handdator

Visa fullständig version : Styrkelyft


rostbiff
2006-07-24, 01:21
börjar bli riktigt intresserad av SL och skulle vilja ha lite info om hur mycket vikt man bör ligga på för att kunna tävla lite lätt osv. tänker då självklart på böj, bänk och mark.

ska rycka in nu och skit och vet inte vad min kroppsvikt kommer ligga på efter muck, men jag skulle chansa på nån stanns emellan 90-105 efter några månaders uppbyggnad.

*flex*

Mr. Moose
2006-07-24, 07:09
Bäst är nog att ta kontakt med en lokal SL klubb, där bör dom kunna svara på alla dina frågor.

Annars är det bara att anmäla dig till en tävling! Du kommer naturligtvis inte att vinna men du kommer att lära dig väldigt mycket genom att snacka med dom andra deltagarna vilket kommer att hjälpa dig i längden.

Lycka till

Claes

Nitrometan
2006-07-24, 08:55
Från Göteborg? Kolo har flera SL-ande medlemmar i Götet.

Det finns två SL-klubbar i Göteborg. GSK och GKK. Ta kontakt med nån av dem.

stahlberg
2006-07-24, 10:28
Jag håller med de föregående talarna. Det bästa är att vända sig till en klubb och på det sättet få personlig handledning.

Det finns inga vikter man "måste lyfta för att kunna tävla". Man tävlar alltid huvudsakligen mot sig själv, för att förbättra sina egna PR (inför tre domare). Ju tidigare man börjar tävla desto bättre är det. Resultaten som gör att man kan tävla MOT ANDRA (t.ex på SM) kommer efterhand.

rostbiff
2006-07-24, 11:34
ja det verkar vettigt. ska nog ge dem en pling idag :)

MilkmaN
2006-07-24, 11:35
GSK är väldigt trevliga. Tränade där själv ett tag.

Oskis
2006-07-24, 16:32
Tränar och tävlar för GKK vilket även Rirre och Scythe gör här på brädan. Vi behöver absolut lyftare. Ring och prata med Kenneth Mattson om du är intresserad, du kan pma mig om du undrar över nummer. I göteborg finns även GSK. GKK tränar på slottskogsvallen och GSK på hisingen.