handdator

Visa fullständig version : Stela fötter


Tolkia
2006-07-24, 09:40
För att ni inte skall tycka att jag gnäller för lite kommer här ytterligare en ben-och-fotttråd.

jag blir oerhört stel i fötterna av att vara stilla längre stunder (t.ex. nu när jag sitter vid datorn ett tag); när jag skall kliva upp och gå är det som om fötterna vore gipsade, särskilt då den som realtivt nyligen HAR varit gipsad förstås. Det går över efter ett tag, men är jäkligt obehagligt; rätt så ont gör det också, särskilt på morgonen när jag kliver ur sängen.Att det har samband med tidigare skador kan jag räkna ut, men frågan är hur jag får bort det? Stretcha fotsulan? Stretcha ÄNNU mer vader? :confused:

Max
2006-07-24, 20:47
Jag tror jag nämnt det förut men jag skriver det en gång till ifall du missade det första gången. Låna en bra dansbok på biblioteket, de har ibland bra fotövningar du kan utföra, försök leta efter balettböcker. Tror heller inte du skall överdriva stretchningen, tror.

z_bumbi
2006-07-25, 06:51
Rörelseträning låter som en bra idé men du hade väl kontakt med någon sjukgymnast efter att gipset försvann?

Nina L
2006-07-25, 07:19
Jag undrar också, för min pojkväns räkning.

Piranha
2006-07-25, 07:32
Felaktig sittställning, kanske förmycke tryck på baksidan överlåren så blodtillförseln hämmas. ( höj upp fötterna )

rulla in en boll under skrivbordet som man kan rulla runt fötterna på.

Tolkia
2006-07-25, 10:32
Rörelseträning låter som en bra idé men du hade väl kontakt med någon sjukgymnast efter att gipset försvann?
Sjukgymnast? Skojar du? Den enda sjukgymnast jag träffat i mitt liv var en privat jag sökte för obestämbar fotsmärta innan stressfrakturerna var konstaterade (när jag hade blivit hemskickad från akuten med "Ja, jag vet inte vad det är; det verkar inte vara någon inflammation i alla fall"). Ortopedens sista budskap var typ "ja, om du känner att du är besvärsfri innan återbesökstiden (jo, tjena!) är det ju bara att du tar bort gipset och avbokar återbesöket".

Max: Jo, jag såg tipset om dansböcker. Letade plikttroget på gamla hemstadens lilla bibliotek, utan annat resultat än typ "allt om tango"; men jag skall göra en insats när jag kommer tillbaka till bostadsorten, som har ett lite större utbud.