara tränade vanligt och gick ner det på 1-5 månader? , eller har jag fel?.. :furious:

thx

King Grub
2006-08-03, 04:41
I prakiken måste du ligga på minst energibalans (eller över) för att bygga så, och på energiminus för att förlora fett.

mini
2006-08-03, 08:04
Självklart har det inget med tillväxthormoner att göra. Lee har en jävla bra vilja helt enkelt. Att folk tror att det är preppet är ju helt befängt. Att Lee är så stor, men framför allt att han lyckas bli så hård, beror på ruskigt långa mogonpromenader och en väldigt strikt diet. Inget annat.
Du har inget att tillföra tråden istället för att bara grina över vad jag skriver?

För att vara lite tydligare med mitt syfte med första inlägget:
Jag uppfattar det som en överdriven oro som dessutom verkar kunna användas som svepskäl. Jag kan aldrig få rutor på magen för jag har en gång vägt 15 kg mer än jag borde. Jämför med Jag har en onormal ämnesomsättning och kan inte gå ner i vikt som andra eller Jag har ofördelaktiga gener och kan inte bygga muskler.

paddanboy
2006-08-03, 09:21
- Avskyr Lee Priest. Han är ful och kort.

- Att skylla på "dålig ämnesomsättning" är rena bluffen.

- Ditt hudöverflöd kan inte vara överdriven utan det är nog troligen du själv som överdriver en smula.

Yes
2006-08-03, 16:36
Du har inget att tillföra tråden istället för att bara grina över vad jag skriver?

För att vara lite tydligare med mitt syfte med första inlägget:
Jag uppfattar det som en överdriven oro som dessutom verkar kunna användas som svepskäl. Jag kan aldrig få rutor på magen för jag har en gång vägt 15 kg mer än jag borde. Jämför med Jag har en onormal ämnesomsättning och kan inte gå ner i vikt som andra eller Jag har ofördelaktiga gener och kan inte bygga muskler.
Visst kan det väl vara en överdriven oro, men i vissa fall finns det ju skäl för det - precis som man faktiskt kan ha dålig ämnesomsättning och ofördelaktiga gener.

Fast 15Kg övervikt är ju i det här sammanhanget rätt lite, såvida viktminskningen inte går väldigt fort. Problem med permanent lös hud kommer väl främst vid riktigt stora viktminskningar, gärna på kort tid. Sedan är det såklart väldigt individuellt också.

zoltan_hellhound
2006-08-03, 17:53
Visst kan det väl vara en överdriven oro, men i vissa fall finns det ju skäl för det - precis som man faktiskt kan ha dålig ämnesomsättning och ofördelaktiga gener.

Fast 15Kg övervikt är ju i det här sammanhanget rätt lite, såvida viktminskningen inte går väldigt fort. Problem med permanent lös hud kommer väl främst vid riktigt stora viktminskningar, gärna på kort tid. Sedan är det såklart väldigt individuellt också.

är 10 kilo på 5 månader mycket

Yes
2006-08-03, 19:01
är 10 kilo på 5 månader mycket
0,5Kg/vecka är väl en rätt lugn viktnedgång och 10kg kan jag inte tänka mig är tillräckligt för att skapa några problem.

zoltan_hellhound
2006-08-05, 10:58
hjälper massage och hudkrämer

Jay-Z
2006-08-05, 11:03
hjälper massage och hudkrämer

Det där är väl inte överbliven hud utan bara lite extra isolering? :)

zoltan_hellhound
2006-08-05, 11:11
Det där är väl inte överbliven hud utan bara lite extra isolering? :)

det syns kanske inte så bra på den bilden,så här är en när jag står böjd ner mot golvet.och spänner in magen

fonzie
2006-08-05, 15:28
Är det bara olagligheter som gör att proffsbyggarna kan bli av med fett så lätt?

King Grub
2006-08-05, 15:47
det syns kanske inte så bra på den bilden,så här är en när jag står böjd ner mot golvet.och spänner in magen

Ser tyvärr ut som om du har både striae och rätt kraftigt uttänjd hud. Just striaen försvårar situationen avsevärt.

zoltan_hellhound
2006-08-05, 16:27
Ser tyvärr ut som om du har både striae och rätt kraftigt uttänjd hud. Just striaen försvårar situationen avsevärt.

så det ända som hjälper är bukplastik operation.eller det kan bli någorlunda bra igen? hur försvårar striae

King Grub
2006-08-05, 16:34
Hudbristningar minskar hudens elasticitet. Det är skador på subepidermis, med celldegranulation och skador på kollagen och elastin. Det är kroniskt och går inte att behandla med annat än kirurgi eller laser (och laser behandlar utseendet, inte funktion, och ger dessutom tveksamma, om några, resultat). Helt ofarligt och visuellt bleknar dom med tiden (dina ser ut att ha gjort det?), men dom försvinner inte och gör att huden inte kommer att återfå den status den hade innan bristningarna. Krämer hjälper inte.

zoltan_hellhound
2006-08-05, 18:03
Hudbristningar minskar hudens elasticitet. Det är skador på subepidermis, med celldegranulation och skador på kollagen och elastin. Det är kroniskt och går inte att behandla med annat än kirurgi eller laser (och laser behandlar utseendet, inte funktion, och ger dessutom tveksamma, om några, resultat). Helt ofarligt och visuellt bleknar dom med tiden (dina ser ut att ha gjort det?), men dom försvinner inte och gör att huden inte kommer att återfå den status den hade innan bristningarna. Krämer hjälper inte.

så man får leva med sitthängiga skin då? om man nu inte opererar sig
men lite bättre kav väll mitt skin bli?

King Grub
2006-08-05, 18:08
Ja, säkert. Exakt hur mycket det påverkar en viss individ är, som du förstår, svårt att sitta och gissa i förväg. Bristningar är en negativ faktor. Tuffa på bröst/axlar, men jobbiga på magen.

Masters
2006-08-05, 18:12
Ja, säkert. Exakt hur mycket det påverkar en viss individ är, som du förstår, svårt att sitta och gissa i förväg. Bristningar är en negativ faktor. Tuffa på bröst/axlar, men jobbiga på magen.


Jag hade bristningar på magen, men jag har inga kvar? har de "bleknat" bort?

King Grub
2006-08-05, 18:15
Dom försvinner aldrig, så i sådana fall har dom antagit samma färg som omkringliggande hud. Vanligen blir det dock vita/silverfärgade strimmor med tiden.

fortress
2006-08-05, 18:26
så det ända som hjälper är bukplastik operation.eller det kan bli någorlunda bra igen? hur försvårar striae

Bukplastik är lösningen om du vill ha en helt platt mage igen. Tyvärr kommer inte huden på din mage att bli stram igen. Bukplastik är ett stort ingrepp och kostar runt 50 000:- Läkningstiden är också ganska lång. Fördelen är att magen verkligen blir platt då all överskottshud med fett tas bort. Du får ett långt ärr men det går att dölja rätt bra och bleknar med tiden. Alla operativa ingrepp är förenat med risker där den vanligaste är infektioner. Ska du göra en bukplastik se till att hitta en klinink med gott rykte. Att genomgå en sådan pass stor operation för enbart skönhet kanske kan tyckas dumt men psykiskt lidande för något man inte trivs med är ohälsa, alltså kan det vara värt pengarna och läkningstiden om man sedan får den platta mage man så länge strävat efter men inte lyckats nå på naturlig väg.

Masters
2006-08-05, 18:27
Dom försvinner aldrig, så i sådana fall har dom antagit samma färg som omkringliggande hud. Vanligen blir det dock vita/silverfärgade strimmor med tiden.


Hmm okej, Nu när jag har tappat lite fett runt midja och mage, så ser det ut som om att huden har dragit ihop sig lite, är detta möjligt, eller inbillar jag mig?*screwy* ser bättre ut än för 1 vecka sen :D

zoltan_hellhound
2006-08-05, 18:35
Ja, säkert. Exakt hur mycket det påverkar en viss individ är, som du förstår, svårt att sitta och gissa i förväg. Bristningar är en negativ faktor. Tuffa på bröst/axlar, men jobbiga på magen.

Så om jag har tur kan skinnet dra åt sig lite mera.är inte så gammal är 25 så min hud borde fortfarande vara lite bra på att läka,

i mitt fall skulle inte salvor (typ det som skrivits hemorojdkräm osv) kunna hjälpa mig lite gran på traven

zoltan_hellhound
2006-08-05, 18:38
Bukplastik är lösningen om du vill ha en helt platt mage igen. Tyvärr kommer inte huden på din mage att bli stram igen. Bukplastik är ett stort ingrepp och kostar runt 50 000:- Läkningstiden är också ganska lång. Fördelen är att magen verkligen blir platt då all överskottshud med fett tas bort. Du får ett långt ärr men det går att dölja rätt bra och bleknar med tiden. Alla operativa ingrepp är förenat med risker där den vanligaste är infektioner. Ska du göra en bukplastik se till att hitta en klinink med gott rykte. Att genomgå en sådan pass stor operation för enbart skönhet kanske kan tyckas dumt men psykiskt lidande för något man inte trivs med är ohälsa, alltså kan det vara värt pengarna och läkningstiden om man sedan får den platta mage man så länge strävat efter men inte lyckats nå på naturlig väg.

ok men min hud kan bli lite bättre iaf.inte helt stram, men bara lite mindre häng
känns väldigt ¨nedslående att man aldrig kan få synliga magmuskler :(

King Grub
2006-08-05, 18:38
Det finns gott om kliniska studier på striae och allehanda salvor, men det har aldrig visat sig hjälpa.

zoltan_hellhound
2006-08-05, 18:42
Det finns gott om kliniska studier på striae och allehanda salvor, men det har aldrig visat sig hjälpa.

men huden runtom striaean förendras den ochså.själva bristningen kan ju inte bli mindre slapp, men resterande hud på magen då?

dynamo
2006-08-05, 19:11
Hur vet man vad som är fett och vad som är hud? Hur tjock är dubbelvikt hud på ett ungefär?

King Grub
2006-08-05, 19:30
men huden runtom striaean förendras den ochså.själva bristningen kan ju inte bli mindre slapp, men resterande hud på magen då?

Jag förstår att du hoppas att jag skall skriva något i stil med att jo, din hud kommer att dra ihop sig si och så mycket. Hur gärna, gärna jag än skulle vilja göra så, kan jag tyvärr inte det. Jag har inte velat klubba dig i huvudet med saken, men Fortress har redan sagt det: din hud kommer inte att bli stram igen. Bilderna där du böjde dig framåt visade på det, om man vet vad man skall titta efter. Bättre kan det säkert bli, men det är omöjligt att gissa sig till om och hur mycket i förväg. Salvor kan jag inte säga mer om än jag gjort; det finns inga belägg för att dom hjälper. Alls. Du får prova, om du vill. Dom förvärrar inte läget i alla fall. Jag beklagar att jag inte har något roligare att skriva.

Masters
2006-08-05, 19:58
har hört att E-vitamin är bra att smörja in huden med, och dricka det.. för att förebygga "bristningar".. rätt?, fel? :Virro

Yes
2006-08-05, 20:50
En sak som borde hjälpa lite är väl återfuktande hudkräm? Jag tycker iaf huden ser torr ut, och torr hud är väl inte lika elastisk?

zoltan_hellhound
2006-08-05, 22:16
Hittade ett ställe i malmö som värkar legetima. kostade 20.000 kr för en mindre bukoperation..var ju inte dyrt..stor bukoperation var för överflödig hud över navlen..och det har jag inte.stod att man fick lätt narkos,och bedövning, Då är frågan ska man våga?

kommer vänta med det i ett år iaf så och öva upp kondition etc så jag minska risken för koplikationer (blodpropp osv)

Yes
2006-08-05, 22:34
Hittade ett ställe i malmö som värkar legetima. kostade 20.000 kr för en mindre bukoperation..var ju inte dyrt..stor bukoperation var för överflödig hud över navlen..och det har jag inte.stod att man fick lätt narkos,och bedövning, Då är frågan ska man våga?

kommer vänta med det i ett år iaf så och öva upp kondition etc så jag minska risken för koplikationer (blodpropp osv)
Vill inte vara sån nu, men du ser ut att ha lite häng över naveln också. Fast jag tycker ändå du borde kvala in för "mindre bukoperation", för så jäkla mycket överflödig hud tycker jag inte att du har(i varje fall inte om man jämför med en del som haft extrem övervikt och gjort bypass-operationer, då kan det vara frågan om flera kilo död hud).

