handdator

Visa fullständig version : ett år efter


LCohen
2003-01-03, 23:14
så var det lite mindre än ett år sen man började träna seriöst (egentligen överhuvudtaget).

Började på 54.5 kilo. Väger nu 72 kilo (178lång) och bänkar snart (hoppas jag) 100kg, för tillfället får jag dock nöja mig med 90kg. Tog väl kanske mindre än 50 när jag började. Biceps tar jag 29kilos hantlar.

http://images.sylvester.se/userpictures/6/1/73/23408ad.jpg

den bilden är iofs från sommaren men so what.

Den andra ryggbilden som är mer närbild är också från sommaren, har inget vettigt ställe att ta bilder nu (flyttat och har bara en webkamera).


Här är lite mått:

150702

biceps: 33.5
vader:35
lår:51.5
midja:77

3/1

Biceps: 36
Vader: 36.5
Lår: 57

Mätte tråkigt nog mig inte för ett år sedan, började med det i somras. Ah well

Tänkte börja lägga in lite saker här, har varit för lat på sistone, så jag hoppas att detta ska hjälpa mig att få tummen ur röven och hårdköra igen.

LCohen
2003-01-04, 00:31
ny bild.. dålig bild... man ser inte mina fina triceps-markeringar :cryout:

LCohen
2003-01-04, 00:32
ny bild på rygg.. än en gång.. dålig bild...

LCohen
2003-01-04, 01:08
halva ryggen

LCohen
2003-01-04, 11:34
måste få igång mina bröst nu.. dom är lite väl tragiska *snyft*

nån som har nåt tips?

just nu kör jag 4 set liggande bänk och 2 set lutande...

Bobbokrull
2003-01-04, 12:11
Kör du bara 6 set totalt för brösten?

Jag skulle rekommendera dig att köra 4 set plan bänk, 4 set lutande bänk och sen förslagsvis något sett hantellflies. Minst en tio set för tissarna tycker jag att du kan köra....

Och variera gärna bröstträningen med hantelpressar (både lutande och plana). Och givetvis ska du köra tungt :bpump:

AnderssoN
2003-01-04, 12:20
Har problem med tuttarna jag också, men det har gått åt rätt håll sedan jag lade in övningar där jag inte trycker med triceps (har starka triceps, som tar över bröstträningen om jag inte passar mig).

Det Bobbo säger låter bra.

LCohen
2003-01-04, 13:57
Originally posted by Bobbokrull
Kör du bara 6 set totalt för brösten?

Jag skulle rekommendera dig att köra 4 set plan bänk, 4 set lutande bänk och sen förslagsvis något sett hantellflies. Minst en tio set för tissarna tycker jag att du kan köra....

Och variera gärna bröstträningen med hantelpressar (både lutande och plana). Och givetvis ska du köra tungt :bpump:

ok... ska öka till 10 set.. hoppas det funkar....

tränar hemma.. så hantelpress blir lite problematiskt för tillfället.... :(

tack för tipsen.. börjar redan ikväll :)

Valrossen
2003-01-04, 13:59
Bra rygg och axlar!! :thumbup: :thumbup:

dared
2003-01-04, 14:14
Jag kör också bara 6 set bröst numera.. räcker gott och väl för mig... Kör man tungt till failure på alla 6 set kan du garantera att bröstet fått tillräcklig träning.. Jag är död efter passet, fast än det är kort. Satsa mer på kvalite än kvantitet brukar jag säga...

Niclaaas
2003-01-04, 16:06
tycker det ser bra ut....bra rygg

goa_killen
2003-01-04, 16:08
Originally posted by dared
Satsa mer på kvalite än kvantitet brukar jag säga...

Exakt!!!!!!!!!!



:thumbup: :thumbup:

daja
2003-01-04, 17:00
29kilos hantlar!!
Bara att :cheers: på den!
Tycker det låter riktigt vasst!
:kickass:

LCohen
2003-01-04, 18:19
Originally posted by daja
29kilos hantlar!!
Bara att :cheers: på den!
Tycker det låter riktigt vasst!
:kickass:

tack! det är väl det man är mest nöjd med...

-xR-
2003-01-05, 00:00
fint ;) Hur gammal är du?

LCohen
2003-01-05, 00:10
Originally posted by -xR-
fint ;) Hur gammal är du?

21 har jag hunnit bli....

Ondjultomte
2003-01-05, 00:20
LCohen, du råkar inte vara LeonardCohen på swec.?

LCohen
2003-01-05, 00:24
Originally posted by Ondjultomte
LCohen, du råkar inte vara LeonardCohen på swec.?

:smokin:

positivt eller negativt?

Pudzianovski
2003-01-05, 00:32
bögbild.

skicka den till slitz....

LCohen
2003-01-05, 00:48
Originally posted by Pudzianovski
bögbild.

skicka den till slitz....

varför får du en sån association? Andra har inte fått den. Ryckte baguetten till eller? :rolleyes:

om du ska kommentera så kom med något konstruktivt/positivt isåfall, tack.

