handdator

Visa fullständig version : Öka aptiten?


Stoltz
2006-07-23, 20:22
`Finns det några sätt att öka apititen när man märker att han inte har den vanliga glupskheten som gör att det faktiskt är möjligt att bulka? ;)
Jag har känt att aptiten blivit sämre under de tre senaste dagarna, och jag antar att det är för att jag stått i en butik som varit så varm att kunderna som varit där längre än 10 minuter mår illa.

Så, några tips?

nutz
2006-07-23, 20:43
Dricka energidrink till maten som i övrigt är baserad på snabba kolhydrater.

ManuelIT
2006-07-23, 20:49
`Finns det några sätt att öka apititen när man märker att han inte har den vanliga glupskheten som gör att det faktiskt är möjligt att bulka? ;)
Jag har känt att aptiten blivit sämre under de tre senaste dagarna, och jag antar att det är för att jag stått i en butik som varit så varm att kunderna som varit där längre än 10 minuter mår illa.

Så, några tips?

mjölk är mitt tips, det går ner lätt. 2l mjölk utdelat under ett dygn ger nästan 1000 kcal och ~70g protein

rbn
2006-07-23, 20:57
mjölk är mitt tips, det går ner lätt. 2l mjölk utdelat under ett dygn ger nästan 1000 kcal och ~70g protein

Och en jäkla massa kalcium, vilket inte är sådär jättebra kanske.

ManuelIT
2006-07-23, 21:03
Och en jäkla massa kalcium, vilket inte är sådär jättebra kanske.
vad gör för mycket kalcium?

Cerberus
2006-07-23, 21:06
Bli deprimerad! Då ökar aptiten! :) Kanon det :thumbup:

Cannabis och alkohol e finfina grejer det med....

nej seriöst, om du vill öka mängden kcal så får du väl långsamt lägga till mängder med mat(lite mer ris, lite mer kött osv) tills du inte tänker på det...och om 10 år blir du förmodligen biff, eller tjocksmock :D

Flytande mat mättar ju inget vidare, kör på det.

skratt
2006-07-23, 21:23
no god vid bulk;)..
hade en depression förut och tappade aptiten och rasade i vikt och blev ett vandrande skelett:( .

men käka inte så vansinnigt mättande mat eller ät i ett svalt rum*flex*.

nutz
2006-07-23, 21:25
Jordnötter är gott också :-)

rbn
2006-07-23, 21:33
vad gör för mycket kalcium?

För det första så är ju för mycket just, för mycket :D

För det andra så har det visat sig att ett allt för högt kalciumintag kan öka risken för prostatacancer hos män och äggstockscancer hos kvinnor.

Cerberus
2006-07-23, 23:03
no god vid bulk;)..
hade en depression förut och tappade aptiten och rasade i vikt och blev ett vandrande skelett:( .

men käka inte så vansinnigt mättande mat eller ät i ett svalt rum*flex*.

Antingen eller där, vissa äter mer andra gör tvärtemot.

Stoltz
2006-07-24, 16:40
Sådär ja, nu börjar aptiten komma tillbaks när man inte jobbat på några dagar, var tydligen verkligen den där otroliga kvava värmen som man tvingades jobba i som slog ner aptiten.

Tack för alla svar!