Om du skall våga kan förstås bara du svara på. Lider du mycket av huden kan du iaf tänka på att den möjligheten finns. Försök sluta tänka på det; fortsätt träna, kanske fortsätta tappa ytterligare vikt, och ifall du sen känner att du vill göra något åt huden så kontaktar du någon seriös klinik.

Lycka till hursomhelst!

odi
2006-08-06, 00:13
Befinner mig väl i en liknande situation. Har tappat 40 kilo på ett år och har lite problem med striae och för mycket skinn runt magen. Känns ju lite tråkigt att man gjort något så positivt men att det då uppstår andra problem. Har kikat lite på www.stretchmark.com (http://www.stretchmark.com/index.htm) för att få bukt med striaen men hittar inget som styrker att det faktiskt funkgerar mer än vad som står på sidan. Har prövat Thiumcause och det var bara slöseri med pengar. Jag tänker väl personligen göra vad snubben på http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm rekommenderar och forsätta minska i bodyfat och förbättra muskulaturen. Har väl runt 17% bodyfat så det finns ju lite kvar att ta på.

paddanboy
2006-08-06, 00:30
Bra med dessa trådar, hävdar att det är en del av kollo där det saknas info. Jag är fortfarande på krigsstigen och vägrar erkänna att det inte går göra något åt striae utan jag tror helt klart det går snabba på processen med att fade:a.

zoltan_hellhound
2006-08-06, 00:54
Vill inte vara sån nu, men du ser ut att ha lite häng över naveln också. Fast jag tycker ändå du borde kvala in för "mindre bukoperation", för så jäkla mycket överflödig hud tycker jag inte att du har(i varje fall inte om man jämför med en del som haft extrem övervikt och gjort bypass-operationer, då kan det vara frågan om flera kilo död hud).

Om du skall våga kan förstås bara du svara på. Lider du mycket av huden kan du iaf tänka på att den möjligheten finns. Försök sluta tänka på det; fortsätt träna, kanske fortsätta tappa ytterligare vikt, och ifall du sen känner att du vill göra något åt huden så kontaktar du någon seriös klinik.

Lycka till hursomhelst!

jo jag väntar ett år och ser vad som händer..har ändå gått ner ganska fort nu i slutet.så då kan ju inte huden hänga med ordentligt.tror alldrig jag kommer bli av med det.men man kan ju försöka förbättra hänget så mycket som möjligt.

jävligt störigt att det ända stället jag skulle få hänghud var på magen..har bristningar på biceps och axlar ochså, men där är huden tight och det är lättare att fylla ut.svårt att få så pass stora magmuskler så att skinnet fylls

fortress
2006-08-06, 01:07
Hittade ett ställe i malmö som värkar legetima. kostade 20.000 kr för en mindre bukoperation..var ju inte dyrt..stor bukoperation var för överflödig hud över navlen..och det har jag inte.stod att man fick lätt narkos,och bedövning, Då är frågan ska man våga?

kommer vänta med det i ett år iaf så och öva upp kondition etc så jag minska risken för koplikationer (blodpropp osv)

Vilken typ av operativt ingrepp som skulle vara lämpligast för dig avgör lättast den som utför dessa, alltså en skicklig plastikkirurg. Det viktigaste om man nu gör en sådan här operation är att resultatet blir tillfredställande kostnaden måste få komma i andra hand. Det är ingen ide att göra ett mindre lyckat ingrepp eller låta en okänd aktör göra jobbet bara för han/hon är billigare än en välkänd. Det handlar om mycket pengar och där pengar finns att tjäna finns alltid mindre seriösa som försöker sno en bit av kakan. Det handlar om din kropp och självklart ska du bara acceptera det bästa. Säg att det skulle gå loss på 50 000:- ok det är mycket pengar men tänk på hur mycket pengar folk lägger på exempelvis en bil. Vilket bara är ett dött ting som förlorar i värde väldigt snabbt. Fortsätt du att träna och sköt kosten. Skulle du i framtiden vara väldigt missnöjd med din mage och lida psykiskt, varför inte överväga att göra något åt det när det går. Med hjälp av en duktig kirurg och hans/hennes team finns alla chanser till att även du kommer att få en platt och fin mage. Risker finns det alltid med operativa ingrepp men hela livet är ett risktagande och riskerar man inget vinner man inget heller. Ett förslag är som sagt att du låter någon plastikkirurg titta på din mage. Sen med lite mer kött på benen kan du fundera i lugn och ro hur du ska göra.

Yes
2006-08-06, 01:10
Jag tänker väl personligen göra vad snubben på http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm rekommenderar och forsätta minska i bodyfat och förbättra muskulaturen. Har väl runt 17% bodyfat så det finns ju lite kvar att ta på.
Det där var riktigt intressant läsning faktiskt!

Jag vet inte om det där stämmer in på alla, någon expert kanske har något att säga om det, men han har nog en poäng där iaf.

Skrewie
2006-08-06, 12:58
Självklart har det inget med tillväxthormoner att göra. Lee har en jävla bra vilja helt enkelt. Att folk tror att det är preppet är ju helt befängt. Att Lee är så stor, men framför allt att han lyckas bli så hård, beror på ruskigt långa mogonpromenader och en väldigt strikt diet. Inget annat.

Hahaha tillåt mig att skratta.... asså vad vet du om byggning ? Klart som fan att han har en grym vilja(han är ju proffs) men fatta vad mkt piller å grejer som den mannen stoppar i sig.... Inte kan du med fullaste allvar mena att det bara är långa promenader på morgonen som gör att han blir så smal... Dvs du vet inget om vilka prepp som finns ute på marknaden det hör jag det...... Kom tillbaka när du sovit och är lite klarare i huvudet.... / Mvh Skrewie

King Grub
2006-08-06, 13:27
Hahaha tillåt mig att skratta.... asså vad vet du om byggning ? Klart som fan att han har en grym vilja(han är ju proffs) men fatta vad mkt piller å grejer som den mannen stoppar i sig.... Inte kan du med fullaste allvar mena att det bara är långa promenader på morgonen som gör att han blir så smal... Dvs du vet inget om vilka prepp som finns ute på marknaden det hör jag det...... Kom tillbaka när du sovit och är lite klarare i huvudet.... / Mvh Skrewie

http://susning.nu/Ironi

zoltan_hellhound
2006-08-06, 14:39
http://susning.nu/Ironi

:laugh:

Masters
2006-08-08, 02:18
Nu mina vänner, Läs och titta på bilden så får ni se :D

http://www.commonvoice.com/article.asp?colid=5363

Callister
2006-08-08, 05:15
Om man går ner medan man växer (upp till 20 år) så rättar det till sig! Det är min erfarenhet iaf, dock man ju gått ner lite efter man har växt så lite hänghud finns det..

zoltan_hellhound
2006-08-09, 18:58
Nu mina vänner, Läs och titta på bilden så får ni se :D

http://www.commonvoice.com/article.asp?colid=5363

han har ju lika mycket häng hud på båda bilder.att stoppa fettet i byxorna betyder inte att det är borta,

chansen att huden drar åt sig när man har hudbristningar finns ju inte.

Yes
2006-08-09, 21:37
han har ju lika mycket häng hud på båda bilder.att stoppa fettet i byxorna betyder inte att det är borta,

chansen att huden drar åt sig när man har hudbristningar finns ju inte.
Hur får du det till att han gömt fettet i byxorna?

Även om hudbristningar säkert inte underlättar kan huden visst dra åt sig. Det är ju inte så att all elasticitet försvinner med bristningar.

Läste du den andra länken, som odi postade? Jag vet inte om hans argumentation är vattentät, men det är iaf tillräckligt för att få mig att tänka i lite andra banor.

Masters
2006-08-09, 22:59
han har ju lika mycket häng hud på båda bilder.att stoppa fettet i byxorna betyder inte att det är borta,

chansen att huden drar åt sig när man har hudbristningar finns ju inte.


Ser inte ut som om att han har stoppat ner "fettet i byxorna"...
"ingenting är omöjligt"

Yes
2006-08-09, 23:18
För att återknyta till den tidigare länken, som odi postade, så har nog den här snubben också förlorat en anselig del muskelmassa. Om jag inte missförstod har han dietat hårt och bara kört kardio. I vilket fall som helst var det inte mycket muskler under den där huden, något som inte lär hjälpa utséendet.

zoltan_hellhound
2006-08-10, 15:41
För att återknyta till den tidigare länken, som odi postade, så har nog den här snubben också förlorat en anselig del muskelmassa. Om jag inte missförstod har han dietat hårt och bara kört kardio. I vilket fall som helst var det inte mycket muskler under den där huden, något som inte lär hjälpa utséendet.

Inte för att vara sån, men för att fylla ut huden på magen krävs en hel del magmuskler..och jag har svårt att tro att det är möjligt.jag själv har inga förhoppningar på att få en platt mage.och jag har inte lika mycket hud som personen på bilden.även fast jag förlorat en del muskelmassa så tror jag ända lösningen för mig är bukplastik.

Inte allt är möjligt..världen sucks

zoltan_hellhound
2006-08-10, 15:45
Hur får du det till att han gömt fettet i byxorna?

Även om hudbristningar säkert inte underlättar kan huden visst dra åt sig. Det är ju inte så att all elasticitet försvinner med bristningar.

Läste du den andra länken, som odi postade? Jag vet inte om hans argumentation är vattentät, men det är iaf tillräckligt för att få mig att tänka i lite andra banor.

underlättar nog..men sanolikheten att huden blir tight är väldigt liten.och det är ju just det som händer...elasticiteten försvinner

Yes
2006-08-10, 15:59
Inte för att vara sån, men för att fylla ut huden på magen krävs en hel del magmuskler..och jag har svårt att tro att det är möjligt.jag själv har inga förhoppningar på att få en platt mage.och jag har inte lika mycket hud som personen på bilden.även fast jag förlorat en del muskelmassa så tror jag ända lösningen för mig är bukplastik.

Inte allt är möjligt..världen sucks
Tänk på att det inte bara är magmuskler som hjälper till. Alla muskler runt bålen lär hjälpa.

Jag vet förstås inte hur mycket sanning det ligger i påståendet att det bara är fett som gör att magen hänger. Jag tror dock det ligger en hel del sanning i det, och att det är en möjlighet du bör utforska. Om det inte hjälper så verkar du ju ändå redan vara beredd att utföra bukplastik. Då är det bara bra om du så att säga är färdig med viktnedgången. Så även om du inte vågar hoppas på att det hjälper har du inget att förlora. Ta det bara lungt så du inte tappar för mycket muskler.

Hur mycket och hur snabbt har du gått ned i vikt?

Masters
2006-08-10, 16:57
Inte för att vara sån, men för att fylla ut huden på magen krävs en hel del magmuskler..och jag har svårt att tro att det är möjligt.jag själv har inga förhoppningar på att få en platt mage.och jag har inte lika mycket hud som personen på bilden.även fast jag förlorat en del muskelmassa så tror jag ända lösningen för mig är bukplastik.

Inte allt är möjligt..världen sucks


Har du kollat din fett%?, du kanske borde gå ner till 5-10% innan du gör någon operation..

zoltan_hellhound
2006-08-10, 17:00
Tänk på att det inte bara är magmuskler som hjälper till. Alla muskler runt bålen lär hjälpa.

