handdator

Visa fullständig version : Deff hjälp tack.


PooX
2006-07-23, 17:16
Hej!

Jag har nu suttit och läst på idag och funderat på om man ska ta och deffa.
Men jag har en polare som har tränat 1.5år och han deffade 13veckor, men han drog bara ner på maten. Han åt bara mindre och gjorde inte om schemat och han gick ner ca: 1 kg i veckan.

Så jag har funderat på om jag ska bara dra ner på maten och ta morgonpromenader varje morgon.
Hade det hjälp något tror ni?
Eller måste man lägga om kosten totalt?

Jag funderar på att göra detta i några veckor isf.

Hjälp tack !

maxz
2006-07-23, 18:17
Japp!

Du behöver nog inte ändra om kosten, bara ät mindre, och prova i några veckor, går du ner - fortsätter du så, går du inte ner, så äter du mindre (:

sen så är det även en fördel om du inte käkar kebabpizza flera gånger i veckan, försök att inte käka onyttiga saker *cry*

krilleh
2006-07-23, 19:35
Enklare om du rör på dig mycket. OM du går runt hungrig så är det lätt att du äter en hel del än planerat.

Får man fråga hur mkt du väger och hur lång du är, samt din ålder, tack!

mini
2006-07-23, 19:55
Det beror ju naturligtvis på hur du äter och hur mycket du rör dig idag?

PooX
2006-07-23, 19:55
maxz: Okej, det låter ju väldigt fint det :) Nja, det blir inte många pizzor för mig. äter inte så ofta pizza, 1 gång i månaden typ.

krilleh: Okej, jag ska försöka med det då. Jag är 16år, väger 88kg, är 1.85Cm lång.

PooX
2006-07-23, 20:35
Det beror ju naturligtvis på hur du äter och hur mycket du rör dig idag?

Jag rör mig aldrig, bara på idrotten på skolan.
Annars är det bara Styrketräning 5 dagar i veckan för mig.
Har kört det i ca 6 månader nu. Max ot

mini
2006-07-23, 21:42
Jag skulle gissa att du klarar dig bra på att lägga till lite mer konditionsträning eller promenader och genom att tänka på att äta allsidigt och hoppa över okynneskonsumtion av det du vet är skräp, typ godis och sockrad läsk. Kör på med träningen och strunta i att "deffa" ett tag till.

PooX
2006-07-24, 10:10
Jag skulle gissa att du klarar dig bra på att lägga till lite mer konditionsträning eller promenader och genom att tänka på att äta allsidigt och hoppa över okynneskonsumtion av det du vet är skräp, typ godis och sockrad läsk. Kör på med träningen och strunta i att "deffa" ett tag till.

Jo, det är det jag har också tänkt på.
Jag ska nog vänta några månader innan jag ska deffa isf, men jag kommer nog köra på med motion och inte äta skräpmat.
Så får vi se om det kommer ge något ;)