handdator

Visa fullständig version : Angående alkohol


jonte85
2006-07-29, 03:05
Om man dricker sig rätt så full 1 till 2 gånger i månadet och sköter kosten och träningen i övrigt, hur mycket påverkas kroppen av alkoholen då?

mathor
2006-07-29, 03:13
Beror på mågna fatorer.

jonte85
2006-07-29, 03:17
Beror på mågna fatorer.

Okej, vilka?

aliquis
2006-07-29, 03:49
Om man dricker sig rätt så full 1 till 2 gånger i månadet och sköter kosten och träningen i övrigt, hur mycket påverkas kroppen av alkoholen då?Den blir full 1-2 ggr i månaden.

mini
2006-07-29, 07:43
Å, idag fick jag bli den första som skriver:
SÖK människa, det finns en triljon trådar om det här.

hobbitar
2006-07-29, 07:51
Om du inte har tävlingsplaner så är det bara bra att dricka sig full ibland.

Yankeee
2006-07-29, 07:52
Om du inte har tävlingsplaner så är det bara bra att dricka sig full ibland.

VM i dumhet?

hobbitar
2006-07-29, 07:54
VM i dumhet?

Det stärker själen :D

Sheogorath
2006-07-29, 08:29
Det stärker själen :D

Bra poäng. Om alkohol eller andra droger (nikotin, koffein m.fl) gör att man trivs i livet och får ett bra socialt umgänge, så kan det mycket väl bidra till att man blir mer framgångsrik inom många aspekter, på sikt. Inte minst inom byggning.

Men gillar man inte droger och klarar sig utan dom, så är det naturligtvis bättre. Alla funkar dock inte så, utan kan behöva lite assistans för att livet ska bli skönt.

skaparn
2006-07-29, 09:47
Å, idag fick jag bli den första som skriver:
SÖK människa, det finns en triljon trådar om det här.

Gratulerar! Jag hade tänkt vara den första som skrev något i stil med


Du blir exakt 2,35 kilo svagare i bänken per inmundigad centiliter alkohol +/-5%
Klögner, Heffner & Wilkinson, Effects of alcohol in numbers, 1999

Axmode
2006-07-29, 10:09
Originally Posted by krampus
Alkohol är positivt för din kreativitet och kommer att ge dig mer brudar än vad lite muskler någonsin kommer att göra....

Tro mig



:D :D

Überbiffen
2006-07-29, 10:12
Bra poäng. Om alkohol eller andra droger (nikotin, koffein m.fl) gör att man trivs i livet och får ett bra socialt umgänge, så kan det mycket väl bidra till att man blir mer framgångsrik inom många aspekter, på sikt. Inte minst inom byggning.
+1 :D

aliquis
2006-07-29, 10:59
Bra poäng. Om alkohol eller andra droger (nikotin, koffein m.fl) gör att man trivs i livet och får ett bra socialt umgänge, så kan det mycket väl bidra till att man blir mer framgångsrik inom många aspekter, på sikt. Inte minst inom byggning.

Men gillar man inte droger och klarar sig utan dom, så är det naturligtvis bättre. Alla funkar dock inte så, utan kan behöva lite assistans för att livet ska bli skönt.Min erfarenhet säger dock tyvärr att livet bara blir mer skit med alkohol =P, även om den sociala biten kanske blir "mer" för att välja ett lämpligt ord, men sålänge den inte blir rätt spelar det ju ingen roll.

aliquis
2006-07-29, 11:03
För att vara mer seriös så får du ju i dig lite mer energi av alkoholen, hur mycket beror ju på hur mycket du dricker men chansen finns ju att det landar runt 1000kcal, å andra sidan är det ju lätt hänt att man rör på sig lite mer och du lär ju inte käka så mycket annat under tiden som du super.

Du pajar fettförbränningen och antagligen proteinsyntesen medans du har alkoholen i kroppen vilket mao kanske ger dig en månads tillväxt av ett år i förlust? Och passet dagen efter kanske inte blir lika bra som vanligt eller blir inte av alls.

Hälsoaspekten beror sig väl på hur mycket du dricker, jag vet inte vad man skall vara orolig för, jag antar att det är mest problem för levern? Men om du dricker med måtta och det är en gång i månaden borde det ju inte spela så stor roll med tanke på hur andra dricker?

snelhest
2006-07-29, 11:07
alkohol är extremt ooptimalt. Håll dig till proteindrinkar. Finns inga ursäkter att dricka om man bygger... men bygger du inte så kan du ju dricka hur mycket du vill.

hobbitar
2006-07-29, 11:11
alkohol är extremt ooptimalt. Håll dig till proteindrinkar. Finns inga ursäkter att dricka om man bygger... men bygger du inte så kan du ju dricka hur mycket du vill.

