handdator

Visa fullständig version : Vad fick ni på styrkeprovet under mönstringen?


Bönne
2006-07-30, 12:55
Denna tråden finns inte i syfte för att folk ska kunna skryta, men det hade varit kul att se hur Kolo låg till, jämfört med resten av svenska folket.

Jag själv lyckades inte så bra då axlarna mina äro så klena.

dynamo
2006-07-30, 12:57
Kommer inte ihåg skalorna och jag har för mig att det var relaterat till kroppsvikt.. Tror jag fick just under medelmåttigt. Det var iofs längesen nu.

Spinkot
2006-07-30, 12:58
7 om jag minns rätt, kan ha varit en 6:a

LAR
2006-07-30, 13:00
man kan dra mer än 9 för er som inte visste det (eller bryr er), även om 9 är det högsta på pappret. displayen på maskinen är två-siffrig och går upp till 99. när jag mönstrade 1997 var det en kille som drog 13 kommer jag ihåg.

Daniel Mattusch
2006-07-30, 13:05
Fick en 9a(fick ett resultat i Nm också har jag för mig om), hon som satt vid datorn och kollade samt den som kollade för den andra killen sa att de aldrig hade sätt så höga resultat tidigare under en mönstring.

Cilia
2006-07-30, 13:07
Jag själv lyckades inte så bra då axlarna mina äro så klena.
Du måste ju svara själv i din egen poll!!!!!!!!!!
regel #1

LAR
2006-07-30, 13:08
Fick en 9a(fick ett resultat i Nm också har jag för mig om), hon som satt vid datorn och kollade samt den som kollade för den andra killen sa att de aldrig hade sätt så höga resultat tidigare under en mönstring.

jag är väldigt skeptisk. det lär väll vara en hel del som drar 9:or.. jag nämde ju en som drog 13.

Otto GROV
2006-07-30, 13:09
9a*flex* skulle va 11 sa hon eller nåt sånt om de fanns högre.
sen fick ja 5a i kondis å 2 i hos psykologen mindre bra

Daniel Mattusch
2006-07-30, 13:12
jag är väldigt skeptisk. det lär väll vara en hel del som drar 9:or.. jag nämde ju en som drog 13.

Detta var i stockholm i täby och just de 2 som jobbade den dagen alltså inget rekord för alla som testats utan just för dessa 2 i personalen.

En polare till mig drog en motsvarande 12, han är tyngdlyftare(jag styrkelyftare) och mitt värde var högre än hans, tror det är i Nm de mäter.(det var precis högre)

Man får inte 10-11-12-13... utskrivet på sitt mönsterpapper, så om din kompis fick motsvarande 13 så sa kontrollpersonalen antagligen de till honom, precis som de sa till min kompis att han fick en 12.

Liten Men Fet
2006-07-30, 13:23
Drog en 3:a när jag mönstrade, 59 kilo på 185 cm.
När jag gjorde lumpen fick jag mot slutet prova igen på en öppet hus dag och då drog jag en sjua när jag vägde 68 på 185 cm.
Men det var många år sedan så jag hoppas jag drar mer nu. :em:

Ryska_raketen
2006-07-30, 13:24
wtf är inte max 10 =? Hur fan kan folk dra 12 och 13 då? jaha, internetpenisen är igång.


Har för mig ja drog en 6.a :em:

MilkmaN
2006-07-30, 13:32
RR, om du läser tråden så ser du det.

Jag återkommer i september.

edgen_ÖSD
2006-07-30, 13:33
wtf är inte max 10 =? Hur fan kan folk dra 12 och 13 då? jaha, internetpenisen är igång.


Har för mig ja drog en 6.a :em:

Max på papperet är en nia. Dock kan man, som några skrivit tidigare, få en höre siffra eftersom mätaren sträcker sig högra än nio.

OnT: Jag drog motsvarande tio på första, sen strax över nio på andra försöket.

pellep
2006-07-30, 13:33
5. liten o klen :)

Mental
2006-07-30, 13:38
Jag drog en 2:a, och fick på mig en notering om att jag maskade, jag ville inte göra lumpen, så jag fejkade styrkan och avstod cyklingen och skyllde på förkylning. Men inskrivningsprovet var för kul, just den typ av utmaning jag inte kan motstå, hehe, skrev 9 på det, och psykologen var omutbar, så jag avslutade samtalet ganska fort och skyllde på att jag måste hinna äta lunch innan de stängde, tydligen var det en bra sak? för jag fick varma rekomendationer av psykologen, villket höll på att tvinga in mig som KB i östersund.

hahavaffan
2006-07-30, 13:39
Drog en åtta första och sen en nia. Fick ni också göra det två gånger?