Pudzianovski
2003-01-05, 00:53
Originally posted by LCohen


varför får du en sån association? Andra har inte fått den. Ryckte baguetten till eller? :rolleyes:

om du ska kommentera så kom med något konstruktivt/positivt isåfall, tack.


kan väl bero på att du står o håller med handen över kuken o se allmänt homosexuell ut.

Jag kanske har mer bögfobi än alla andra här på forumet!!

Bra axlar annars.

spinkoo
2003-01-05, 00:53
Jag fick den..tyvärr:oh

Slitz address är:

pudde@hotmail.com

:notme:

LCohen
2003-01-05, 00:58
Originally posted by Pudzianovski



kan väl bero på att du står o håller med handen över kuken o se allmänt homosexuell ut.

Jag kanske har mer bögfobi än alla andra här på forumet!!

Bra axlar annars.

jag förklarar ju anledningen till det hela.. hade jag gjort på annat sätt så skulle bara halva benen synas.

allmänt homosexuell ut? för att jag spänner mig eller vad? Då är det många på forumet som ser "allmänt homosexuell ut" :)

tack för komplimang dock.

Pudzianovski
2003-01-05, 00:59
Är du homosexuell ?

LCohen
2003-01-05, 01:01
Originally posted by Pudzianovski
Är du homosexuell ?

enda gången du har nytta av att veta min läggning är om du själv vore homosexuell. Är du det?

Pudzianovski
2003-01-05, 01:03
Originally posted by LCohen


enda gången du har nytta av att veta min läggning är om du själv vore homosexuell. Är du det?


Nä. inte vad jag vet iaf.


vågar du inte stå för din läggning?

spinkoo
2003-01-05, 01:03
Sluta ha bögdebatt överallt:booty: :booty:

LCohen
2003-01-05, 01:07
Originally posted by Pudzianovski



Nä. inte vad jag vet iaf.


vågar du inte stå för din läggning?

har du nåt intresse utav den?

jag lyder spinkoos råd nu....

ber dig att hålla dig till vettiga saker. För att göra en liknelse

du lägger upp en bild på dig...

min kommentar är "liten-snopp-bild.. skicka till roliga sidan"
du påpekar att din snopp inte har med nåt att göra.. speciellt inte med mig att göra.. mitt svar är
"vågar du inte stå för din längd eller?"

lika ovettigt.

Som spinkoo säger är jag härmed tyst i fortsatta rabalder om irrelevanta ting.

Pudzianovski
2003-01-05, 01:09
Originally posted by LCohen


har du nåt intresse utav den?

jag lyder spinkoos råd nu....

ber dig att hålla dig till vettiga saker. För att göra en liknelse

du lägger upp en bild på dig...

min kommentar är "liten-snopp-bild.. skicka till roliga sidan"
du påpekar att din snopp inte har med nåt att göra.. speciellt inte med mig att göra.. mitt svar är
"vågar du inte stå för din längd eller?"

lika ovettigt.

Som spinkoo säger är jag härmed tyst i fortsatta rabalder om irrelevanta ting.

Frågar man inte så får man inga svar. Då vet jag var du står iaf.

lycka till med träningen och journalen.

Langster
2003-01-05, 05:27
Allvarligt talat, bilden där du står och håller för dina genitalier är fan inte normal. Inget man skulle lägga upp på ett forum om det inte vore för att provocera.
Hade du långa boxershorts skulle du ha kunnat dra upp dem istället.

LCohen
2003-01-05, 09:16
Originally posted by Langster
Allvarligt talat, bilden där du står och håller för dina genitalier är fan inte normal. Inget man skulle lägga upp på ett forum om det inte vore för att provocera.
Hade du långa boxershorts skulle du ha kunnat dra upp dem istället.

inte med en hand....

nog är det väl komiskt.. lagt upp den på annat forum också i samma syfte.. där klagade ingen..

folk verkar ju ha seriösa problem här...

man lägger in bilder och info i samma syfte som andra, och det man får höra är att man ser allmänt homosexuell ut och folk ska klaga på bilderna. Har dessa människor inget bättre för sig?

Nåja... vissa har iaf vettiga saker att komma med.. och det tackar man för....

Forumet verkar dock överbefolkat med nissar som älskar att klaga på andra, är det nån form av komplex som ligger och trycker nånstans eller? hävdelsebehov?

äh.. blir bara så less... tagit bort bilden.. folk nöjda då?

JJ
2003-01-05, 11:30
Bry dig inte om de där små rackarna. Bilden var lite kul tycker jag. Hoppas en tjej lägger upp en likadan? Lellan?

LCohen
2003-01-05, 11:33
Originally posted by JJ
Bry dig inte om de där små rackarna. Bilden var lite kul tycker jag. Hoppas en tjej lägger upp en likadan? Lellan?

hehe.. tackar! kul att höra

bara att vänta på tjejernas tur.. se om det blir livat då också :naughty:

clash
2003-01-05, 14:36
Hahahahaahahaha efter att ha fått tråden reckomenderad av en vän kan jag bara säga att den helt klart uppfyllda mina förväntningar, fan vad jag garvade!

Lcohen, seså lägg nu upp den skandalomsusade bilden igen , somliga av oss missade det första gången...

LCohen
2003-01-05, 15:17
nåja.. för att pudzi inte ska få bestämma över min tråd så lägger jag in bilden igen.