Jag vet förstås inte hur mycket sanning det ligger i påståendet att det bara är fett som gör att magen hänger. Jag tror dock det ligger en hel del sanning i det, och att det är en möjlighet du bör utforska. Om det inte hjälper så verkar du ju ändå redan vara beredd att utföra bukplastik. Då är det bara bra om du så att säga är färdig med viktnedgången. Så även om du inte vågar hoppas på att det hjälper har du inget att förlora. Ta det bara lungt så du inte tappar för mycket muskler.

Hur mycket och hur snabbt har du gått ned i vikt?

Är inte 100 på magplastiken iom dödsrisken.musklerna kring bålen kan väll inte växa speciellt mycket?
sista 7 kilona på 7 veckor och då komm magen sist.dvs magen gick ner sist exakt hur mycket jag gått ner vet jag inte riktigt men min gissning är cirk 19-25 kilo men det gick på ett år.

zoltan_hellhound
2006-08-10, 17:02
Har du kollat din fett%?, du kanske borde gå ner till 5-10% innan du gör någon operation..

jag är redan så spinkig på resten av kroppen att jag tror att det är hälsofarligt att fortsätta.armar och ben har minskat väldigt mycket.och revbenen sticker ut..visst jag hade nog kunnat gå ner 3 kilo till men jag vill inte ha mer hängskinn än jag redan har

Masters
2006-08-10, 17:05
jag är redan så spinkig på resten av kroppen att jag tror att det är hälsofarligt att fortsätta.armar och ben har minskat väldigt mycket.och revbenen sticker ut..visst jag hade nog kunnat gå ner 3 kilo till men jag vill inte ha mer hängskinn än jag redan har

Du kanske har mer fett% än vad du tror, som det stog på en av sidorna, är det hänhud, eller är det fett?,

zoltan_hellhound
2006-08-10, 17:10
Du kanske har mer fett% än vad du tror, som det stog på en av sidorna, är det hänhud, eller är det fett?,

men man ser skilnad på hud och fett.är huden spänd är det ju troligen fett,men är den slapp och veckig och är full av hudbristningar..är det slapp hud

Yes
2006-08-10, 17:35
jag är redan så spinkig på resten av kroppen att jag tror att det är hälsofarligt att fortsätta.armar och ben har minskat väldigt mycket.och revbenen sticker ut..visst jag hade nog kunnat gå ner 3 kilo till men jag vill inte ha mer hängskinn än jag redan har
Då borde väl problemet vara just för lite muskler och för mycket fett? Det bästa vore väl då att börja bygga och sen deffa.

Och jo, du kan nog lägga på dig en del muskler runt bålen. Större mage, obliquer och korsrygg lär göra skillnad. Och vad händer när omkringliggande muskler blir större? Bredare och tjockare lats kan säkert hjälpa till att spänna ut huden också.

men man ser skilnad på hud och fett.är huden spänd är det ju troligen fett,men är den slapp och veckig och är full av hudbristningar..är det slapp hud
Säker på det? Som det påpekades i länken, hur tjocka är vecken egentligen? Garanterat tjockare än huden iaf. Att det då hänger är ju inte heller så konstigt. Du har säkert några kilo fett som ligger där och töjer ut.

zoltan_hellhound
2006-08-10, 18:33
Då borde väl problemet vara just för lite muskler och för mycket fett? Det bästa vore väl då att börja bygga och sen deffa.

Och jo, du kan nog lägga på dig en del muskler runt bålen. Större mage, obliquer och korsrygg lär göra skillnad. Och vad händer när omkringliggande muskler blir större? Bredare och tjockare lats kan säkert hjälpa till att spänna ut huden också.


Säker på det? Som det påpekades i länken, hur tjocka är vecken egentligen? Garanterat tjockare än huden iaf. Att det då hänger är ju inte heller så konstigt. Du har säkert några kilo fett som ligger där och töjer ut.

att det töjer ut är i mitt fall ganska bra.för om jag hade enbart skinn hade jag sett ganska slapp ut..med tanke på mina bristningar osv..grubb skrev ju att min hud aldrig kommer bli helt spännd..tack vare mina bristningar.och kvarvarande fett på mage går ju inte att få bort.. då det är fettceller.visst kan huden spännas lite om man tränar mage osv men inte tillräkligt.

Masters
2006-08-10, 19:58
visst kan huden spännas lite om man tränar mage osv men inte tillräkligt.

Haha, hmm jahaja, Gå upp 20-30 kg i muskler så får du se att huden täns ut;)

zoltan_hellhound
2006-08-10, 20:58
Haha, hmm jahaja, Gå upp 20-30 kg i muskler så får du se att huden täns ut;)

jo du.men jag har bara överflödig hud på magen..och större biceps lär väll inte hjälpa skinnet på magen ..20-30 kilo muskler...jaa du,jag är inte sugen på att kura..eller vänta 15 år

Masters
2006-08-10, 21:03
jo du.men jag har bara överflödig hud på magen..och större biceps lär väll inte hjälpa skinnet på magen ..20-30 kilo muskler...jaa du,jag är inte sugen på att kura..eller vänta 15 år

Muskler sätter sig inte bara på armar;P.. när du väl är uppe i 200-300 i marklyft så har du säkert en kraftig midja;P.. tar inte 15 år o komma upp i 20kg muskler;P behöver inte va muskler heller *rolleyes*.. som morsan sa te mig, om jag har haft tid o gå upp i vikt, så har jag tid att slänga på mig stöööre muskler;P

Yes
2006-08-10, 21:13
att det töjer ut är i mitt fall ganska bra.för om jag hade enbart skinn hade jag sett ganska slapp ut..med tanke på mina bristningar osv..
Säkert? Huden kanske skulle få lättar att dra ihop sig istället?

grubb skrev ju att min hud aldrig kommer bli helt spännd..tack vare mina bristningar.
Med största respekt för Grubs kunskaper, så kan det trots allt hända att han har fel. Jag säger inte att han har det, för det vet jag inte, men det kan vara värt att tänka över möjligheten med tanke på att alternativet som presenterats verkar rätt logiskt.

och kvarvarande fett på mage går ju inte att få bort.. då det är fettceller.
Hur vet du att det beror på ett högt antal fettceller?

Om du försökte bli "rippad" och klagade på att det där sista fettet runt magen inte går bort, hur mycket du än försöker, då hade jag kunnat tro på det. Nu tror jag dock inte för en sekund att så är fallet. Det ser ut att vara alldeles för mycket kvar.

visst kan huden spännas lite om man tränar mage osv men inte tillräkligt.
Hur vet du det?

Säg att huden drar ihop sig mer om du blir av med ytterligare fett och sen lägger på dig 5Kg muskler - tror du inte det blir bättre då? Om du sen lägger på 5Kg muskler till, då vore det väl själva tusan om inte situationen i varje fall förbättrats avesvärt?

zoltan_hellhound
2006-08-10, 21:35
Säkert? Huden kanske skulle få lättar att dra ihop sig istället?


Med största respekt för Grubs kunskaper, så kan det trots allt hända att han har fel. Jag säger inte att han har det, för det vet jag inte, men det kan vara värt att tänka över möjligheten med tanke på att alternativet som presenterats verkar rätt logiskt.


Hur vet du att det beror på ett högt antal fettceller?

Om du försökte bli "rippad" och klagade på att det där sista fettet runt magen inte går bort, hur mycket du än försöker, då hade jag kunnat tro på det. Nu tror jag dock inte för en sekund att så är fallet. Det ser ut att vara alldeles för mycket kvar.


Hur vet du det?

Säg att huden drar ihop sig mer om du blir av med ytterligare fett och sen lägger på dig 5Kg muskler - tror du inte det blir bättre då? Om du sen lägger på 5Kg muskler till, då vore det väl själva tusan om inte situationen i varje fall förbättrats avesvärt?

Om jag nu ska gå ner mer vill jag iaf ligga kvar på denna vikten ett tag.och låta huden komma ikapp. tror inte att det kommer göra någon större skilnad

men vad är det som gör att huden drarihop sig bätre om där inte är fett.dvs att skinnet blir lösare ökar väll inte dess förmåga att krympa
skulle mitt skin krympa bättre om jag hade mindre fett%

Masters
2006-08-10, 21:47
Om jag nu ska gå ner mer vill jag iaf ligga kvar på denna vikten ett tag.och låta huden komma ikapp. tror inte att det kommer göra någon större skilnad

men vad är det som gör att huden drarihop sig bätre om där inte är fett.dvs att skinnet blir lösare ökar väll inte dess förmåga att krympa
skulle mitt skin krympa bättre om jag hade mindre fett%


Gå inte ner för snabbt i vikt*slap*.. Klart, ditt skin kan nog krympa bättre om du har mindre fett%, men jag e inte så insatt i det här.. finns inte så mycket information.. Det är mest att Plastikkirurgerna säger att kirurgi är det ända sättet, för att tjäna pengar, ( tänk dig, Om det fanns mer information för överviktiga som har gått ner och har hänghud, då kommer ju kirurgin att gå neråt, det vill ju inte de, därför säger de att det är det ända sättet? ;P )
.. Läs lite om området och lär känna din kropp.. :D, finns ju mycket bra artiklar om just "hänghuden", ifrån Usa.. Finns ju ställen man kan gå till och kolla sin hudfett% dessa, "BOD POD".. kostar runt 300spänn, och det är nog värt för att få hur det ligger, du kanske har 15-20% kroppsfett?.. fast att du är smal och har "Hänghuden" kvar som kan vara en massa kvarvarande fett, som gör att skinnet ser "slappt" ut.:whipped:

Bygg muskler som om att du vill bli stor som en bodybuilder:D, krr abanaaoo..

odi
2006-08-11, 10:14
zoltan_hellhound, Du är kanske smal men jag tycker att det syns att du har fett kvar runt magen iallafall när jag tittar på bilderna. Det intressanta vore ju att få veta hur det skulle bli om du blev av med detta fettet samt förbättrar muskulaturen. Enligt länkarna så är det ju när du blivit av med detta fettet som skinnet börjar dra ihop sig.
Jag har också lite problem med för mycket skinn runt magen och magen är också det enda stället jag har lite för mycket fett kvar. Kanske hör detta ihop?
Det viktigaste är väl dock att du inte låter dig störa dig alltför mycket på detta utan också kan glädjas åt din viktnedgång. Personligen är jag totalt förälskad med min spegelbild nuförtiden..

zoltan_hellhound
2006-08-11, 15:44
zoltan_hellhound, Du är kanske smal men jag tycker att det syns att du har fett kvar runt magen iallafall när jag tittar på bilderna. Det intressanta vore ju att få veta hur det skulle bli om du blev av med detta fettet samt förbättrar muskulaturen. Enligt länkarna så är det ju när du blivit av med detta fettet som skinnet börjar dra ihop sig.
Jag har också lite problem med för mycket skinn runt magen och magen är också det enda stället jag har lite för mycket fett kvar. Kanske hör detta ihop?
Det viktigaste är väl dock att du inte låter dig störa dig alltför mycket på detta utan också kan glädjas åt din viktnedgång. Personligen är jag totalt förälskad med min spegelbild nuförtiden..

Jag är inte nöjd..och kommer alldrig bli det.jag ska posta nya bilder i denna tråd lite då och då..så att jag och andra kan se hur det ser ut

Masters
2006-08-11, 22:09
Jag är inte nöjd..och kommer alldrig bli det.jag ska posta nya bilder i denna tråd lite då och då..så att jag och andra kan se hur det ser ut


gå ner i fett% så får du nog se lite bättre resultat:thumbup: .. Träna för att bygga bredare midja och större magmuskler, större rygg lats osv... större överkropp heltenkelt*flex* , glöm inte ben.. wiie

zoltan_hellhound
2006-08-13, 12:25
gå ner i fett% så får du nog se lite bättre resultat:thumbup: .. Träna för att bygga bredare midja och större magmuskler, större rygg lats osv... större överkropp heltenkelt*flex* , glöm inte ben.. wiie

Men jag vil inte ha 3-4% fett på resten av kroppen.ser för jävligt ut
vill inte heller utveckla någon blödarsjuka eller liknande.jag kommer först lägga på mig lite massa innan jag tar tag i en ny viktnedgång.

