handdator

Visa fullständig version : FAST SportsNutrition ?


GhostFace
2003-01-03, 13:28
De säljer Whey3, proteinpulver innehållande 3 olika typer av protein; ultrafiltrerat, hydrolyserat och ion-exchanged vassleprotein.
Innehållande;
P 79 g
K 4,4 g
F 8 g


8 gram fett !!!???
Varför...? :smash:

Joachim B
2003-01-03, 13:47
Säger de hur stor del av varje källa det innehåller? Ser ut som mestadels koncentrat.

EiseltUK
2003-01-03, 14:03
Med det fettinnehållet så bör man nog utgår fran att det är nästan bara koncentrat, typ i klass med Stars Whey-80, Exell Vassle och Triple Whey.

/ Henrik

GhostFace
2003-01-03, 14:28
Nej finns inga aktuella uppgifter på det.
Deras (FAST SportsNutrition) hemsida är på 'Startrutan' fortfarande.
Age´s hemsida är inte uppdaterad med tillräcklig info heller.

Jag står still i min efterforskning :D

Fredrik Age
2003-01-03, 20:57
Angående vår Whey3 så är det en blandning av vasslekoncentrat, vassleisolat och vasslehydrolysat och eftersom koncentratet står först så är det mestadels koncentrat. Enkel matematik alltså. Procentsatserna mellan de olika typerna vet jag dock ej och jag har ej fått tag i den personen i Finland som kan svara på det.

Angående hemsidan så produceras den i Finland (jag fick inte utnyttja mina superba kontakter här hemma...), och den ska komma upp ASAP.

Våra produkter har börjat säljas på den svenska marknaden så smått och som det är nu har vi fått in hela produktlinjen vad det gäller pulver, och bars samt drickor är under produktion i egen regi (jag har smakat prototyperna och de är jäkligt goda!). Drickor, bars, och andra typer av pulver har vi också från tyska AllStars, som vi är generalagent för i Skandinavien. Kika gärna in på www.all-stars.de för info om produkterna (en fördel om man kan tyska)

Vad det gäller min egen hemsida så ska den uppdateras inom kort. Efter en påfrestande tävlingssäsong har jag tagit ett break från hackandet och uppdaterandet samt att jag håller på och byter hostingoperatör eftersom jag insett att de skinnar mig för den värdelösa service jag fått genom åren.

På sajten kommer man också att kunna handla produkterna i en webshop tillsammans med lite andra produkter som är på g.

Keep the faith! :)
Fredrik Age

The Dwag
2003-01-03, 22:12
All Star - Nitro Plex, Tri Plex och en hel del annat ser klart intressant ut :D

EiseltUK
2003-01-03, 22:21
Vi sålde All Stars för ett antal år sedan. De har goda bars, även om innehållet kanske inte är det bästa. Kvalitetsmässigt sett vet inte så mycket om dem, men de var ett av de senaste företagen i Europa som hade problem med en kontaminerad produkt (med något pro-hormon). Var på FIBO 92 när Arnold var där och gjorde reklam för dem - jävla kalabalik. Samarbetet mellan dem upphörde dock efter några år, troligen eftersom marknaden inte riktigt gick på Arnold-konceptet.

Mvh
Henrik

The Dwag
2003-01-03, 22:25
Originally posted by EiseltUK
Vi sålde All Stars för ett antal år sedan. De har goda bars, även om innehållet kanske inte är det bästa. Kvalitetsmässigt sett vet inte så mycket om dem, men de var ett av de senaste företagen i Europa som hade problem med en kontaminerad produkt (med något pro-hormon). Var på FIBO 92 när Arnold var där och gjorde reklam för dem - jävla kalabalik. Samarbetet mellan dem upphörde dock efter några år, troligen eftersom marknaden inte riktigt gick på Arnold-konceptet.