För övrigt pudzi: så har jag haft möjligheten att vara med på fototagningar till diverse tidningar, betalningen är dock för låg för att det ska vara intressant. Som kille får man kanske 2000-3000 som nybörjare. På tok för lite. Hade de legat på det tiodubbla så kanske. :smokin:

goa_killen
2003-01-05, 15:20
tycker inte bilden är särklit hemskt...

tycker fler borde ta den posen.. :D

spinkoo
2003-01-05, 15:21
Goa efter den posten...

...är det nåt du har glömt berätta?:D

Ondjultomte
2003-01-05, 15:25
kolozzeum exposed! Ett tillhåll för homosexuella! ;P hehe

goa_killen
2003-01-05, 15:27
spink---> Va skulle de vara?? ;)

clash
2003-01-05, 15:27
HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ja den va fan rätt gay :D

Lellan
2003-01-05, 15:32
Originally posted by JJ
Bry dig inte om de där små rackarna. Bilden var lite kul tycker jag. Hoppas en tjej lägger upp en likadan? Lellan?

-> JJ :stick: :smash:

-> LCohen

Hade missat bilden, tycker handen är lite i vägen - ta bort den så blir det nog bra! :thumbup:

Alltså, allvarligt.. Om jag nu hade lagt upp en naken ryggbild (utan bh för att det inte skulle störa) hade någon ropat "lebba" efter mig då? Nä.. Så de här homokopplingarna fattar jag inte.. Grejjen var nog att ni INTE skulle kika så fixerat på handen utan bedöma muskulaturen - som jag för övrigt tycker ser bra ut!! Fortsätt så! :kickass:

Pudzianovski
2003-01-05, 15:51
Originally posted by Lellan


-> JJ :stick: :smash:

-> LCohen

Hade missat bilden, tycker handen är lite i vägen - ta bort den så blir det nog bra! :thumbup:

Alltså, allvarligt.. Om jag nu hade lagt upp en naken ryggbild (utan bh för att det inte skulle störa) hade någon ropat "lebba" efter mig då?

Fråga tjejerna. fast jag tror inte de skulle tycka det.

Nä.. Så de här homokopplingarna fattar jag inte.. Grejjen var nog att ni INTE skulle kika så fixerat på handen utan bedöma muskulaturen - som jag för övrigt tycker ser bra ut!! Fortsätt så! :kickass:


Jag kanske är onormal men jag tycker att bilden är extremt "bögig" eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Det är ju ingen direkt posarbild! tycker jag.

Men men....

Jag är mot bögar. men jag står för det till 100%.
Att folk tar åt sig kan inte jag rå för!



:thumbup:

LCohen
2003-01-05, 16:16
Originally posted by Pudzianovski



Jag kanske är onormal men jag tycker att bilden är extremt "bögig" eller hur jag nu ska uttrycka mig.

Det är ju ingen direkt posarbild! tycker jag.

Men men....

Jag är mot bögar. men jag står för det till 100%.
Att folk tar åt sig kan inte jag rå för!



:thumbup:

jag har tränat ett år. Förväntar du dig att jag ska vara lika bra på att posera om mr Olympia eller?

LCohen
2003-01-05, 16:18
Originally posted by Lellan


-> JJ :stick: :smash:

-> LCohen

Hade missat bilden, tycker handen är lite i vägen - ta bort den så blir det nog bra! :thumbup:

Alltså, allvarligt.. Om jag nu hade lagt upp en naken ryggbild (utan bh för att det inte skulle störa) hade någon ropat "lebba" efter mig då? Nä.. Så de här homokopplingarna fattar jag inte.. Grejjen var nog att ni INTE skulle kika så fixerat på handen utan bedöma muskulaturen - som jag för övrigt tycker ser bra ut!! Fortsätt så! :kickass:

Tack!

Ge mig din email så kan vi kanske ordna en ny bild utan hand :em:

LCohen
2003-01-05, 18:50
Originally posted by Bobbokrull
Kör du bara 6 set totalt för brösten?

Jag skulle rekommendera dig att köra 4 set plan bänk, 4 set lutande bänk och sen förslagsvis något sett hantellflies. Minst en tio set för tissarna tycker jag att du kan köra....

Och variera gärna bröstträningen med hantelpressar (både lutande och plana). Och givetvis ska du köra tungt :bpump:

Körde 8 set till failure igår.. har minst sagt träningsvärk nu :kickass:

hoppas man inte blir övertränad på det bara.. får äta massor :eating:

JJ
2003-01-05, 23:27
Lellan, slå mig inte! :mad:

LCohen
2003-01-08, 22:45
hrm.. skulle köra ben idag, tänkte köra hårt. Så jag kokade en kanna kaffe.. slurpade i mig den och en gainer med mjölk.. började träna.