The_Chick
2007-01-02, 17:09
Zoltan_Hellhound: Hur har det gått för dig?

zoltan_hellhound
2007-01-13, 03:06
Jo.då 3-4 månader har gått nu och jag har fått tajtare hud på magen..ser fortfarande dåligt ut..men jag har ju varit lite slarvig..ligger på 2 kilo + men med samma midjemått +- en halv centimeter..ska iaf ta nya tag nu och göra lite små förändringar till nästa gg..dvs om 2 dagar..sluta snusa (för bättre hud) har märkt att peeling funkar bra för hudkvalite..+ hudkrämer..och mer vitaminer i kosten..vid de förra bilderna hade jag gått ner väldigt snabbt + att jag inte åt en ordentlig kost..Så tiden + ansträngningar kommer jag nog en liten bit på..

men som grubb har skrivit..någon fast hud kommer jag alldrig att få
detta har gjort att jag stundtals är väldigt deprimerad..och livet känns piss
men man måste ju gå vidare och göra vad man kan

Brooklyn
2007-01-13, 11:48
zoltan, du har inte funderat på bukplastik?
har du tur (oftast) så får du det betalat för dig :)

blekfet2
2007-01-13, 11:52
Jo.då 3-4 månader har gått nu och jag har fått tajtare hud på magen..ser fortfarande dåligt ut..men jag har ju varit lite slarvig..ligger på 2 kilo + men med samma midjemått +- en halv centimeter..ska iaf ta nya tag nu och göra lite små förändringar till nästa gg..dvs om 2 dagar..sluta snusa (för bättre hud) har märkt att peeling funkar bra för hudkvalite..+ hudkrämer..och mer vitaminer i kosten..vid de förra bilderna hade jag gått ner väldigt snabbt + att jag inte åt en ordentlig kost..Så tiden + ansträngningar kommer jag nog en liten bit på..

men som grubb har skrivit..någon fast hud kommer jag alldrig att få
detta har gjort att jag stundtals är väldigt deprimerad..och livet känns piss
men man måste ju gå vidare och göra vad man kan

Kan förstå att det kan kännas skit att ha överflöd av hud på magen, men du kan juh iaf vara glad över att du lyckats med en sådan prestation som kanske förlängt dit liv med ett X antal år.

Tjejen min hade/har också mycket överföld av hud på magen långt efter att hon fött vår dottern, men man ser att juh mer tid som passerar så drar huden ihop sig, sakta men säkert.

zoltan_hellhound
2007-01-13, 14:35
zoltan, du har inte funderat på bukplastik?
har du tur (oftast) så får du det betalat för dig :)

Men då får man ju bara mer ärr..och sen tror jag inte att man kan få det betalt..vem skulle betala det?

JTH
2007-01-13, 14:44
och sen tror jag inte att man kan få det betalt..vem skulle betala det?
Jo, det kan nog mycket väl landstinget betala, om de bedömer dina problem som tillräckligt omfattande (= rätt läkare + lägga huvudet på sned?).

Tjat är bra när man har med offentligheten att göra... :smash:

Själv är jag snart 28 år och håller på att arbeta bort 25 kg... Har kommit 1-2 kg på vägen - känns jättebra men hoppas jag inte får problem med häng...

zoltan_hellhound
2007-01-13, 14:48
Kan förstå att det kan kännas skit att ha överflöd av hud på magen, men du kan juh iaf vara glad över att du lyckats med en sådan prestation som kanske förlängt dit liv med ett X antal år.

Tjejen min hade/har också mycket överföld av hud på magen långt efter att hon fött vår dottern, men man ser att juh mer tid som passerar så drar huden ihop sig, sakta men säkert.

Tack..jo jag är glad över att jag slipper en del övervikt..men jag känner att jag kan gå ner mycket mer..vägde som mest (har skrivit förr..vilket inte stämde,,för jag hittate inte min träningsjournal..) var 105 kilo nu väger jag 83 dvs cirk 20 kilo och jag tror att man kan fina till det en heldel..men inte helt(jävla bristningar)

känns bara som om fettet försviner långsamt från magen. konstiga är att jag har bristningar på andra delar av kroppen ochså..men där är ingen överflödig hud längre. skulle det hjälpa om jag gick ner mer..eller borde jag gå upp i vikt för att fylla huden??

zoltan_hellhound
2007-01-13, 14:49
Jo, det kan nog mycket väl landstinget betala, om de bedömer dina problem som tillräckligt omfattande (= rätt läkare + lägga huvudet på sned?).

Tjat är bra när man har med offentligheten att göra... :smash:

Själv är jag snart 28 år och håller på att arbeta bort 25 kg... Har kommit 1-2 kg på vägen - känns jättebra men hoppas jag inte får problem med häng...

Nej tror inte du kommer få problem så länge du inte har bristningar på magen så är det ganska lungt

Annars kan jag betalla själv,,kostar 20-30.000 inte så farligt igentligen

Brooklyn
2007-01-13, 15:24
Jo, det kan nog mycket väl landstinget betala, om de bedömer dina problem som tillräckligt omfattande (= rätt läkare + lägga huvudet på sned?).

Tjat är bra när man har med offentligheten att göra... :smash:

Själv är jag snart 28 år och håller på att arbeta bort 25 kg... Har kommit 1-2 kg på vägen - känns jättebra men hoppas jag inte får problem med häng...

jag gick ner 30kg, och huden var väl helt okej, visst var jag inte superrippad, pga att det kändes som att magen inte kunde stramas åt mer, men helt OK resultat ändå,
kan lägga in en bild om ni vill se?

JTH
2007-01-13, 15:38
jag gick ner 30kg, och huden var väl helt okej, visst var jag inte superrippad, pga att det kändes som att magen inte kunde stramas åt mer, men helt OK resultat ändå,
kan lägga in en bild om ni vill se?
Gärna bild! Insiration är bra!

Brooklyn
2007-01-13, 15:48
here we goo, ursäktar dock för lunarbilden ;)

Brooklyn
2007-01-13, 15:49
dock så är de väl inge lös hud har jag nog kommit fram till efteråt, bara att jag behövde träna lite mer abs för att få fram mer rutor ;)
men som sagt viktnedgång på 30kg.

zoltan_hellhound
2007-01-13, 16:17
Hur lång period var nedbantningen på..och hade du ett stadie där huden var lösare änn det är idag...

King Grub
2007-01-13, 16:24
Bra form, Brooklyn.

zoltan: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2019162&postcount=2

Brooklyn
2007-01-13, 16:29
Hur lång period var nedbantningen på..och hade du ett stadie där huden var lösare änn det är idag...

hmm kändes "lite" lösare ibörjan, men sen gick de med sig efter cirka en månad, vi får väl se hur de blir efter denna deff som tar fart om cirka 2 veckor :)

zoltan_hellhound
2007-01-13, 16:37
Bra form, Brooklyn.

zoltan: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2019162&postcount=2

Vad tror du om teoorin att man ska gå ner till lågt fett % innan huden börjar krympa..dvs att man kan ha fett som tynger ner huden.. vilket ger ett skrynkligt utryck

zoltan_hellhound
2007-01-13, 16:42
Bra form, Brooklyn.

zoltan: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2019162&postcount=2

Vad tror du om teoorin att man ska gå ner till lågt fett % innan huden börjar krympa..dvs att man kan ha fett som tynger ner huden.. vilket ger ett skrynkligt utryck

sen tycker jag det är konstigt..för när jag står upp..så kan jag inte få tag så på så mycket hud när jag nyper..utan huden blir spänd..men näe jag ska böja mig ner blir huden skrynklig...

King Grub
2007-01-13, 16:51
Helt individuellt, som jag påpekat flera gånger. Vissa har hud som drar ihop sig, andra har det inte.

Att du får mer hud över när du böjer dig fram är inte konstigt - det är självklart. Skrynkligheten beror antagligen på striaen.

Yes
2007-01-13, 16:53
sen tycker jag det är konstigt..för när jag står upp..så kan jag inte få tag så på så mycket hud när jag nyper..utan huden blir spänd..men näe jag ska böja mig ner blir huden skrynklig...
Kan du dra in magen och huden följer med så lär det väl vara fett, annars borde huden börja hänga om den är uttöjd.

zoltan_hellhound
2007-01-13, 16:59
Helt individuellt, som jag påpekat flera gånger. Vissa har hud som drar ihop sig, andra har det inte.

Att du får mer hud över när du böjer dig fram är inte konstigt - det är självklart. Skrynkligheten beror antagligen på striaen.

Ja det var det jag tänkte..men huden är inte lös hängigt i övrigt..om jag nyper den hoppar den tillbaka direkt..i överigt är den ganska slapp och hängig om jag spänner in magen..jättemycket..slapp längst ner divs

JTH
2007-01-13, 17:32
Brooklyn
Thats da shit! Det är ungefär så jag vill se ut tänkte jag... Köra 75-100 km på hojen varje vecka, springa 10 km på 45 min ngn gång per vecka, styrketräna tungt ngn gång per vecka... Må bra... Komma i strl 34 i jeans (jag är 187-188 cm och jäkligt kraftigt byggd även utan min "extralast").

Danny Devito
2007-01-13, 18:24
Brooklyns mage ser ju skit-bra ut. Imponerande att få fram en sån tvättbräda efter en 30 kilos viktminskning :thumbup:

kelk
2007-01-13, 19:03
zoltan, hur mycket har du gått ner?

Brooklyn, hade du striae?

zoltan_hellhound
2007-01-13, 19:09
Jag har gått ner 20 kilo typ.. +-3

Brooklyn
2007-01-14, 14:30
Brooklyn
Thats da shit! Det är ungefär så jag vill se ut tänkte jag.
Brooklyns mage ser ju skit-bra ut. Imponerande att få fram en sån tvättbräda efter en 30 kilos viktminskning :thumbup:

tack grabbar :)

Brooklyn
2007-01-14, 14:31
Brooklyn, hade du striae?

nej det har jag inte.

Thy Butcher
2007-01-14, 16:05
Det här med hängmage efter en viktnedgång - gäller det bara extrema viktnedgångar?

Om man vill gå ned ca 10-15kg från 85 till 75/70kg, tror ni då att man får hänghud?

Brooklyn
2007-01-14, 17:21
Det här med hängmage efter en viktnedgång - gäller det bara extrema viktnedgångar?

Om man vill gå ned ca 10-15kg från 85 till 75/70kg, tror ni då att man får hänghud?

som sagt, jag gick ner 30kg och klarade mig väldigt bra!
edit; dock var jag väldigt ung, började när jag var 17

Masters
2007-01-14, 18:50
Jo.då 3-4 månader har gått nu och jag har fått tajtare hud på magen..ser fortfarande dåligt ut..men jag har ju varit lite slarvig..ligger på 2 kilo + men med samma midjemått +- en halv centimeter..ska iaf ta nya tag nu och göra lite små förändringar till nästa gg..dvs om 2 dagar..sluta snusa (för bättre hud) har märkt att peeling funkar bra för hudkvalite..+ hudkrämer..och mer vitaminer i kosten..vid de förra bilderna hade jag gått ner väldigt snabbt + att jag inte åt en ordentlig kost..Så tiden + ansträngningar kommer jag nog en liten bit på..

men som grubb har skrivit..någon fast hud kommer jag alldrig att få
detta har gjort att jag stundtals är väldigt deprimerad..och livet känns piss
men man måste ju gå vidare och göra vad man kan

Nu blir jag ba lite förbannad:P.. Liknade min mage föööör 15kg sedan.. Det där är inte "bara hud".. Du har ju en massa fett kvar på magen, Nyp dig själv på baksidan av handen så får du se ungefär hur tjock huden är.. Det där hänget är ju en massa gammalt fett, du bör gå ner mer i fett för att huden ska kunna strama åt sig bättre.. funkade för mig, Sluta med det där deppandet.. Du har en massa fett på magen, se ju vemsomhelst..

