handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig!!!½


Erik__
2006-07-24, 20:19
http://www.youtube.com/watch?v=mMbtZBMDnlA

eftersom jag inte har tillgång till någon som riktigt vet hur utrustningen funkar så lägger jag upp skiten här så får ni anmärka på varje liten detalj ni stör er på, från serieomg. 1 i skellefteå. Hade gjort under 10 lyft med dräkt å lindor på filmen så det blev ju extra sjukt när man inte kom ner som man ville.

i vanliga fall när jag vill lyfta max trycker jag bak röven mera å står bredare, men det ville sig inte när jag krängt på dräkten.

FinnPower
2006-07-24, 20:51
Det enda jag hade att anmärka på lyftet var precis det som du sade att du normalt gör, dvs bredare fotställning eftersom du har långa ben. Det är kanske inte nödvändigt, men du kan ju alltid testa.
Lite mer svank (om det är möjligt med dräkten på) för att få lite bättre balans i överkroppen kanske?

Erik__
2006-07-24, 21:10
Det enda jag hade att anmärka på lyftet var precis det som du sade att du normalt gör, dvs bredare fotställning eftersom du har långa ben. Det är kanske inte nödvändigt, men du kan ju alltid testa.
Lite mer svank (om det är möjligt med dräkten på) för att få lite bättre balans i överkroppen kanske?

:bow:

Erik__
2006-07-25, 17:56
27st har sett filmen å en kommenterat : P hihi come on.

sweetkarolina
2006-07-25, 18:03
27st har sett filmen å en kommenterat : P hihi come on.


okej jag erkänner, jag tittade å...
men jag är ingen direkt böjexpert. vågar inte säga nåt. tänk om jag säger fel liksom.. :em:

du skulle varit med på unga-ledare-lägret, då ska vi träna med lite experthjälp...

Lillgrabben
2006-07-25, 18:10
Egentligen ser det väl inte sådär jättetokigt ut, men jag har ett par tankar om lyftet:

* Begrunda vad Kenta skrivit

* Det skulle inte skada med något mera fart under nedtagningen. Detta skulle troligen ge bättre flyt även upp, då du spänner upp dräkten på ett helt annat sätt vilket ger mera elasticitet. Detta hjälper dig nog även att komma förbi stickingpoints i lyftet bättre.

* Träna stabilitet i mage / rygg, slarva inte med detta. Du ser ganska "mjuk" ut i kroppen då du står upp med vikten efter avklarat lyft.

* Startställningen kanske kan finjusteras?!

* Träna mera med utrustningen då du ska tävla med den. Man blir bra på det man tränar!


Förresten, förjävla pampig passare på vänster sida i filmen!!:thumbup:

Erik__
2006-07-25, 18:24
Egentligen ser det väl inte sådär jättetokigt ut, men jag har ett par tankar om lyftet:
Woho

* Begrunda vad Kenta skrivit
det ska jag !

* Det skulle inte skada med något mera fart under nedtagningen. Detta skulle troligen ge bättre flyt även upp, då du spänner upp dräkten på ett helt annat sätt vilket ger mera elasticitet. Detta hjälper dig nog även att komma förbi stickingpoints i lyftet bättre.
Har du nog rätt i, jag har sådan sjuk rädsla att ramla igenom, får träna bort det
* Träna stabilitet i mage / rygg, slarva inte med detta. Du ser ganska "mjuk" ut i kroppen då du står upp med vikten efter avklarat lyft.
whops, minst sagt, slarvat otroligt mycket med magträningen, jag har mina aningar om att det är där det sitter

* Startställningen kanske kan finjusteras?!
Hm, säkerligen, får försöka få tag i nån kunnig.

* Träna mera med utrustningen då du ska tävla med den. Man blir bra på det man tränar!
Har du nog rätt i, på filmen var dräkten rätt ny så jag hade int hunnit köra med den.

Förresten, förjävla pampig passare på vänster sida i filmen!!:thumbup:

Yeah, minst sagt

Nitrometan
2006-07-25, 19:02
Lillgrabben och Finnpower har sagt det som behöver sägas.

A.Pahkamaa
2006-07-25, 19:23
Kom förbi oss nån måndag när gubbarna kommit tillbaka från sommaruppehållen :D

Erik__
2006-07-25, 19:24
Kom förbi oss nån måndag när gubbarna kommit tillbaka från sommaruppehållen :D

HAHA då blir jag fasen utskrattad :hbang:

Lillgrabben
2006-07-25, 19:35
HAHA då blir jag fasen utskrattad :hbang:


Det blir du INTE, det kan jag garantera.

Alla aktiva har börjat någonstans styrkemässigt. Du är säkerligen varken klenare eller "mindre" än vad de andra varit i början av sina "karriärer".

Erik__
2006-07-25, 19:42
Det blir du INTE, det kan jag garantera.

Alla aktiva har börjat någonstans styrkemässigt. Du är säkerligen varken klenare eller "mindre" än vad de andra varit i början av sina "karriärer".

haha men ändå rätt skrämmande, har ju tränat själv hittils och sen komma nånstans där folk faktiskt vet vad de sysslar med, säkert nyttigt med granskande ögon men samtidigt lite skrämmande.. : )

En till liten fråga för er som förstår er på knäböj, vad är det som gör att jag blir så sjukt framtung på videon nedan, är det bara att jag kommer fel i just det här lyftet? en annan gång på samma vikt har jag farit iväg bakåt istället.

17PaHKznN1w

haha riktigt fin tag grejjsimojs iaf.

stahlberg
2006-07-26, 10:10
Du har ju fått ett antal goda råd. För min del kan jag inte se filmen överhuvudtaget.

Daniel Mattusch
2006-07-26, 11:02
Vet inte om det är så men ser ut som du tappar ryggen aningen, som de andra sa bålstyrka men sedan när du går ut (FÖRSÖK att inte kolla ner).

Erik__
2006-07-26, 16:49
Du har ju fått ett antal goda råd. För min del kan jag inte se filmen överhuvudtaget.
Internet Café? hmpf hade gärna velat att du skulle få se filmen jag vet jag uppriktigt sagt inte hur det ska gå till, originalfilmen är minst sagt skum när det gäller uppspelning.
Vet inte om det är så men ser ut som du tappar ryggen aningen, som de andra sa bålstyrka men sedan när du går ut (FÖRSÖK att inte kolla ner).

Jo det gör jag! dock hade jag ingen koll på hur man använde bältet eller ens magen för den delen på den tiden, men bålstyrka är något jag saknar hur som helst och ska satsa på det!

Jag har sviiiinstoraproblem med fotsättning om jag inte får kolla ner, kanske bara en vanesak?

sweetkarolina
2006-07-26, 17:04
Jo det gör jag! dock hade jag ingen koll på hur man använde bältet eller ens magen för den delen på den tiden, men bålstyrka är något jag saknar hur som helst och ska satsa på det!

Jag har sviiiinstoraproblem med fotsättning om jag inte får kolla ner, kanske bara en vanesak?


Jag hade också ungefär 0 bålstyrka för ett par månader sen, men har under sommaren tränat helt utan bälte och jag kan hålla ryggen fan så mycket bättre nu. Bara ett tips.

Och fotställningen JA, bara att vänja dig. till en början kan du ju ha en kompis som säger till dig när du står rätt. men sen ska det sitta i ryggmärgen.