handdator

Visa fullständig version : Agendan för kollos sommarträff i Malmö 12/8


Leon
2006-07-24, 09:31
kl 13.00 träffas på T-bryggans parkeringsplats,Ribersborg(Malmö)Brännboll,kubb och lära känna varandra lekar mm :D

kl 19.00 Restaurang Elysee,där det går att äta det mesta och mycket :eating: .
efter det rullar vi bort till lilla torg för fortsatt kväll.

Har sovplatser tillgängliga,dock i Löddeköpinge.Men då kan ni passa på att gymma på X-act när ni ändå är här.

Så blir det med det! Kommer att läggas ut en poll hur många vi blir,för bokning av bord!

Stoltz
2006-07-24, 09:51
Var det inte 12/8? Bara så vi förstår varandra rätt med datum :) (Jag menar den datum det blev i pollen, ett tag tillbaks)

Leon
2006-07-24, 09:52
Var det inte 12/8? Bara så vi förstår varandra rätt med datum :) (Jag menar den datum det blev i pollen, ett tag tillbaks)japp 12/8

Nina L
2006-07-24, 10:23
Okaj. Vilka lekar blir det?

Kan inte alla ha en lapp med sitt alias/sin avatar på sin tröja? I alla fall i början. Vissa av oss har svårt med namn/folk. :em:

Leon
2006-07-24, 10:28
Okaj. Vilka lekar blir det?

Kan inte alla ha en lapp med sitt alias/sin avatar på sin tröja? :em: Vissa av oss har svårt med namn/folk.
Något som vi gjorde några stycken som var kul var att berätta varför man hade de nick som man hade och hur man hamnat på kollo,kul grej annars kom det av sig själv. Lekar hmmm jag tänkte pjätt lekar av nått slag och den som förlorar i lekarna får en öl,vilket resulterar att den som är sämst kommer att bli fullast:D
För det ändamålet kommer det att inhandlas öl.

Nina L
2006-07-24, 10:29
Åh, roligt. :) Jag skall ta med en massa cider och bli skitpinsam.

Cilia
2006-07-24, 11:35
jag vill också komma.
Jag ska vara i Köpenhamn på kvällen men då skulle jag väl hinna med lekar?
Jag har sjuk brännbollsabstinens men blir det inga lekar vettetusan. *L*
Kubb och jag är inte kompisar.

Nina L
2006-07-24, 12:32
jag vill också komma.
Jag ska vara i Köpenhamn på kvällen men då skulle jag väl hinna med lekar?
Jag har sjuk brännbollsabstinens men blir det inga lekar vettetusan. *L*
Kubb och jag är inte kompisar.Klart du skall komma!

Fed up
2006-07-24, 19:30
Käckt! Ska vi boka platser på Elysee då? Kanske inte så lätt att få plats annars om man blir ett gäng sådär menar jag...?

Får man en ramlösa om man är sämst i lekarna och inte dricker alkohol? För jag brukar vara sämst...

Brännboll låter kul, jag kan inte slå för fem öre (minns skolans gymnstik: "nu ska Clara slå, gå fraaaam!" "äh, hon missar ändå alla") men nu är jag nog vuxen nog att inte bryta ihop över det+att jag springer ganska snabbt (snabbast på skolan på 60 meter i nian! yes!).

Jorå.

jag tar med vår nya flashiga systemdigitalkamera och dokumenterar det hela, jag som kommer vara nykter...

Stoltz
2006-07-24, 19:38
Får man en ramlösa om man är sämst i lekarna och inte dricker alkohol? För jag brukar vara sämst...

Brännboll låter kul, jag kan inte slå för fem öre (minns skolans gymnstik: "nu ska Clara slå, gå fraaaam!" "äh, hon missar ändå alla") men nu är jag nog vuxen nog att inte bryta ihop över det+att jag springer ganska snabbt (snabbast på skolan på 60 meter i nian! yes!).


Jag både springer och slår som en brunstig åsna på kokain - Du behöver inte oroa dig :D
Jag är som sgat 100% Game flr detta - Vad kommer kalaset kosta, ca?

Jense
2006-07-29, 11:15
jag kommer. jag är han den snygga blonda blåögda killen

Jense
2006-07-29, 19:35
Jag både springer och slår som en brunstig åsna på kokain - Du behöver inte oroa dig :D
Jag är som sgat 100% Game flr detta - Vad kommer kalaset kosta, ca?


öl o skit, 100 spänn eller ngt beroende på vad du ska ha med dig på stranden, resturangen.. 2-3hundra.. därefter kan det blir hur mycket som helst, ungifär. jag räknar med att bränna runt 1500, men jag är generös och slösar till höger o vänster efter ett par öl

Leon
2006-07-30, 17:34
ja hur många blir vi nu då? kan ju boka 20 pers blir vi fler får vi lägga till/annars ta bort. :D

Jense
2006-07-30, 18:19
ja hur många blir vi nu då? kan ju boka 20 pers blir vi fler får vi lägga till/annars ta bort. :D


räcker nog man boker en 5-6 platser =D

Leon
2006-07-30, 18:31
räcker nog man boker en 5-6 platser =D
nä för att jag ska ha med mig två vänner till,har redan lockat en i kolloträsket när jag tog med henne till El stockholmo och nu kanske det blir en till,sen är det ju några som ska ha med respektive så det är nog ett bra nummer.:D

Me_Myself
2006-07-30, 19:05
Jag hoppar. Ska både vara på bröllop och barnkalas samtidigt :Virro

Elysee har godaste maten i stan, det blir gottigottgott för er :thumbup:

chidde
2006-08-01, 10:50
räkna med mig och eventuellt plus nån till

sen måste jag informera er om att triangeln är det enda stället jag hittar till!!
(och centralstationen såklart)

Jense
2006-08-01, 14:45
räkna med mig och eventuellt plus nån till

sen måste jag informera er om att triangeln är det enda stället jag hittar till!!
(och centralstationen såklart)


borde kunna fixa något på centralen. tar det lite längre fram men du kan få mitt nummer så ordnar det sig nog

Wennerberg
2006-08-06, 19:06
jaha hur fan blir det vem i helvetet kommer då

Fed up
2006-08-06, 21:25
Måste ribbangrejset vara så långt innan elyseegrejset?