Fartman
2006-07-30, 13:45
9:a, även flera av mina vänner lyckades dra det trots att dom inte styrketränade vid tillfället

Tricklev
2006-07-30, 15:05
Jag har mönstrat, men kom inte så långt.

tp_88
2006-07-30, 15:07
Jag slapp undan skiten innan styrketestet men med tanke på att några polare fick 9or så kan jag inte tänka mig att jag skulle fått något annat.

Grisen
2006-07-30, 15:13
Man behöver inte vara speciellt stark för att få en nia.

Svedberg
2006-07-30, 15:50
Drog en 6a, det var innan jag började träna. 92kg på 203cm

Nitrometan
2006-07-30, 16:18
Jag mönstade i forntiden och då hade vi inte den roliga maskinen som ungarna får leka med nu.

Rock'nRoll
2006-07-30, 16:22
7:a. hade tränat i 2 månader då och var grymt besviken över att jag inte fick 9 *flex*

AcidSleeper
2006-07-30, 16:34
Det blev en 7 eller 8:a när jag gjorde mönstringen, kommer inte riktigt ihåg, men nu när jag gjorde om det där testet för polisutbildningen så drog jag en stark 9:a... *flex*

Arf Pingvin
2006-07-30, 16:36
Hade gärna velat veta resultatet när jag mönstrade men maskinen gick sönder just den dagen. De ville uppskatta mig till en 4:a men jag tjatade till mig en 5:a. På någon utbildningsmässa som vi fick besöka under lumpen hade de en maskin så jag kunde testa där. Drog en 8:a men det var för ostadigt sa de så jag fick dra om, landade på en 7:a.

Men alla vet ju att det är inskrivningsprovet som är viktigt, 9:a såklart :P

internethjälten
2006-07-30, 16:38
typ 14 år sen man var där, ingen aning om vad man
fick förutom en massa gnäll och skit från malajerna
för att vi drack öl på stället.

de gick in för det *slap*

mvh
nicke

Arf Pingvin
2006-07-30, 16:51
typ 14 år sen man var där, ingen aning om vad man
fick förutom en massa gnäll och skit från malajerna
för att vi drack öl på stället.

de gick in för det *slap*

mvh
nicke

Malajerna? Gick in för det? (http://susning.nu/Malaj)

Sheogorath
2006-07-30, 16:53
4

Det var innan jag hade börjat styrketräna. Har svårt att se hur jag inte skulle göra 9 nu. Det är ju en high pull man gör, om jag inte missminner mig. Jag har rätt bra swung i mina high pulls.

mathor
2006-07-30, 16:57
Jag har en nära vän som även figurerar här på kolozzeum som kallas "tvåan" av en viss anledning. Det är väl under medel även för tjejer? Om han vill bli offentliggjord kommer han själv att svara i den här tråden. Värt att notera är att han numera väger ~15kg mer.

Lillgrabben
2006-07-30, 17:01
Jag fick en nia på styrkeprovet. Jag vill minnas att det var en sån där apparat där du skulle dra i en stång som inte rubbades samt nypa så hårt som möjligt i ett handtag. Ut kom ett resultat i Nm som sedan omvandlades till betyg ( 1-9).


En träningskompis som mönstrade ganska nyligt fick ungefär dubbelt upp mot vad man skulle ha för att få betyg 9. :) Mönstringsförrättaren sade efteråt att han hade aldrig någonsin sett ett större utslag på maskinen. Fanns skalan skulle det ha varit ungefär 18...

hahavaffan
2006-07-30, 17:10
Malajerna? Gick in för det? (http://susning.nu/Malaj)""Överlägsen intelligens" i det militära innebär närmast att man kan skriva och läsa hjälpligt samt räkna till 10. När jag mönstrade 1968 fanns dom närvarande i all sin glans. Sedermera återgick dom till sin civila verksamhet med enklare manuella sysslor." :laugh:

pragmatist
2006-07-30, 17:12
På min tid bestod provet av den så kallade muskelstolen: isometrisk benspark, isometrisk armböj och isometriskt grepp. 9:or var väldigt sällsynta på den tiden och gav upphov till viss berömmelse. Själv fick jag en 6:a överlag och en 8:a i bensparken vilket kommenterades med "ja och stark är du ju" av mönstringsförrättaren.

