handdator

Visa fullständig version : Ni som skurit ner på proteindrínkar o börjat med mer mat


Jacky
2006-07-24, 07:07
Jag tänkt göra ett litet break i proteindrinkandet. Dietar nu för en något tydligare definition.
Ni som skurit ner på proteindrínkar o börjat med mer mat, har ni märkt förbättringar/försämringar?
Vet att t ex King grub ej kör med proteinpulver, men vad äter ni då i direkt anslutning till träning?

MUGEN
2006-07-24, 08:16
ingen skillnad alls prestationsmässigt, efter mycket om och men i något års tid inser man att jag får i princip samma resultat av 5 goda lagade mål mat per dag med jämna mellanrum som säg 3 st och femtielva proteindrinkar vid specifika tidpunkter enligt den berömda näringstimingen.

Jacky
2006-07-24, 12:36
får man fråga vad du äter för att näringtima precis vid träningstillfället?

Cerberus
2006-07-24, 13:37
Jag presterar bättre. Men det kan nog bero på att kosten var dålig innan ja började deffa(ska köra en slutspurt och sen börja bygga igen).

_luleå_
2006-07-24, 16:23
jag har presterat bäst under sämst förhållanden.. underligt..

n1tro
2006-07-24, 17:05
jag har presterat bäst under sämst förhållanden.. underligt..

samma här..

Milia
2006-07-24, 18:32
men vad tar ni efter träning då?

zam
2006-07-24, 18:39
Ingen skillnad alls.Så länge proteinintaget är intakt lär ju resultatet bli detsamma.

Cerberus
2006-07-24, 19:12
men vad tar ni efter träning då?

Har börjat sippa före, under o efter på en proteindrink :D blandar det med asmycket vatten.

När jag kommer hem lagar jag mat.

Mr. Moose
2006-07-24, 21:23
men vad tar ni efter träning då?

Oftast en liter mjölk, har det blivit ett ovanligt långt, hårt pass blir det chokladmjölk.

Claes

Thimmy
2006-07-24, 22:02
Jag intar numera inget proteinpulver av praktiska skäl. Det går utmärkt!

Jag äter vanlig mat oftast mindre än en timme innan jag går till gymet. När jag är klar går jag hem och äter vanlig mat igen, helst fettsnålt efter träningen. Det tar kanske 10min att gå hem.
Det har gått väldigt bra. Jag slår nya PB i både styrka och kondition. Men det betyder inte att avsaknaden av gainer är orsaken. Det kanske är en antydan på att näring i direkt anslutning till träningen inte är det allra viktigaste.

Ur näringssynpunkt finns det ingen anledning att göra en break från proteinpulver. Det är vanlig mat i pulverform. Ett smidigt alternativ om du vill ta med något till gymet är mjölk eller filmjölk. Det går även bra att ta med bröd med bra pålägg. Banan verkar populärt.

cowboy
2006-07-24, 22:35
jag har gått den andra vägen, från ett stadigt ätande till mer pulver och jag har bara sett förbättringar i mina resultat. jag tror man ska hålla sig till det som känns bäst och se till att man får i sig tillräckligt med näring.

MUGEN
2006-07-25, 19:58
har man problem med att få i sig tillräckligt med mat fyller kosttillskotten all funktion, jag klarar mig gott på min aptit.



får man fråga vad du äter för att näringtima precis vid träningstillfället?

? någon timme innan ett pass käkar jag ett mål mat så jag blir mätt, någon timme efter passet ännu ett. tidsintervallet mellan dessa två mål hamnar väll på en 3-4 timmar.

Max
2006-07-25, 20:16
Allt för många vassle/kaseindrinkar kombinerat med mycket mjölkprodukter kan nog leda till ett ganska ensidigt intag av vissa näringsämnen. Då kan det nog vara bättre att byta ut något utav det mot kött, ägg och sojaprodukter.

Jajje
2006-07-29, 17:49
Jag brukar också pumpa en liter mjölk direkt efter träning... Fyller sedan på med grovt bröd, special K, äggg och liknande. Fungerar fint för mig.

LAR
2006-07-29, 18:09
jag tog 6 proteinshakar om dagen för några år sedan. numera bara en till frukost och en gainer efter träning. fungerar lika bra. jag kommer ihåg att jag var lite orolig för att lägga av med shakarna, tänkte att jag skulle tappa vilket jag inte gjorde då maten inte var något problem. pengar däremot sparar jag som fan.

Purren
2006-07-29, 18:21
Jag har aldrig varit speciellt fanatisk med proteindrinkarna. I regel tar jag bara en shake efter träningen. Ibland händer det att jag tar en till vid en annan tidpunkt på dagen, om det har vart en händelserik dag då jag inte hunnit äta så bra.

Tror det är viktigt att komma ihåg att proteinpulver är ett komplement och inte ett substitut i en god kosthållning.

mystic[-_-]
2006-07-29, 18:37
Jag brukar också pumpa en liter mjölk direkt efter träning... Fyller sedan på med grovt bröd, special K, äggg och liknande. Fungerar fint för mig.

Jasså intressant! Hur pumpar du mjölken?

LAR
2006-07-29, 19:12
*bom-crash*

Whistler
2006-07-29, 19:21
Allt för många vassle/kaseindrinkar kombinerat med mycket mjölkprodukter kan nog leda till ett ganska ensidigt intag av vissa näringsämnen. Då kan det nog vara bättre att byta ut något utav det mot kött, ägg och sojaprodukter.

För mycket är ju alltid för mycket, det kan jag inte förneka... Men ensidighet är irrelevant så länge som det man håller sig till är fullvärdigt. :)

Krampus
2006-07-29, 19:27
Jag tänkt göra ett litet break i proteindrinkandet. Dietar nu för en något tydligare definition.
Ni som skurit ner på proteindrínkar o börjat med mer mat, har ni märkt förbättringar/försämringar?
Vet att t ex King grub ej kör med proteinpulver, men vad äter ni då i direkt anslutning till träning?

Oftast mjölk.
Har inte druckit pulver på månader, även om ngn Gaionmax har slunkit ner för att motverka att man försvinner helt..

Olof
2006-07-30, 12:39
Jag dricker syrade mjölkprodukter som fil, yoghurt, kefir och onaka. Dricker det normalt mellan frukost, lunch och middagen. I sommar värmen är det extraviktigt att tänka på att mjölkprodukterna inte blir dåliga. Därför är en god termos ovärderlig, samtidigt som det är praktiskt att ha till hands. Dessutom är det en fantastiskt törstsläkare.


Blanda i kademumma och kanel för bistå kroppens matsmältning av mjölkdrinkarna.

Som en parantes kan jag tillägga att enligt indierna där jag jobbar så är yoghurt en favorit i Indien. Speciellt under varma perioder eftersom det sägs hjälpa mot värmen.

Jajje
2006-08-08, 22:38
']Jasså intressant! Hur pumpar du mjölken?

Hehe, kanske lite underligt uttryckt... Håller med när jag tänker efter.