Jag kommer iallafall, men om det är fint väder ska vi kanske åka iväg och bada på dan, men då kommer jag på kvällen iallafall...

Arne Persson
2006-08-06, 23:28
Hoppas verkligen man kan komma.

Wennerberg
2006-08-07, 05:57
Hoppas verkligen man kan komma.
Jag och jens kommer, vet inte om martin kommer, då får du titta förbi också. JAg är mongo i ryggen

Nina L
2006-08-07, 08:06
Jag får jobbiga flashbacks från skolan av brännboll, men det hindrar inte att jag dyker upp på Ribban och flashar späcket lite. Var är den där pollen som skulle läggas upp enl. första inlägget? Och hur lång är Jense egentligen?

Jense
2006-08-07, 10:14
Jag får jobbiga flashbacks från skolan av brännboll, men det hindrar inte att jag dyker upp på Ribban och flashar späcket lite. Var är den där pollen som skulle läggas upp enl. första inlägget? Och hur lång är Jense egentligen?


jag är 180 men jag är så ful så man tänker "det måste va en jense"

Wennerberg
2006-08-07, 10:16
Blir ingen jävla brännboll för mig, är ju rent kvaddad i ryggen

Arne Persson
2006-08-08, 15:36
Blir ingen jävla brännboll för mig, är ju rent kvaddad i ryggen


Eller knäna! Vi får sitta och titta på spektaklet och dricka öl istället!

shadowfire
2006-08-08, 16:31
Eller knäna! Vi får sitta och titta på spektaklet och dricka öl istället!
Åskådare o suga på en pilsner lät bra.Typiskt tjejer o alltid föreslå massa lekar ;)

Nina L
2006-08-08, 16:33
Eller knäna! Vi får sitta och titta på spektaklet och dricka öl istället!Cider, please. :)

Arne Persson
2006-08-08, 21:39
Cider, please. :)

Nej nej nej! Underbar Diekirch Premium från Luxembourg!

Jorgen
2006-08-08, 21:42
Gjorde en poll så blir det lättare att överblicka vem som kommer.

Jense
2006-08-08, 22:00
Nej nej nej! Underbar Diekirch Premium från Luxembourg!


om jag inte minns fel så va det den du hade med dig på förra årets koloträff. det va en riktigt fin öl.

Arne Persson
2006-08-08, 22:35
om jag inte minns fel så va det den du hade med dig på förra årets koloträff. det va en riktigt fin öl.


Jupp! Köpte med ett litet lager i samband med årets resa.:)

Sheogorath
2006-08-09, 00:48
Ni som kommer kommer att få träffa Sheos flickvän. Spännande, va?

Nina L
2006-08-09, 07:14
Nej nej nej! Underbar Diekirch Premium från Luxembourg!Men... Jag uppskattar inte öl. Jag vill att det skall vara sött.

Sheo: Vi skall bli fulla och säga pinsamma saker till henne. :)

Leo?: Vad skall vi göra om det regnar? Har vi en plan B? Det är ju en rejäl stund som är inplanerad att spenderas på stranden. (I ärlighetens namn skulle jag hellre sett att vi startade lite senare.)

Arne Persson
2006-08-09, 10:07
Men... Jag uppskattar inte öl. Jag vill att det skall vara sött.

Sheo: Vi skall bli fulla och säga pinsamma saker till henne. :)

Leo?: Vad skall vi göra om det regnar? Har vi en plan B? Det är ju en rejäl stund som är inplanerad att spenderas på stranden. (I ärlighetens namn skulle jag hellre sett att vi startade lite senare.)

Ok, Gillar man inte den underbara drycken så....!:)

Instämmer själv mer än gärna att vi kan börja senare!

Stoltz
2006-08-09, 10:38
Jag fick precis veta att jag kommer förmodligen vara borta den 12:e, men det kan hända att jag ändå är i Malmö-området och tittar in.
Dock kryssar jag för Nej, för det inte är 100%.

Stumpis
2006-08-09, 18:39
Jag vill så gärna vara med, men som det ser ut är det i tidigaste laget för mig kl.13. :(
Har svårt att motivera ett skippat träningspass med endast 8 veckor kvar till SM... :whipped:

Kan tiden skjutas fram ett par timmar?
Såg att Nina och Arne oxå hade synpunkter på tiden?

Fed up
2006-08-09, 18:53
Jag vill så gärna vara med, men som det ser ut är det i tidigaste laget för mig kl.13. :(
Har svårt att motivera ett skippat träningspass med endast 8 veckor kvar till SM... :whipped:

Kan tiden skjutas fram ett par timmar?
Såg att Nina och Arne oxå hade synpunkter på tiden?

OCH JAG. Varför märkte ingen att jag skrivit det för länge sen, men när NINA skrev det, ja då ville alla göra så! Alla älskar Nina och HATAR mig!! :D

Stumpis
2006-08-09, 19:00
OCH JAG. Varför märkte ingen att jag skrivit det för länge sen, men när NINA skrev det, ja då ville alla göra så! Alla älskar Nina och HATAR mig!! :D

F´låt, Clara! :em:
Jag bommade att gå längre tillbaka i tråden... :em: igen...

