handdator

Visa fullständig version : Öppna en quicktimefil.


Lasse Kongo
2006-07-25, 17:47
Jag har en fil jag bara MÅSTE få igång, har provat qt som man bör använda eftersom det är en qtfile, men den säger att det är en fil som quicktime ej förstår.

Det är alltså en .movfil, har provat wmp och vlc, men ingen av dessa lyckas spela filen, vlc brukar alltid klara allt, men det är ngt riktigt skumt med denna fil, och jag vill verkligen få igång den, det är en sak jag typ har letat efter ett par år eller något =)

Jeeeeelp....

dynamo
2006-07-25, 17:52
Jag antar att du har senaste versionen av Quicktime (vet inte om det kan spela roll i detta fall).

Om den nu inte lyckas öppnas med programmet den ska öppnas med, så brukar jag oftast förutsätta att filen är korrupt.

Det kanske finns något verktyg för att reparera skadade .mov, prova googla lite och se. Eller om du tror att den kan vara korrupt och du laddat ner den, prova ladda ner på nytt.

Om den finns tillgänglig på Internet nånstans kan jag prova öppna härifrån och se ifall jag får igång den på nått sätt.

Lasse Kongo
2006-07-25, 17:54
Jag antar att du har senaste versionen av Quicktime (vet inte om det kan spela roll i detta fall).

Om den nu inte lyckas öppnas med programmet den ska öppnas med, så brukar jag oftast förutsätta att filen är korrupt.

Det kanske finns något verktyg för att reparera skadade .mov, prova googla lite och se. Eller om du tror att den kan vara korrupt och du laddat ner den, prova ladda ner på nytt.

Om den finns tillgänglig på Internet nånstans kan jag prova öppna härifrån och se ifall jag får igång den på nått sätt.

Hm, jag tror lite på den teorin, att den kan vara skadad alltså, ska kolla vilken version jag har och söka lite om de där verktygen du skriver om, tack för tipsen :thumbup:

aliquis
2006-07-25, 18:12
Vad är det?

motion jpeg sparas också som .mov men quicktime skall väl kunna öppna det?

Lasse Kongo
2006-07-25, 18:24
Det är en film, men quicktime säger att den ej känner igen filen =/

Buckethead
2006-07-25, 18:26
Jag hade en .mov-film med Jordan Rudess som jag aldrig fick igång.
Visade sig att den krävde en codec som heter 3ivx. Så det kan ju vara en speciell codec till QT som du behöver.

aliquis
2006-07-25, 18:57
Wow, en film, jag hade inte kunnat gissa ;)

Vad för film? Från vad? osv.

Lasse Kongo
2006-07-25, 19:48
Wow, en film, jag hade inte kunnat gissa ;)

Vad för film? Från vad? osv.

Spelar det roll?

Jag vill inte dela med mig av vad det är på filmen.