handdator

Visa fullständig version : Parkskötsel bränner inget?


krilleh
2006-07-28, 21:01
Mitt sommarjobb är att typ kratta löv och rensa ogräs och typ bära tunga stockar. Känns som att jag borde förbränna jätte mycket kalorier men inte fan verkar jag göra det. Går ist upp i vikt när jag tänkte gå ner. arbetat där 5 dagar nu och gått upp typ 1 kg ist för gå ner 1 kg. Och nej jag har inte ätit massa skit, utan nyttig mat i lagom mängd som jag brukar göra. Vafalls, bränns de itne så mkt när man rör på armarna? Benen får ju inte så mkt jobb men som sagt armarna jobbar på som fan.

Hur ligger det till igentligen? Är ju helt slut när jag kmr hem efter ett dagsjobb.

Sniggel
2006-07-28, 21:04
Du kanske har fått vätskeretention i samband med att kroppen sparat på allt glykogen den blivit bra på att spara de senate 5 dagarna?
Det är ju inte så lång tid. Om du äter lika mycket (är du säker på detta?) som förut så kanske det snart vänder och går ner.

Cilia
2006-07-28, 21:04
du äter mer än du gör av med
du äter mer än du tror
du rör dig mindre än du tror.

Cerberus
2006-07-28, 21:05
Mitt sommarjobb är att typ kratta löv och rensa ogräs och typ bära tunga stockar. Känns som att jag borde förbränna jätte mycket kalorier men inte fan verkar jag göra det. Går ist upp i vikt när jag tänkte gå ner. arbetat där 5 dagar nu och gått upp typ 1 kg ist för gå ner 1 kg. Och nej jag har inte ätit massa skit, utan nyttig mat i lagom mängd som jag brukar göra. Vafalls, bränns de itne så mkt när man rör på armarna? Benen får ju inte så mkt jobb men som sagt armarna jobbar på som fan.

Hur ligger det till igentligen? Är ju helt slut när jag kmr hem efter ett dagsjobb.

Klart du bränner kcal, allt du gör kräver energi. Låter som ganska tungt jobb dessutom. Du får kanske byta ut en del mat? Äta mindre av det du äter mest och ersätta med grönsaker?

krilleh
2006-07-28, 21:07
ja, det känns jävligt tungt iaf. Visst äter jag väl ett par måltider mer per dag eller iaf en, men jag är vaken många fler timmar än vanligt. Går upp vid 6 och somnar runt 23.00 så klart jag måste äta lite mer än när jag vaknar runt 14.00 på dagarna ;)

Tycker det är skumt iaf.

Baha
2006-07-28, 21:09
jag tror du har tappast fett och lagt på dig muskler, är ju allmänt känt att kroppsarbete ger en muskeluppbyggnad som inget fjolligt gymprogram i världen kanefterlikna

paddanboy
2006-07-28, 21:16
jag tror du har tappast fett och lagt på dig muskler, är ju allmänt känt att kroppsarbete ger en muskeluppbyggnad som inget fjolligt gymprogram i världen kanefterlikna

Lite överdrivet.

Du äter mer eftersom du är hungrigare alternativt mer muskler.

Cilia
2006-07-28, 21:17
jag tror du har tappast fett och lagt på dig muskler, är ju allmänt känt att kroppsarbete ger en muskeluppbyggnad som inget fjolligt gymprogram i världen kanefterlikna
på 5 dagar?

Baha
2006-07-28, 21:20
det är muskler


punkt slut

Tenzu
2006-07-28, 21:23
Går du från att vara fysisk inaktiv i din vardag till att börja röra på dig så kommer du att lägga på dig några kilo vätska.

Baha
2006-07-28, 21:25
Går du från att vara fysisk inaktiv i din vardag till att börja röra på dig så kommer du att lägga på dig några kilo vätska.


eller muskler.

Tenzu
2006-07-28, 21:36
eller muskler.
Lite muskelprotein kanske men inte mkt på 5dagar, mest uppreglerade nivåer av muskelglykogen och vatten.

tossefar
2006-07-28, 21:37
eller muskler.
Självklart går man inte upp märkbart i kvalitetsvikt på 5 dagar.

