handdator

Visa fullständig version : Zune Capune goes M$?


Nitrometan
2006-07-24, 16:29
Microsoft har bestämt att musikspelaren som de släpper framår jul (och som ska spöa iPod så hårt) ska heta Zune.

Är det bra?

http://www.engadget.com/2006/07/11/microsofts-media-player-dubbed-zune/

Sonny
2006-07-24, 16:36
http://blog.scifi.com/tech/pics/iPod_Zune.jpg

dynamo
2006-07-24, 16:42
Är det bra?

Javisst, ifall det är en bra produkt.

mendezzz
2006-10-28, 20:10
Bumpar en gammlal tråd.

Såg en intervju med någon projekledare för Zune där han berättade om att i samband med att man släpper Zune så kommer man även släppa en musiktjänst ala Itunes store. Som jag förstod det skulle skillnaden vara att istället för att betala 9:- per låt så prenumerar man på tjänsten och det skulle kosta 14-15 dollar i månaden och då fick man ladda ner hur mycket musik man vill. Antagligen så är filerna DRM-skyddade så när man slutar prenumerar så slutar filerna att fungera.

Bra eller anus?

Själv känner jag att en tjänst som denna skulle kunna få mig att sluta ladda ner musik "olagligt" om den håller rätt pris och stöds av en bra licens.

aliquis
2006-10-28, 20:29
Jag trodde att den redan var släppt? Inte en chans att den spöar iPoden på några andra meriter än att folk eventuellt tycker det är smidigt för att de redan har rätt programvara på datorn (som med MSN och Explorer..)

Yankeee
2006-10-28, 20:30
Det är väl omöjligt att göra en spelare som inte spöar ipod?

aliquis
2006-10-28, 20:30
Själv känner jag att en tjänst som denna skulle kunna få mig att sluta ladda ner musik "olagligt" om den håller rätt pris och stöds av en bra licens.Mao kommer du fortsätta ladda ner olaglig musik.

mendezzz
2006-10-28, 20:36
Mao kommer du fortsätta ladda ner olaglig musik.

Priset ligger inom raman för mig, 14-15 dollar är väl drygt en hundring.

mendezzz
2006-10-28, 20:40
Det är väl omöjligt att göra en spelare som inte spöar ipod?

Nja, jag själv nyttjar inte funktionen men jag vet många som gillar att tex lyssna på radio, ogillar att man utan fulhack(som den breda massan inte känner till) måste använda Itunes för att föra över musik etc etc.

coxie
2006-10-28, 20:44
Bumpar en gammlal tråd.

Såg en intervju med någon projekledare för Zune där han berättade om att i samband med att man släpper Zune så kommer man även släppa en musiktjänst ala Itunes store. Som jag förstod det skulle skillnaden vara att istället för att betala 9:- per låt så prenumerar man på tjänsten och det skulle kosta 14-15 dollar i månaden och då fick man ladda ner hur mycket musik man vill. Antagligen så är filerna DRM-skyddade så när man slutar prenumerar så slutar filerna att fungera.

Bra eller anus?

Själv känner jag att en tjänst som denna skulle kunna få mig att sluta ladda ner musik "olagligt" om den håller rätt pris och stöds av en bra licens.

Om det är 320 låtar med en bra download hastighet hade jag börjat prenumera direkt. 15-20$ i månaden är det absolut värt.