:D

Nina L
2006-08-09, 19:10
OCH JAG. Varför märkte ingen att jag skrivit det för länge sen, men när NINA skrev det, ja då ville alla göra så! Alla älskar Nina och HATAR mig!! :DJag märkte det. *kissass* Och tyckte att det tålde att upprepas; speciellt nu när vädret har blivit lite ostadigt. Dock är jag inte helt säker på om Malmöträffen är demokratiskt eller inte. Oavsett vilket så kommer jag.

Wennerberg
2006-08-09, 19:15
Eller knäna! Vi får sitta och titta på spektaklet och dricka öl istället!
Absolut, ta en öljävel kanske man kan göra, annars får jag dricka mjölk så man går ner 20 kg fett och går upp 10 kg rena muskler på 4 månader.

Jense
2006-08-09, 20:55
Absolut, ta en öljävel kanske man kan göra, annars får jag dricka mjölk så man går ner 20 kg fett och går upp 10 kg rena muskler på 4 månader.


HAHAHAHAHA

men du gick ner 20kg muskler och upp 10kg fett istället för du råkade dricka kaffegrädde istället

Jorgen
2006-08-09, 21:08
Enligt SMHI så skall det regna på lördag. Det är ju obra.

Wennerberg
2006-08-09, 21:10
Enligt SMHI så skall det regna på lördag. Det är ju obra.
Då får vi helt enkelt träffas inomhus, vi kan sitta på mina balkong. lol

Wennerberg
2006-08-09, 21:19
JA bump nu för helvete, nu måste vi diskutera hur fan vi skall göra, vi behöver en plan b

chidde
2006-08-09, 22:18
ska vi skjuta fram tiden och styra upp ett gympass och sen dra och käka på elysee eller vad det hette?

Wennerberg
2006-08-09, 22:27
ska vi skjuta fram tiden och styra upp ett gympass och sen dra och käka på elysee eller vad det hette?
vi som är skadade kan ju inte träna :(

Nina L
2006-08-10, 06:22
Enligt SMHI så skall det regna på lördag. Det är ju obra.Squeal!

Mayday mayday, were going down, mayday....

Så, hur går det med plan B? (Kan man dricka cider på gymmet?)

Fed up
2006-08-10, 06:31
Jag tycker Chiddes förslag är bra. Wennerberg, du får väl helt enkelt agera coach eller nåt, eller träna nåt som inte är skadat?

Nina L
2006-08-10, 06:37
Ja, jag tränar gärna.

Hmn... Wennerberg är ju lite SL-snubbe, så han kanske kan hjälpa mig med någon sån därna basövning, om han är bra på det.

Nitrometan
2006-08-10, 09:45
Det lutar åt att jag inte kan komma.

Min sambos mamma är dödssjuk och familjen går före kolo.

La famiglia e la omerta.

chidde
2006-08-10, 11:45
beklagar nitro, men det kommer fler koloträffar

nina jag kan visa dig en övning jag har lärt mig nyligen, dem kallar den för raka marklyft och den ska ta baksida lår jättebra :naughty:
(skämt åsido)

men ska vi köra på det? gym och mat
vad är det för krubb på elysee?

en tjejkompis har kommit hem från frankrike efter ett gäng månader och det var tänkt att vi ska ut och svira, så jag drar mig nog hemåt efter middagen..... :eating:

Stumpis
2006-08-10, 11:48
beklagar nitro, men det kommer fler koloträffar

nina jag kan visa dig en övning jag har lärt mig nyligen, dem kallar den för raka marklyft och den ska ta baksida lår jättebra :naughty:
(skämt åsido)

men ska vi köra på det? gym och mat
vad är det för krubb på elysee?

en tjejkompis har kommit hem från frankrike efter ett gäng månader och det var tänkt att vi ska ut och svira, så jag drar mig nog hemåt efter middagen..... :eating:


Snuskhummer! :D

Elysée är väl mest känd för sin superba fondue, men dom har allt annat tänkbart gott oxå (då menar jag köttväg, har ingen aning om deras vegetariska alternativ).

Kan mycket väl tänka mig hänga på med träning, bara vi inte startar så tidigt som 13, för då kan jag inte... :(

Wennerberg
2006-08-10, 12:36
Ja, jag tränar gärna.

Hmn... Wennerberg är ju lite SL-snubbe, så han kanske kan hjälpa mig med någon sån därna basövning, om han är bra på det.
Ja jo någon jväla nytta får man väl vara te

Nina L
2006-08-10, 13:20
LeeeeOOOON. Du som håller i det här. Hur skall vi göra???

HILFE!

Wennerberg
2006-08-10, 13:36
om alla skall träna kommer aäkert alla vilja åka hem och snoffsa till sig efteråt ju, då kommer det blir helt galet

Stumpis
2006-08-10, 13:49
om alla skall träna kommer aäkert alla vilja åka hem och snoffsa till sig efteråt ju, då kommer det blir helt galet

Vi är alla redan så snygga att tillsnoffning kanske räcker i omklädningsrummet på gymmet? Eller?

