handdator

Visa fullständig version : Två till fyra pass - behöver hjälp


Nostromo
2006-07-26, 20:29
Hej allihopa.

Nu är det så att jag ska minska min tid på gymmet. Från fyra till två gånger i veckan. Däremot har jag ingen aning hur jag ska göra det, därför behöver jag er hjälp. Här kommer mina stats:

Ålder: 18
Vikt: 72
Max vikt i år: 80
Efter träning: gainer
Mål med träning: är tillräckligt biffig nu, vill inte ha så jättemycket till. Men jag vill absolut inte minska. Styrka är väl också viktigt.
Antal år: 3 år (varav två hyfsat seriöst)



Träningspassen

Bröst och bicepspass

Sittande hammercurl 3 x 7-9
Sittande med stång 3 x 9
Stående med stång 3x 9

Bänkpress 3 x 4-6
Lutande bänkpress 3 x 5-6
Yttre-bröst-maskin 3 x 10

Benpass

Benpress 3 x 8-9
Knäböj i smith 3 x 6-8
Lårcurl 3 x 7-9
Vadpress 4 x 9

Axlar och ryggpass

Axelpress 3 x 8
Övning med viktskiva 3 x 10
Axelpress i smith 3x6

Sittande rodd 3 x 8
Ryggdrag 3 x 7-9


Triceps mage och handledspass

Sittande tricepspress 3 x 9
Liggande tricepspress 3 x 6 - 8
Stående tricepsdrag 3 x 9

Situpsmaskin 4-5 x 10-15
Annan magmaskin 2 x 10

Handledsövning 3-4 x 10
Hanledsövning 3-4 x 8 - 10


Kan ni hjälpa mig att sätta ihop ett schema på två dagar? Jag funderar på att byta ut gainern mot rent proteinpulver eftersom min svåger säger att det är bra.

Och sen har jag en annan fråga som inte har med träning att göra!!!!

Om en brud säger till mig såhär, vi har dejtat 1 gång, och hon blir alltid glad när vi snackar, men så säger hon på chatten när jag snackar om en till dejt:

hoppas inte på för mycket med mig! ja kankse..har nån annan åxå! om du inte tar illa upp??

:furious: *kissass*


Tack på förhand grabbar och tjejer.

Sniggel
2006-07-26, 20:59
Och sen har jag en annan fråga som inte har med träning att göra!!!!

Om en brud säger till mig såhär, vi har dejtat 1 gång, och hon blir alltid glad när vi snackar, men så säger hon på chatten när jag snackar om en till dejt:

hoppas inte på för mycket med mig! ja kankse..har nån annan åxå! om du inte tar illa upp??


Uppenbarligen dejtar hon någon annan hon också är intresserad av. Hon var ju ärlig och berättade det för dig iaf. Det är upp till dig att avgöra om du vill fortsätta dejta henne så kanke hon blir mer intresserad och kan tänka sig att påbörja ett troget förhållande?
(spekulationer)

Mr. Moose
2006-07-27, 06:56
Två dar i veckan?

Jag hade kört något så här.

Dag 1.

Knäböj, Bänk-press, Bent over row, Press bakom nacken och Sit-ups.

Dag 2.

Marklyft, Liggande hantel-press, Chins, Skruv press och Hängande benlyft.

Samtliga övningar körs 5 x 5.

T ex Måndag, Torsdag så du får tillräcklig vila mellan passen.

Glöm inte att äta. Hur lång är du? 72 kilo är inte direkt stort om man är normal lång.

Claes

Nostromo
2006-07-28, 12:52
Tack för svaren.

Claes, hur är det med armar och handleder?

Mr. Moose
2006-07-28, 14:45
Tack för svaren.

Claes, hur är det med armar och handleder?

Pressövningrna tar bra på triceps.

Dragövningarna ger lite för biceps.

Mark och hängande benlyft tar på underarmarna också.

Själv tycker jag att direkt armträning är överreklamerad. Om du kör hårt med basövningarna (utan att direkt träna armarna) och går upp t ex 20 kg i kroppsvikt kan jag garantera att dina armar har vuxit en hel del.

Skulle en muskelgrupp halka efter är det OK att lägga in lite extra träning för den.

Prova två tre månader, om du inte får de resultaten du vill ha kan du prova ett annat upplägg. Men jag är ganska säker på att du kommer att växa med detta programmet. Bara du har koll på kosten också, den är viktig.

Claes