Mvh
Henrik

Låter som eran bransch Eislet med såkallade kontaminerade produkter (med något pro-hormon). Vem kommer inte ihåg erat ALC :angel:

EiseltUK
2003-01-04, 15:30
Det var den första produkt som kontaminerades så vi är pionjärer och är väl det enda företaget som verkligen gör allt vi kan för att det inte ska hända igen. Vi har till och mer fått riktigt bra rykte inom internationella dopingtestarkretsar eftersom det sprider sig att vi satsar så mycket på att doingtesta råvaror och produkter. De brukar annars vara väldigt skeptiska till kosttillskott eftersom de flesta företag inte har tillräcklig kontroll på kvalitet och tillverkningsprocesser.

Mvh
Henrik

nordland
2003-01-04, 22:14
Det var den första, men det lär väl knappast bli den sista:D

Nä, men allvarligt, varför kontaminerades ALC´n?

Var det en miss från eran sida?, eller försökte ni bara göra produkten grymmare, å på så sätt göra en starkare ekonomisk vinst?

Pez
2003-01-05, 01:57
Originally posted by nordland_biff
Det var den första, men det lär väl knappast bli den sista:D

Nä, men allvarligt, varför kontaminerades ALC´n?

Var det en miss från eran sida?, eller försökte ni bara göra produkten grymmare, å på så sätt göra en starkare ekonomisk vinst?

Om dom tillsatte det (prohormoner var det väl...) med flit så "kontaminerades" ju inte produkten eller hur?

Var väl nåt med dåligt rengjorda maskiner eller nåt har jag för mig?

/pez

Langster
2003-01-05, 05:34
Hmm, jag undrar hur dåligt rengjorda de där maskinerna kan bli egentligen?
Jag kan iof inget om hur kosttillskott tillverkas, men det hade antagligen behövt ligga kvar en jävla massa skräp i maskinerna för att ALC:n skulle ge utslag på ett dopingtest sen. Jag menar det lilla som skulle ha kunnat ligga kvar måste ju blivit utspätt flera 1000ggr av att blandas med en hel batch av annat kostillskott?

GhostFace
2003-01-05, 10:53
Ja de kanske blandade en batch av varje för att få fram ett nytt super-duper-maxi-kosttillskott som ingen annan tänkt på tills dess.
Men, försent kom de på att det nog inte var så smart...? :booty: :D

Pez
2003-01-05, 11:54
Originally posted by GhostFace
Ja de kanske blandade en batch av varje för att få fram ett nytt super-duper-maxi-kosttillskott som ingen annan tänkt på tills dess.
Men, försent kom de på att det nog inte var så smart...? :booty: :D

Med lite dålig musik så vore det där ett perfekt intro på en b-skräckis från 80-talet... :laugh:

/pez

GhostFace
2003-01-05, 12:10
Originally posted by Pez


Med lite dålig musik så vore det där ett perfekt intro på en b-skräckis från 80-talet... :laugh:

/pez

Vad sägs om;

"The Terror Batch"

"ALC- Devil´s own Poison"

:angel:

EiseltUK
2003-01-06, 12:46
Originally posted by nordland_biff
Det var den första, men det lär väl knappast bli den sista:D

Nä, men allvarligt, varför kontaminerades ALC´n?

Var det en miss från eran sida?, eller försökte ni bara göra produkten grymmare, å på så sätt göra en starkare ekonomisk vinst?

Det har skrivits om detta för ett bra tag sedan här på forumet. Vi anlitade en tillverkare (en av de största i Mellansverige) som på något sätt lyckades blanda ihop två pulver i tillverkningen. Det var så mycket Norandro i att det inte kan vara en slarvig rengöring, utan helt enkelt att de av misstag hälde i ca 1 kg Norandro i ALC. Järvligt klantigt, men sånt kan hända. Tillverkaren är GMP-certifierade och fäljer vissa procedurer, men det finns alltid en risk föär den männskliga faktorn. Vi stämde tillverkaren 2000, men gjorde upp i godo efter att de gjorde ett "erkännande" samt ett symboliskt skadestånd. Numera testar vi alla produkter på dopingklassade ämnen så risken att något ska hända igen är väldigt liten.

Mvh
Henrik