handdator

Visa fullständig version : Behöver stor hjälp med mitt träningspass!


Steffe1988
2006-07-24, 15:06
Hejsan.. Jag har gjort ett nytt träningspass igen och tänkte fråga om ni tycker att det är bättre.. Om inte så får ni jätte gärna hjälpa mig och sätta ihop en 3 eller 4 dagars splitt.. Jag har suttit och funderart på massa olika träniga pass men kommer inte på något bra bli bara förvirrad.. Mina mål är att träna upp styrkan och få större kropp.

Då menar jag alltså Rygg.Bröst.Axlar.Mage.Armar.Ben.Traps om det nu heter så

Hela kroppen alltså

Skulle bli himmla tacksam om någon orkar hjälpa en förvirrad kille :Virro

Passet som jag funderade på är här: http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/Traningspass_2006.rtf

Om det är något fel på det så hjälp gärna och sätta ihop en 3 eller 4 dagars splitt

Mvh Steffe... Sorry om jag har gjort många trådar

Kurash
2006-07-24, 15:16
Onsdag: Bröst, Rygg, Axlar
Torsdag: Mage

Jag hade nog flyttat ryggen till torsdag eller tillomed fredag. Så slipper du dessutom köra raka mark dagen efter marklyft.

Steffe1988
2006-07-24, 15:20
Okej.. Så jag kan köra på det schemat om jag flyttar ryggen till torsdag eller fredag?

Tack så mycket

// Steffe

Steffe1988
2006-07-24, 15:24
Glömde en sak tänkte fråga hur många reps och set jag ska köra för att bygga styrka eller vad det heter.. Hade tänkt om jag kör 4 tunga reps och 6 set kom gärna med förslag..

// Steffe

Luen
2006-07-24, 16:03
Bröst och axlar på samma dag har jag testat förr och tyckte inte det fungerade bra alls, har hänt att det blivit dagen efter(axlar efter bröst) någon gång och det var heller inte något vidare. Föredrar iallafall 2 dagars vila emellan de båda.

Håller med Kurash om marklyften också..

Steffe1988
2006-07-24, 16:51
Okej.. Men skulle någon har lust att hjälpa mig och fixa en 3 eller 4 dagars splitt.. Skulle vara jätte snällt då

Jag har försökt men jag får aldrig ihop något bra

Mvh Steffe

Sinew
2006-07-24, 16:57
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

läs i best of, finns mkt bra där

Allan
2006-07-24, 19:58
Jamen Steffe nu uppfinner du hjulet igen. Tro mig - det där är overkill, och kommer inte att ge dig snabbare tillväxt. Ta det lugnt och sikta på att ha en bra kropp om ett par år. Du ser ju att alla med lite erfarenhet sänder dig vidare till Best of...
Det ligger en tråd som heter "Till alla nybörjare med schemafrågor.." och i den skriver jag - " om man måste fråga nån annan om "det duger" så är man inte avancerad nog att göra ett eget program. "

Det skriver jag inte för att vara taskig utan för att det är så. När du föddes, om det nu är 1988, så hade jag tränat i över tio år. Arne och Stahlberg m fl hade tränat längre, och de kommer ge dig ungefär samma svar.
Det går inte snabbare eller bättre för att man börjar med en rivstart. Det går tvärtom snabbare och bättre om man gör rätt.

allan

Steffe1988
2006-07-24, 20:32
Okej.. Jag har suttit och läst en hel del nu.. Men tänkte bara fråga en sista gång om mitt nya schema här under är bättre då är en 3 dagars splitt tror jag att det kallas ;)

Mån: Ben och Biceps
Ben:
Knäböj 8*3
Utfall: 8*3
Raka marklyft 8*3
Benspark 8*3
liggande lårcurl 8*3

Biceps:
Stångscurl 8*3
Koncentrationscurl 8*3
Alt Hammercurl 8*3

Ons: Axlar,Triceps,Underarmar,Vader
Axlar:
Press bakom nacke med stång 8*3
Drag till hakan 8*3
Alt stående militär press 8*3

Triceps:
Dips Ska försöka 4-8 *3 är nybörjare på det :)
Pushdown 8*3
Smalbänk press 8*3

Vader: Stående vadpress med stång 8*3 Tränar hemma så kan ej köra fler vad träningar


Fre: Bröst,Rygg,Mage
Bröst:
Bänkpress 8*3
Hantel press alt peckdeck eller flyes 8*3
Lutande Bänkpress 8*3

Rygg:
Marklyft 8*3
Stångrodd 8*3
Stångshrugs 8*3
Latsdrag till bröstet 8*3
Alt Chins 4-8*3 har aldrig kört det tidigare

Mage:
Situps med vikt 20*3
Hängade benlyft 8*3
Alt V-Crunch 10-20*3 för skojs skull

Hoppas nu bara att inte det här också är overkill för jag kommer inte på något bättre pass med alla dom muskel grupperna

Kommentera gärna.. Vill helst ha passet på det sättet med kan tänka mig ta bort något..

