handdator

Visa fullständig version : Ska brja träna, vill öka i massa!


gaurgle
2006-07-27, 18:36
Tja, jag har tänkt att börja träna på gym nu. främst för att bli större.
jag är 16 år, 183 lång, men aldeles för lätt och smal tycker jag, jag väger bara runt 64 kilo. så jag vill veta vad jag ska träna, när jag ska träna, hur mycket jag ska träna och vad jag ska äta för att Bygga muskler.

Jag har tränat innan på gym, men det är först nu jag vill börja satsa som lite mer som sagt. Men jag är inte totalnybörjare, jag har tränat hemma i kanske 2 år, tung aarhmväningar och övningar med magtränare (hjulgrej med handtag) för att bygga muskeälfästen och sånt.

jag vet inte om det finns trådar om sånt här redan, isf skulle väl någon kunna länka till dom? Tack på förhand. :hbang:

ska även tillägga att jag främst vill bli större i brösten och magen.

Fjod0r
2006-07-27, 21:08
Hoppa igen de olika forumdelarna, tex, detta, best of, träningsjournaler. De flesta här har som mål att bygga muskler och bli starkare. Få vill bli mindre och svagare. Därför kan man kanske rent generellt tolka det folk beskriver att dom gör som deras sätt att bli stora och starka. Andvänd också sökfunktionen. Ställer du en fråga ( tex som den du just ställde) kommer du säkert få 3-4 olika svar. Det beror oftast inte på att en vet och tre är idioter utan på att det inte finns några exakta sanningar. Alla är olika och alla fungerar på olika sätt samt svarar olika bra på olika typer av träning och träningsmängd. Det finns dock ganska bra riktlinjer för hur man ska göra för att bli stor och stark. Men som sagt, spendera ett par timmar med att söka och läsa gammla trådar. Kom sen med konkreta frågor, om dessa frågor nu inte besvarats i yterligare en gammal tråd. För mat tips surfra in på forumdelarna som rör kost, där finns garanterat 100% av det du behöver veta för att få bra ökningar redan skrivet.

Lycka till!

Jorgen
2006-07-27, 21:53
Fjod0r gav ett mycket bra svar. Finns inget att tillägga.

Utom möjligtvis. Välkommen till kolozzeum. :)

gaurgle
2006-07-27, 23:39
mm, tackar :)