Efter första setet (benböj) så fick jag sån hjärtklappning att jag trodde graven låg runt hörnet. Fruktansvärt jobbigt pass idag.. kunde inte köra mer än 4 set benböj pga andning och hjärtat... inte bra.. kaffe är farligt! :mad:

fast vaderna var segare än nånsin.. trodde jag fick hålla på i evighet innan de tröttnade.. så nog gjorde kaffet lite effekt, men till för högt pris. Blir en halv kanna kaffe nästa gång :bpump:

Sen har ett problem dykt upp.. det är möjligt att jag ska på fototagning med mycket hud visandes.. så det gäller att få bort överflödigt fett tills dess.. samtidigt vill jag lägga på mig vikt.. :cryout:

kanske jag får ta och läsa i aftonbladet hälsa.. de har säkert nåt bra tips :smash:

Lellan
2003-01-08, 22:48
Originally posted by LCohen


Tack!

Ge mig din email så kan vi kanske ordna en ny bild utan hand :em:

Finns ju pm.. :naughty: :oh

LCohen
2003-01-10, 22:52
Originally posted by Lellan


Finns ju pm.. :naughty: :oh

haha... ja.. vi får väl se:booty:

Armpass idag. Ändrat upplägg lite. Ska köra ett pass i veckan med bara armar.

Hantelcurl
22.5kg*(8 + 5) (2 set alltså)
17.5kg*(8 +7)
15.5*(9h+11v) (h=höger, v=vänster... undrans varför min vänstra arm är segare :rolleyes: )

Stångcurl

3*40kg (även en matematikstuderande kan räkna fel när han lägger på vikterna)
7*35kg
6*35 (+1 fuskig rackare med mycket schvung :bpump: )
4*35
+4 st fuskiga curls på 35kg

och nu känns det som att muskeln håller på att explodera (skriver allteftersom jag tränar)

blir lite mage nu. 3 set situps.. så klickar jag på submit nu.

LCohen
2003-01-12, 01:17
dagen efter:

MÄKTA ont i armarna.. ömma.. och utmattade fortfarande... men känns skönt :hbang:.

Så hämtade jag ut mina 10kg exell-proteiner.. förutom att själva kartongen var misshandlad så var det bra :). Gott pulver.. och mycket lättblandat:thumbup:

så får man hoppas att det funkar också bara.....

måste börja sova mer på nätterna också.. uppe för sen.. inte bra :(

dared
2003-01-12, 01:34
Noterade genuine fighter säcken du har. Kör du nån Martial arts?

LCohen
2003-01-12, 02:09
Originally posted by dared
Noterade genuine fighter säcken du har. Kör du nån Martial arts?

alltså.. det var tänkt att jag skulle börja kickboxing eller liknande.. det har inte blivit av än.. använder den dock till lite konditionsträning och den lilla vettiga boxnings-/kickboxing-träning man kan få utan tränare.. har iofs en del instruktionsvideos till Jeet Kun Do.. men jag tror inte det ger så mycket.. dock intressanta att se på...

Fredszky
2003-01-12, 02:21
äh, släng in några van-damme rullar i videon o kolla, sen kan du alla trix vettu!:)

LCohen
2003-01-12, 02:23
Originally posted by Fredszky
äh, släng in några van-damme rullar i videon o kolla, sen kan du alla trix vettu!:)

haha... eller Seagal :kickass:

LCohen
2003-01-17, 23:03
om jag skulle ta bort 2 kilo fett på den där bilden (ja ni förstår vad jag menar).. skulle det bli stor synlig skillnad då? har sån dålig uppfattning om hur mycket fett väger och täcker över :).. börjar bli irriterad på min mage faktiskt.

edit: har ställt frågan på diet-deff-forumet också där den hör hemma egentligen men låter den vara kvar här också.går det mot forumets praxis så säg till

LCohen
2003-01-20, 18:26
mycket konstigt. Nytt bicepspass/benpass.. har inte hunnit lägga in bröst-/ryggpass och ben-/axlarpass jag haft mellan.. nåväl... nu till det roliga

koncentrationscurl:

22.5kg (12h, 9v).. högern är tåliga på tyngre vikter.. vänster på lättare vikter.. mysko
22.5kg (8h, 8v)
17.5kg (11h, 13v)+(11h,11v)+(11h,9v)+(10h+9v)+(9h+10v)

Benböj 50kg*(15,14,14,13,13)

Har ryggont så jag kan inte lägga på mer.. kör därför ett ben åt gången.. funkar bra faktiskt.

Hyffsad förbättring för armarna.. förra "dödspasset" (nåja.. det var det för ig iaf) funkade visst

Niclaaas
2003-01-20, 20:16
hur gör du när du kör ett ben åt gången?

LCohen
2003-01-20, 20:19
Originally posted by Niclaaas
hur gör du när du kör ett ben åt gången?

lägger 90% av vikten på det benet.. och håller balansen med det andra.. om det är nyttigt för knät? ne.. tror inte det.. men ryggen överlever iaf...

Niclaaas
2003-01-20, 20:22
lät lite jobbigt för knät ja men jag antar att det inte är nåt du ska köra varje gång så :p

LCohen
2003-01-21, 01:52
Originally posted by Niclaaas
lät lite jobbigt för knät ja men jag antar att det inte är nåt du ska köra varje gång så :p

näe.. måste skaffa en bättre ställning för benböjen också. Som det är nu är det för låg och sitter fast i bänken.. mycket dåligt..

LCohen
2003-01-28, 00:43
hrm.. smått förkyld har jag varit senaste dagarna.. inge bra heller.. missade att lägga in senaste passet... internet krånglade men sparade det i fil och lägger in det här nu.