Mvh Steffe

BigForre
2006-07-24, 21:32
Men kör ditt pass, du får ju råd fram och tillbaka av gubbar som äger inom området, men du lyssnar ju inte. Så iväg och träna nu, det blir säker bra...

Allan
2006-07-24, 21:51
Men Steffe - varför frågar du om hjälp om du inte vill ta emot den? Varför är det så extremt svårt att acceptera att det där är överkill? Ta ett av de programförslag som finns i Best of.. och använd det - det är garanterat genomtänkt, planerat och funktionellt.
Eller så gör du som BigForre föreslog - skit i vad vi säger och kör på. Det funkade för mig på sjuttiotalet. Att jag tappade flera år i utveckling för att jag inte visste vad jag höll på med en är en annan sak.
Huvudsaken är att du tränar hårt!:thumbup:

allan

Steffe1988
2006-07-24, 21:53
Hej.. Joo jag lyssnar men passen dom länkar till innehåller inte riktigt alla dom muskel grupper som jag vill köra eller som jag kan köra och då skulle jag bara bli tvungen och sitta och ändra på passen dom länkar till också så det ända jag vill veta va om det va overkill..

Jag har svårt att köra alla muskel grupper som deras pass innehåller bara för att jag tränar hemma

Sorry om det verkar som att jag inte lyssnar med det är inte lätt och veta hur mycket man kan köra i veckan

// Steffe

Steffe1988
2006-07-24, 22:06
Hej igen.. Så nu har jag kopierat träningspasset ifrån http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ead.php?t=9555 och måste ta bort vissa saker som jag ej kan köra..


Måndag:
Bänkpress 4*8
Lutande bänk 3*8
Axelpress 3*8
Baksida axlar av någon typ 3*10
Smal bänkpress 3*10
Liggande tricepspress 2*8
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

Onsdag:
Marklyft 3*6
Skivstångsrodd 3*8
Latsdrag eller chins 3*10
Omvända ryggresningar 3*max
Bicepscurl med stång 3*8
Hammercurl 3*8


Fredag:
Knäböj 4*6-8
Rakbensmarklyft 3*10
Benspark 3*10
Bencurl 3*10
Stående vadpress 4*10
Crounches/situps 3*10-15

Så nu är det deras pass så nu undrar jag om jag skulle vilja lägga in typ dips, och Omvända curl med stång o Underarmscurl med stång vart ska jag klämma in det då? Om jag lyckas att få in dom sakerna utan att det blir overkill så kan jag köra efter deras pass

Är inte med menigen att tjata ut hela tråden :em:

// Steffe

Allan
2006-07-24, 22:36
Nöj dig med det där. Jag vet inte riktigt vad du menar med "muskelgrupper jag vill köra"? Man tränar alla muskelgrupper. Stora musklegrupper ska ha mer träning än små. Man ska inte glömma nån.
Jag tycker det där ser bra ut. Separat underarmsträning tror jag knappt du behöver. Är det handstyrka du är ute efter är det nog greppträning du ska kolla på.

allan

greger04
2006-07-24, 22:36
Alltså, man ska ju träna det som man själv tycker är bra för en själv. Alla kan inte träna lika mycket samt att vissa kan träna mindre eller mer!

Jorgen
2006-07-24, 22:38
Alltså, man ska ju träna det som man själv tycker är bra för en själv. Alla kan inte träna lika mycket samt att vissa kan träna mindre eller mer!
Va?

Vill man få några vettiga resultat så bör man träna hela kroppen.
Hurvida man vill träna mycket eller inte spelar ingen roll. Skillnaden det gör är hur resultaten blir.

Allan
2006-07-24, 22:39
Alltså, man ska ju träna det som man själv tycker är bra för en själv. Alla kan inte träna lika mycket samt att vissa kan träna mindre eller mer!

Det får man bestämma själv. men det vore djupt ohederligt att säga det till en nybörjare. Om tre år kommer en sån kille att hata de som sa "kör bröst och biceps", därför han ser ut som en jöns. Och vill du få massa på armarna är det bäst att du tränar ben också eftersom kroppen inte smetar ut övedriven muskelmassa bara på ett visst ställe.


allan