Yes
2006-07-28, 21:41
jag tror du har tappast fett och lagt på dig muskler, är ju allmänt känt att kroppsarbete ger en muskeluppbyggnad som inget fjolligt gymprogram i världen kanefterlikna
Märkligt att jag inte blev grov efter två år av tungt kroppsarbete.

Mer troligt är att man går sönder istället för växer med sånt skitgöra.

krilleh
2006-07-28, 22:15
Går du från att vara fysisk inaktiv i din vardag till att börja röra på dig så kommer du att lägga på dig några kilo vätska.

Aha, det låter troligt. Men kmr detta försvinna senare? Så jag börjar gå ner i vikt sen? Eller stannar jag där sen? om jag äter likadant som förut.

Baan
2006-07-28, 22:18
Märkligt att jag inte blev grov efter två år av tungt kroppsarbete.

Mer troligt är att man går sönder istället för växer med sånt skitgöra.

Lugna sig lite, tror han försöker vara rolig. Självklart tror ingen man blir en Coleman av att paja ryggen i gruvan. Hoppas jag.

Cilia
2006-07-28, 22:18
Självklart går man inte upp märkbart i kvalitetsvikt på 5 dagar.
han är ett fullt troll!

Yes
2006-07-28, 22:20
Lugna sig lite, tror han försöker vara rolig. Självklart tror ingen man blir en Coleman av att paja ryggen i gruvan. Hoppas jag.
Jo, han sitter väl och trollar. Men jag tror fan det finns en hel del som tror man blir grov av att paja ryggen i gruvan. :D

krilleh
2006-07-28, 22:25
Jo, han sitter väl och trollar. Men jag tror fan det finns en hel del som tror man blir grov av att paja ryggen i gruvan. :D

Ja, går bra för mig på gymmet än så länge. Ökar i en del övningar. Bättre nu än när jag var ledig :naughty:

Absinteh
2006-07-28, 23:07
Ska börja med parksköttsel på måndag.
Hur tycker ni jag ska äta för att prestera så bra som möjligt på gymmet och inte tappa muskler under denna tid? Är ganska spe redan.
<----som ni ser.

krilleh
2006-07-28, 23:18
Ska börja med parksköttsel på måndag.
Hur tycker ni jag ska äta för att prestera så bra som möjligt på gymmet och inte tappa muskler under denna tid? Är ganska spe redan.
<----som ni ser.

som vanligt? Vi har pauser rätt ofta så hinner få i mig mål var 2-3:e timme. Går hur bra som helst på gymmet också.

Loke
2006-07-28, 23:18
Ska börja med parksköttsel på måndag.
Hur tycker ni jag ska äta för att prestera så bra som möjligt på gymmet och inte tappa muskler under denna tid? Är ganska spe redan.
<----som ni ser.

Mycket, antagligen. Lika optimalt som alltid, fast lite mer.

babbett
2006-07-29, 04:00
Du blir hungrigare än vanligt efter fysisk arbete och äter mera än vanligt *popcorn*

Mvh. Slottsträdgårdsmästarinnan

skaparn
2006-07-29, 10:47
Du blir hungrigare än vanligt efter fysisk arbete och äter mera än vanligt *popcorn*

Källa på det?

mela
2006-07-29, 11:25
Ska börja med parksköttsel på måndag.
Hur tycker ni jag ska äta för att prestera så bra som möjligt på gymmet och inte tappa muskler under denna tid? Är ganska spe redan.
<----som ni ser.

Ät ordentligt med mat bara. En rejäl frukost, lunch och middag samtidigt som du se till att få i dig mellanmål i form av bröd och keso kanske? och drick mkt vatten.

Jag har jobbat som fastighetsskötare (samma skit) i 4 veckor nu. Nu när det varit sjukt varmt har det varit jobbigt. Jag har inte orkat träna.

Kwon
2006-07-29, 11:34
Källa på det?

Babbett är källan! :thumbup:

babbett
2006-07-29, 13:15
Babbett är källan! :thumbup:

+1

Yes
2006-07-29, 14:17
Ja, går bra för mig på gymmet än så länge. Ökar i en del övningar. Bättre nu än när jag var ledig :naughty:
Stanna kvar där ett par år så skall du få se på grejer! ;)