Masters
2007-01-14, 18:55
dock så är de väl inge lös hud har jag nog kommit fram till efteråt, bara att jag behövde träna lite mer abs för att få fram mer rutor ;)
men som sagt viktnedgång på 30kg.

Fett bra;):P

zoltan_hellhound
2007-01-14, 19:31
Nu blir jag ba lite förbannad:P.. Liknade min mage föööör 15kg sedan.. Det där är inte "bara hud".. Du har ju en massa fett kvar på magen, Nyp dig själv på baksidan av handen så får du se ungefär hur tjock huden är.. Det där hänget är ju en massa gammalt fett, du bör gå ner mer i fett för att huden ska kunna strama åt sig bättre.. funkade för mig, Sluta med det där deppandet.. Du har en massa fett på magen, se ju vemsomhelst..

Ok det var ju du som sa att jag behövde en bukplastik..och huden är lös längst nere vid magen..typ äcklig skrynklig hud..om jag suger in magen allt jag kan och böjer ryggen framåt så får jag veck av hud längst ner,,,på magen..har du ändrat uppfattning om att jag behöver bukplastik??

Huden på handen är ju mycket mycket tunnare änn den är på magen..kan få tag på skin men den är typ 10 gg tjockare..sen har jag striea på magen..vilket gör att min mage alldrig blir tight..

om det gick bra för dig vill jag se bilder (så jag inte sliter i onödan..för jag är mega depprimerad över att jag har häng hud vid magen..

har bra hud över allt annars..tilochmed på de ställen jag har striea..typ på bröstaxel musklen,,däe är huden tight som fan..kan inte få grepp på den..samma med brösten..där krympte huden super snabbt

Som jag ser det nu har jag inte mycket till val...bukplastik eller fortsätta banta ner fettet..

Anlin
2007-01-14, 19:51
Ok det var ju du som sa att jag behövde en bukplastik..och huden är lös längst nere vid magen..typ äcklig skrynklig hud..om jag suger in magen allt jag kan och böjer ryggen framåt så får jag veck av hud längst ner,,,på magen..har du ändrat uppfattning om att jag behöver bukplastik??

Huden på handen är ju mycket mycket tunnare änn den är på magen..kan få tag på skin men den är typ 10 gg tjockare..sen har jag striea på magen..vilket gör att min mage alldrig blir tight..

om det gick bra för dig vill jag se bilder (så jag inte sliter i onödan..för jag är mega depprimerad över att jag har häng hud vid magen..

har bra hud över allt annars..tilochmed på de ställen jag har striea..typ på bröstaxel musklen,,däe är huden tight som fan..kan inte få grepp på den..samma med brösten..där krympte huden super snabbt

Som jag ser det nu har jag inte mycket till val...bukplastik eller fortsätta banta ner fettet..

Du kan ju inte jämföra en axel med magen. Jag tippar på att du hade ganska mycket mer fett på magen... Eller? Jag har fött tre barn, och har oxå problem med för mycket hud just på magen/buken, men ju mer fett man får bort ju mer går huden tillbaka, fast inte helt. Om man står upp helt rakt så ser huden ok ut, men om man lutar sig framåt hänger allt, eller hur?

Mitt tips till dig är att skaffa dig en bunt med tighta linnen eller t-shirts som håller inte huden. Det fungerar även som lite hjälp till huden att dra ihop sig så att den inte hängs ut ännu mer. Dessutom gör det att det ser bättre ut. Sen är det bara att vänta och se vad som händer. Då märker du oxå om det är mer fett på magen. Jag hade rutor på magen men en liten liten bulle just under naveln (som de flesta kvinnor) men jag kunde sätta mitt finger där och liksom flytta på runt det, men det såg bra ut när jag stog som vanligt och när jag hade kläder på mig... :-)

Nu födde jag min dotter för 5 månader sedan och måste börja om med att komma i form...

Lycka till!

Yes
2007-01-14, 20:35
men jag kunde sätta mitt finger där och liksom flytta på runt det, men det såg bra ut när jag stog som vanligt och när jag hade kläder på mig... :-)

Så har jag också haft... är det huden som inte dragit åt sig?

zoltan_hellhound
2007-01-14, 20:40
Du kan ju inte jämföra en axel med magen. Jag tippar på att du hade ganska mycket mer fett på magen... Eller? Jag har fött tre barn, och har oxå problem med för mycket hud just på magen/buken, men ju mer fett man får bort ju mer går huden tillbaka, fast inte helt. Om man står upp helt rakt så ser huden ok ut, men om man lutar sig framåt hänger allt, eller hur?

Mitt tips till dig är att skaffa dig en bunt med tighta linnen eller t-shirts som håller inte huden. Det fungerar även som lite hjälp till huden att dra ihop sig så att den inte hängs ut ännu mer. Dessutom gör det att det ser bättre ut. Sen är det bara att vänta och se vad som händer. Då märker du oxå om det är mer fett på magen. Jag hade rutor på magen men en liten liten bulle just under naveln (som de flesta kvinnor) men jag kunde sätta mitt finger där och liksom flytta på runt det, men det såg bra ut när jag stog som vanligt och när jag hade kläder på mig... :-)

Nu födde jag min dotter för 5 månader sedan och måste börja om med att komma i form...

Lycka till!

Nja vill inte springa runt i tighta tröjer hela livet..förstår inte hur det ska få huden att krympa??

jo huden ser bra ut när jag står rakt upp...har bra hud i övrigt..och huden drar till sig bra på alla ställen förutom magen..för att jag har bristningar..just bristningarna gör att jag ej kommer få en platt mage..ever

ska iaf banta ner mig lite till pa magen sen vänta...krympa lite..fylla med fett och muskler..till nästan samma vikt..sedan om igen kommer alldrig kunna se rippad ut på magen..det har jag förstått för länge sedan..jag önskar bara en plattare mage utan så mycket häng..vill igentligen inte heller operera mig då det inte är så hemskt mycket lös hud ändå..men jag blir sugen iblan alltså

Vill bara se normal ut..med normal menar jag att ingen lägger märket till mig..dvs ingen tänker på min mage när dom ser den..blir så jävla less på min förbannade mage

Yes
2007-01-14, 20:41
Nu födde jag min dotter för 5 månader sedan och måste börja om med att komma i form...

Lycka till!
Apropå barnafödande, är det vanligt att kvinnor får överskottshud efter det? Hudbristningar vet jag är vanligt, men jag har aldrig hört att det kan vara problem med att huden inte drar ihop sig. Fast mina kunskaper om barnafödande är å andra sidan väldigt bristfälliga.

King Grub
2007-01-14, 20:43
Vill bara se normal ut..med normal menar jag att ingen lägger märket till mig..dvs ingen tänker på min mage när dom ser den..blir så jävla less på min förbannade mage

Jag är rätt säker på att du ser den och tänker 10 ggr mer på den än någon annan som skulle se den. :)

shut teh face
2007-01-14, 20:44
Jag har gått ner runt 30 kg själv och en hel del av dessa var medan jag växte (16 år) och då ordnade det sig ju lite.

Men det finns ju övervikt kvar och löshud.

Jag har dock betalt operation för överflödig hud när det passar sig, kravet är att man håller normalvikt ett halvår, och det är tjugo kilo ned till!

shut teh face
2007-01-14, 20:45
Det är förresten inte särskilt dyrt. Det handlar ju INTE om remake hela överdelen av kroppen.

Tänk att du sparar ihop 20-30 k till en gammal bil, varför skulle det kännas svårt att lägga dessa på din kropp, hela ditt framtida liv istället...?

Börja spara!

zoltan_hellhound
2007-01-14, 21:13
Det är förresten inte särskilt dyrt. Det handlar ju INTE om remake hela överdelen av kroppen.

Tänk att du sparar ihop 20-30 k till en gammal bil, varför skulle det kännas svårt att lägga dessa på din kropp, hela ditt framtida liv istället...?

Börja spara!

Jag har till 6 bukplastiker om jag vill men det är ju inte helt smärtfritt..eller riskfritt+ att man får ett stort jävla ärr

zoltan_hellhound
2007-01-14, 21:15
Jag är rätt säker på att du ser den och tänker 10 ggr mer på den än någon annan som skulle se den. :)

Nej...den är ärrad och äcklig..full med striea och hängig hud..inte sexigt precis..inte heller normalt

zoltan_hellhound
2007-01-14, 21:40
Det är förresten inte särskilt dyrt. Det handlar ju INTE om remake hela överdelen av kroppen.

Tänk att du sparar ihop 20-30 k till en gammal bil, varför skulle det kännas svårt att lägga dessa på din kropp, hela ditt framtida liv istället...?

Börja spara!

Hur fick du den betald då??

Masters
2007-01-15, 06:10
Ok det var ju du som sa att jag behövde en bukplastik..och huden är lös längst nere vid magen..typ äcklig skrynklig hud..om jag suger in magen allt jag kan och böjer ryggen framåt så får jag veck av hud längst ner,,,på magen..har du ändrat uppfattning om att jag behöver bukplastik??

Huden på handen är ju mycket mycket tunnare änn den är på magen..kan få tag på skin men den är typ 10 gg tjockare..sen har jag striea på magen..vilket gör att min mage alldrig blir tight..

om det gick bra för dig vill jag se bilder (så jag inte sliter i onödan..för jag är mega depprimerad över att jag har häng hud vid magen..

har bra hud över allt annars..tilochmed på de ställen jag har striea..typ på bröstaxel musklen,,däe är huden tight som fan..kan inte få grepp på den..samma med brösten..där krympte huden super snabbt

Som jag ser det nu har jag inte mycket till val...bukplastik eller fortsätta banta ner fettet..

va ere för jävla BS? har aldrig snackat om att du ska göra någe bukplastik..
Efter egenerfarenhet så VET jag att du har MINST 10kg kvar att få bort.. jag väger själv 95-100just nu och hade ett "häng" vid 105-115 som nu inte hänger längre... Den är bara fluffig, och jag har mer hudbristningar än vad du har på både mage och midja, så sluta klaga ffs;) och du fattar nog hur jobbigt det är.. Lägger upp bilder efter nästa deff. Btw, Dessa månader du har suttit och deppat om det här, Har du Styrketränat något alls? Du borde sätta ett mål att bli lika stor som Coleman ( vilket är omöjligt ), Bygg en bra grund, och sedan deffar du, Att banta gör ju saken värre.. Kroppen blir ju ännu mindre vilket gör att huden måste dra ihop sig äääännnu meeer....Kolla på Youtube, där har du en kille som visar nu att när han har gått ner mycket i vikt, att han har bara hänghud kvar.. vilket ser ut att vara 20kg fett än "bara"hud som hänger.. Ju längre tid du väntar med fettet på magen desto sämre möjligheter får du..

ps, Brudarna kollar inte bara på magen;) så du har inget att oroa dig för om det är det du tänker på (som jag gjorde)
have a nice day

Johan_P
2007-01-15, 15:59
dock så är de väl inge lös hud har jag nog kommit fram till efteråt, bara att jag behövde träna lite mer abs för att få fram mer rutor ;)
men som sagt viktnedgång på 30kg.

Hehe, jag jag ner 15-18 kg när jag var 15 år. Jag fick strie och har rätt så hängig hud på vissa ställen på kroppen.