Så det är väl lite svårt att jämföra antar jag.

petersson
2006-07-30, 17:21
första lyftet fick jag en "stark nia" men på det andra vet jag inte vad för fel jag gjorde, iaf så vart det en sjua så jag fick åtta som medel. men på den tiden tyckte jag 100kg i mark var tungt också så det lär vara många som kan dra nior och bra mkt tyngre.

Pez
2006-07-30, 19:51
En 1a vid första försöket, sen en 3a vid andra.
Slå det om ni kan. :)

High1ander
2006-07-30, 19:59
Minns inte helt rätt nu, blev en 5:a tror jag. Så går det när man inte tränat på 3 år...

Pingu
2006-07-30, 20:55
Var ganska nyopererad i mitt förbannade knä så jag gjorde varken styrke eller konditions testet

Mental
2006-07-30, 20:57
Var ganska nyopererad i mitt förbannade knä så jag gjorde varken styrke eller konditions testet

Genomförde du värnplikt eller friskrevs du?

Pingu
2006-07-30, 21:00
Genomförde du värnplikt eller friskrevs du?

Utbildningsreserv tror jag det hette, så det blev ingen värnplikt för mig

Blaine
2006-07-30, 21:25
Slapp mönstra. :ike

Tenzu
2006-07-31, 00:11
9:a

Vore schysst att ha en sån där stång på gymmet, kunna maxa t ex bänk själv, enkelt och lätt och se framstegen i momentutvecklingen istället.

muddler
2006-07-31, 00:26
drog en 7a... vägde 67 kg då

KRILLE!
2006-07-31, 00:39
drog två gånger och fick 9 båda gångerna. tror att det var 91 Nm eller nått dom sa att jag fick. var inte skönt för axlarna och bänkpassen blev lidande ett tag efter det.

Sami123
2006-07-31, 00:52
En enkel 9a.
5 i kondition :em:
9 hos psykologen

Timme
2006-07-31, 01:07
Jag är mest orolig för psykologen. Vad är det man snackar om? Ställer han/hon frågor som man ska svara på? Vad är det han/hon kollar efter? Självsäker het? Hur smart man är eller vad sjutton?

Sami123
2006-07-31, 01:47
Jag är mest orolig för psykologen. Vad är det man snackar om? Ställer han/hon frågor som man ska svara på? Vad är det han/hon kollar efter? Självsäker het? Hur smart man är eller vad sjutton?
Hon stället dig massa frågor, t.ex om hur du trivs i naturen m.m, vad du gör på din fritid, hur ofta du dricker sprit, om du röker/snusar..
Om du någon gång knarkat o.s.v..
Det bästa med psykologen är att han/hon typ vill psyka dig..
När jag snackade med psykologen så pratade hon väääääldigt långsamt bara för att typ se om jag är aggresiv o.s.v

Dissector
2006-07-31, 05:29
Jag är mest orolig för psykologen. Vad är det man snackar om? Ställer han/hon frågor som man ska svara på? Vad är det han/hon kollar efter? Självsäker het? Hur smart man är eller vad sjutton?

Ni samtalar en del om det som känns relevant om ditt liv (civilstånd, kompisar, skola, idrotter, föreningar, allt sånt), sedan gör hon/han en bedömning på punkterna "plikttjänstförmåga" och "befälslämplighet", som mer eller mindre talar för sig själva.

Gör för hela friden inte det korkade misstaget jag gjorde:
Satt och pratade om skolan, och hon undrade hur mina betyg såg ut. I det läget hade jag inte hunnit se mina senaste betyg och underskattade mig själv kraftigt.

När hon sedan frågade hur det kom sig att jag då hade lite dåliga betyg men gjorde ganska bra ifrån mig på inskrivningsprovet, råkade jag börja småprata lite om skoltrötthet och hon ställde frågan: "Kan det vara så att du inte riktigt presterar vad du har förmåga till?"... Dum som jag var började jag jaka lätt och smånicka utan att egentligen veta varför. Hopps, där rök det psykologbetyget. Någon som inte presterar vad han/hon kan är nog inte så välkommen in i Försvarsmakten. Nu nån månad senare undrar jag varför i hela friden jag inte vågade vara mer självsäker. Det, kombinerat med att jag råkade framställa mitt ganska normala privatliv som något smått katastrofalt, helt av misstag, drog nog ner hela skiten.

