handdator

Visa fullständig version : Bästa gymmet i örebro?


bergan
2006-07-30, 18:39
Hallå, blir flytt till örebro till hösten och då måste man självklart ha klart för sig vilket gym man ska satsa på.. Självklart är man ute efter massor med fria vikter, (hörde rykten om nåt gym med 80-90 hantlar???) gärna stort & luftigt+ solarium men högst prio på vikterna, fria stänger, t-bar e viktigt;) BRA öppettider (typ 9-22 varje dag är bra).. + var ligger gymmet ni pratar om?
Så alla örebroare se hit!! mycket tacksam för hjälp..

Ryska_raketen
2006-07-30, 18:39
Innan stubben skriver det. ÖKK, lol.

Lodiz2
2006-07-30, 18:53
jag tränar på i3 och tycker det är grymt bra
http://www.oksf.nu/

ett annat bra gym lite mer centralt
http://www.orebrokk.org/

mystic[-_-]
2006-07-30, 19:34
Ökk. Stort (2 stora rum) hantlar upp till 75 kg (dubbelt till 45 samt trippel till 20), lyftarflak, massor av stänger, mer vikter än jag orkar räkna, bra med maskiner (nordic), konditionsavdelning, inte ofta man behöver vänta på något om man inte råkar träna 17.00 en måndag eller onsdag.

Adressen till hemsidan en post upp.

bluelight
2006-07-30, 20:11
']Ökk. Stort (2 stora rum) hantlar upp till 75 kg (dubbelt till 45 samt trippel till 20), lyftarflak, massor av stänger, mer vikter än jag orkar räkna, bra med maskiner (nordic), konditionsavdelning, inte ofta man behöver vänta på något om man inte råkar träna 17.00 en måndag eller onsdag.

Adressen till hemsidan en post upp.

Solarium finns också, du ville ju ha det.

Kan starkt rekommendera ökk jag med!

aliquis
2006-07-30, 22:27
Eller universitetet eftersom du pluggar där, men ökk har kanske bättre öppettider? Ingen aning om universitetet har solarium.

Deceiver85
2006-07-31, 09:38
Universitetsgymmet har inget solarium, hantlarna upp till 49kg, öppettiderna är helt standard och priserna är väl lite dyra...men det är ett bra trevligt gym.

Diana
2006-07-31, 12:17
ÖKK är mysigt

bergan
2006-08-10, 18:21
tack för svaren. jag var och kollade upp gymmet (ÖKK) i veckan och det ser riktigt bra ut. Nu blir det flytt om 2 veckor sen köper man ett årskort där! 1400 spänn var VERKLIGEN inget att bråka om för det gymmet!

mystic[-_-]
2006-08-10, 18:21
tack för svaren. jag var och kollade upp gymmet (ÖKK) i veckan och det ser riktigt bra ut. Nu blir det flytt om 2 veckor sen köper man ett årskort där! 1400 spänn var VERKLIGEN inget att bråka om för det gymmet!

welcome *popcorn*

aliquis
2006-08-10, 21:48
På helgen om två veckor är det serieomgång 3-tävling med flera utomstående klubbar på ökk med, minns inte vilka som skall vara med dock, men jag tror det blir rätt mycket folk, men du kanske flyttar på måndagen? Eller skiter i det? :D

bluelight
2006-08-10, 22:36
På helgen om två veckor är det serieomgång 3-tävling med flera utomstående klubbar på ökk med, minns inte vilka som skall vara med dock, men jag tror det blir rätt mycket folk, men du kanske flyttar på måndagen? Eller skiter i det? :D

offtopic: Ali ska du vara med? Fan jag är förkyld nu, man får hoppas man hinner komma lagom i form och snacka om licens och krejjer.

Välkommen till ÖKK, du får gärna hälsa på oss! :D

bergan
2006-08-11, 22:57
näe ingen tävling för mig! Jag flyttar inte förrens den 1:a sept. Men i framtiden så vem vet! Finns det gått om folk som tävlar i bb på gymmet?

aliquis
2006-08-11, 23:20
näe ingen tävling för mig! Jag flyttar inte förrens den 1:a sept. Men i framtiden så vem vet! Finns det gått om folk som tävlar i bb på gymmet?Jag vet inte vilka som tävlar i vad, jag tror ett par av tjejerna tävlar i fitness och inte byggning, men jag vet inte, finns någon äldre asgrov tjej med men jag vet inte om hon tävlar, jag vet inte om camilla tränar där o tävlar längre heller. Sverker och kanske i framtiden klo tävlar ju iaf.

DJJOHANSSON
2013-07-01, 20:32
Vilket gym kan man träna på en lördag i örebro?

ÖKK såg intressant ut men man fick inte engångsträna där under helgen, Vilket Actic är bäst?

Tänkte köra lite B-röst, Hantelpress, kabelmaskin, någon mer discopogomaskin vore pricken över i:et

LeBron
2013-07-01, 20:49
Vilket gym kan man träna på en lördag i örebro?

ÖKK såg intressant ut men man fick inte engångsträna där under helgen, Vilket Actic är bäst?

Tänkte köra lite B-röst, Hantelpress, kabelmaskin, någon mer discopogomaskin vore pricken över i:et

Actic Haga Centrum är bäst "friviktsmässigt", dock bara öppet till 14 på lördagar under sommaren (uselt, jag vet). Hantlar upp till 47.5kg, 2st bänkpressar, en snebänk, smithmaskin. Annars är Actic Kompassen nytt och väldigt fräsch, dock har dom väldigt begränsat med fria vikter (vad jag hört), ingen aning om öppettider.

Beelz
2013-07-02, 18:20
ÖKK är bäst.. Men det har kommit jävligt många nya, lite för mycket :/

LeBron
2013-07-02, 18:39
ÖKK är bäst.. Men det har kommit jävligt många nya, lite för mycket :/

Man får inte engångsträna där under helgen.

alfahenke
2013-07-02, 19:45
Vilket gym kan man träna på en lördag i örebro?

ÖKK såg intressant ut men man fick inte engångsträna där under helgen, Vilket Actic är bäst?

Tänkte köra lite B-röst, Hantelpress, kabelmaskin, någon mer discopogomaskin vore pricken över i:et

Friskis o Svettis kvarnen har det mesta och ligger centralt :)

Beelz
2013-07-02, 19:48
Man får inte engångsträna där under helgen.

jag vet! :)