80kg*5(+2)
70kg*5(+2)
65kg*6(+2)
65kg*6
65kg*5(+1)
60kg*6(+2)

mage: 4 set till extrem smärta utan vikter

började känna av förkylningen redan då så jag tog det lugnt och avslutade passet där

Idag så blev det superset ben..

liggande lårcurl*4
benböj*4

och sen vader*5

vikter kan jag inte säga vad det är eftersom jag inte vet utväxlingen på det hela i maskinen.. svårt att säga och jag orkar inte räkna :)...

börjar bli frisk iaf och räknar med att vara det imorn eller i övermorn.. så man kan köra vanliga pass igen...

stybb
2003-01-28, 20:07
asså.. läste jag fel på första sidan när det står att du kör med 29 kg hantel i biceps?

och så gör du 3x40 i skivstångscurl :p

Börjar misstänka något..:hbang:

LCohen
2003-01-28, 20:30
Originally posted by stybb
asså.. läste jag fel på första sidan när det står att du kör med 29 kg hantel i biceps?

och så gör du 3x40 i skivstångscurl :p

Börjar misstänka något..:hbang:

det var EFTER 5 set till failure med koncentrationscurl.... :)

LCohen
2003-01-29, 22:12
biceps

(de siffror som har ett "+" framför sig är 'fuskreps', reps med lite hjälp typ)

26.5kg*(3+1v, 4+1h) (fick ingen riktig kontakt kändes det som.. tror att +4kg var lite för mycket att lägga på sen senaste gången :em:)
23.5kg*(8v,8h)
22.5kg*(8v,8h)
21.5kg*(6+2v,7+1h)
19.5kg*(5+2v,9h) :confused:
18.5kg*(8+1v,9+1h)
17.5kg*(7+2v,9+1h)

mage 4 set till failure.. orkar aldrig räkna dom....;)

pust.. lagomt mycket kaffe idag iaf :)

LCohen
2003-02-02, 00:31
så ska jag börja köra hårt med ben är det tänkt. det är min sämsta muskelgrupp

Körde för första gången på länge utfall.

med två stycken 12.5kilos hantlar så körde jag 7 set utfall (tänkte köra benböj också men det blev aldrig av.. var så skönt med utfall :naughty: )

hade dålig koll på hur många reps det var.. men runt 8-10 för varje ben.. som sagt, dålig koll...

5 set bencurl med obestämd vikt (vet som sagt inte utväxlingen)

och 6 set stående vadpress med kroppsvikt (en vad åt gången).. varje set med 20-30 reps..

blir jobbigt att köra benträning hemma.. men men, det får gå ändå...

Karl_alfred
2003-02-02, 01:00
Det var bland det roligaste böcker jag tittat i. Tänkte främst på din pose där du håller för snorren. Tänk dig Coleman kliva upp i nästa Olympia och göra den du! Sen glider resten av gänget in på scen och gör den. Du kommer att gå till historien med den! Sen tror jag du får mäta om din omkrets på armarna för de mäter ta mej fan inte 36cm eller vad du skrev.Det är ju riktiga tändstickor. Kör du på 29kg i hantelcurl? Jaha du menar inte frivändning med en hantel eller något liknande? Sen tycker jag inte att du ska ta bort 2 kg fett från din lilla kropp skulle inte vara så bra om du lägger upp bilder på dig när du knappt syns till.

I övrigt dehär är ett skämt va. Ja jag menar du tränar väll inte äns? Lägger upp lite bilder och gissar lite vikter. Eller har jag helt fel?

LCohen
2003-02-02, 01:04
Originally posted by Karl_alfred
Det var bland det roligaste böcker jag tittat i. Tänkte främst på din pose där du håller för snorren. Tänk dig Coleman kliva upp i nästa Olympia och göra den du! Sen glider resten av gänget in på scen och gör den. Du kommer att gå till historien med den! Sen tror jag du får mäta om din omkrets på armarna för de mäter ta mej fan inte 36cm eller vad du skrev.Det är ju riktiga tändstickor. Kör du på 29kg i hantelcurl? Jaha du menar inte frivändning med en hantel eller något liknande? Sen tycker jag inte att du ska ta bort 2 kg fett från din lilla kropp skulle inte vara så bra om du lägger upp bilder på dig när du knappt syns till.

I övrigt dehär är ett skämt va. Ja jag menar du tränar väll inte äns? Lägger upp lite bilder och gissar lite vikter. Eller har jag helt fel?

nä dom mäter inte 36.. men 36.5

du får väl tycka vad du vill om mina bilder. Vissa tycker dom är roliga vissa inte.. man behöver inte titta på dom

jag har tränat ett år.. rätt nöjd med resultatet.. +18kg kroppsvikt..

jag förstår inte riktigt vitsen med ditt inlägg.

För övrigt har många bodybuilders tagit lättklädda bilder på sig, vissa även nakenbilder.