Håller för närvarande på med att skrapa ihop ett litet brev till Pliktverket för att ansöka om ny mönstring. Har hört att vissa lyckats med lite tjat och så, så skam den som ger sig :) Better safe than sorry!

Fartman
2006-07-31, 13:45
Ni samtalar en del om det som känns relevant om ditt liv (civilstånd, kompisar, skola, idrotter, föreningar, allt sånt), sedan gör hon/han en bedömning på punkterna "plikttjänstförmåga" och "befälslämplighet", som mer eller mindre talar för sig själva.

Gör för hela friden inte det korkade misstaget jag gjorde:
Satt och pratade om skolan, och hon undrade hur mina betyg såg ut. I det läget hade jag inte hunnit se mina senaste betyg och underskattade mig själv kraftigt.

När hon sedan frågade hur det kom sig att jag då hade lite dåliga betyg men gjorde ganska bra ifrån mig på inskrivningsprovet, råkade jag börja småprata lite om skoltrötthet och hon ställde frågan: "Kan det vara så att du inte riktigt presterar vad du har förmåga till?"... Dum som jag var började jag jaka lätt och smånicka utan att egentligen veta varför. Hopps, där rök det psykologbetyget. Någon som inte presterar vad han/hon kan är nog inte så välkommen in i Försvarsmakten. Nu nån månad senare undrar jag varför i hela friden jag inte vågade vara mer självsäker. Det, kombinerat med att jag råkade framställa mitt ganska normala privatliv som något smått katastrofalt, helt av misstag, drog nog ner hela skiten.

Håller för närvarande på med att skrapa ihop ett litet brev till Pliktverket för att ansöka om ny mönstring. Har hört att vissa lyckats med lite tjat och så, så skam den som ger sig :) Better safe than sorry!
Ja, har man dåliga betyg är det nog mycket bättre att dra till med något i stil med att man inte riktigt alltid trivs med näsan i en bok utan att man är mer praktiskt lagd och lär sig gärna saker som man vet att man förmodligen kommer behöva.
Vill man bli befälselev kan man när grupparbeten kommer på tal säga att man gärna är det som tar tag i saker då man erfarit att det oftast fungerar bäst då.

hultman
2006-07-31, 13:49
Gjorde inte provet under monstringen, men daremot pa sakomassan. Fick en 9a och det hogsta resultat karringarna som holl i det hade sett. Fast sa sager de val till alla.

Jense
2006-07-31, 14:06
en hyffsat grov snubbe från malmö drog sönder maskinen i kstad och va med i lumpentidningen som den starkaste någonsin. 3-4 år sen

hultman
2006-07-31, 14:10
Hehehe :)
Fragan ar bara hur man far ett matvarde om man har sonder skiten :D

Jense
2006-07-31, 14:12
Hehehe :)
Fragan ar bara hur man far ett matvarde om man har sonder skiten :D


ja det vettefan :D men den gick ju sönder.

Deceiver85
2006-07-31, 15:54
En 1a vid första försöket, sen en 3a vid andra.
Slå det om ni kan. :)
2:a i alla försök, så jag slår dig :D Hade 8 på konditionen och 6 hos psykologen om jag minns helt rätt sen..

jimcg
2006-07-31, 21:41
På min tid bestod provet av den så kallade muskelstolen: isometrisk benspark, isometrisk armböj och isometriskt grepp. 9:or var väldigt sällsynta på den tiden och gav upphov till viss berömmelse. Själv fick jag en 6:a överlag och en 8:a i bensparken vilket kommenterades med "ja och stark är du ju" av mönstringsförrättaren.

Så det är väl lite svårt att jämföra antar jag.

En sådan finns på "Tom Tits Experiment" i Södertälje, se bild: http://www.tomtit.se/?dnode=1187

Var där idag med barnen och hade kul (kan varmt rekommenderas). Fast redskapet för att mäta grepp-styrka var för klent, jag tryckte mätaren i botten. :D

//Jim

Lucipha
2006-07-31, 22:38
8-styrka
9-kondition
8-datortestet

Psyktanten och jag kom aldrig överens. Trivdes man inte i skolan berodde det alltid på problem hemma eller knark. Jo tjena...