Fuskigt.

Det är bara att lära sig leva med det, fylla ut det så gott det går med muskler helt enkelt. Jag satsar en del på att bygga tjocklek på nedre rygg och mer volym på oblikerna och magmusklerna. Fler utmaningar *drool*

zoltan_hellhound
2007-01-15, 16:16
Hehe, jag jag ner 15-18 kg när jag var 15 år. Jag fick strie och har rätt så hängig hud på vissa ställen på kroppen.

Fuskigt.

Det är bara att lära sig leva med det, fylla ut det så gott det går med muskler helt enkelt. Jag satsar en del på att bygga tjocklek på nedre rygg och mer volym på oblikerna och magmusklerna. Fler utmaningar *drool*

Så jävla lätt kommer det inte att bli..iofs är du ju ung..så du kommer nog inte få några problem

zoltan_hellhound
2007-01-15, 16:26
va ere för jävla BS? har aldrig snackat om att du ska göra någe bukplastik..
Efter egenerfarenhet så VET jag att du har MINST 10kg kvar att få bort.. jag väger själv 95-100just nu och hade ett "häng" vid 105-115 som nu inte hänger längre... Den är bara fluffig, och jag har mer hudbristningar än vad du har på både mage och midja, så sluta klaga ffs;) och du fattar nog hur jobbigt det är.. Lägger upp bilder efter nästa deff. Btw, Dessa månader du har suttit och deppat om det här, Har du Styrketränat något alls? Du borde sätta ett mål att bli lika stor som Coleman ( vilket är omöjligt ), Bygg en bra grund, och sedan deffar du, Att banta gör ju saken värre.. Kroppen blir ju ännu mindre vilket gör att huden måste dra ihop sig äääännnu meeer....Kolla på Youtube, där har du en kille som visar nu att när han har gått ner mycket i vikt, att han har bara hänghud kvar.. vilket ser ut att vara 20kg fett än "bara"hud som hänger.. Ju längre tid du väntar med fettet på magen desto sämre möjligheter får du..

ps, Brudarna kollar inte bara på magen;) så du har inget att oroa dig för om det är det du tänker på (som jag gjorde)
have a nice day

Nähe men du sa att min hud nog alldrig kommer krympa..sen har jag ju faktiskt styrketränat..och huden har dragit åt sig någott..men när jag sitter ner och drar in magen ser det förjävligt ut..de bilder jag postat..föreställer mig när jag står framåtböjd..och drar in magen...färg bilden är typ 5-6 månader gammal..och den andra några dagar..sen.. bli lika stor som Coleman är inte möjligt.. jag inte sugen på steroider..
och hur ska jag göra med resten av kroppen när jag går ner då...ser ut som en undernärd anarektiker...med synliga revben..och 0 procent fett på underarmarna.. ska jag då fortsätta tills magen börjar gå ner eller? kommer ju få skador..Måste fan finnas någott man kan göra årt hänghuden..typ sluta snusa..gå ner saktare..smörja in huden etc...

Anlin
2007-01-15, 16:56
Så har jag också haft... är det huden som inte dragit åt sig?

just det. Överskottshud så att säga.

Anlin
2007-01-15, 16:59
Apropå barnafödande, är det vanligt att kvinnor får överskottshud efter det? Hudbristningar vet jag är vanligt, men jag har aldrig hört att det kan vara problem med att huden inte drar ihop sig. Fast mina kunskaper om barnafödande är å andra sidan väldigt bristfälliga.

Det är väldigt vanligt, ja. Kroppen blir aldrig den samma. Fast man får ju nåt för det! *cupid*

Anlin
2007-01-15, 17:07
Nja vill inte springa runt i tighta tröjer hela livet..förstår inte hur det ska få huden att krympa??

jo huden ser bra ut när jag står rakt upp...har bra hud i övrigt..och huden drar till sig bra på alla ställen förutom magen..för att jag har bristningar..just bristningarna gör att jag ej kommer få en platt mage..ever

ska iaf banta ner mig lite till pa magen sen vänta...krympa lite..fylla med fett och muskler..till nästan samma vikt..sedan om igen kommer alldrig kunna se rippad ut på magen..det har jag förstått för länge sedan..jag önskar bara en plattare mage utan så mycket häng..vill igentligen inte heller operera mig då det inte är så hemskt mycket lös hud ändå..men jag blir sugen iblan alltså

Vill bara se normal ut..med normal menar jag att ingen lägger märket till mig..dvs ingen tänker på min mage när dom ser den..blir så jävla less på min förbannade mage

Du behöver inte ha tighta kläder resten av livet, men min högst personliga åsikt är att det hjälper. tänk bröst och BH, de som inte använder BH får hängtuttar. Hud som hud...?

Sen tänkte jag att du naturligtvis har andra kläder över...

Jag fick rutor på magen trots att jag hade för mycket hud, så jag ser inte sammbandet... Förklara gärna.

zoltan_hellhound
2007-01-15, 17:17
Du behöver inte ha tighta kläder resten av livet, men min högst personliga åsikt är att det hjälper. tänk bröst och BH, de som inte använder BH får hängtuttar. Hud som hud...?

Sen tänkte jag att du naturligtvis har andra kläder över...

Jag fick rutor på magen trots att jag hade för mycket hud, så jag ser inte sammbandet... Förklara gärna.

Jag fick rutor på magen trots att jag hade för mycket hud, så jag ser inte sammbandet... Förklara gärna.[/QUOTE]

Samband mellan vad..vad menar du?..ok då testar jag din ide med tröjan har inget att förlora..Tack

Anlin
2007-01-15, 17:22
Nähe men du sa att min hud nog alldrig kommer krympa..sen har jag ju faktiskt styrketränat..och huden har dragit åt sig någott..men när jag sitter ner och drar in magen ser det förjävligt ut..de bilder jag postat..föreställer mig när jag står framåtböjd..och drar in magen...färg bilden är typ 5-6 månader gammal..och den andra några dagar..sen.. bli lika stor som Coleman är inte möjligt.. jag inte sugen på steroider..
och hur ska jag göra med resten av kroppen när jag går ner då...ser ut som en undernärd anarektiker...med synliga revben..och 0 procent fett på underarmarna.. ska jag då fortsätta tills magen börjar gå ner eller? kommer ju få skador..Måste fan finnas någott man kan göra årt hänghuden..typ sluta snusa..gå ner saktare..smörja in huden etc...

Om det fanns en salva e dyl så skulle den vara välkänd. Tänk på alla kvinnor som föder barn. Vad nojjar vi oss mest över? Jo, bristningar! Kan vi göra nåt åt det, nej. Jag har en kompis som ser ut som om hon har spänt åt skärpet för hårt i tre dar, när hon visar magen bar, och det går ner på skinkorna på hene. Din mage ser inte så farlig ut om man gämför.

Angående resten av din kropp, träna! Det är det enda som hjälper.

Anlin
2007-01-15, 17:27
Jag fick rutor på magen trots att jag hade för mycket hud, så jag ser inte sammbandet... Förklara gärna.

Samband mellan vad..vad menar du?..ok då testar jag din ide med tröjan har inget att förlora..Tack[/QUOTE]

Sambandet mellan för mycket hud och bristen på magrutor, var det inte det du sa, att du aldrig kommer få rutor? Det är bara en tidfråga när du tränar. Träna med vikter så går det fortare att få fram rutorna.

Lycka till!

zoltan_hellhound
2007-01-15, 17:41
Samband mellan vad..vad menar du?..ok då testar jag din ide med tröjan har inget att förlora..Tack

Sambandet mellan för mycket hud och bristen på magrutor, var det inte det du sa, att du aldrig kommer få rutor? Det är bara en tidfråga när du tränar. Träna med vikter så går det fortare att få fram rutorna.

Lycka till![/QUOTE]

Snyggt med rutor under en söderriven slabbig hud..nej..vill bara ha en normal mage..behöver inga rutor...kan inte få rutor..har haft för många fettceller..vägde 105 kilo på 182 cm..jag var ju fet som en gris

Yes
2007-01-15, 17:51
just det. Överskottshud så att säga.
Där ser man. Hoppas jag slipper det när jag går ned i vikt den här gången. Fast för mig försvann det iof väldigt fort när jag började gå upp lite i vikt igen.

Zoltan: Att magen hänger när du står framåtlutad måste nog ändå ses som normalt. Jag kommer visserligen ihåg dina bilder och visst, ska jag vara helt ärlig så var det lite hängigt. Jag minns dock även en annan bild, av Slarti, där han står framåtböjd och magen hänger ut lite. Varken mycket fett eller hänghud på den karln, han håller sig ju i väldigt bra form, men den posen är allt annat än smickrande - inte ens när man håller sig i riktigt bra form.

När jag var som smalast hade jag typ kvar den där lilla "kudden" under naveln och lite envist fett på sidorna. Inte speciellt mycket överskottshud direkt. Men "stå-framåtlutad-posen" har garanterat aldrig sett bra ut. Kolla hur vanligt folk ser ut när du är på stranden nästa gång. Du lär inte hitta någon vars mage inte hänger när de böjer sig framåt, om du inte råkar hitta någon väldigt vältränad eller väldigt smal person. Till att börja med blir ju huden slappare för alla när man böjer sig sådär och finns det lite fett gör gravitationen resten.

zoltan_hellhound
2007-01-15, 17:58
Där ser man. Hoppas jag slipper det när jag går ned i vikt den här gången. Fast för mig försvann det iof väldigt fort när jag började gå upp lite i vikt igen.

Zoltan: Att magen hänger när du står framåtlutad måste nog ändå ses som normalt. Jag kommer visserligen ihåg dina bilder och visst, ska jag vara helt ärlig så var det lite hängigt. Jag minns dock även en annan bild, av Slarti, där han står framåtböjd och magen hänger ut lite. Varken mycket fett eller hänghud på den karln, han håller sig ju i väldigt bra form, men den posen är allt annat än smickrande - inte ens när man håller sig i riktigt bra form.

När jag var som smalast hade jag typ kvar den där lilla "kudden" under naveln och lite envist fett på sidorna. Inte speciellt mycket överskottshud direkt. Men "stå-framåtlutad-posen" har garanterat aldrig sett bra ut. Kolla hur vanligt folk ser ut när du är på stranden nästa gång. Du lär inte hitta någon vars mage inte hänger när de böjer sig framåt, om du inte råkar hitta någon väldigt vältränad eller väldigt smal person. Till att börja med blir ju huden slappare för alla när man böjer sig sådär och finns det lite fett gör gravitationen resten.

Ok så man borde göra sig av med resten av fettet då..och se om magen krymper..den kryper kanske lite (vet att den inte kommer krypa speciellt bra)..och sedan kan man ju fylla på med mera fett och muskler.

Yes
2007-01-15, 18:08
Jag tycker du ska prova iaf. Blir det bra så... ja, då blir det bra. Om det inte blir det så fyller du försiktigt på med annat, ger det lite tid och hoppas det hjälper. Är du fortfarande inte nöjd kanske bukplastik är det enda som hjälper. I vilket fall som helst ska du ju inte ge upp utan i varje fall försöka.

Men ta det försiktigt med viktnedgången och styrketräna. Ta hand om huden också, för det lär ju inte bli bättre om den är torr och tråkig.

En annan sak är att striae ser mycket bättre ut om huden krymper. Jag har själv massor på insidan av armarna och det ser klart bättre ut ju "hårdare" armarna blir.

Anlin
2007-01-15, 18:13
Ok, ärligt nu. Vad vill du ha ut av den här tråden? Och varför ska du gå ner i fettvikt för att lägga på dig fettvikt?

Hur tränar du idag och vad har du för mål med din träning? Trivs du med att träna? Vad fick dig att gå ner i vikt? Varför vägde du för mycket?