Om du har nån poäng så berätta gärna vad den är.....

edit: sen är ju inte alla här ute efter att se ut som coleman

edit2: alltså det har varit folk tidigare som varit på mig. Då har det dock varit stora starka karlar (nåja). Tittade på din journal och förstår inte.. .alltså, vem tror du att du är?! Dagens ungdom :p .. nåja.. du har större midja än mig iaf ;)

Karl_alfred
2003-02-02, 01:13
näe jag vill inte se ut som honom heller. Det jag vill få ut av detta är att med dina armar kan man inte köra riktiga hantelcurls på 29 kg. Observera riktiga. Sen har du för smala armar för att ha 36,5 armar!

LCohen
2003-02-02, 01:22
Originally posted by Karl_alfred
näe jag vill inte se ut som honom heller. Det jag vill få ut av detta är att med dina armar kan man inte köra riktiga hantelcurls på 29 kg. Observera riktiga. Sen har du för smala armar för att ha 36,5 armar!

kan man inte? vad grundar du det på?

om du nu tränat i tre år som du säger i din journal så borde du ha lärt dig ett och annat. Bland annat att stora muskler inte nödvändigtvis innebär starka muskler.. och små muskler = klena muskler. Det har dels med sammansättningen av muskeln (mängd fett, vad det är för fibrer osv).. sen har det med muskelfästen att göra. Biceps har alltid varit min bästa muskelgrupp, troligen för att jag har trevliga muskelfästen som gynnar det hela. Du vet, hävstångsrincipen, ju längre in på benet muskelfästena sitter desto svagare blir man. Det finns till exempel rykten om att ryska tyngdlyftare opererat ut muskelfästena för att få bättre hävstångsprincip.

Nog om det.. till bilden..

För smala armar för att ha den omkretsen? du har sett en bild men har redan bestämt dig för vad jag har för omkrets.. hur går det till? jag menar bilden innehåller ju inte någon skala direkt. Nu vet jag inte riktigt vilken bild du kikat på men någon är tagen i somras.. i augusti tror jag.. då hade jag lite mindre armar.. detta är dock inget jag tror att man kan se på bilderna direkt...

lägger in en halvdan bild på mina armar igen.. jämför med nacken... bilden togs tidigt i september.... har du fortfarande klagomål så är armen till vänster på bilden (min högerarm) den större armen, och bilden luras lite eftersom skuggan gör att det längst ut blir svart så den verkar försvinna. Huvudet är framlutat och blir därför lite för stort..

nåja.. nog om det.. förstår inte att jag måste sitta och försvara min träningsjournal och tvingas ta emot förolämpningar från en yngling.. jag är faktiskt ett helt år äldre :D

Karl_alfred
2003-02-02, 01:40
Näe okej du är jätte duktig måste jag säga. Hur mycket körde du på i hantelcurlen när du började träna? Antar att det var bra mycet mindre än 29 eller? Sen har jag aldrig sett någon me 36 cm armar köra på 29orna så det är rätt impande. Jag är bara avis du vet.

LCohen
2003-02-02, 01:45
Originally posted by Karl_alfred
Näe okej du är jätte duktig måste jag säga. Hur mycket körde du på i hantelcurlen när du började träna? Antar att det var bra mycet mindre än 29 eller? Sen har jag aldrig sett någon me 36 cm armar köra på 29orna så det är rätt impande. Jag är bara avis du vet.

så ska det låta :D

kommer inte riktigt ihåg vad jag började med.. jag tränade lite för en 5-6 år sedan.. då började jag med 9kilos hantlar (har alltid varit datanörd.. lyfte som mest min gamla amiga 500 på den tiden ;) ).. sen klättrade snabbt upp till 15kilos hantlar utan att för den skullen träna seriöst.. var väl iofs mest biceps och bröst man tränade då.. mest biceps.. du vet, beachbyggare ala nörd :)

sen blev det ett låångt uppehåll så började jag träna igen för ett år sedan (efter jul/nyår förra året).. då körde jag väl på.. ja vad kan det ha varit.. 12-13kiloshantlar nåt sånt.. tränade på det.. maxade kanske 15-16 kilo..

du uppfattade väl att 29 kilo inte är nåt jag tränar på?

Karl_alfred
2003-02-02, 01:51
nej det gör jag inte. Kul för dig att de går bra. Kepp on going.

Bamse79
2003-02-02, 10:12
Tjaba!

Tänkte bara höra vilket gym det är du tränar på i Umeå...?!

LCohen
2003-02-02, 11:29
Originally posted by Bamse79
Tjaba!

Tänkte bara höra vilket gym det är du tränar på i Umeå...?!

tänkte du slå ner mig eller? ;)

jag tränar hemma faktiskt...

Bamse79
2003-02-02, 19:10
:smash: Jo det tänkte jag ! Nädå, bara undrade...Tyckte att jag sett dig på USM nån dag, men då var det nog inte du...!?

LCohen
2003-02-02, 20:53
Originally posted by Bamse79
:smash: Jo det tänkte jag ! Nädå, bara undrade...Tyckte att jag sett dig på USM nån dag, men då var det nog inte du...!?

nopp.. inte det :)

för 5 år sen gick jag på ett gym i vännäs det är det enda gym jag varit på :)

LCohen
2003-02-04, 23:41
bröst

80*(4+1)
70*(9+1)
70*(5)
65*(5+2)
65*(5+2)
60*(6+2)
60*(6+1)
60*(5+2)

+4 set mage

---
nåja.... ska börja köra tuttar och ben hårt nu... mina sämsta delar.. kan man köra ben mer än 1 gång i veckan förresten?



ska lägga upp nytt schema nu som jag ska följa.. kan inte hålla på och tjollra som jag gjort på senaste tid.. missar en del muskelgrupper :cryout:

nåja..den kommer snart.. 4-5 pass i veckan ska det bli...