Nina L
2006-08-10, 13:54
om alla skall träna kommer aäkert alla vilja åka hem och snoffsa till sig efteråt ju, då kommer det blir helt galet
Vad har vi för alternativ annars då, om vi vill ses innan middagen? Jag tänker mest på att träningsväskan är jobbig att släpa med på Lilla Torg, men det är kanske inte så farligt. Fräsh blir jag på 3 röda sekunder. (sprutar på lita parfym bara juh)

Wennerberg
2006-08-10, 14:33
Vi är alla redan så snygga att tillsnoffning kanske räcker i omklädningsrummet på gymmet? Eller?
Ja för min del, men för er? POOOOOH SOM HAN SA

Wennerberg
2006-08-10, 18:52
Bump nu inför kvällen, in med ideér ffs

shadowfire
2006-08-10, 18:57
oii vore nice o veta om det blir någe skoj o man ska ta bilen o blåsa ner.. =) ... blir första festen/middagen på evigheter man få va nykter på isf, men vafan, det blir första träffen med tränings-geeks också ;)

Wennerberg
2006-08-10, 19:00
oii vore nice o veta om det blir någe skoj o man ska ta bilen o blåsa ner.. =) ... blir första festen/middagen på evigheter man få va nykter på isf, men vafan, det blir första träffen med tränings-geeks också ;)Var fan håller du till

Stumpis
2006-08-10, 19:38
Blir vi nåt klokare på det här då? Vad säger tex Leon som initierade träffen?

Wennerberg
2006-08-10, 19:41
Blir vi nåt klokare på det här då? Vad säger tex Leon som initierade träffen?
Leon är spårlöst försvunnen. Annars får vi helt enkelt träffas i regnet och spela rugby. Nu är mans kadad så man slipper springa sig död

Leon
2006-08-10, 20:31
Jag är här!Ja vi träffas väl där på ribban men ska vi ta en senare tid?iof hinner man inte hem och fixa till sig innan middagen.Men som sagt vad tycker ni annars kör vi på....

Wopper
2006-08-10, 20:36
http://www.laserdome.se/malmo/laserdome.php

Wopper
2006-08-10, 20:38
http://www.racehouse.se/

shadowfire
2006-08-10, 20:45
Var fan håller du till
Hålan som världen glömde -> Älmhult.

Wennerberg
2006-08-10, 21:29
Hålan som världen glömde -> Älmhult.
Ah där har jag varit ffs. En kompis hars tuga i såganäs.

Leon: Skall vi ses på Ribban även om det blir regn?

Leon
2006-08-10, 21:52
Ah där har jag varit ffs. En kompis hars tuga i såganäs.

Leon: Skall vi ses på Ribban även om det blir regn?
ja som sagt vi får hålla tummarna med vädret, annars får vi väl ta och ses vid middagen.;)

Fed up
2006-08-11, 05:17
4-5 kanske? Sen kan vi ju förflytta oss gemensamt till elyse? Jag har lovat min mamma att hjälpa henne välja glasögon+att hon ville se vår nya lägenhet på dagen och så vill jag hinna träna...men jag kan alltid ramla in lite på efterhand om det kniper.

Nina L
2006-08-11, 06:31
http://img88.imageshack.us/img88/4835/screen35wt7.jpg

Vill du till stranden trots vädret? Sätt kryss!

Ja Nä
[] [] Arne Persson
[] [] chidde
[] [] Fed up
[] [] Jense
[] [] Leon
[] [x] Nina L
[] [] Sheogorath
[] [] Wennerberg

Om "Nä" - vad vill du göra istället?

Mitt förslag: BOWLING. :hbang: (Jag har bowlat max 2 ggr i mitt liv och är skitkass.)

Big Bowl (http://www.bigbowl.se/Malmoe/Vaelkommen)

Det är roligt.
Alla kan göra det. (tror jag)
Man kan dricka samtidigt. :D
Väderoberoende
Man blir inte svettig av det, så extra strumpor räcker att ta med.
Lätt att ta sig därifrån till middagen.


Låter det som en bra idé? (Sätt kryss)

Ja Nä
[] [] Arne Persson
[] [] chidde
[] [] Fed up
[] [] Jense
[] [] Leon
[x] [] Nina L
[] [] Sheogorath
[] [] Wennerberg

raZmus
2006-08-11, 06:33
Hålan som världen glömde -> Älmhult.

:D Du råkar inte träna på Aktivitetshuset? *popcorn*

Leon
2006-08-11, 08:35
Bowla låter kul, 15.00 utanför big bowl istället då?:)

Wopper
2006-08-11, 10:21
Bowling, öl, Elysee, öl, krogen, öl - låter faktiskt kul. Överväger starkt att dyka upp...:cheers:

Leon
2006-08-11, 10:41
Tyvärr är det så att det hänt en stor personlig tragedi i mitt liv som gör att jag inte kommer närvara vid träffen i morgon.Jag har också beslutat mig för att inte skriva och vara mer på kollo av personliga skäl.Hoppas att jag inte ställt till med för mycket problem för er men jag tror att Nina håller ställningarna imorgon.

Wennerberg
2006-08-11, 12:13
Tyvärr är det så att det hänt en stor personlig tragedi i mitt liv som gör att jag inte kommer närvara vid träffen i morgon.Jag har också beslutat mig för att inte skriva och vara mer på kollo av personliga skäl.Hoppas att jag inte ställt till med för mycket problem för er men jag tror att Nina håller ställningarna imorgon.
Tråkigt att höra. Lycka till.

Nina, bowla är väl den bästa idén hittills. Men det finns även på kronprinsen om det är fullt på Big Bowl. Jag är sämst på bowling så vafan.

Wopper
2006-08-11, 12:21
Tråkigt att höra. Lycka till.

Nina, bowla är väl den bästa idén hittills. Men det finns även på kronprinsen om det är fullt på Big Bowl. Jag är sämst på bowling så vafan.
Skit i bowlingen då och konsentrera dig på ölen.:cheers:

Wennerberg
2006-08-11, 12:41
Skit i bowlingen då och konsentrera dig på ölen.:cheers:
Hah, vi får se om det blir så mcyket öl för min del :Virro

Nina L
2006-08-11, 12:43
Det var tråkigt att höra, Leon. Hoppas det ordnar sig till det bästa.

