handdator

Visa fullständig version : Biceps?


Henkan
2006-07-29, 18:15
Detta är inget problem utan mer en fråga till er.
Har alltid haft lätt att bygga grova armar...lite runt 48cm nu....
Kör alltid på känsla....ibland tungt, ibland lättare osv.

Har dock svårt att få kontakt med biceps..alltså den där riktigt "brännande" kontakten.....För att få det så måste jag ligga runt 10-15strikta reps....Kör ibland som minst 6-8reps och visst armarna växer.

Armarna växer oavsett hur ja kört men eftersom jag itne får någon direkt brännande eller pumpande känsla om ja bara kör 6-8reps så undrar ja hur det känns för er. Behöver ni också köra mer reps..typ 10-15reps för att biceps verkligen ska kunna jobba utan att koppla in rygg och svank för mkt?

747
2006-07-29, 19:14
Brukade också köra väldigt tungt, max 7 reps och mycket fusk. Men sen så skadade jag handleden och var tvungen att sänka vikten till hälften. Så då gjorde jag 12or extremt strikt, oj oj maken till pump har jag aldrig upplevt. Så det är samma för mig som för dig, däremot vad som bygger mest muskler har jag ingen aning om.

formula4shape
2006-07-29, 19:36
Frågan är vad du kör för bicepsövningar, finns ju de som ger mer och mindre kontakt beroende på utförandet. Hur vinklar du vikterna i förhållande till kroppen etc?

formula4shape
2006-07-29, 19:43
http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=5741
En bra länk på "best of" om man får gå lite halvOT :thumbup:

mistermr
2006-07-29, 20:14
Mitt problem är att mina biceps inte växer till den grad jag vill att de skall vara. Jag körde förut tummen upp curl med 20 kg hantlar samt skivstångscurls med 30 kg. Men nu har jag bytt till att köra strikta preachers curl med 12.5 kg hantlar samt skivstångscurl 30 kg.

Vet ej vad jag skall göra för att få biceps att växa?

mvh

snelhest
2006-07-29, 20:17
Mitt problem är att mina biceps inte växer till den grad jag vill att de skall vara. Jag körde förut tummen upp curl med 20 kg hantlar samt skivstångscurls med 30 kg. Men nu har jag bytt till att köra strikta preachers curl med 12.5 kg hantlar samt skivstångscurl 30 kg.

Vet ej vad jag skall göra för att få biceps att växa?

mvh
rent spontant säger jag:
1)höj vikterna
2)ät mer mat
men svårt att säg när du inte ger mer info om din träning? Växer du över huvud taget? Hur länge har du tränat?

snelhest
2006-07-29, 20:19
till OP din brännande kontakt är förmodligen mjölksyra och om du har 48 cm runt överarmen skulle jag inte bekymra mig över någon kontakt för uppenbarligen har du gjort nånting rätt.

mistermr
2006-07-29, 20:25
rent spontant säger jag:
1)höj vikterna
2)ät mer mat
men svårt att säg när du inte ger mer info om din träning? Växer du över huvud taget? Hur länge har du tränat?

Vilken övning skall jag höja vikten i?

Det jag kör är helkroppspass och det har jag gjort i snart ett år (ca 9 månader om man skall vara petig).

Bicepsportionen av dessa pass brukar bestå av skivstångscurl samt i dagens läge preacherscurl med hantel. Anledningen till att jag lade ned tummen upp curls var att jag fick så himla ont i armbågsleden. Men efter att ha gått över till preachers curl med 12.5 kg hantlar så känner jag inga besvär från armbågen längre.

Alla övningar som jag genomför skall vara 30 reps och antal set brukar jag variera dvs ibland 6*5, 5*6, 3*10 osv.

Jag äter väl ganska bra och för att vara ärlig så har jag aldrig ätit så mycket som jag gör nu.

Biceps mäter idag 35 cm.

mvh

mistermr
2006-07-30, 13:28
Ville också tillägga att 35 cm är i flexat tillstånd.

mvh

Jorgen
2006-07-30, 13:42
mistermr: Kapa inte andras trådar. Starta en egen istället.

mistermr
2006-07-30, 13:42
mistermr: Kapa inte andras trådar. Starta en egen istället.

Jag har la inte gjort det, utan det är ju samma ämne eller?

mvh

Jorgen
2006-07-30, 14:07
Jag har la inte gjort det, utan det är ju samma ämne eller?

mvh
Såvida du inte är Henkan (som startade tråden) så jo, då har du kapat den.
Har du en egen fråga rörandes dig själv så starta en egen tråd. :)

mistermr
2006-07-30, 14:09
Såvida du inte är Henkan (som startade tråden) så jo, då har du kapat den.
Har du en egen fråga rörandes dig själv så starta en egen tråd. :)

Okej!

Jag lovar att starta egna trådar fortsättningsvis fastän samma ämne redan är uppe. Hoppas ingen tar illa upp då att samma ämne behandlas i olika trådar.

mvh