En gång hällde jag vodka i proteindrinken, det smakade faktiskt helt ok. Man gör ju allt för att förena nytta med nöje:)

jonte85
2006-07-29, 13:33
Okej, men någon gång måste man ju nästan festa till med vännerna. Nu dagen efter känner jag väl mig sådär. Blev ganska mycket igår. Kan jag ta kreatinet idag? Ska jag avstå helt från träning idag?

hobbitar
2006-07-29, 13:44
Okej, men någon gång måste man ju nästan festa till med vännerna. Nu dagen efter känner jag väl mig sådär. Blev ganska mycket igår. Kan jag ta kreatinet idag? Ska jag avstå helt från träning idag?

Kreatin - JA

Träna - NEJ

jonte85
2006-07-29, 13:49
Kreatin - JA

Träna - NEJ

Tack så mycket!

Trance
2006-07-29, 13:50
Kreatin - NEJ
Träna - JA




hihihih

hobbitar
2006-07-29, 13:52
Kreatin - NEJ
Träna - JA




hihihih

TJUR-SKIT!

hum
2006-07-29, 13:57
Bra poäng. Om alkohol eller andra droger (nikotin, koffein m.fl) gör att man trivs i livet och får ett bra socialt umgänge, så kan det mycket väl bidra till att man blir mer framgångsrik inom många aspekter, på sikt. Inte minst inom byggning.

Men gillar man inte droger och klarar sig utan dom, så är det naturligtvis bättre. Alla funkar dock inte så, utan kan behöva lite assistans för att livet ska bli skönt.

Efter idogt forskande kan jag avslöja att så är det inte alls, inte för mig iallafall. Det enda som behövs är kärlek :love:

Det som är bra med droger är att man alltid kan se tillbaka och tänka "oj vad dåligt jag mådde, jag har det ju trots allt rätt bra nu" ;)

Bronkitkorv
2006-07-29, 14:04
Man måste ju inte supa skallen av sej varje gång man dricker...
Det är i allafall inte så att det gör en större skillnad i det stora hela som många verkar tro. Drick om du vill och ägna dagen efter åt att äta och planera nästa veckas träning..

Sheogorath
2006-07-29, 14:06
Aliquis: Alla gör inte bort sig och gör dumheter så fort de drogar sig med etanol. Många gör det. Jag tenderar att inte göra det. Det gäller att dricka med sans och måtta. Alkohol hjälper många och slappna av, dansa och ha trevligt. Att må bra är anabolt.

hum: Sans och måtta, min vän. Måttfullhet är en dygd. Det krävs en riktigt stark person för att kunna hantera potentiellt farliga substanser ansvarsfullt. Ansvarsfullt droganvändande är nyckelordet. Det klarar jag av fint med etanol. Dricker någon gång i månaden och då blir det ett antal öl och någon drink. Med koffein är det värre, men där är biverkningarna av ett drogmissbruk tämligen hanterbara.

hum
2006-07-29, 14:18
hum: Sans och måtta, min vän. Måttfullhet är en dygd. Det krävs en riktigt stark person för att kunna hantera potentiellt farliga substanser ansvarsfullt. Ansvarsfullt droganvändande är nyckelordet. Det klarar jag av fint med etanol. Dricker någon gång i månaden och då blir det ett antal öl och någon drink. Med koffein är det värre, men där är biverkningarna av ett drogmissbruk tämligen hanterbara.

Min kropp gillar inte några droger öht och biverkningarna överskuggar de positiva effekterna. Tyvärr. Kass kropp.

Sheogorath
2006-07-29, 14:20
Min kropp gillar inte några droger öht och biverkningarna överskuggar de positiva effekterna. Tyvärr. Kass kropp.

Känner man så ska man inte bruka de substanserna, säger farbror doktorn :).

snelhest
2006-07-29, 14:23
Okej, men någon gång måste man ju nästan festa till med vännerna. Nu dagen efter känner jag väl mig sådär. Blev ganska mycket igår. Kan jag ta kreatinet idag? Ska jag avstå helt från träning idag?
nej det måste man inte och om det är en premiss för att ha vänner så kan man avstå från att ha vänner.