ALEXPALEX
2006-08-01, 07:35
På min tid bestod provet av den så kallade muskelstolen: isometrisk benspark, isometrisk armböj och isometriskt grepp. 9:or var väldigt sällsynta på den tiden och gav upphov till viss berömmelse. Själv fick jag en 6:a överlag och en 8:a i bensparken vilket kommenterades med "ja och stark är du ju" av mönstringsförrättaren.

Så det är väl lite svårt att jämföra antar jag.

En sådan mönstrade även jag i. Är jag gammal nu? Vad används nuförtiden? Mönstrar folk ens fortfarande?:confused:
En 7:a totalt blev det i alla fall, fast jag var även då asvek i armböj, men jag hade bra grepp och starka ben.

chidde
2006-08-01, 10:56
jag fick en 2a, det var faktiskt lite pinsamt :em:
det var pga styrkeprovet jag blev placerad i reserven, dem ville inte ha mina tjänster

Baan
2006-08-01, 12:16
8-styrka
9-kondition
8-datortestet

Psyktanten och jag kom aldrig överens. Trivdes man inte i skolan berodde det alltid på problem hemma eller knark. Jo tjena...

Det tråkiga är att psyket är förmodligen den grejen som är viktigast, man kan ha "halvtaskiga" resultat på det andra, femmor och sexor dvs, och ändå få riktigt bra tjänst. Har man ett sämre betyg på psyket dock så får man i princip inga tjänster att välja mellan alls. Själv kände jag att jag blev idiotförklrad för att jag berättade att träning/kost var ett stort intresse.

on topic, fick en nia.

Droog
2006-08-01, 13:08
Jag drog en etta. Hade en etta i inskrivningsprovet (inte ett enda rätt). Är jag ensam i Sverige om det? Vad jag fick hos psykologen vet jag inte men antagligen inte så högt :D

Psykopaten -Du har ju bara knappat igenom provet!
Psykopat II -Nä, jag läste noga och såg till att svara fel.
Psykopaten -Jaha, jaså...

Jag var inte så sugen på att göra lumpen.

Lucipha
2006-08-01, 14:55
Det tråkiga är att psyket är förmodligen den grejen som är viktigast, man kan ha "halvtaskiga" resultat på det andra, femmor och sexor dvs, och ändå få riktigt bra tjänst. Har man ett sämre betyg på psyket dock så får man i princip inga tjänster att välja mellan alls. Själv kände jag att jag blev idiotförklrad för att jag berättade att träning/kost var ett stort intresse.

on topic, fick en nia.

Snarare rätt värderingar..

Tror det var Honn som berättade att hans psykolog var väldigt skeptisk till att han ibland tränade ensam och för sin egen skull, inte för den sociala gemenskapen på gymmet.

Noodles
2006-08-01, 16:23
8 styrka
9 kondition
8 inskrivningsprovet

Samtalet hos psykologen kändes som en trevlig konversation där jag fick berätta lite om mig själv. Fick bra omdöme där. En kompis fick bedrövliga omdömen hos psykologen och skickades hem. Han sa ungefär allt man inte borde säga. Det ironiska är att han verkligen ville göra lumpen.

Jag valde förresten civiltjänst.

oyeah
2006-08-01, 17:33
Nia.

oyeah
2006-08-01, 17:38
Påtal om det högsta någonsin i kstad, där jag också mönstrade, där var en snubbe som hade dragit 15xx (newton) tror jag.

De mäter hur mkt man pressas nedåt när man drar och motståndet blir trögare desto hårdare man drar, för att hinna alstra denna kraft.

dared
2006-08-01, 17:46
Jag fick aldrig göra styrketestet. Hade nog fått en 9:a tror jag, svagare och fetare polare som fick 9.or. Jag gjorde intelligenstestet och blev skickad till psykologen direkt, sen fick jag gå och käka lunch och sedan åka hem ;)

Baan
2006-08-01, 17:51
Snarare rätt värderingar..

Tror det var Honn som berättade att hans psykolog var väldigt skeptisk till att han ibland tränade ensam och för sin egen skull, inte för den sociala gemenskapen på gymmet.

Jo, var lite det jag var inne på. Fick även lite andra lustiag frågor om hur jag, som invandrare, såg på det svenska samhället, vad jag skulle tycka om min syster skaffade en svensk pojkvän och lite såna udda frågor.

