handdator

Visa fullständig version : Gym i sthlm


raoul
2006-07-28, 01:12
Jo det är så att jag vill börja träna på ett gym men jag hittar inget i Stockholm som passar mig riktigt. Har inte speciellt höga krav, vill ha tillgång till fria vikter vilket utesluter sats & friskis som jag hört har någon slags policy emot det/väldigt låga vikter(för att hålla borta seriösa styrketränare och locka dit fler soffpotatisar/pensionärer kanske??)..har tittat i länksamlingen efter andra men de flesta var svindyra(varför ska jag behöva betala för aerobics när jag bara vill styrketräna?).

Så vet ni något gym där man inte är bunden till maskiner och som inte är hutlöst dyrt så får ni gärna tipsa.

pragmatist
2006-07-28, 01:39
Många SATS-gym har helt ok uppsättning med fria vikter (inklusive en power rack eller två), så kolla in dem innan du bestämmer dig. Men hutlöst dyrt är det om man inte har personal- eller studentrabatt. SATS är väl egentligen bara värt pengarna om man vill kunna träna på många olika ställen eller om man sätter högt värde på konditionsträningsutrustning, ett område där de är oslagbart välutrustade (konditionsmaskiner är mycket dyra).

tejpis
2006-07-28, 03:22
STK i Sundbyberg är billigt och relativt bra hardcore-gym. Var i Stockholm befinner du dig?

Allan
2006-07-28, 04:51
Vad hände med SÖK? Vad hände med Länksamlingen? Gymguiden i Best of...? Det finns säkert femtio trådar i ämnet men i Allmänt...


allan

Frida-Mari
2006-07-28, 04:52
Var i Sthlm bor du?
-Nautilus Hammarby Sjöstad. Hantlar upp till 55 kg, cc, smith, powerrack... har lyckats fått till ett riktigt bra friviktsrum, om det är ngt som saknas skulle det isåf vara ett hacklift.
Du betala för ett allkort dvs även om du inte är en ae-hoppa så betalar du för det eftersom de endast har "max-kort" men de ligger relativt lågt i pris ändå och just nu har de sommar erbjudanden. Ta tvärbanan dit och kolla!

Lizard
2006-07-28, 05:08
Du betala för ett allkort dvs även om du inte är en ae-hoppa så betalar du för det eftersom de endast har "max-kort" men de ligger relativt lågt i pris ändå och just nu har de sommar erbjudanden.

Nu har jag läst raden ovanför 7 gånger och begriper den inte ändå? *morgonpromenader gör dig smal och sopar bort varje spår av strukturellt tänkande?!* :D

z_bumbi
2006-07-28, 05:58
http://www.styrkelyft.se/organisation.aspx?OrgElementid=87

Gå till Östra Svealands.

Kolla vilka av klubbarna som ligger i Stockholm.

Fria vikter och bara i undantagsfall aerobics.

dynamo
2006-07-28, 05:59
Nu har jag läst raden ovanför 7 gånger och begriper den inte ändå? *morgonpromenader gör dig smal och sopar bort varje spår av strukturellt tänkande?!* :D

Jag tyckte inte det var svårt att förstå (hoppas jag förstod det rätt nu bara). Morgonpromenader verkar farligt!

Allkort/max-kort = Kort där man får träna både med vikter/maskiner men även får gå på aerobic-passen.

Andra korttypen hon pratar om, som inte finns på det gymmet, är ett kort där man bara för köra vikter/maskiner och inte vara med på aerobic-passen.

Sen efter det påstår hon att allkorten är hyfsat billiga, trots att du även betalar för aerobic-passen. Speciellt billiga just nu då de har sommarerbjudanden.

Ryska_raketen
2006-07-28, 06:53
Tydligen finns det bara ett byggargym i sthlm, eller nja, hela Sverige. Delta.lol

Piranha
2006-07-28, 07:15
Tydligen finns det bara ett byggargym i sthlm, eller nja, hela Sverige. Delta.lol


Pfffffff det finns ett helt knippe bra gym i sthlm.

Kan raoul kanske berätta lite vars i stan så får han säkert ett bra svar.

klingen
2006-07-28, 14:00
Bra gym i stockholm. Då har jag 2 tips.

Södra TK i Västertorp, söder om stan. Nästan bara skivstänger. Mycket bra ställe om man gillar fria vikter.

Skip Gym i Odenplan. som ett gym ska vara. Förut hade dom powerrack, 2 bänkpressar och några par hantlar över 50kg.


Men det finns nog många flera bra gym.

Axell
2006-07-28, 15:00
Nu när det ändå är uppe en ny sånhär tråd så kan jag lika gärna posta i den för att jag inte orkar leta upp de gamla.*innocent* Finns det inga schysta tyngdlyftargym i innerstan med massa bumperplates? Jag blir inte klok på alla gym med järnvikter, jag vill kunna slänga omkring med stången bäst jag vill...

L-Sami
2006-07-28, 15:49
Prova FRYSHUSETs Gym rätt så bra där faktiskt.
Billigt to m. 1800kr för årskortet, ner o kolla.

Allan
2006-07-28, 16:41
Nu när det ändå är uppe en ny sånhär tråd så kan jag lika gärna posta i den för att jag inte orkar leta upp de gamla.*innocent* Finns det inga schysta tyngdlyftargym i innerstan med massa bumperplates? Jag blir inte klok på alla gym med järnvikter, jag vill kunna slänga omkring med stången bäst jag vill...

Stockholms AK. Men passa dig för att slänga omkring vikterna i varje fall. Det brukar inte vara populärt.

allan

BigForre
2006-07-28, 16:49
Men det som är mest intressant till att börja med är ju var du bor, prio ett är att det ska gå fort att ta sig till gymmet. Spelar ingen roll om t.ex. Delta är bra (själv har jag aldrig sett ett gym utanför Täby), men det är fullkomligt värdelöst för mig.