Jag får dubbla budskap från dig, eller rättare sagt, du vill ha boost, och sen göra ner dig själv för att få ännu mer boost... Vi i tråden kan boosta upp dig hur mycket som helts, men det funkar inte så. När du ser dig själv i spegeln måste du gilla den personen, hur han än ser ut.

Det är ju uppenbarligen mer som ligger bakom det här, än din mage. Rätta mig gärna om jag har fel.

Yes
2007-01-15, 18:21
Jag gissar att han är inne på spåret att gå bli av med fett i ett försök att få huden att dra ihop sig mer, och sedan försöka fylla ut det som eventuellt fattas med lite muskler(och fett). Jag tycker som sagt det är en bra plan, men jag är absolut ingen expert. Det borde i varje fall vara värt ett försök.

zoltan_hellhound
2007-01-15, 19:05
Ok, ärligt nu. Vad vill du ha ut av den här tråden? Och varför ska du gå ner i fettvikt för att lägga på dig fettvikt?

Hur tränar du idag och vad har du för mål med din träning? Trivs du med att träna? Vad fick dig att gå ner i vikt? Varför vägde du för mycket?

Jag får dubbla budskap från dig, eller rättare sagt, du vill ha boost, och sen göra ner dig själv för att få ännu mer boost... Vi i tråden kan boosta upp dig hur mycket som helts, men det funkar inte så. När du ser dig själv i spegeln måste du gilla den personen, hur han än ser ut.

Det är ju uppenbarligen mer som ligger bakom det här, än din mage. Rätta mig gärna om jag har fel.

Jag är nöjd med mig själv förutom min mage och mina bristningar..Kommer alldrig gilla det jag ser i speglen tyvärr..kan ju inte göra mig av med mina bristningar..Vad som fick mig att gå ner i vikt var att jag inte ville vara fet..att jag sedan står där med en slapp hängig mage..käns som en pissig belöning..Gillar att träna..kommer nog fortsätta så länge jag kan..

känns inte som jag behöver en boost..utan jag vill ha ärliga svar..och diskutera olika ider på hur jag kan förminska min slappa hud

shut teh face
2007-01-15, 19:15
Hur fick du den betald då??
Jag deltog i ett viktnedgångsprogram på ett sjukhus. :)

paddanboy
2007-01-15, 19:50
Sambandet mellan för mycket hud och bristen på magrutor, var det inte det du sa, att du aldrig kommer få rutor? Det är bara en tidfråga när du tränar. Träna med vikter så går det fortare att få fram rutorna.

Lycka till!

Snyggt med rutor under en söderriven slabbig hud..nej..vill bara ha en normal mage..behöver inga rutor...kan inte få rutor..har haft för många fettceller..vägde 105 kilo på 182 cm..jag var ju fet som en gris

Skitsnack, 105 kg? Det är inte alls mycket för att vara överviktig. Jag vägde 120 som mest, runt 85 nu. Gått några år men magrutor handlar mer om att sänka sänka BF% än många "fettceller" (har inte människan ett visst antal sedan födseln?).

LadyG
2007-01-15, 20:22
Skitsnack, 105 kg? Det är inte alls mycket för att vara överviktig. Jag vägde 120 som mest, runt 85 nu. Gått några år men magrutor handlar mer om att sänka sänka BF% än många "fettceller" (har inte människan ett visst antal sedan födseln?).

Jo, men visst kan man få fler fettceller om man lägger på sig tillräckligt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=344731&postcount=9

Masters
2007-01-15, 21:23
105 kilo på 182 cm är iINTE mycket.... Jag vägde 130+ på 170-180cm (runt 14år gammal?).. Du sitter o klagar på 105kg, är ju löjligt;) Jag ser rutor på min mage, de översta då.. och den har varit stor engång i tiden. och huden är tight och har hudbristningar.. men somsagt, och jag har fortfarande råd att gå ner till 90-80 innan man börjar bränna bort muskler och ben;)*dåligt skämt*.. Blir bara förbannad när jag läser i denna tråd så det va allt för mig:MrT:

Lizard
2007-01-15, 22:08
11 sidor lång och jag tror inte du fått svaret du vill höra ännu...?!

Zoltan, du har bantat duktigt och under lång tid. Det ska du ha all cred för. Din mage har inte hängt med vilket oroar dig. Säkert hade du ett sexigt sex-pack som mål när du startade och nu ser inte målet ut att infinna sig. Tråkigt nog.
Du får ursäkta att jag skippade lite mitt i tråden eftersom det blev väl så tjatigt så jag är lite dåligt uppdaterad på dina stats. I alla fall tror jag inte du kommit så långt i din styrketräning?
Innan du opererar dig, och jag säger inte att du inte ska operera dig, så bör du ge det hela lite mer tid. Att få på sig ett par kilo muskler tar minst ett år av hårt slit. Musklerna kommer att ändra på många faktorer, inte minst det visuella intryck du ger totalt sett. Du fylls ut bättre kort och gott.

En annan bieffekt av träning, om den är hård, tung och intensiv, är att den tycks stegra din frisättning av manliga hormoner som testosteron. I alla fall om du äter en kost rik på näring, framför allt nyttigt fett. Tillgången till hormoner ger hela dig en annan utstrålning och jag brukar hävda att man kan se på blicken om en kille eller tjej sysslar med kraft- och kampsport.

Med tiden ser nog din mage bättre ut av ovan nämnda orsaker och hudens fantastiska förmåga att smita tätt kring kroppen. Snygga kläder gör resten och oroa dig inte för vad tjejerna tycker. De tycker ingenting om inte du tycker någonting. Det är som med tillfällig impotens; det är sällan en stor grej om du inte får upp den just när du vill ha upp den. Tjejer tycker inte du är löjlig för det. Löjligt däremot är en kille som gör en stor grej utav att han inte råkar få upp den.

Om några år kan du bestämma dig för operation, men då kanske du lever med någon som ändå inte bryr sig?


Lizard

zoltan_hellhound
2007-01-15, 23:04
11 sidor lång och jag tror inte du fått svaret du vill höra ännu...?!

Zoltan, du har bantat duktigt och under lång tid. Det ska du ha all cred för. Din mage har inte hängt med vilket oroar dig. Säkert hade du ett sexigt sex-pack som mål när du startade och nu ser inte målet ut att infinna sig. Tråkigt nog.
Du får ursäkta att jag skippade lite mitt i tråden eftersom det blev väl så tjatigt så jag är lite dåligt uppdaterad på dina stats. I alla fall tror jag inte du kommit så långt i din styrketräning?
Innan du opererar dig, och jag säger inte att du inte ska operera dig, så bör du ge det hela lite mer tid. Att få på sig ett par kilo muskler tar minst ett år av hårt slit. Musklerna kommer att ändra på många faktorer, inte minst det visuella intryck du ger totalt sett. Du fylls ut bättre kort och gott.

En annan bieffekt av träning, om den är hård, tung och intensiv, är att den tycks stegra din frisättning av manliga hormoner som testosteron. I alla fall om du äter en kost rik på näring, framför allt nyttigt fett. Tillgången till hormoner ger hela dig en annan utstrålning och jag brukar hävda att man kan se på blicken om en kille eller tjej sysslar med kraft- och kampsport.

Med tiden ser nog din mage bättre ut av ovan nämnda orsaker och hudens fantastiska förmåga att smita tätt kring kroppen. Snygga kläder gör resten och oroa dig inte för vad tjejerna tycker. De tycker ingenting om inte du tycker någonting. Det är som med tillfällig impotens; det är sällan en stor grej om du inte får upp den just när du vill ha upp den. Tjejer tycker inte du är löjlig för det. Löjligt däremot är en kille som gör en stor grej utav att han inte råkar få upp den.

Om några år kan du bestämma dig för operation, men då kanske du lever med någon som ändå inte bryr sig?


Lizard

Tack..Jag har tränat i snart 1 år.men då är tiden då jag gick ner inräknad..blir ju glad när jag läser detta och jag tycker du är schysst som försöker uppmuntra med att det kan bli bättre osv..ska iaf fortsätta bygga och deffa..och se vart jag hammnar..

gör det till en livstil istället..och ska sluta stå i speglen hela dagen lång..och fixera vid min mage

..det som gör mig så arg är att jag alltid varit knubbig..senare tjock och jag har alldrig haft självförtroende..eller någon kämparvilja..men jag tog mig i kragen..och började gå ner i vikt..sen när man ser resultatet blir man lite besviken..för det är som du skriver inte vad man förväntade sig..

och andra som gått ner mer i vikt har fått bättre resultat..

Men iaf tack

zoltan_hellhound
2007-01-15, 23:05
105 kilo på 182 cm är iINTE mycket.... Jag vägde 130+ på 170-180cm (runt 14år gammal?).. Du sitter o klagar på 105kg, är ju löjligt;) Jag ser rutor på min mage, de översta då.. och den har varit stor engång i tiden. och huden är tight och har hudbristningar.. men somsagt, och jag har fortfarande råd att gå ner till 90-80 innan man börjar bränna bort muskler och ben;)*dåligt skämt*.. Blir bara förbannad när jag läser i denna tråd så det va allt för mig:MrT:

Kan du inte skicka en bild till mig så jag får se..vill ha isperation..

Tabac
2007-01-16, 17:35
Jag har gått ner från 133 till 103kg nu och börjar få avsevärt mycket mindre fett runt magen nu. Ska ner till 93 men jag tror jag får slapp hud kvar runt midjan. Har rätt kraftigt med striae på båda sidorma av naveln. Hoppas det kommer gå tillbaks eftersom det förstör en hel del när man gått ner en massa.
Ska läsa igenom tråden till fullo nu innan jag kommer med eventuella frågor. :)

Uffesmyg
2007-12-06, 11:28
Jag gissar att han är inne på spåret att gå bli av med fett i ett försök att få huden att dra ihop sig mer, och sedan försöka fylla ut det som eventuellt fattas med lite muskler(och fett). Jag tycker som sagt det är en bra plan, men jag är absolut ingen expert. Det borde i varje fall vara värt ett försök.

men går det att fylla ut med muskler & fett när man varit soppas överviktig så man har fått en hänging mage/bröst med hudbristningar på? Eller det kommer fortf hänga även om du ökar i vikt med hjälp av styrketräning?

King Grub
2007-12-06, 11:35
Fylla ut med fett? Äta sig fet igen, menar du? Vad är då vunnet? Då är du ju tillbaka på ruta ett igen, med alla hälsokonsekvenser det innebär.

"Fylla ut med muskler" är knappast aktuellt i midjeregionen. Det går inte att bygga så mycket midjemuskler att det motsvarar en tjockismidja, och hur skulle det se ut?

Uffesmyg
2007-12-06, 11:58
Fylla ut med fett? Äta sig fet igen, menar du? Vad är då vunnet? Då är du ju tillbaka på ruta ett igen, med alla hälsokonsekvenser det innebär.

"Fylla ut med muskler" är knappast aktuellt i midjeregionen. Det går inte att bygga så mycket midjemuskler att det motsvarar en tjockismidja, och hur skulle det se ut?

ne men fylla ut lite så det hänger mindre? går ej? Bröst då??

Scratch89
2007-12-06, 12:29
Om man nu har så pass mycket hängande hud att det är besvärande kan man få detta opererat hos farbror doktorn. Det ska inte kosta något (mer än den vanliga läkaravgiften).

Multivitamin
2007-12-06, 16:08
Är det genetiskt att man får överflödig hud eller är det för att man har gått ner i vikt för snabbt? undrar bara :O

King Grub
2007-12-06, 16:09
Både och.

Uffesmyg
2007-12-06, 16:13
Både och.

Men, om man har lös hud vid brösten tex. Och pumpar på gymmet för att bygga, kommer det fortf hänga eller töjas ut med musklerna och bli tight? eller ere åt helvete det med?

Multivitamin
2007-12-06, 16:17
Men huden blir väl mer spänstigare genom åren lr?

