handdator

Visa fullständig version : The Sleep Stack


paddanboy
2006-07-29, 21:34
Hittade på annat forum en modell för att ta innan läggdags för bäst förutsättningar.


- The Sleep Stack -
Here is a method to get the most out of your sleep. This stack reduces cortisol release and catabolism, increases anabolism, increases the effects of GH, and gives you more energy to do what needs to be done. I have gotten this stack from abcbodybuilding.com / an awesome website with plenty of good information. Thanks guys!

1) Take a ZMA supplement on an empty stomach (so intake this 1-2 hours after your last meal). ZMA has been shown to aid sleep and increase hormone levels during sleep.

2) After the ZMA has been totally digested (30-60 minutes later) eat something with complex and fibrous starchy carbohydrates such as oatmeal or a mix of fibrous green vegetables. The point is to consume a slow burning carbohydrate source here.

3) Consume 20-60 grams of casein protein. One of the the best sources of casein protein is cottage cheese. Caseinate based proteins are generally slow digesting and release aminos over a long period of time.

4) Intake 1 tablespoon of flax oil, 500-1000 mg of vitamin C, and 5-10 grams of glutamine.

5) Go to sleep for 8-10 hours.

Vad tror ni om denna? Finns det något vettigt i detta upplägg?

L-Sami
2006-07-30, 04:33
Hittade på annat forum en modell för att ta innan läggdags för bäst förutsättningar.




Vad tror ni om denna? Finns det något vettigt i detta upplägg?


Haha! Jag kör precis allt det där innan jag går o lägger mig.

Kaseinprotein, Zink och Magnesium, Rapsolja istället för flaxseed oil, o L-Glutamin men ingen Vitamin-C.

Jag ska säga så här. Har alltid haft svårt att somna och problem med sömn sen jag var ung o liten. Efter jag började med Zink och Magnesium som kosttillskott innan jag lägger mig, får mig att somna och sova bra. Någonting bra måste ligga i upplagan i alla fall.

Catstyle
2006-07-30, 10:45
Glutaminet är iallfall verkningslöst.

fonzie
2006-07-30, 15:57
Ska man borsta tänderna före eller efter? Får man kissa efteråt och under natten?

HAHAHAAHah

Ant
2006-07-30, 21:26
Vad är flaxseed oil?

King Grub
2006-07-30, 21:28
Linfröolja.

Tolvtin
2006-08-01, 18:56
Vart kan man köpa zink o magnesium till rimliga priser ?
jag har alltid haft svårt o somna får oftast ligga 2timmar innan jag somnar men inatt fick jag verkligen nog jag låg och försökte somna i 6 timmar !! sov totalt 3 timmar sen skulle jag upp o jobba fram till kvällen *grr* har varit så hemkst sliten och trött idag så jag tänkte prova på zink o magnesium och förhoppningsvis få lite sömn ?
Förresten finns det någon anldening till att det skulle funka ?

hur mycke tar du varje kväll L-Sami

Angus
2006-08-01, 20:45
optimums zma fungerar väldigt bra för mig när det gäller just insomning och djup sömn.numera sover jag som en jättebebis:D

Tolvtin
2006-08-02, 19:26
optimums zma fungerar väldigt bra för mig när det gäller just insomning och djup sömn.numera sover jag som en jättebebis:D

Måste ta och prova detta, får köpa hem zma tillsammans med protte snart:)