LCohen
2003-02-06, 22:24
Biceps idag igen.. har inte lyckats göra iordning ett vettigt schema än. Fy på mig.. länge sen det var rygg och axlar, pga smärta i bröst och triceps tänker jag dock inte ge mig in på det idag... knäpp? ja kanske:confused:

24.5*(6+2v, 7+1h)
23.5*(7v, 6+1v)
22.5*(8+1v, 9h)
22.5*(6+2v,8h)
22.5*(4+2v,7h)
21.5*(4+2v, 4+2h)

gjorde illa vänster handled också.... det spänner där och gör ont om jag vrider.. haft det förut.. hoppas det inte räcker flera månader som förut.. :cryout:

och 4 set mage som vanligt.

Nästa gång måste det bli rygg och axlar.. och lite till.. får se vad som händer... schemat ska ligga här imorn iaf

LCohen
2003-02-11, 23:54
missade att lägga in benpass i söndags.. stående vadpress 5 set, benböj 5 set och bencurl 5 set...


80kg*(4+3)... faan vad det ska vara omöjligt att våga sig på 5 hela reps på 80kg... blir tokig.. nåja..
70kg*(8+1)
70kg*(5+1)
65kg*(7+2)
65kg*(5+1)
60kg*(8+1)



5 set axlar också (vettesjutton vad övningen heter.. suger på sånt.. armarna vinklade 90-160rader, två hantlar.. ja ni fattar)

mage 4 set

LCohen
2003-02-12, 00:22
Har bytt en del ord med John. Kan vara dags för www.johnandresen.com snart. Nåt kilo eller två eller tre på magen så :naughty:

Kan bli det snart iallafall, så ni får akta ögonen snart kanske, vem vet vad för bilder som hamnar här :booty:

LCohen
2003-02-13, 22:23
kör högreps idag. Biceps och rygg

Bicepscurl

21.5*(11v, 12h)
21.5*(11v, 12h)
19.5*(10+1v, 12h)
19.5*(10v, 10h)
18.5*(10v, 10h)
17.5*(10v, 10h)

tre set stående rodd
tre set marklyft

vikt och reps tänker jag inte säga för båda var pinsamt dåliga :cryout:

Bamse79
2003-03-20, 11:19
Hur går det för LCohen då? Ser att det blir lite träning nuförtiden, men jag antar att du är rätt nära ditt "ideal" nu så....Bara att dra ner lite på bicepsträningen så är du där! Lycka till!!:thumbup:

Sen är det bara att uppehålla när du nått ditt mål!

Kör hårt ! :cool:

Sen är det bara att :kinky: i :booty: på nån hela sommarn :D

Bobbokrull
2003-03-20, 13:40
lol :D

LCohen
2003-06-23, 22:59
Originally posted by Bamse79
Hur går det för LCohen då? Ser att det blir lite träning nuförtiden, men jag antar att du är rätt nära ditt "ideal" nu så....Bara att dra ner lite på bicepsträningen så är du där! Lycka till!!:thumbup:

Sen är det bara att uppehålla när du nått ditt mål!

Kör hårt ! :cool:

Sen är det bara att :kinky: i :booty: på nån hela sommarn :D

Japp, verkar faktiskt som så.

Ens ideal når man aldrig... det ändras med tiden.. intressant dock att du bryr dig så om mig... och intressant också vilka problem du har att förstå att alla inte har samma ideal som du... *klappar på huvudet och tycker synd om*.... kan inte vara lätt.... men fortsätt du och bulka.. det finns nog folk som gillar det också..

Valrossen
2003-06-24, 11:18
Originally posted by LCohen

men fortsätt du och bulka.. det finns nog folk som gillar det också..

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=8914&perpage=15&pagenumber=6

bulk var det ja.. :smash:

LCohen
2003-06-24, 12:24
Originally posted by Valrossen


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=8914&perpage=15&pagenumber=6

bulk var det ja.. :smash:

och övrig tid på året? :rolleyes: :smash:

för övrigt så innebär bulk inte nödvändigtvis att man har enorma fettdepåer...

sött att du vill försvara din bästis dock...

också intressant att jag har blivit nån sorts slagpåse på det här stället. Där folk som tror sig vara stora, starka och tuffa ska hoppa på mig och mina ideal. Undrar vad det kan bero på.... :rolleyes:

Dåligt självförtroende?
Rädslan inför det faktumet att alla inte har biff-biff-biff-idealet?
Rädsla inför det faktumet att alla inte beundrar stora stora stora kroppar?
Eller.......... ?????

Tragikomiskt är det iaf, och ett klart exempel på människans patetiska inställning till sig själv.... mycket intressant... mycket intressant...

