handdator

Visa fullständig version : tetracyklin och vasslepulver?


sundvall
2006-07-26, 13:05
Hej. Jag har just påbörjat min tetracyklin-kur och läkarn sade att jag inte fick dricka mjölk 3-4inpå jag hade tagit medicinen. Hur är det med proteinpulver? Får jag dricka det? Blandat med vatten alltså.

Big_Vik
2006-07-26, 13:16
Läs på förpackningen. Brukar stå inga mjölkprodukter alls, eftersom det skadar upptaget och proteinpulver är ju mjölk!

Var i samma situation, bara att bita i det o-optimala äpplet...

sundvall
2006-07-26, 13:18
Läs på förpackningen. Brukar stå inga mjölkprodukter alls, eftersom det skadar upptaget och proteinpulver är ju mjölk!

Var i samma situation, bara att bita i det o-optimala äpplet...

Oh fyfan... och detta ska jag gå på i flera månader? Mina muskler kommer tina bort :(

Big_Vik
2006-07-26, 13:20
Hehe, ja, men det får man ta. Du kanske trots allt blir av med skiten? Själv stod man där efter kuren med finnarna kvar men utan muskler. :D ...:(

Ola Wallengren
2006-07-26, 13:21
Det är kalcium som hindrar upptaget, och även andra di och trivalenta katjoner, tex järn och zink.

Det beror alltså på hur mycket kalcium som ditt vasslepulver innehåller, vilket kan variera men det är nog bäst att inte ta dem samtidigt.

Trance
2006-07-26, 13:29
Oh fyfan... och detta ska jag gå på i flera månader? Mina muskler kommer tina bort :(

Testa sojaproteinpulver kanske? Fast det kanske också innehåller kalcium?

aliquis
2006-07-26, 13:47
Det är kalcium som hindrar upptaget, och även andra di och trivalenta katjoner, tex järn och zink.

Det beror alltså på hur mycket kalcium som ditt vasslepulver innehåller, vilket kan variera men det är nog bäst att inte ta dem samtidigt.Sojaprotein kanske funkar då? Är väl en del mineraler i det med dock.
Ägg?

aliquis
2006-07-26, 13:51
hade inte läst hela tråden.. ;)