handdator

Visa fullständig version : Bälte


klingen
2006-07-31, 11:44
Jag tränar typ styrkelyft. Men framförallt bänk. Tävlar dock inte.
Men jag börjar fundera på att tävla i bänk så småningom. Jag funderar på att inskaffa ett bälte.

Men hur ska jag veta vilken av dom alla som passar mig bäst. Ett hårt eller mjukt, brett eller smalt. Jag har prövat ett styrkelyftar bälte en gång. Det var riktigt obekvämt att ha på sig, det skar in i fläsket. Dom ska vara så va ? Och sitta åt riktigt ordentligt ?

Och finns det nån bra affär i stockholm där man kan titta o pröva. Eller är det bättre att mäta buken och beställa på internet ?


mvh klingen, wannabe bänkare.

bubbe
2006-07-31, 11:52
smalt eller iaf smalt baktill, för du vill kunna brygga maximalt utan att bältet hindrar dig.

klingen
2006-07-31, 15:19
ok smalt baktill säger du Bubbe. Några förslag på var man kan inhandla bälten då ?

bubbe
2006-07-31, 15:34
ok smalt baktill säger du Bubbe. Några förslag på var man kan inhandla bälten då ?

http://www.wahlanders.se

det bästa du kan köpa, kanske lite i överkant men du har livstidsgaranti....

stahlberg
2006-08-10, 11:35
Blandar mig inte i bältesdiskussionerna, råden är väl tillräckliga. Såg dock att du tränar hos Södra TK, klingen. Vet inte om det är kolozzeum-korrekt att skriva detta off-topic. Men ser du Georg Boström, så hälsa från mig till honom och tacka för senast (och säg att jag ska skriva till honom snart). (Mitt namn är Krister Ståhlberg, alltså)

Nitrometan
2006-08-10, 11:49
Blandar mig inte i bältesdiskussionerna, råden är väl tillräckliga. Såg dock att du tränar hos Södra TK, klingen. Vet inte om det är kolozzeum-korrekt att skriva detta off-topic. Men ser du Georg Boström, så hälsa från mig till honom och tacka för senast (och säg att jag ska skriva till honom snart). (Mitt namn är Krister Ståhlberg, alltså)
Och om du inte ser honom så följ cigarröken... :MrT:

Kaboffastar
2006-08-10, 15:32
Jag köpte nyligen ett wahlanders bälte, går att använda till bänken men det är brett, 1 dm brett i alla fell det jag köpte.

Bra kvalitet och som sagt livstids garanti, ring och prata med honom. :)

Nitrometan
2006-08-10, 15:42
Jag köpte nyligen ett wahlanders bälte, går att använda till bänken men det är brett, 1 dm brett i alla fell det jag köpte.

Bra kvalitet och som sagt livstids garanti, ring och prata med honom. :)
Fast här ovan pratade de om ett bänkbälte. Han säljer såna också.

http://www.wahlanders.se/shop/catalog/images/bankpressbalte.jpg

De är smalare i ryggen.

stahlberg
2006-08-12, 16:18
Nitrometan : Jag tror Boström rökte 4 cigarrer "på raken" i Borlänge.

Finland fick som vanligt god reklam (jag har säkert berättat om det). Georg Boström, min adept, min caochassistent och jag själv stod utanför hotellet i Borlänge. Då kommer en man vingalnde på cykel. Han stannar just framför oss, ställer cykeln och säger : "Seppo täällä terve"! Naturligtvis var han finne. Han gick in på hotellets restaurang, därifrån han genast blev utslängd. Då tog han fram en egen flaska och ställde sig och drack demonstrativt just utanför restaurangdörren. Förstås skulle han också komma fram till oss för en liten pratstund.

Senare på kvällen såg vi en polisbil, med Seppos cykel där bak.

christian
2006-08-12, 16:26
klingen: nybliven pappa? Isf så är du ju inte bara nybörjare på bänk, var inte så blygsam. =)


Jag tränar också på Södra TK...

klingen
2006-08-13, 21:43
Tjena christian, du DSLR mannen !

Erik__
2006-08-13, 21:59
Nitrometan : Jag tror Boström rökte 4 cigarrer "på raken" i Borlänge.

Finland fick som vanligt god reklam (jag har säkert berättat om det). Georg Boström, min adept, min caochassistent och jag själv stod utanför hotellet i Borlänge. Då kommer en man vingalnde på cykel. Han stannar just framför oss, ställer cykeln och säger : "Seppo täällä terve"! Naturligtvis var han finne. Han gick in på hotellets restaurang, därifrån han genast blev utslängd. Då tog han fram en egen flaska och ställde sig och drack demonstrativt just utanför restaurangdörren. Förstås skulle han också komma fram till oss för en liten pratstund.

Senare på kvällen såg vi en polisbil, med Seppos cykel där bak.

oförglömlig syn : )

vad betyder "Seppo täällä terve" ?

polaren
2006-08-14, 05:41
Typ "Hej, detta är seppo", eller "hej, seppo är här" skulle jag tro :P