handdator

Visa fullständig version : Ännu ett "brännande" ryggproblem.


knazcandy
2006-07-27, 19:27
Har under ca 2 veckor tillbaka märkt av en konstig brännande smärta i ryggen. Smärtan sitter på mitten av ryggen precis runtomkring ryggraden. Det bränner och det känns ungefär som om kotorna är "ömma" dvs ungefär som om man har legat på ett hårt underlag eller något liknande.
Jag känner det inte när jag tränar direkt utan mer när jag stretchar och tex böjer mig framåt.

Någon som har några idéer om vad det är muskel som kan vara inblandad och om man bör söka hjälp?

Guddi
2006-07-28, 07:58
Det kan lika väl vara ligamenten som går mellan kotorna (supra/intra spinatus) som är påverkade. Det är nästan mer troligt då dem blir irriterade när de blir sträckta medans muskler oftast blir irriterade både vid sträck och kontraktion om dem är skadade.

En sjukgymnast med OMT/OMI utbildning eller en naprapat kan säkert hitta vad det är som är fel, väldigt svårt att hjälpa dig mer än så över nätet.

knazcandy
2006-07-28, 08:13
Det kan lika väl vara ligamenten som går mellan kotorna (supra/intra spinatus) som är påverkade. Det är nästan mer troligt då dem blir irriterade när de blir sträckta medans muskler oftast blir irriterade både vid sträck och kontraktion om dem är skadade.

En sjukgymnast med OMT/OMI utbildning eller en naprapat kan säkert hitta vad det är som är fel, väldigt svårt att hjälpa dig mer än så över nätet.

Tack för svaret. Jag ska låta det gå en vecka och se hur det känns. Har inte obehaget gått över så får jag söka hjälp hos en naprapat.