handdator

Visa fullständig version : Håravfall


Halldin
2006-07-26, 05:35
Tror mitt hårfäste börjar röra sig uppåt, vilket är mindre underhållande.

Finns det något som verkligen fungerar för att förhindra detta? Regaine/Rogaine har jag hört t.o.m kan orsaka ytterligare håravfall.

Kwon
2006-07-26, 05:58
Hänt mig med, förr hade jag ju ponytail och kunde ha en riktig Fabio-frilla alt headbanga när jag ville.

n1tro
2006-07-26, 06:13
jag har mer problem liksom uppe på skallen ..

Kwon
2006-07-26, 06:44
Där nere har jag dock inget problem med hår, tyvärr :(

Växer som ogräs! :D

Slartibartfast
2006-07-26, 06:46
Jag ber till gudarna att jag får behålla min kalufs. Hade antagligen sett helt cp ut med rakad skalle. *spy* Aldrig mera några brudar. *cry*

Kwon
2006-07-26, 06:49
Nästan så man klipper av rövskägget och limmar fast på skallen! :D

När håret väl ger upp så kommer jag satsa på Krampus-look med tillhörande skeppare.

Mental
2006-07-26, 07:16
jag börjar bli tunnhårig, trodde jag skulle klara mig, men jag träffade en kusin som jag är mycket lik till det yttre, och han är rejält skallig och bara 2 år äldre än jag.

melancoolio
2006-07-26, 07:29
Finns det något som verkligen fungerar för att förhindra detta? Regaine/Rogaine har jag hört t.o.m kan orsaka ytterligare håravfall.

Om det skulle finnas effektiva prisvärda produkter mot håravfall tror jag inte det skulle finnas så mycket skalliga män som det gör idag. Alltså så tror inte jag att det finns nått bra medel.

Jag vet inte så mycket om området mer än att jag är lite tunnhårig själv :D

Slartibartfast
2006-07-26, 07:46
När ska man börja märka av tendens till tunnhårighet ifall man har sådan? Jag är 27 nu. Inga tecken hittills. Tror ni jag klarar mig?

Tolkia
2006-07-26, 07:56
Kolla in far, morfar, farfar och/eller eventuella äldre manliga syskon för en bra bild av vad som förmodligen kommer att hända och när. Arvet spelar STOR roll i det här sammanhanget.

Halldin
2006-07-27, 15:13
Far/Mor Farfar/Morfar hade inga problem med detta, men det utesluter ju dessvärre inte att jag kan få problem. :(

Finns det verkligen ingenting som fungerar? Jag har håret i hästsvans nästan konstant, kan det ha en negativ påverkan?

Tunnt hår har jag redan, förresten. Eller "fint" som frisörerna säger. *rolleyes*

Doctor Snuggles
2006-07-27, 15:23
http://en.wikipedia.org/wiki/Baldness_treatments

Nejv
2006-07-27, 16:37
Fan, käka propecia!

He-man
2006-07-27, 19:58
Jag har hört att vissa av de där produkterna mot håravfall verkligen hjälper om man börjar behandla i god tid, vissa har till och med fått tillbaka hårväxt om det inte gått för långt. Det bästa man kan göra tror jag är att ta kontakt med hudkliniken innan det är försent, då kanske de kan ge tips på vad man kan göra för att bromsa/hindra förloppet.

Loke
2006-07-27, 20:01
Varför är ni så rädda för detta? Håravfall är ju manligt.

He-man
2006-07-27, 20:06
Varför är ni så rädda för detta? Håravfall är ju manligt.
nja beror väll på hur gammal man är, kanske inte så roligt att bli flint innan 25 :cool:

Nejv
2006-07-27, 20:09
Manligt? Fuck manligt, ser man inte bra ut i rakad skalle är det ens värsta mardröm.

Ljungberg borde vara världens lyckligaste man.

blekfet2
2006-07-27, 20:10
Tror mitt hårfäste börjar röra sig uppåt, vilket är mindre underhållande.

Finns det något som verkligen fungerar för att förhindra detta? Regaine/Rogaine har jag hört t.o.m kan orsaka ytterligare håravfall.


suck on it, det händer många (jag inräknad) :whipped:

Halldin
2006-07-27, 20:20
Ptja, jag skulle med största sannolikhet inte passa med rakad skalle, alls. Och sen så ser min flickvän väldigt allvarligt på att håret börjar försvinna, det är väldigt viktigt för henne. Vilket känns lite jävligt om man inte kan göra något åt det.

Till sist är det surt om håret bara försvinner när man har sparat det i så många år.

Nejv
2006-07-27, 20:35
Har hon sagt det till dig? Fy fan vilken jävla... Usch. Tänker hon inte?

Halldin
2006-07-27, 20:38
Har hon sagt det till dig? Fy fan vilken jävla... Usch. Tänker hon inte?
Mer precis har hon sagt att hon kan hitta nån annan/dumpa mig, men man kan inte ta åt sig för mycket av sånt för hon säger elaka saker, hela tiden. :) Det är inte blodigt allvar.

Nejv
2006-07-27, 20:58
Grr... Sånt där gör mig illa till mods.

Tolkia
2006-07-27, 21:05
Varför är ni så rädda för detta? Håravfall är ju manligt.
Jag vill gärna höra det där igen när den egna kalufsen är den som börjar glesna. :D Jag har hittills inte sett någon som inte tycker att det är lite surt, trots höga principer (som tur är verkar man vänja sig).

