handdator

Visa fullständig version : Vad ingår i stambyte?


hasse36
2006-07-23, 20:36
Vattenledningar och avloppsrör antar jag. Vad mer?

Wayfaerer
2006-07-23, 23:04
Det är just vad det är.

mini
2006-07-23, 23:10
Själva stammarna är ju rören, men vad som ingår i ett stambyte kan variera. Ibland blir det renovering av kök/badrum samtidigt. Kan du utveckla din fråga?

ugglan
2006-07-23, 23:44
har du mögel i badrummet och fukt i väggarna kan du få hela lägenheten slaktad och renoverad

Jet
2006-07-23, 23:47
har du mögel i badrummet och fukt i väggarna kan du få hela lägenheten slaktad och renoverad

Ska vara en hel del för att ett försäkringsbolag ska åtgärda hela lägenheten pga. fukt

ugglan
2006-07-24, 00:02
hade fuktskador som spridit sig via badrummet till sovrummet och köket, dom rev upp hela skiten och fixade det.

Lizard
2006-07-24, 00:09
Nu är jag inte utbildad i ämnet annat än att jag genomlevt ett stambyte, så Allan får väl skälla på mig. Men, vi fick alla en rejäl uppgradering med nya våtrum, stigpumpar och hela klabbedasket. Frystoa i vardagsrummet under några dagar dock :(

I Paris hade ingen någonsin hört talas om stambyte och den fastigheten jag bodde i var från tidigt 1600-tal. Rören var bytta dock och allt fungerade finfint om än inte lika finfint som i den stambytta svenska lägenheten. Stambyte verkar vara en svensk uppfinning; en grej som sålts på några och som blivit norm. Därefter behöver man bara viska "stambyte" till fastighetsägaren/föreningen så blir den av. VVS lobby månne?


Lizard