När det gäller träffen så lär vi klara oss. Det skall väl inte vara så komplicerat att ses och ha lite trevligt. Får se om folket hugger på Bowling-idén. Kronprinsen är på gångavstånd, så det är helt ok med mig. Jag har inga preferenser. :) Var det bokat på Elyssé, eller skall det också göras?

Wennerberg
2006-08-11, 12:44
Det var tråkigt att höra, Leon. Hoppas det ordnar sig till det bästa.

När det gäller träffen så lär vi klara oss. Det skall väl inte vara så komplicerat att ses och ha lite trevligt. Får se om folket hugger på Bowling-idén. Kronprinsen är på gångavstånd, så det är helt ok med mig. Jag har inga preferenser. :) Var det bokat på Elyssé, eller skall det också göras?
va? Var bor du hänne?

Nina L
2006-08-11, 12:46
va? Var bor du hänne?Ribbersborg. Jag skall faktiskt gå till Kronprinsen och träna nu. :) Promenaden tar väl 5 min. (I rock.)

Wopper
2006-08-11, 12:56
Ribbersborg. Jag skall faktiskt gå till Kronprinsen och träna nu. :) Promenaden tar väl 5 min. (I rock.)
På stranden i ett tvåmannatält. Är det du och din karl jag brukar se smygande uppe i buskarna när jag tar min morgonpromenad?:Virro

Wennerberg
2006-08-11, 12:56
Ribbersborg. Jag skall faktiskt gå till Kronprinsen och träna nu. :) Promenaden tar väl 5 min. (I rock.)
där är jag uppväxt

heraso
2006-08-11, 13:31
Om träffen senareläggs så skulle jag kunna ha möjlighet att dyka upp, finns det platser kvar på Elysée måhända?

Wopper
2006-08-11, 15:00
Det är bokat till 20 pers kl 19.00 på Ellysee. Namnet vad skulle det vara om inte "Kollo". Så den som kommer först på plats får vara herr eller fru Kollo...

Wennerberg
2006-08-11, 15:17
verkar som om vi inte blir fler än fem typ.

Nina L
2006-08-11, 15:24
verkar som om vi inte blir fler än fem typ.Jaså, det säger du. Jag får det till sju.

Kollo:

Arne Persson
chidde
Fed up
Jense
Nina L
Sheogorath
Wennerberg

Om det är bokat hela 20 pers så kanske någon borde ringa och boka om till 10, eller något mer lämpligt?

jwzrd
2006-08-11, 15:27
Så var blir det nu då? 19.00 på restaurangen eller 15.00 utanför bowlinghallen?

Jorgen
2006-08-11, 15:28
Det finns en risk att jag dyker upp också.
Bowling är alltid skoj.

Nina L
2006-08-11, 15:29
Så var blir det nu då? 19.00 på restaurangen eller 15.00 utanför bowlinghallen?Ja, det behöver bestämmas. Men hurså? Kommer du? :love:

Nina L
2006-08-11, 15:31
Det finns en risk att jag dyker upp också.
Bowling är alltid skoj.:) Du är varmt välkommen!

Wennerberg
2006-08-11, 15:33
Ja, det behöver bestämmas. Men hurså? Kommer du? :love:
bowling är skoj, hoppas alla kommer

Nina L
2006-08-11, 15:41
Av de som sa sig kunna 12/8 i förra pollen:

Kommer: Arne Persson, chidde, Fed up, Jense, Nina L, Sheogorath, Wennerberg

Kommer inte: cammen, Cohort, Kurash, Me_Myself, Mickaz, NiklasR, Nitrometan, Stoltz, Taririi, Whistler, Leon

Har inte röstat än: AnabolicProtein, AngelLove, Droog, dunken16, Empe, hallar, heraso, Jorgen, keffat_liv, mangs, Mart|n, Micke A, STarfish, Stoltz, Stumpis

jwzrd
2006-08-11, 15:45
Ja, det behöver bestämmas. Men hurså? Kommer du? :love:

Jag har inte bestämt något öht. Om jag slipper grupplekar så kanske jag vågar :)

Nina L
2006-08-11, 15:49
Jag har inte bestämt något öht. Om jag slipper grupplekar så kanske jag vågar :)Du slipper grupplekar. Jag lovar. Jag vill gärna skaka tass med dig.



Öppen fråga: Hur länge brukar man bowla egentligen? Är 15 en bra tid, eller borde man ta det senare? Bordet var ju klockan 19...

Stumpis
2006-08-11, 15:49
In i det sista har jag velat fram och tillbaka. I slutänden står jag som en som fegar ur... :(
Får inte ihop min helg annars! *grr27*

Nina L
2006-08-11, 17:46
Man kan börja bowla varje hel timme. Mer än 2 timmar tror jag inte att vi behöver så kanske 16-18? Jag har snackat med Big Bowl och det ser lugnt ut när det gäller att dyka upp oanmälda. Om det börjar ösregna så kunde vi ringa vid 14 imorgon och boka bana, för då brukade det bli mycket folk. Går nått åt pipan så är det ju bara att styra kosan till lilla torg istället.

Ok? :)

Wennerberg
2006-08-11, 17:56
Man kan börja bowla varje hel timme. Mer än 2 timmar tror jag inte att vi behöver så kanske 16-18? Jag har snackat med Big Bowl och det ser lugnt ut när det gäller att dyka upp oanmälda. Om det börjar ösregna så kunde vi ringa vid 14 imorgon och boka bana, för då brukade det bli mycket folk. Går nått åt pipan så är det ju bara att styra kosan till lilla torg istället.

