handdator

Visa fullständig version : Dalblads VS Eiselt


Xeno
2003-01-04, 03:26
Var inne på dalblads hemsida o kika igenom, mycket bra priser måste jag säga.

Hur står sig dalblads i kvalitét om man jämför med typ Eiselt?


God fortsättning på det nya året!!!


XENO


:bpump:

Pez
2003-01-04, 04:17
Ja vad ska man säga...

Att man får vad man betalar för?

Äh tror faktiskt att Dahlblads är "helt ok" om man får ett bra pris på deras produkter, de har ju ganska mycket roliga smaksättningar - kan det bero på att de är godistillverkare också? :D
Sen är det svårt att jämföra en tillverkare med en annan rakt av då de oftast har lite olika sortiment. Enklare att jämföra "likvärdiga" produkter.

Själv skulle jag hellre köpa Eiselts produkter, då dom koncentrerar sig på att ta fram och tillverka kosttillskott samt att de i mina ögon är en av de mer seriösa aktörerna i denna bransch.

Men varför bara välja mellan de två? Finns fler bra märken utöver Eiselt.

/pez

The Dwag
2003-01-04, 11:06
Originally posted by Pez
Ja vad ska man säga...

Att man får vad man betalar för?

Äh tror faktiskt att Dahlblads är "helt ok" om man får ett bra pris på deras produkter, de har ju ganska mycket roliga smaksättningar - kan det bero på att de är godistillverkare också? :D
Sen är det svårt att jämföra en tillverkare med en annan rakt av då de oftast har lite olika sortiment. Enklare att jämföra "likvärdiga" produkter.

Själv skulle jag hellre köpa Eiselts produkter, då dom koncentrerar sig på att ta fram och tillverka kosttillskott samt att de i mina ögon är en av de mer seriösa aktörerna i denna bransch.

Men varför bara välja mellan de två? Finns fler bra märken utöver Eiselt.

/pez

Visste inte Eislet tillverkade kosttilskott packar gör dom väl.... eller om de ens gör det ? Eislet har ingen egen tillverkning vad jag vet !

Pez
2003-01-04, 14:36
Originally posted by The Dwag


Visste inte Eislet tillverkade kosttilskott packar gör dom väl.... eller om de ens gör det ? Eislet har ingen egen tillverkning vad jag vet !

Gah...ja så går det när man skriver inlägg 4 på morgonen...
Ska inte du börja jobba snart och göra lite nytta Dwaggen? :smash: :D

Ska vi säga... "då dom koncentrerar sig på att sammanställa och sälja kosttillskott"? :D

/pez

EiseltUK
2003-01-04, 15:11
Det är nog mer rättvist att jämföra Eiselt och Fairing, som använder råvaror av samma kvalitet.

Mvh
Henrik

The Dwag
2003-01-04, 15:51
Originally posted by Pez


Gah...ja så går det när man skriver inlägg 4 på morgonen...
Ska inte du börja jobba snart och göra lite nytta Dwaggen? :smash: :D

Ska vi säga... "då dom koncentrerar sig på att sammanställa och sälja kosttillskott"? :D

/pez

hehe Jappz skall börja jobba på Tisdag :cryout: men det ser ut att bli en lugn och fin vår.... så jag kommer jobba hemma mycket ser det ut som så vi kan gosa riktigt mycket.... får väl åka till USA på kurs igen för att dra ut lite på tiden :angel:

GhostFace
2003-01-04, 17:12
Originally posted by The Dwag


hehe Jappz skall börja jobba på Tisdag :cryout: men det ser ut att bli en lugn och fin vår.... så jag kommer jobba hemma mycket ser det ut som så vi kan gosa riktigt mycket.... får väl åka till USA på kurs igen för att dra ut lite på tiden :angel:

*host host* Veckorna före 28 februari till 5 mars har jag hört att samtliga trafiklinjer över Atlanten från Sverige är inställda pga strejk...så det blir inga USA-resor m. kombination nöje i år inte...:naughty: :D

Bamse
2003-03-17, 19:18
Vad är det för kvalitet på Dalblads glutamin???

En kille på PB säljer 1 kg för 399 kr :eek:

Wilson
2003-03-17, 23:20
deras protein är underbart gott och tycks funka bra iaf. har använt dalblads three in one i kanske ett halvår nu...

Tompi
2003-03-18, 02:47
Har provat både Dalblads(Whey Class+) och Eiselts(Protec) protein pulver, märkte ingen skillnad mellan dem. Fick lika bra resultat av bägge. Största skillnaden var nog att jag tyckte Dalblads var godare!

:kickass:

SilverSoft
2006-03-06, 16:55
Någon som kan ge råd om vilket jag ska ta?
Vill helst ha ett "svenskt märke".
Kollade på Start Nutritution också hur bra är de?

Annars står valet mellan Dalblads och Eiselt, vilken av dessa är bäst att ta? Vilken ger bäst resultat?

Ninjasmurf
2006-03-06, 17:14
Någon som kan ge råd om vilket jag ska ta?
Vill helst ha ett "svenskt märke".
Kollade på Start Nutritution också hur bra är de?

Annars står valet mellan Dalblads och Eiselt, vilken av dessa är bäst att ta? Vilken ger bäst resultat?
Kollat i kollo shopen? http://www.kolozzeum.com

imponerande att du tog dig tid att leta upp en så pass gammal tråd

SilverSoft
2006-03-06, 17:23
Kollat i kollo shopen? http://www.kolozzeum.com

imponerande att du tog dig tid att leta upp en så pass gammal tråd

Jo, där finns ju lite info om Eiselt...men tydligen finns inte Dalblads produkter.

