handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenad + endast vassle


cardio
2006-07-29, 23:44
Jag är ofta ute och går i ca 2 timmar innan grötfrukosten min. Det jag tänkte fråga är:

är det är positivt att stoppa i mig vassleprotein när jag kommer hem från promenaden och innan jag fixat ihop gröten?

Det tar ju en 30 min iaf från det att jag kommer hem till att frukosten är i ordninggjord.

Eller är det så att vassleproteinet blir bortkastat om jag inte käkar det tillsammans med kolhydrater? Med tanke på att jag då inte har käkat på 10-11 timmar.

krilleh
2006-07-30, 00:08
Varför skulle de va bortkastat om man inte äter kolhydrater till? Knappast troligt. Många äter ju enbart protein på kvällen, så det skulle vara bortkastat? Nix nix.

Purren
2006-07-30, 01:22
Jag hijackar din tråd btw. Jag tänkte höra om det är bra att ta en shake innan man drar ut på en timmeslång morgonpromenad, typ som för att stoppa nedbrytningen som skett under natten?

krilleh
2006-07-30, 02:12
Jag hijackar din tråd btw. Jag tänkte höra om det är bra att ta en shake innan man drar ut på en timmeslång morgonpromenad, typ som för att stoppa nedbrytningen som skett under natten?

proteinförbränngen höjs

Exhale_
2006-07-30, 05:07
Jag hijackar din tråd btw. Jag tänkte höra om det är bra att ta en shake innan man drar ut på en timmeslång morgonpromenad, typ som för att stoppa nedbrytningen som skett under natten?

För att hänvisa till han som kan mest..

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1485944&postcount=2

Exhale_
2006-07-30, 05:13
Eller är det så att vassleproteinet blir bortkastat om jag inte käkar det tillsammans med kolhydrater? Med tanke på att jag då inte har käkat på 10-11 timmar.

Har svårt att tro det, men iofs har ju inte kroppen fått näring på väldigt länge vilket kan leda till att den omvandlar proteinet till glukos? Äsch.. Har inte en aning.. Kingen kanske vet..

Men det lär nog inte finnas nått negativt i att göra som du skriver!