Ok? :)
Låter pra.

AngelLove
2006-08-11, 18:00
Kommer inte medverka på någon mat eller fest på natten, inte för att jag fegar ur för jag hade gärna gjort en ny träff. Förra var otroligt rolig och givande fastän vi bara var fem. Har lite problem med hur min kropp vill bete sig som jag skrev i Leon&mins tränings-journal..

Får se om jag orkar med att ta mig in och säga hej till er på bowlingen kanske..

Jense
2006-08-11, 18:05
Kommer inte medverka på någon mat eller fest på natten, inte för att jag fegar ur för jag hade gärna gjort en ny träff. Förra var otroligt rolig och givande fastän vi bara var fem. Har lite problem med hur min kropp vill bete sig som jag skrev i Leon&mins tränings-journal..

Får se om jag orkar med att ta mig in och säga hej till er på bowlingen kanske..

ja sist hade vi fett som fan. tack för skjutsen då btw :D

Spiffy
2006-08-11, 18:15
Är det för sent att anmäla sig?
Skulle gärna vara med på bowling och lite mat.

heraso
2006-08-11, 18:15
Nu verkar det riktigt bra för mig ju!:D Springer orientering på fm men är hemma igen vid 14, så då ska det inte vara några problem att ta sig ner till Malmö i tid om vi snackar 15-16. Count me in!:thumbup:

Fed up
2006-08-11, 19:30
Ja, min dag imorgon är rätt snårig också, men bowling är ju förbaskat kul. Jag föreslår att vi börjar bowla 2 timmar innan bordet alltså 17. Borde vi inte hinna då? Var rätt länge sen jag bowlade sist, har inte nån uppfattning om hur lång tid det brukar ta.

För då kan jag nog klämma in ett gympass, lite umgänge med min mor och lite uppackning här i lägenheten innan, hoppas jag.

Jorgen
2006-08-11, 19:31
Kan bli svårt att hinna med två timmars bowling om man börjar kl 17.

Ninas förslag låter bra tycker jag.

Nina L
2006-08-11, 19:45
*uppdate* GOTT MOS! *uppdate*

Kommer:
Arne Persson (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=314)
chidde (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=2144)
Fed up (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=14571)
heraso (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=9601)
Jense (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=3442)
Nina L (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=4796)
Sheogorath (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=6782)
Spiffy (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=3985)
Wennerberg (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=12541)
Bubblare:


jwzrd
Jorgen
Missa inte chansen att kolla in:


Arnes triceps
Wennerbergs ludna glutte
Fed ups tatueringar
Sheos sminkning
...och mycket, mycket mera...


PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

Ryska_raketen
2006-08-11, 19:53
Hoppas den blir bättre än götets :D

Jorgen
2006-08-11, 19:53
I´m on.

Fed up
2006-08-11, 20:08
OK, jag hinner antagligen, annars trillar jag in på den berömda efterkälken!

heraso
2006-08-11, 20:15
Nu ska vi se, Big Bowl ligger vid värnhem om jag minns rätt, var finns närmsta gratis parkering?

(Ja, jag är snål.*innocent* )

Stumpis
2006-08-11, 20:21
*uppdate*

Är det för sent att anmäla sig? Har lyckats klura runt min dag så jag och maken gärna hänger på om det går för sig?

Wennerberg
2006-08-11, 20:21
Nu ska vi se, Big Bowl ligger vid värnhem om jag minns rätt, var finns närmsta gratis parkering?

(Ja, jag är snål.*innocent* )
Lördag imorgon, efter 16 är allt gratis förutom där det står Avgift dygnet runt.

Nina L
2006-08-11, 20:25
*uppdate*

Kommer:

Arne Persson
chidde
Fed up
heraso
Jense
Nina L
Sheogorath
Spiffy
Wennerberg
Jorgen
Stumpis
Stumpis make

Kommer troligen:

jwzrd


PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

Stumpis
2006-08-11, 20:28
*uppdate*

Kommer:

Arne Persson
chidde
Fed up
heraso
Jense
Nina L
Sheogorath
Spiffy
Wennerberg
Jorgen
Stumpis
Stumpis make

Kommer troligen:

jwzrd


PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

Tar detta som att vi är välkomna! ;)
Hi hi, Peter är mer än lite nervös för imorgon, han tror att ni alla är jättefarliga! :D

Nina L
2006-08-11, 20:30
Tar detta som att vi är välkomna! ;)
Hi hi, Peter är mer än lite nervös för imorgon, han tror att ni alla är jättefarliga! :DVi är labila anabolabiffar hela högen, det skall han vara jävligt medveten om. Dåliga förlorare är vi också, så jag hoppas för hans skull att han inte är bra på bowling. Välkommen! :D

Wennerberg
2006-08-11, 20:31
Tar detta som att vi är välkomna! ;)
Hi hi, Peter är mer än lite nervös för imorgon, han tror att ni alla är jättefarliga! :D
Vi är bara farliga när vi blottar våra bukar

Fed up
2006-08-11, 20:34
Oh, nu börjar det ju bli ett rejält gäng! Spexigt!

Nu ska jag se x-men 3 och jag räknar kallt med att ni kommer dwarfa dem fett imorgon, annars blir jag besviken.

mangs
2006-08-11, 20:55
Jaha, så den tidiga tiden dög inte? Jag har lyckats med konststycket att vara bortbjuden på kräftskiva klockan 18.00 men det är i Malmö så troligtvis kan jag i alla fall vara med en stund på Bowlingen, vill ju inte vara i skaran som bangar ur plus att jag verkligen vill träffa er alla. Med största sannolikhet kommer därför bleka jag att dyka upp utanför BB imorrn.