Johan86
2006-08-01, 19:37
7 både på styrkeprovet och cykel testet.helt otränad*flex*

Johan86
2006-08-01, 20:00
En 1a vid första försöket, sen en 3a vid andra.
Slå det om ni kan. :)

jag trodde du var en beefcake.varför så lågt?

Flaska
2006-08-01, 20:06
6:a, endå drog jag ca 150-160kg i marklyft redan på den tiden, rätt konstigt kan man tycka såhär efteråt, skulle gärna pröva på det igen.

Köttbullen
2006-08-01, 20:54
jag fick inte göra skiten, skicka hem mig efter samtalet me kärringen!

Johan86
2006-08-01, 20:56
det var en kille som kom till mönstringen och hade lindat in sig i en matta.han sa att han var en vårrrulle.han fick gå till psykologen och sen hem:Virro .så gör ni grabbar om ni inte vill rycka in:D

Trance
2006-08-01, 20:59
Mattan har nog alla hört. Även utrustning som gått sönder. Om jag skötte mönstringen så skulle jag sätta fast mattorna nogrannare och köpa bättre utrustning eftersom det verkar ske hela tiden.

Johan86
2006-08-01, 21:11
Mattan har nog alla hört. Även utrustning som gått sönder. Om jag skötte mönstringen så skulle jag sätta fast mattorna nogrannare och köpa bättre utrustning eftersom det verkar ske hela tiden.


hehe det var en jobbarpolare som drog den i lunchrummet:D

Pez
2006-08-01, 21:28
jag trodde du var en beefcake.varför så lågt?
Herregud... jag var 18 när jag mönstrade.. do the math. :D

Johan86
2006-08-01, 21:29
Herregud... jag var 18 när jag mönstrade.. do the math. :D
så du var typ rätt tanig och klen då? har du bilder från den tiden?

Mikeman
2006-08-01, 21:34
Ganska nyopererat knä så det blev en 8:a i styrka och 5-6 i cykeln.

Pez
2006-08-02, 15:29
så du var typ rätt tanig och klen då? har du bilder från den tiden?
Knappast tanig. Klen ja. :D
Det fanns inga digitalkameror på 1800-talet. :/

Fatalist
2006-08-02, 16:08
Självklar 12:a

Berg88
2006-09-13, 16:33
9:a styrka
9:a Kondition
6:a inskrivningsprovet :hbang:

Fartman
2006-09-13, 17:32
Mattan har nog alla hört. Även utrustning som gått sönder. Om jag skötte mönstringen så skulle jag sätta fast mattorna nogrannare och köpa bättre utrustning eftersom det verkar ske hela tiden.
Undrar vad dom skulle säga om man verkligen drog "mattan". :D

Boers
2006-09-13, 17:55
Det suger så jävla stenhårt att jag har astma och inte får ens mönstra för dens skull :(

trasan
2006-09-13, 17:57
9 självfallet, 122 N över 9an faktiskt :naughty: Autograf någon`???

mr ruhl
2006-09-13, 20:01
tror jag fick en 2a eller 3a, kommer ihåg att jag skämdes som f-n, hade tränat styrketräning i typ 1-2 år innan jag möntrade så jag trodde jag skulle få bra, många polare som var helt otränade fick bättre *cry*

_luleå_
2006-09-13, 20:04
så går det då man inte ätit sin gröt,

Ryska_raketen
2006-09-13, 20:05
Har för mig att ja fick en 3.a :em:

Osten80
2006-09-13, 20:12
Jag fick en 6:a efter två ytterst halvhjärtade försök.

mr ruhl
2006-09-13, 20:12
så går det då man inte ätit sin gröt,


haha trodde att jag hade käkat gröt så man skulle få bättre men men..

Bamse79
2006-09-13, 20:13
Droog>> Hehe, nice!

Jag fick aldrig göra provet för varesig kondis eller styrketestet på mönstringen.
Fick 1:a station hos hörselkollen där jag inte hörde så mycket, typ 2 mörkaste toner(har tinitus) så jag behövde inte göra lumpen...Drog dock på en mässa i piteå och drog en +9:a, 1370 Newton iaf...*flex*

rQx
2006-09-13, 20:37
8 men jag var bara 10 N från en 9a! *cry*

MilkmaN
2006-09-13, 21:09
Drog en 9:a med en marginal på ca 50 N.