handdator

Visa fullständig version : hjälpa min tjeja?


Speedy
2006-07-24, 12:37
Hej min flickvän har fått för sig att hon ska gå ner i vikt och hon vill ha min hjälp men sanningen är den att jag kan inget om att gå ner i vikt då jag endast intresserat mig för att gå upp i vikt hela mitt liv..:eating:

är det någon som har några tips på hur hon ska göra? hon spelar fotboll två dagar i veckan och går lite om kvällarna samt gör mer om det behövs :)

tips på hur hon ska göra...äta och så..kan man använda nåt diet pulver eller nåt? funkar dem?

Mvh Tobbe

mini
2006-07-24, 12:52
Vikt, längd, ålder? Hur äter hon idag?

rbn
2006-07-24, 12:56
Denna guide kanske kan vara intressant: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Speedy
2006-07-24, 13:43
hon är 20 längd runt 176 och vikt får jag inte veta men runt 90 kg skulle jag tro...

Mvh T

Mental
2006-07-24, 14:09
(Egen åsikt följer)
Börja med att prova er fram, dvs gå inte stenhårt på matschema och kaloriräkning. och ge fan i svältdieter och pulvertrams.
Se över hennes matvanor, äter hon alla mål hemma eller är det lunch/middag ute/skola?

Få igång morgon eller kvällspromenader, gärna tillsammans, det är trevligt. Gör det varje dag om möjligt, dock minst vardagar, försök gå i allafall en timme. Sen så tycker jag man kan köra lite finlir, dvs vardagsmotion, ta trappan i stället för hissen, gå eller cykla i stället för bilen osv. Sen när det gäller mat så får man försöka gå in på magrare alternativ, och taldriksmodellen med 1/2 grönsaker är gammal och beprövad. Sen kan man se till att vardagens guldkant (fika, snacks, godis, skräpmat osv) förblir en guldkant, dvs försök att inte unna sig mer än en gång i veckan eller så.

Annars är det bara att äta regelbundet men inte så stora portioner, frukt som snacks och mellanmål, se till att dricka ordentligt osv.
Utvärdera efter en månad, om vikten inte rör sig får man kolla på vad som gått fel och försöka rätta till det, om det fortfarande inte fungerar får man ge sig på matscheman och kaloriräkning osv, för det fungerar garanterat, men är mycket tyngre psykiskt.