Jense
2006-08-12, 00:12
jag o min fru kommer till lilla TG på kvällen. har inte tid på dagen tyvärr pga lite olika orsaker.

Wennerberg
2006-08-12, 01:59
jag o min fru kommer till lilla TG på kvällen. har inte tid på dagen tyvärr pga lite olika orsaker.
vafan, kommer inte martin med iheller?

Wennerberg
2006-08-12, 02:03
Kan hända att jag tar med käringen också

chidde
2006-08-12, 02:47
puh, precis kommit hem från jobbet... har typ suttit i skiten hela kvällen, svinmycket och göra *spy*

men men... BOWLING VAR EN SUPERIDÉ!!
problemet é att jag bara hittar till triangeln som sagt
sen ska jag förmodligen bila ner eftersom jag ska hemåt helsingborg och svira efteråt, men jag kan vara rolig nykter också (vilket jag faktiskt är, brukar bara däcka när jag är berusad)

men, ja... vem känner sig manad att möta mig på triangeln?
(skicka pm med kontaktinformation som mobilnummer t ex)

Nina L
2006-08-12, 06:57
*uppdate*

Kommer:

Arne Persson
chidde
Fed up
heraso
Nina L
Sheogorath
Spiffy
Wennerberg
Jorgen
Stumpis
Stumpis man

Kommer troligen:

jwzrd
mangs (på bowligen)

Kommer senare:

Jense
Jenses kvinna

PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

Mart|n
2006-08-12, 09:52
Jak er en bubbler.

Wennerberg
2006-08-12, 10:35
Jak er en bubbler.
Vafan, kom igen nu, bowla är svinskoj även om jag inte ens kommit halvvägs till 100 en enda gång.

Nina L
2006-08-12, 11:17
*uppdate*

Kommer:

Arne Persson <--- Behöver höra av sig!
chidde
Fed up <--- Hinner antagligen, kommer annars senare
heraso
Nina L
Sheogorath <--- Behöver höra av sig!
Spiffy
Wennerberg
Jorgen
Stumpis
Stumpis man

Kommer troligen:

jwzrd
mangs (på bowligen)
Mart|n

Kommer senare:

Jense
Jenses kvinna

PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OBS!OB S!OBS!OBS!OBS! :D

Om vi är 12-18 pers så behöver vi ha 3 banor.
Blir vi färre än 12 så klarar vi oss med två stycken.

Det är bra om de uppräknade i kommer-troligen-listan kan bestämma sig innan 14 idag. Då öppnar nämligen BB, och jag ringer för att boka banor. Så vitt jag har förstått är bokningen bindande. Jag vill så klart inte vara tvungen att betala extra om det är så att någon har ändrat sig.

http://www.bigbowl.se/Malmoe/Bowling/Sommarbowling

Spela bowling för endast
47:-
Pris/person/timme, inklusive skor,
vid 4-6 personer/bana

mangs
2006-08-12, 11:22
Jag kommer!!:)

Mart|n
2006-08-12, 11:53
Jajaja, jag kommer då!

Arne Persson
2006-08-12, 11:57
Jajaja, jag kommer då!


Japp!

Wennerberg
2006-08-12, 12:01
Japp!
Skall du vara med och böwla, Arne?

Piranha
2006-08-12, 12:04
Skall du vara med och böwla, Arne?


får Arne in sina grippersfingrar i ett klot ?

chidde
2006-08-12, 12:11
är inte 6 st/bana lite väl många?
av erfarenhet så känns 3 st/bana rätt så lagom, max 4 st/bana

Jorgen
2006-08-12, 12:11
av erfarenhet så känns 3 st/bana rätt så lagom, max 4 st/bana
Håller med. Men det går att lösa när vi kommer dit.

chidde
2006-08-12, 12:15
får Arne in sina grippersfingrar i ett klot ?

det behövs nog inte, han tar klotet som det är

Nina L
2006-08-12, 12:31
*uppdate*

:cool: Jag bokar 3 banor.

Kommer:

Arne Persson
chidde
Fed up <--- Hinner antagligen, kommer annars senare
heraso
Nina L
Sheogorath ?
Spiffy
Wennerberg
Jorgen
Stumpis
Stumpis man
mangs (på bowligen)
Mart|n

Kommer troligen:

jwzrd


Kommer senare:

Jense
Jenses kvinna

PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

Wennerberg
2006-08-12, 12:34
*uppdate*

:cool: Jag bokar 3 banor.

Kommer:

Arne Persson
chidde
Fed up <--- Hinner antagligen, kommer annars senare
heraso
Nina L
Sheogorath ?
Spiffy
Wennerberg
Jorgen
Stumpis
Stumpis man
mangs (på bowligen)
Mart|n

Kommer troligen:

jwzrd


Kommer senare:

Jense
Jenses kvinna

PROGRAM FÖR DAGEN http://www.wildfiregames.com/forum/style_emoticons/default/drunk.gif
15:45 Möts utanför Big Bowl
16:00 Bowling
19:00 Elysée
Later on: Lilla Torg

Ser bra ut ffs

mangs
2006-08-12, 12:39
Skall bli spännande och se om Arne kommer ösa iväg det tyngsta klotet och krossa käglorna. :D

Kul att se hur många som dyker upp. Så här lovande har det ej sett ut tidigare så denna gången blir vi kanske 6-7 stycken. ;)

chidde
2006-08-12, 12:40
:cool: Jag bokar 3 banor.