Sheogorath
2006-07-29, 14:23
nej det måste man inte och om det är en premiss för att ha vänner så kan man avstå från att ha vänner.

Arnold drack alkohol emellanåt, och rökte hasch.

Grisen
2006-07-29, 14:40
Bra poäng. Om alkohol eller andra droger (nikotin, koffein m.fl) gör att man trivs i livet och får ett bra socialt umgänge, så kan det mycket väl bidra till att man blir mer framgångsrik inom många aspekter, på sikt. Inte minst inom byggning.

Men gillar man inte droger och klarar sig utan dom, så är det naturligtvis bättre. Alla funkar dock inte så, utan kan behöva lite assistans för att livet ska bli skönt.

Att må bra är anabolt.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Cerberus
2006-07-29, 14:44
Arnold drack alkohol emellanåt, och rökte hasch.

Jo men han använde också andra gradens kosttillskott :D

Jag har valt att dricka så få gånger som möjligt för jag anser att nackdelarna(mentalt, fysiskt, pengamässigt) väger över fördelarna(skönt för stunden?).

Ska jag dricka så ska det vara speciella tillfällen, typ festival :D

Man lever bara en gång(så vitt jag vet).

aliquis
2006-07-29, 15:02
Aliquis: Alla gör inte bort sig och gör dumheter så fort de drogar sig med etanol. Många gör det. Jag tenderar att inte göra det. Det gäller att dricka med sans och måtta. Alkohol hjälper många och slappna av, dansa och ha trevligt. Att må bra är anabolt.

hum: Sans och måtta, min vän. Måttfullhet är en dygd. Det krävs en riktigt stark person för att kunna hantera potentiellt farliga substanser ansvarsfullt. Ansvarsfullt droganvändande är nyckelordet. Det klarar jag av fint med etanol. Dricker någon gång i månaden och då blir det ett antal öl och någon drink. Med koffein är det värre, men där är biverkningarna av ett drogmissbruk tämligen hanterbara.Jag gör inte bort mig eller gör dumheter, iaf inget som jag uppfattar/bryr mig om, däremot blir jag ledsen =P.

Slappna av? Visst. Dansa? Nej, inte ens då. Ha trevligt? Inte så jävla skoj att vara ledsen.

hultman
2006-07-29, 15:17
Jag gör inte bort mig eller gör dumheter, iaf inget som jag uppfattar/bryr mig om, däremot blir jag ledsen =P.

Slappna av? Visst. Dansa? Nej, inte ens då. Ha trevligt? Inte så jävla skoj att vara ledsen.

Serring!

Jag mar bra av alkohol, och ser ingen anledning att sluta dricka. Jag har alltid druckit i princip tva dagar varje helg och byggt nagorlunda anda, sa det kan ju inte paverka sa otroligt mycket om man skoter resten i ovrigt.

Sheogorath
2006-07-29, 15:20
Serring!

Jag mar bra av alkohol, och ser ingen anledning att sluta dricka. Jag har alltid druckit i princip tva dagar varje helg och byggt nagorlunda anda, sa det kan ju inte paverka sa otroligt mycket om man skoter resten i ovrigt.

Du dricker för ofta.

snelhest
2006-07-29, 15:27
Arnold drack alkohol emellanåt, och rökte hasch.
hur myckt vägde arnold som bäst? Coleman väger 140 kg som bäst. Må bra gör man när man slipper andra människor.

hultman
2006-07-29, 15:28
Du dricker för ofta.

En hogst subjektiv bedomning. Ur halsoaspekt ar det antagligen at helvete for mycket, men jag kan inte pasta att jag lider av det rent fysiskt atminstone. For ovrigt har jag hallt upp i ett par manader nagra ganger, utan att kanna nagot behov av att dricka sprit overhuvudtaget.

hultman
2006-07-29, 15:29
hur myckt vägde arnold som bäst? Coleman väger 140 kg som bäst. Må bra gör man när man slipper andra människor.

*screwy*

Ar du deprimerad - drick mer!

Bronkitkorv
2006-07-29, 15:36
Serring!