Jorgen
2006-03-06, 17:44
Jo, där finns ju lite info om Eiselt...men tydligen finns inte Dalblads produkter.
Köp Fairing! :thumbup:

Angus
2006-03-06, 18:06
Det är nog mer rättvist att jämföra Eiselt och Fairing, som använder råvaror av samma kvalitet.

Mvh
Henrik

jag håller med där för dalblads är väl inte kända för kvalitetsråvaror förutom sitt kreatinpyruvate från degussa ;)

userfriendly
2006-03-06, 18:10
jag håller med där för dalblads är väl inte kända för kvalitetsråvaror förutom sitt kreatinpyruvate från degussa ;)


det jag prövat från dalblads suger faktiskt

Arnesson
2006-03-06, 18:19
Tycker Dalblads har riktigt goda smaker, samt är billiga.

Kvalitet får personer med insyn i respektive företags tillverkning (råvaror, innan någon börjar gnälla) ha åsikter om.

Arnesson
2006-03-06, 18:21
det jag prövat från dalblads suger faktiskt

Vad har du provat?

Vad var det som sög?

SilverSoft
2006-03-06, 18:39
jag håller med där för dalblads är väl inte kända för kvalitetsråvaror förutom sitt kreatinpyruvate från degussa ;)

Vad menar du med att de inte har kvalitetsråvaror? Att de inte är lika effektfull som t.ex. eiselt eller?

userfriendly
2006-03-06, 19:08
Vad har du provat?

Vad var det som sög?


iof bara alc och proteinpulver. alc'n är inte alls lika effektfull som tex. eiselts eller fairings...

Fairing
2006-03-06, 19:22
Fairing och Eiselt använder Europeiska ALC som garanterat är stabilare , renare än kinesiskt ALC :)

Med den inblicken som jag har i råvarumarknaden (säljer råvaror till ganska många konkurrenter)så kan jag säga att ni hittar inte bättre råvaror än dom som används i Fairing och Eiselts produkter.

userfriendly
2006-03-06, 19:26
Fairing och Eiselt använder Europeiska ALC som garanterat är stabilare , renare än kinesiskt ALC :)

Med den inblicken som jag har i råvarumarknaden (säljer råvaror till ganska många konkurrenter)så kan jag säga att ni hittar inte bättre råvaror än dom som används i Fairing och Eiselts produkter.


det förklarar en del! Lindha trodde det var vanligt l-karnitin o inte alc men det var alc... tyckte väl att det inte fungerade som det andra *screwy*

SilverSoft
2006-03-06, 19:31
Fairing och Eiselt använder Europeiska ALC som garanterat är stabilare , renare än kinesiskt ALC :)

Med den inblicken som jag har i råvarumarknaden (säljer råvaror till ganska många konkurrenter)så kan jag säga att ni hittar inte bättre råvaror än dom som används i Fairing och Eiselts produkter.

Gäller det för bara ALC eller även för Gainers? (så Eiselt är bättre att köpa än Dalblads?)

nordland
2006-03-06, 20:42
Har för mig att det är Eiselt som äger Dalblads, men jag kan vara ute cykla..

Kebab-Arne
2006-03-06, 21:01
Vilken nostalgitråd. Eller snarare två riktigt "gamla" medlemmar närmare bestämt Dwag och Ghostface.

Effekt får man ev. av kreatin och sånt. Om nån människa påstår att det blev någon märkbar effekt av ett prottepulver än ett annat så ja, jag betvivlar det.

Angus
2006-03-06, 22:03
Har för mig att det är Eiselt som äger Dalblads, men jag kan vara ute cykla..

nej , nej , eiselt äger inte dalblads bara fx , exell , ******** , moore magazine, pause magazine osv ;) fast han är väl bara delägare i flera av dom projekten tror jag

nordland
2006-03-06, 23:06
Är ganska säker på min sak.. Läste i någon gammal tråd där Fairing-lasse skrev något om att eiselt köpt upp ett företag som numera sysslade med kosttillskott men som tidigare tillverkat bakmaskiner... Och då är Dalblads det enda alternativet...

Fairing
2006-03-07, 08:29
Är ganska säker på min sak.. Läste i någon gammal tråd där Fairing-lasse skrev något om att eiselt köpt upp ett företag som numera sysslade med kosttillskott men som tidigare tillverkat bakmaskiner... Och då är Dalblads det enda alternativet...


:D Jag bara skojade för att Henrik är en lyxlirare som skall köpa upp allt och alla.Nu bor han i England och kör runt i sin RR eller BMW beroende på väder :D

aliquis
2006-03-07, 10:40
Fairing: Avundsjuk? ;)

Fairing
2006-03-07, 10:43
Fairing: Avundsjuk? ;)

Nej , för fasiken Henrik o jag bara driver med varandra :D

EiseltUK
2006-03-07, 14:20
:D Jag bara skojade för att Henrik är en lyxlirare som skall köpa upp allt och alla.Nu bor han i England och kör runt i sin RR eller BMW beroende på väder :D

Säger han som nyligen köpte en lyxvilla och nu glider iväg på semester medan vi andra sliter.... :naughty:

Fairing
2006-03-07, 14:35
Jag jobbar på distans som det så modernt heter :D