Doctor Snuggles
2007-12-06, 16:29
Men huden blir väl mer spänstigare genom åren lr?

Japp, i tvärtomlandet.

Multivitamin
2007-12-06, 16:31
ojj menade tightare :P

King Grub
2007-12-06, 16:45
Nej, verkligen inte. Huden förlorar sin elasticitet med åldern, och hudbristningar dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. Det är fibrer i dermis som brustit, och det repareras inte.

Multivitamin
2007-12-06, 18:15
Jag har hudbristningar på knäna små ränder som är ljusa typ... har inte haft det när jag var mindre.. Kommer min hud bli lös vid just det området ?

Nej, verkligen inte. Huden förlorar sin elasticitet med åldern, och hudbristningar dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. Det är fibrer i dermis som brustit, och det repareras inte.

King Grub
2007-12-06, 18:45
Knäna är inte ett problemområde i sammanhanget...

Rahf
2007-12-06, 20:06
Du har ju för fanken "inget" fett på knäna!

Multivitamin
2007-12-06, 21:09
Men strax över knäna typ på låren, det går sträck över knäet också,,,

Eddie Vedder
2007-12-06, 21:11
Men strax över knäna typ på låren, det går sträck över knäet också,,,

Med tanke på den kroppsuppfattning du uppvisat i andra trådar har jag svårt att tro att någon tar det där på allvar faktiskt.:(

Ganymedes
2007-12-06, 21:15
Men strax över knäna typ på låren, det går sträck över knäet också,,,

Probleeeeem. Vi kan inte hjälpa dig på rätt väg, Multivitamin. Du behöver faktiskt prata med någon utbildad. På allvar. :(

mats-
2007-12-07, 01:15
Men, om man har lös hud vid brösten tex. Och pumpar på gymmet för att bygga, kommer det fortf hänga eller töjas ut med musklerna och bli tight? eller ere åt helvete det med?

Har också undrat över detta.

Uffesmyg
2008-01-03, 20:13
Har också undrat över detta.

Ingen som har några erfarenheter av detta?

Dvs en kraftig, snabb viktminskning (som i mitt fall från 107kg till 68 kg på kort tid) med både bristningar på mage, bröst o sidorna. Skinnet hänger på mage &och sidorna av brösten. Om jag pumpar gym, går det att fylla ut med muskler & fett eller är det bara en operation som funkar?

Gymmat snart ett halvår, ökat sakta men säkert några KG och funderar om jag nån gång kommer bli "fast".

Måste väl finnas någon som genomgått detta?

20 år för övrigt

Rahf
2008-01-03, 20:14
Ingen som har några erfarenheter av detta?

Dvs en kraftig, snabb viktminskning (som i mitt fall från 107kg till 68 kg på kort tid) med både bristningar på mage, bröst o sidorna. Skinnet hänger på mage &och sidorna av brösten. Om jag pumpar gym, går det att fylla ut med muskler & fett eller är det bara en operation som funkar?

Gymmat snart ett halvår, ökat sakta men säkert några KG och funderar om jag nån gång kommer bli "fast".

Måste väl finnas någon som genomgått detta?

20 år för övrigt

Fett tar mer plats än muskler så jag tror inte att du rent praktiskt bör anta att det kommer bli så. Det ska till en sjuhelsikes massa muskler innan du har "fyllt ut" områdena och dessa muskler kommer inte utan en fettökning heller. Operation är nog bättre rent permanent om det är någonting som verkligen märks och orsakar besvär för dig.

King Grub
2008-01-03, 20:33
Om jag pumpar gym, går det att fylla ut med muskler & fett

Troligen inte, som sagt, tyvärr. Muskler bygger man inte i den mängden i dessa områden... och fett? Menar du äta dig fet igen? Då är du ju tillbaka där du började - vad är det för vits med det? Visst går det att fylla ut med fett, men det låter ju inte så vettigt.

Uffesmyg
2008-01-03, 20:43
Troligen inte, som sagt, tyvärr. Muskler bygger man inte i den mängden i dessa områden... och fett? Menar du äta dig fet igen? Då är du ju tillbaka där du började - vad är det för vits med det? Visst går det att fylla ut med fett, men det låter ju inte så vettigt.

fett & muskler så man blir fast ? går ikke?

Uffesmyg
2008-01-03, 20:44
Fett tar mer plats än muskler så jag tror inte att du rent praktiskt bör anta att det kommer bli så. Det ska till en sjuhelsikes massa muskler innan du har "fyllt ut" områdena och dessa muskler kommer inte utan en fettökning heller. Operation är nog bättre rent permanent om det är någonting som verkligen märks och orsakar besvär för dig.

besvär nej.

Mindre synliga muskler & fult ja

King Grub
2008-01-03, 20:45
Nej, det går inte att bygga så mycket muskler i midjeregionen hux flux, och fett är inte fast.

Uffesmyg
2008-01-03, 20:47
Nej, det går inte att bygga så mycket muskler i midjeregionen hux flux, och fett är inte fast.

*gah!* så om jag fortsätter bygga under flera år så kommer det fortf hänga på samma sätt?

ingen erfaren?

King Grub
2008-01-03, 20:48
Träningen påverkar inte skinnet, och det går inte att bygga decimetervis med midjemuskulatur. Hur skulle det se ut - midja som en tunna?

Rahf
2008-01-03, 20:51
*gah!* så om jag fortsätter bygga under flera år så kommer det fortf hänga på samma sätt?

ingen erfaren?

Träningen påverkar inte skinnet, och det går inte att bygga decimetervis med midjemuskulatur. Hur skulle det se ut - midja som en tunna?

Det här är sanningen, Uffesmyg, du kommer inte att få ett annat svar.

Uffesmyg
2008-01-03, 20:51
Träningen påverkar inte skinnet, och det går inte att bygga decimetervis med midjemuskulatur. Hur skulle det se ut - midja som en tunna?

*whatever*

Uffesmyg
2008-01-03, 21:38
Det här är sanningen, Uffesmyg, du kommer inte att få ett annat svar.

min tränare jämförde med en gravids kvinnas mage - att trots en så stor mage stramas den ut igen. Och jag hade ju knappast sådan mage. Dock vet jag ej om det stramas åt efter graviditet men enligt honom m

King Grub
2008-01-03, 22:01
Att ha varit fet och att ha varit gravid påverkar inte lika. Enda sättet att bli av med stora mängder överflödig hud är kirurgi. Det går inte att "fylla ut".

Du får inget annat svar oavsett hur många sätt du kommer på att formulera dig.

Rahf
2008-01-03, 22:03
För gravida kvinnor så kommer spänningen inifrån organen. För personer med övervikt så kommer det från fettdepåerna innanför huden. Rätta mig om jag har fel.

kaysim
2008-01-03, 22:10
jäkligt intressant tråd det här! jag bara undrar, hur stor risk är det att en förstagångsbulkare(172cm) som är på väg att nå från 52kg till 70-75 kg kommer att få hängande lös hud kring magen efter bulk och deff?

Rahf
2008-01-03, 22:22
jäkligt intressant tråd det här! jag bara undrar, hur stor risk är det att en förstagångsbulkare(172cm) som är på väg att nå från 52kg till 70-75 kg kommer att få hängande lös hud kring magen efter bulk och deff?

Beror på om du får bristningar eller inte, hur mycket av vikten som är fett vs muskler och hur genuppsättningen din är. Rekommenderar inte att du går upp 20kg på ett år, låt det ta sin tid.

King Grub
2008-01-03, 22:27
jäkligt intressant tråd det här! jag bara undrar, hur stor risk är det att en förstagångsbulkare(172cm) som är på väg att nå från 52kg till 70-75 kg kommer att få hängande lös hud kring magen efter bulk och deff?

Du skall väl inte skaffa dig alla kilon kring midjan; en "normal" viktuppgång vid träning bör inte innebära någon risk. Bristningar i axel- och brösttrakten är vanligt vid styrketräning, men är man inte fet brukar det bli hängigt på något sätt.

kaysim
2008-01-03, 23:31
Beror på om du får bristningar eller inte, hur mycket av vikten som är fett vs muskler och hur genuppsättningen din är. Rekommenderar inte att du går upp 20kg på ett år, låt det ta sin tid.

ok!=) tyvär (?) så har jag gått upp från 52kg till nu 68 på snart ett år. så det blir svårt att backa bandet nu:) tror dock inte det är någon super-fara, eftersom att dom hittills 16 kilona jag lagt på mig typ har gjort mig "Normal"-bygd. 52 kg på 172cm var extrem undervikt. kommer nog aldrig bli så deffad igen;) jag har ju tränat hårt så jag har ju gått upp även i muskelvikt (inte bara fett) är lite halvpluffsig om magen, men inte överdrivet.

setto
2008-01-04, 11:46
Det går inte att säga i förväg.

Många som gått ner mycket i vikt kring midjan får lära sig att leva med överflödig hud och lite kvarvarande fett i och med ett större antal fettceller. Särskilt om striae föreligger, vad gäller huden.

Kalla duschar har inget med saken att göra alls.




vad menar du med om striae föreligger( vet vad striae är)?
menar du att huden inte drar ihop sig lika lätt då?

setto
2008-01-04, 11:53
hittade svaret.

vart är edit knappen?

Rahf
2008-01-04, 12:18
ok!=) tyvär (?) så har jag gått upp från 52kg till nu 68 på snart ett år. så det blir svårt att backa bandet nu:) tror dock inte det är någon super-fara, eftersom att dom hittills 16 kilona jag lagt på mig typ har gjort mig "Normal"-bygd. 52 kg på 172cm var extrem undervikt. kommer nog aldrig bli så deffad igen;) jag har ju tränat hårt så jag har ju gått upp även i muskelvikt (inte bara fett) är lite halvpluffsig om magen, men inte överdrivet.

Det är nog ingen fara, huvudsaken man inte går upp alltför snabbt.

hittade svaret.

vart är edit knappen?

Försvinner efter 3 min.

Cathra
2008-01-04, 14:11
Jag har gått ner 40 kilo på två år och har också problem med hudöverskott på magen. Jag har precis varit hos en läkare på Karolinska (Rekonstruktiv plastikkirurgi) och läkaren sa att jag har goda chanser att få bort skinnet. Dels kommer min hud vara elastisk tills jag är cirka 35 och dels kommer jag snart kvala in för operation. Kraven för att genomföra operationen i Stockholmsläns landsting är att ha ett BMI under 25 samt ett buköverhäng på 5 cm från sidan till mitt på magen, alltså halva vägen runt.

Så till i maj ska jag gå ner några kilon till, bli av med lite mer fett runt magen, sedan är det OP som gäller!

Greg
2008-01-05, 02:23
Nej, verkligen inte. Huden förlorar sin elasticitet med åldern, och hudbristningar dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. Det är fibrer i dermis som brustit, och det repareras inte.

Hmmm... Hur förhåller detta sig till om, låt oss säga, en person med hudbristningar runt midjan, som väger in sig på en 130, går ner till en ca 80kg, med en viktminskning på cirkus 0.5kg per vecka?

Kommer denna personen, fast att det var en konstant och ganska långsam viktnedgång, ändå att ha mycket överflödig hud runt midjan?

King Grub
2008-01-05, 05:20
Striae dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. I sådana fall får man hoppas att resten av huden kring midjan kan anpassa sig tillräckligt.

Greg
2008-01-05, 15:32
Striae dödar i princip all elasticitet i det aktuella området. I sådana fall får man hoppas att resten av huden kring midjan kan anpassa sig tillräckligt.

Aha, så det är inte kört alltså, även om man har striae.

Jag gick själv ner från 127-97, utan någon som helst lös hud. Detta tog iofs drygt ett år. Bara det att nu är det dags igen, och jag satsar på en 85/80kg. Så länge man tar det lugnt så finns alltid chansen att huden anpassar sig.

Tack för svaret.