Bobbokrull
2003-06-24, 14:08
Originally posted by LCohen


Tragikomiskt är det iaf, och ett klart exempel på människans patetiska inställning till sig själv.... mycket intressant... mycket intressant...

Jag tycker även att det är intressant att vissa orkar bry sig om ett inlägg som skrevs för 3 månader sedan..*gäsp*

Komiskt och tragiskt...

LCohen
2003-06-24, 14:32
Originally posted by Bobbokrull


Jag tycker även att det är intressant att vissa orkar bry sig om ett inlägg som skrevs för 3 månader sedan..*gäsp*

Komiskt och tragiskt...

inte sett det tidigare.. inte kunnat svara på det tidigare..

vad är problemet? du tycker inte att jag får svara på det i min egen tråd eller? isåfall har det verkligen gått långt...

Bobbokrull
2003-06-24, 14:38
Nä, men att orka bry sig om 79:ans rätt så ironiska inlägg är som att ge mer bränsle till elden....men jag inser ju även att folk tar saker på olika sätt, och jag kan garantera att Bamse inte hade skrivit detta inlägg om han vetat att du hade blivit ledsen i ögat.

Däremot så förstår jag inte varför du ser dig själv som en slagpåse på "detta ställe?

LCohen
2003-06-24, 14:46
Originally posted by Bobbokrull
Nä, men att orka bry sig om 79:ans rätt så ironiska inlägg är som att ge mer bränsle till elden....men jag inser ju även att folk tar saker på olika sätt, och jag kan garantera att Bamse inte hade skrivit detta inlägg om han vetat att du hade blivit ledsen i ögat.

Däremot så förstår jag inte varför du ser dig själv som en slagpåse på "detta ställe?

inte ledsen i ögat.. men tröttsamt i längden.. och jag sitter mycket ogärna passiv och ser på när folk kommer med fullständigt onödiga grejjer....

det har varit långa utdragna "processer" på det här forumet, speciellt tidigare... "can you remember?" ;), nu har jag just kommit tillbaka och det börjar på en gång igen... tröttsamt och drygt... lite tråkigt eftersom det faktiskt håller mycket folk borta härifrån... nu är det ju iofs mest jag som får ta skit för att jag inte väger 120kg.. (andra som också är små verkar inte få samma dynga) men tror du att mindre människor blir pigga på att träna när folk håller på såhär? Om folk ska håna en jämt och ständigt så förstår du nog vad många gör.... lämnar forumet och det är nog en förlust... tråkigt att folk ska ha en sån inställning...

jag menar har man så as-kasst självförtroende att man måste hacka på folk som är mindre så är detta fel ställe att vara på, då ska man gå till en psykolog, titta på dr.phil eller göra nåt annat som kan hjälpa en....

Bamse79
2003-06-25, 19:46
Jag ska inget säga så har jag ingenting sagt....

Pumpa på!

Pez
2003-06-27, 02:31
Originally posted by LCohen


inte ledsen i ögat.. men tröttsamt i längden.. och jag sitter mycket ogärna passiv och ser på när folk kommer med fullständigt onödiga grejjer....

det har varit långa utdragna "processer" på det här forumet, speciellt tidigare... "can you remember?" ;), nu har jag just kommit tillbaka och det börjar på en gång igen... tröttsamt och drygt... lite tråkigt eftersom det faktiskt håller mycket folk borta härifrån... nu är det ju iofs mest jag som får ta skit för att jag inte väger 120kg.. (andra som också är små verkar inte få samma dynga) men tror du att mindre människor blir pigga på att träna när folk håller på såhär? Om folk ska håna en jämt och ständigt så förstår du nog vad många gör.... lämnar forumet och det är nog en förlust... tråkigt att folk ska ha en sån inställning...

jag menar har man så as-kasst självförtroende att man måste hacka på folk som är mindre så är detta fel ställe att vara på, då ska man gå till en psykolog, titta på dr.phil eller göra nåt annat som kan hjälpa en....

För fan Lcohen!
Säg inte att du tror på allt detta du säger själv...? :(

Ingen här rackar ner på nån annan för att dom är "mindre"/"liten" eller whatever.. ingen! Och vet du varför? För att jag och de andra modsen inte tillåter det...thats why.

Tycker själv att vi har lyckats skapa en väldigt bra stämning här på Kollo, lite gnabb och lite jargong ibland - visst! Men det är ju bara normalt och roligt..trodde faktiskt att du klarade att bita ifrån och ta sånt bättre.

Det är ju även lite så att om man förväntar sig att få skit så får man skit.. även om ingen ger en skit så tolkar man själv om det till att dom gör det. Tycker det verkar som att du går in i diskussioner med just den inställningen - "nu är det dags att bli slagpåse igen"... och det är mycket tråkigt att du känner så, speciellt som jag tror att det är helt i onödan.

Man får helt enkelt lära sig att alla inte har samma tankar om saker och ting, men det innebär ju inte att man behöver vara ovänner.

Sen är det ju faktiskt en ganska stor del av forumet som är i din storlek eller mindre, varför får inte dom skit?

Jag hoppas du rycker upp dig och fortsätter vara aktiv här på Kolozzeum, om inte annat så för att balansera medlemspopulationen.

/pez