Klimakteriet är kvinnligt, ändå vill inga kvinnor dit ...

Loke
2006-07-27, 21:22
Jag vill gärna höra det där igen när den egna kalufsen är den som börjar glesna. :D Jag har hittills inte sett någon som inte tycker att det är lite surt, trots höga principer (som tur är verkar man vänja sig).

Klimakteriet är kvinnligt, ändå vill inga kvinnor dit ...

Tja, jag fick för mig att mitt hårfäste hade börjat dra sig tillbaka för ett tag sedan, och då blev jag faktiskt jätteglad.

Men sen har jag väl insett att det är högst otroligt, med tanke på att jag är bara 20, knappt har ordentlig skäggväxt och min pappa hade kvar allt hår tills han dog. Men ändå, jag tvivlar på att jag skulle vara speciellt ledsen för att håret försvann.

Axmode
2006-07-27, 22:27
Mitt hår är så tjockt så det ser ut som om att jag har en rysk pälsmössa på mig :booty:

Lilla Brynolf
2006-07-28, 06:50
Om tjejen din hetsar upp sig över att det trillar av lite hår här och där ska du be henne spana in sin mors lökar. Det gjorde jag, nu får jag tappa hår i lugn och ro bara jag håller käft! :thumbup:

Jag börjar snart vara i det stadiet då det är dags att ge upp manen och raka av allt. Sen om jag passar med rakad skalle eller inte är ju skit samma, man har ju inte så många val.

melancoolio
2006-07-28, 07:09
Om tjejen din hetsar upp sig över att det trillar av lite hår här och där ska du be henne spana in sin mors lökar. Det gjorde jag, nu får jag tappa hår i lugn och ro bara jag håller käft! :thumbup:

Jag börjar snart vara i det stadiet då det är dags att ge upp manen och raka av allt. Sen om jag passar med rakad skalle eller inte är ju skit samma, man har ju inte så många val.

:D

Nina L
2006-07-28, 07:29
Ptja, jag skulle med största sannolikhet inte passa med rakad skalle, alls. Och sen så ser min flickvän väldigt allvarligt på att håret börjar försvinna, det är väldigt viktigt för henne. Vilket känns lite jävligt om man inte kan göra något åt det.

Till sist är det surt om håret bara försvinner när man har sparat det i så många år.
Din flickvän är en okänslig knölinna. Ge henne en bakvänd örfil från mig. Hon är bara tonåring, hoppas jag.

Lilla Brynolf
2006-07-28, 07:35
Din flickvän är en okänslig knölinna. Ge henne en bakvänd örfil från mig. Hon är bara tonåring, hoppas jag.

Helt OT Nina, jag HATAR DIN AVATAR!!! :D

Slartibartfast
2006-07-28, 08:15
Mer precis har hon sagt att hon kan hitta nån annan/dumpa mig, men man kan inte ta åt sig för mycket av sånt för hon säger elaka saker, hela tiden. :) Det är inte blodigt allvar.

Den tjejen verkar vara riktigt giftasmaterial. *rolleyes*

Hon är kring 15, va?

On topic. Vissa passar jävligt bra utan hår. Kolla Jason Statham, Fredde Ljungberg. Eller Pez.

Diana
2006-07-28, 12:25
Har oxå avlats med ett mkt rikt svall, meen har varit skrajj att styrketräning ska ändra på det i framtiden.. testo är en tvåhövdad bitch *popcorn*

Jag har håret i hästsvans nästan konstant, kan det ha en negativ påverkan?

Om du har axellångt hår, eller därikring, så slits det mkt mot kläderna om du har det utsläppt. Men samtidigt sliter tofs ungefär lika, så det bästa ska vara att variera uppsättningar, tofs ibland och hårklämma(sliter mkt mindre än tofs) ibland =) ..men gissar på att just hårklämma är mindre poppis bland killar :D

Diana
2006-07-28, 12:27
Helt OT Nina, jag HATAR DIN AVATAR!!! :D
Haha råttfan börjar bli erfaren :naughty:

blekfet2
2006-07-28, 18:43
Har oxå avlats med ett mkt rikt svall, meen har varit skrajj att styrketräning ska ändra på det i framtiden.. testo är en tvåhövdad bitch *popcorn*


Om du har axellångt hår, eller därikring, så slits det mkt mot kläderna om du har det utsläppt. Men samtidigt sliter tofs ungefär lika, så det bästa ska vara att variera uppsättningar, tofs ibland och hårklämma(sliter mkt mindre än tofs) ibland =) ..men gissar på att just hårklämma är mindre poppis bland killar :D



om man är fjolla nog att ha långt hår som kille, så kan man nog utan problem också använda hårklämma :D

Lafayette
2019-02-20, 10:49
Jag märkte det för ett år sedan. Jag skulle kamma håret åt sidan men det hade krupit sig uppåt så mycket så det såg inte alls bra ut. Nu har chocken lagt sig lite. Som tur var har jag rätt tjockt hår så kan lägga det över flikarna så det inte syns så mycket.

Men imorgon ska jag raka håret 5mm och ha det så över sommaren. Första gången. Kommer nog bli en skön känsla.