handdator

Visa fullständig version : På tal om gastar och övernaturligt


Stoltz
2006-07-26, 09:07
Satt och läste en tidning häromdagen, tror det var Metro eller något liknande, där det handlade om tjejen som ska bli programledare för "Det Okända" på TV4.
Hursomhelst, så berättade hon, då hon fick frågan om hon själv trodde på övernaturliga ting, en historia som hade fått henne att tro en del faktiskt.
Sen om denna historia är mer sanning än meningen "Allan kör disco", det vet de sjutton, men det är inte irrelevant, frågeställningen kommer nedanför.

En kväll hade hon och hennes dotter suttit hemma, hon i köket och dottern i sitt rum. Plötsligt ropar dottern på sin mamma och när mamman(Programledaren) kommer fram till henne så säger dottern att där är någon i hörnet i hennes rum. De går tillsammans in och tittar, och flickan beskriver för sin mamma ungefär hur hon ser ut, men det säger ju inte mamman så mycket då barns besrkivelsesätt är ibland lite lustiga :)
Plötsligt säger flickan att personen försvann, och inte långt efteråt så ringer det i luren, där ett medie svarar direkt med "Hej [Mammans namn]. Jag ber om ursäkt för att jag ringer så fruktansvärt sent, din mamma är här och hon låter mig inte vara ifred en sekund, hon låter mig inte ens gå på toaletten ifred. Hon ville bara berätta att det inte var meningen att skrämma [Dotterns Namn] när hon hälsade på i rummet, och hon lovade att inte göra om det."

Okej, nu är det ju så att för att slippa alla dryga inlägg som säger "Väx upp", "Skitsnack" och annat som inte tillför något till diskussionen utan bara ökar postmängden, så låtsas vi att det här är helt sant.
Inget skitsnack, dottern har sagt på detta viset, och mediet har ringt upp och sagt så.

Nu kommer det roliga - Hur ska vi förklara hela den här händelsen på ett logiskt sätt? Dotterns spöke och mediet som ringer, kan vi på något sätt få en logisk förklaring på situationen?

Ryska_raketen
2006-07-26, 09:14
På tal om ? Har det varit något jävla på tal om det ? Är det en fluga som går nu lr?

Kwon
2006-07-26, 09:16
På tal om denna tråd (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=75029), menar nog den gode Stoltz.

LarsK
2006-07-26, 10:30
Minnet sviker, men det finns ett fall i Usa (film för ett eller ett par år sen) som är det enda dokumenterade fallet av övernaturliga händelser. Så varför inte? Om det stämmer som ovan, hur skulle det ha gått till annars?

Film + Usa + verklighet kan man inte ha i samma mening, bare with me.

userfriendly
2006-07-26, 10:33
Varför ska allt vara logiskt?
Kan inte saker få vara som de är?
Det är ju trots allt Mammans o dotterns upplevelse som gör saken "övernaturlig" (finns det så är det ju iof naturligt)

Catstyle
2006-07-26, 10:48
Varför ska allt vara logiskt?
Kan inte saker få vara som de är?
Det är ju trots allt Mammans o dotterns upplevelse som gör saken "övernaturlig" (finns det så är det ju iof naturligt)
Japp saker ska vara som de är.
Dvs logiska.

trasan
2006-07-26, 10:50
Det finns gott om uppmärksamhetskrävande personer och mytomaner, även i TV!

cam
2006-07-26, 10:57
Människor, känslor och händelser lämnar kvar energier, som vissa är mer mottagliga för (och därför börjar jobba som medier).

Den mest logiska förklaringen jag kunde komma på...
Vissa saker går inte att förklara på något logiskt sätt, även om det är frustrerande.

Kurash
2006-07-26, 10:59
Kan man mäta dessa energier, typ i kalorier? Hur många kalorier genererar till exempel mordet på ens husdjur?

mela
2006-07-26, 11:05
När jag gick i nian hade jag en klasskompis som bodde/bor i ett stort hus med en stor trädgård som går ner till Säveån. Vi hade haft en mysig tjejkväll med mycket skitsnack, bosnisk mat och Sims när vi bestämde att jag skulle sova över.

Hennes rum låg längst upp på tredje våningen och fönstret vätte ut mot trädgården. Vi satt på fönsterbläcket och pratade om sånt som bara tjejer kan prata om med varandra när vi båda blir knäpptysta samtidigt. Jag tittar ut mot Säveån och ser något ljust som rör sig mot huset. När jag tittar noggrannare ser jag att det är en flicka som springer mot oss men plötsligt försvinner hon bara. Jag blir livrädd - vafan va det där? Var det den bosniska maten som spöka?

Jag nämnde inget om flickan och inte heller min vän. Vi började prata om annat igen och låtsades som att inget hade hänt. Så småningom gick vi å la oss. Morgonen efter vid frukostbordet frågar min kompis mamma om jag sovit gott. Artig som jag är svarar jag att så är fallet då hon berättar att "hon" (flickan som jag sett) varit på besök igen och att de flesta sover oroligt då. Varför vågade jag inte fråga.

Jag visste inte vad jag skulle tro..Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro.

Diana
2006-07-26, 11:47
Hahaha klockan tio i ett på dagen och jag kollade mej just oroligt omkring i rummet *rolleyes* :D
läskiga storys!
Stoltz's hade varit ännu värre om det inte vore för oset av pr trick *popcorn*

Fatalist
2006-07-26, 11:58
Tja, det är bra publicitet och en bra start på serien ;)

Kan man mäta dessa energier, typ i kalorier? Hur många kalorier genererar till exempel mordet på ens husdjur?

Viktigare är väl i s f... hur många minuter på roddmaskin motsvarar den energimängden?

Stoltz
2006-07-26, 12:01
Viktigare är väl i s f... hur många minuter på roddmaskin motsvarar den energimängden?

:D Själv undrar jag BMI:et.

Alltså, hela grejen är att knäcka hennes story, sann eller ej, genom att använda logik. Jag vet inte ens om det är möjligt, bara något jag roade mig med på tåget hem - Så knäck på ;)

Big_Vik
2006-07-26, 12:13
ASSHOLE! :D

Kan det inte ha varit en riktig person i hörnet som sedan ringde från en mobiltelefon?