Jag mar bra av alkohol, och ser ingen anledning att sluta dricka. Jag har alltid druckit i princip tva dagar varje helg och byggt nagorlunda anda, sa det kan ju inte paverka sa otroligt mycket om man skoter resten i ovrigt.
Samma här fast inte dom senaste 5 åren, jag tyckte det vart för mycket och min hjärna tyckte verkligen att det vart för mycket...

hultman
2006-07-29, 15:41
Samma här fast inte dom senaste 5 åren, jag tyckte det vart för mycket och min hjärna tyckte verkligen att det vart för mycket...

Okej. Ja, det ar ju knappast omojligt att synen pa alkohol forandras nar man blir aldre.

Metal_boy_
2006-07-29, 16:32
Om du gillar att dricka så drick. Om du gillar att träna så träna. Om du gillar båda så gör båda. Om du gillar det ena mer än det andra, gör det ena mer.

Sniggel
2006-07-29, 16:43
Om du gillar att dricka så drick. Om du gillar att träna så träna. Om du gillar båda så gör båda. Om du gillar det ena mer än det andra, gör det ena mer.

Word my homie, word!

snelhest
2006-07-29, 17:09
*screwy*

Ar du deprimerad - drick mer!
är du deprimerad - bli grov!

jonte85
2006-07-29, 17:23
Jo men han använde också andra gradens kosttillskott :D

Jag har valt att dricka så få gånger som möjligt för jag anser att nackdelarna(mentalt, fysiskt, pengamässigt) väger över fördelarna(skönt för stunden?).

Ska jag dricka så ska det vara speciella tillfällen, typ festival :D

Man lever bara en gång(så vitt jag vet).

Håller med. Endast dricka vid speciella tillfällen.

snelhest
2006-07-29, 17:27
Håller med. Endast dricka vid speciella tillfällen.
ja när du vinner mr olympia då kan du också unna dig en joint och en öl utan att jag klandrar dig.

Kwon
2006-07-29, 17:29
ja när du vinner mr olympia då kan du också unna dig en joint och en öl utan att jag klandrar dig.

Det är rätta takter snellis! :thumbup:

http://img3.freeimagehosting.net/uploads/ce5275fff2.gif

Cerberus
2006-07-29, 18:27
Ni som bara lever för att bygga muskler, tänk över om det verkligen är värt allt man försakar? Om man ska ligga på elitnivå så får man ju bli expert-ortorektiker i princip eller dopa sönder sig, tror inte man blir lyckligare för det.

jag försöker släppa på tyglarna och bli mer som jag var förr fast med balans, inte vara så enstöring.

snelhest
2006-07-29, 18:31
Ni som bara lever för att bygga muskler, tänk över om det verkligen är värt allt man försakar? Om man ska ligga på elitnivå så får man ju bli expert-ortorektiker i princip eller dopa sönder sig, tror inte man blir lyckligare för det.

jag försöker släppa på tyglarna och bli mer som jag var förr fast med balans, inte vara så enstöring.
det enda vettiga som finns här i livet är att bygga. Vem snackar om lycka? Det handlar om att leva

inget fel med att vara enstöring speciellt inte om det hjälper än att nå ens mål.

Kwon
2006-07-29, 18:32
Du behöver lite tompisar snelhest! :D :thumbup:

snelhest
2006-07-29, 18:32
tompisar?

Kwon
2006-07-29, 18:34
tompisar?

pals, buddies, friends! KOMPISAR! (barnen brukar kalla varandra för tompisar, det e lite gulligt!) :D

snelhest
2006-07-29, 18:36
pals, buddies, friends! KOMPISAR! (barnen brukar kalla varandra för tompisar, det e lite gulligt!) :D
hmmm nä, litar inte på såna + att mitt nuvarande mål är att få mer muskler så har inte tid med en massa andra människor

Metal_boy_
2006-07-29, 18:41
hmmm nä, litar inte på såna + att mitt nuvarande mål är att få mer muskler så har inte tid med en massa andra människor


Du menar att du ska gå in för att tröttna på gymet så fort som möjligt?

Ryska_raketen
2006-07-29, 18:42
Haha måste säga att Snelhest äger!:D

Cerberus
2006-07-29, 18:52
är snelhest på riktig?

Kwon
2006-07-29, 18:55
är snelhest på riktig?

trollkarl förmodligen :D

Bronkitkorv
2006-07-29, 19:48
Okej. Ja, det ar ju knappast omojligt att synen pa alkohol forandras nar man blir aldre.
Jo det är möjligt men så var det inte för mej... Jag fick mer och mer ågren och lättare minnesluckor... Alkoholen är inte helt ofarlig för hjärnan...