handdator

Visa fullständig version : Nybörjare som gärna mottar hjälp från mer erfarna.


Brinken
2006-07-26, 11:37
Hej.

Jag har precis börjat gymma jag är 186 cm lång, väger 74 kg. Min kropp är väldigt proportionelig just nu, med undantag för lite grövre ben möjligtvis, vilket jag vill kompensera med överkroppsträning. Jag har alltid haft lätt för löpträning/cykling, kan springa/cykla inrincip hur långt som helst och när det brister är det nästan enbart motivationens fel. Jag vill bygga på min överkropp lite grann nu och få den att se trimmad ut. Har hållt på i en vecka nu ungefär och följer ove rytters kosttips. Men det jag alltså ber om hjälp med är följande:

Skulle någon kunna hjälpa mig med ett träningsprogram (splitprogram?) för överkropp (benen får jag med då jag löper och cyklar). Självklart vill jag samtidigt som jag tränar styrka få med en del fettförbränning uta att detta bryter ner musklerna på överkroppen för mycket och så vill jag ju se resultat så fort som möjligt;) (men det skall vara realistiskt). även tips på kost/diet:eating: samt fettförbränningstips mottages varmt, precis som tips om böcker/sajter/författare.

Ny i klubben
Daniel:whipped:

Allan
2006-07-26, 11:39
Kolla först i forumdelen Best of...
Och välkommen


allan

Jorgen
2006-07-26, 11:50
Benen får du (liksom andra) inte med när du löper/cyklar. Träna benen på gymmet. Det kommer dessutom att hjälpa dig att nå resultat på överkroppen snabbare.
Som Allan skriver, kolla i Best of.... Ffa rekomenderas http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555 . Har du bara tränat i en vecka så börja på endagsprogrammet som finns där.