låter bra, för det verkar som om några fortf är osäkra

kan vi inte bestämma en spot vi ska ses på?
svårt att se vem som är vem, så man inte ställer sig bland helt okända och tror att dem är från kolozzeum :D

bara så ni vet så har jag svårt med namn, så det kan hända att jag använder era nickname på kolo. stumpis kan förbli stumpis, fed up, spiffy osv :cool:

Jorgen
2006-08-12, 12:42
bara så ni vet så har jag svårt med namn, så det kan hända att jag använder era nickname på kolo
Vadå? Finns det en värld utanför kolo? :confused:

Wennerberg
2006-08-12, 13:09
Vi kan väl ses utanför eller någonting

Stumpis
2006-08-12, 13:21
Det finns ett utskjutande tak på Big Bowls entré, så vi kan ses där utan att utsätta oss för det hällande regn Malmö begåvats med idag! :D

Är man osäker på om det är en Kolo-medlem man träffar på kan man prova slå en dubbel biceps och se hur man blir bemött! :laugh:

chidde
2006-08-12, 13:24
ja, jag ska bara hitta till big bowl först :)

Wennerberg
2006-08-12, 13:32
ja, jag ska bara hitta till big bowl först :)
http://kartor.eniro.se/query?what=route&addr1=%7CTriangeln%2C+MALM%D6%7C21145%7C1323213.28 080503%7C6166617.70836692%7C5%7Cmaps_place%3B83443 %3B22%7Ctrue%7CA&addr2=%7C%D6stra+f%F6rstadsgatan+32%2C+MALM%D6%7C2 1212%7C1324447.016%7C6167690.296%7C6%7Cmaps_addres s%3B583518%3B11%7C%7CA&turnaround=&mapstate=6%3B1323839%3B6167143%3B0%3B1323266%3B616 7764%3B1324413%3B6166523%3B&mop=zo&rorg=&msize=&ax=&printmap=&calculationMode=fastest&nohiway=&noferry=&heading_exact=&sar=&poi=&stq=0&tpl=

Mart|n
2006-08-12, 13:59
Vara sist på listan... :furious:

Wennerberg
2006-08-13, 00:40
Tack för en jävla trevlig kväll allihopa. Skoj att få träffa Jwzrd, nina, chidde m fl. Detta får vi göra om. Upp med bilderna nu ni som fotade :)

Jorgen
2006-08-13, 00:41
Ja, tack alla för en mycket trevlig kväll. Ingen nämd ingen glömd.
Mina bilder kommer senare, först skall det sovas lite.

chidde
2006-08-13, 02:32
tack detsamma allihopa, det var bra skit :)
jag vill utse heraso och fed up som det nya radarparet, sk piff&puff

de bara klickade direkt liksom :D

mangs
2006-08-13, 02:52
Kommer lägga upp bilder under morgondagen. Är precis hemkommen från min kräftskiva eftersom jag bara var med på Bowlingdelen. Den var jättetrevlig och jag ser fram emot att träffa er alla på nästa träff som förhoppningsvis sker snart och då gärna med en träningsdel och filé-frossa.

Jag har en del bra bilder på bla Arne och Jörgen men jag väntar med de godbitarna till imorgon. :)

Kvällen avslutades med att jag fick springa hem med min cykel därför att någon lustigkurre sumpat båda däcken och tagit ventilerna. Sådär lagom kul när man kommer hem mitt i natten. Sov gott alla kolo-medlemmar och specielllt ni som var med på träffen.

Det var skitul att träffa er alla och en sån där lite overklighetskänsla dök upp när jag först såg er. Ni är sådana som bara existerar på Internet men idag fick jag träffa er på riktigt. Precis om jag och Jörgen mycket riktigt konstaterade så är det inget farligt att träffas på en sådan här träff. Ingen blev uppäten vad jag vet i alla fall så bättre lycka till nästa gång i Göteborg. ;)

mangs
2006-08-13, 03:12
Tycker att vi kan samla alla bilder etc. i den här tråden:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=76396

heraso
2006-08-13, 06:04
Instämmer med tidigare talare att träffen var mycket lyckad. Tror att alla fick med sig (minst) en strike från Big Bowl, även om det tog längre tid för vissa*innocent* Hoppas att det var trevligt på Lilla torg också, tyvärr var jag tvungen att lämna in tidigare pga tävling idag(SM-kval som inte får missas), men nästa gång så håller jag hela vägen:cheers:

p.s. Nina, jag hoppas att min uppenbarelse som kvinna inte chockade dig såpass att du fick men för livet:D. d.s.

Yankeee
2006-08-13, 07:33
Och det viktiga, vem vann bowlingen?

Jorgen
2006-08-13, 08:07
Och det viktiga, vem vann bowlingen?
Jag. :D

Yankeee
2006-08-13, 08:14
Jag. :D

Hah nice :D

Nina L
2006-08-13, 08:17
Ja man tackar! Mycket trevligt, tyckte jag.

Mart|n
2006-08-13, 08:23
Jörgens bana lutade åt rätt håll...

Arne Persson
2006-08-13, 08:28
Man får tacka för en mycket trevlig och "kultiverad" kväll!:)

Stumpis
2006-08-13, 09:20
En får tacka härifrån oxå! :)

Nitrometan
2006-08-13, 13:03
Jag. :D
Great! Bra jobbat. :thumbup:

Wennerberg
2006-08-13, 16:55
Vem sitter på bilder?

Nina L
2006-08-13, 17:14
Kolla Medlemsbilder. :)

Wennerberg
2006-08-13, 17:28
Kolla Medlemsbilder. :)
ok *fniss**kjam*